۲۶ دی ۱۳۹۲

نخستین پول ایرانی ۲۵۱۸ ساله شد


داریوش دستور ضرب این سکه را در نخستین ماه زمستان سال 504 پیش از میلاد داده بود. سکه های داریک (گرفته شده از نام داریوش) که تا پایان عهد هخامنشیان رایج بودند وزنی تقریبا برابر داشتند و از این لحاظ (ضرب سکه هم وزن و هم عیار و متحد الشکل)، ایران پیشرو سایر ملل است.

نقش تصویر رئیس کشور بر یک طرف سکه نیز از زمان داریوش مرسوم شده است. بسیاری از کشورها نام پول ملی خود را از اسامی تاریخی گرفته اند، مثلا پول ونزوئلا از نام سیمون بولیوار، تاجیکستان از نام سامانیان (سامانی) و... ولی نام پول ملی ما، ریال، از اسپانیا است!

سکه های زر را دریک (داریک) و سکه های سیم را شِکِل (سیگلو) می گفتند. وزن دریک 42/8 گرم و و وزن شِکِل 60/5 گرم بود. عیار سکه های دریک بسیار بالا بود و با آزمایش روی نمونه های به دست آمده معلوم شده است که فلزش تنها 3 درصد آلیاژ داشته است. این خلوص بالا باعث رواج این سکه شد و همواره سکه های طلای هخامنشی به شدت در جهان معتبر بودند. در اواخر دوران هخامنشی دودریکی هم ضرب شد. کیفیت سکه های زر در تمام دوران هخامنشی ثابت ماند.

کتیبه‌های به دست آمده از تخت جمشید به ما می‌گویند که مزد استادان صنعتگر و هنرمند که در تخت جمشید کار می‌کردند، چه ایرانی و چه غیرایرانی، هر پنج روز، یک داریک بوده که مزد بسیار قابل‌توجهی است، خصوصا وقتی که بدانیم همان موقع قیمت یک گوسفند یک سیگلو برابر با یک بیستم داریک بوده است و این در حالی است که برای ساختن یک هرم یا معبد در مصر تمام مردان مصری به بیگاری گرفته می‌شدند و به آنها مزدی داده نمی‌شد.

در تقدیر از یک بانوی نیکوکار


در تقدیر از یک بانوی نیکوکار : فرشته ای که کودک خراسانی را به زندگی بازگرداند

پارسینه ,مصطفی رادفر: دیوید لینچ در فیلم زیبای "مردم فیل نما" مرد از ریخت افتاده ی را تصویر کرد که مردمان خبیث و طماع و پلید روزگار با او مثل حیوانات برخورد می کردند و در سیرکها نمایشش می دادند تا پول به جیب بزنند. ولی در پس آن حجاب روح فرزانه و عاشق پیشه و زیبایی وجود داشت که شکسپیر می خواند و زن زیبایی را عاشقانه دوست می داشت. و زن بسیار مهربانانه محبت او را پاسخ می دهد.

حالا در همین تربت جام خودمان این طفل معصوم که بابک نام دارد از بدو تولدش با بی مهری پدر و مادر و مردم روبه رو شده و در 2 سالگی به عنوان یک کودک تربیت ناپذیر به بهزیستی تربت جام سپرده شد. تا 7 سالگی حتی نمی توانسته حرف بزند.


در 7 سالگی بابک زنی بزرگوار کمر همت بست تا او را از زندگی بی ثمرش نجات دهد و با صبر و تحمل بسیار حرف زدن و خواندن و نوشتن به او آموخت و او را به جامعه انسانی بازگرداند.

در شعار که باشد همه بلدیم با صدای رسا داد بزنیم که "نه همین لباس زیباست نشان آدمیت" ولی در عمل فقط به همین امور ظاهری مثل قیافه و پول و مقام توجه می کنیم. و از 20 کیلومتری چنین موجودی رد هم نمی شویم.

به گزارش پارسینه، راستی این تصادفی نیست که یک زن می تواند چنین کار مهیبی را انجام دهد. هیچکدام از ما آیا مردی را سراغ داریم که چنین کودکی را سرپرستی و روح زیبا و انسانی او را کشف کند؟ این صبر و حوصله و طاقت و توان فقط از جنس زیبا و لطیف و مهربان به ظاهر ضعیف بر می آید. به احترام او باید کلاه از سر برداشت و تعظیم کرد.

5 گربه شگفت انگیز تاریخ +عکس


حیوانات بسیاری در جنگل وجود دارند و گربه سانان نیز از جمله این حیوانات هستند که البته در جنگل قلمروی خودشان را دارند برخی از آن ها می توانند بسیار خطرناک باشند.
باشگاه خبرنگاران: خانواده گربه ها در طول سال های مختلف و در طی تاریخ بسیار عوض شده اند و پیشرفت و حتی تغییراتی در ظاهر داشته اند. در این مطلب نگاهی به متفاوت ترین گربه های تمام تاریخ داریم.

پلنگ کبیر


این روزها بسیاری از پلنگ ها تنها 60 تا 100 کیلوگرم وزن دارند اما در گذشته پلنگ کبیر نزدیک به 150 کیلوگرم وزن داشته است و به نسبت توانایی بیشتری در کشتار داشته است. این پلنگ تا به حال دانشمندان زیادی را در طول تاریخ به خود جذب کرده است و تحقیقات گسترده ای روی آن انجام شده است. پنجه های آن توانایی آن را داشته است که انسان را با یک ضربه از پا اندازد و اصلی ترین محل زندگی اش را در شمال امریکا می دانند. این گربه 11 هزار سال پیش منقرض شده است.

باب کت


یکی از گربه هایی که زیستگاهی در آمریکای شمالی دارد و به عنوان یک شکارچی حرفه ای شناخته می شود. این گربه در مناطقی که چوب باشد بیشتر دیده می شود اما در صحراها نیز می تواند زنده بماند. این گربه از خرگوش و موجوداتی با جثه متوسط را شکار می کند. این گربه از نظر اندازه دو برابر گربه هایی است که در خیابان ها دیده می شوند ولی در دسته گربه های بزرگ قرار دارد.

اوسلات


"اوسلات" یا " اوکلات" یکی از گربه های بسیار معروف است چرا که شبیه ترین چهره را در میان گربه های بزرگ به گربه های خیابانی دارد. پوست بدن آن ترکیبی از ببر و پلنگ است که آن را قیمتی و زیبا کرده. این گربه در دهه 80 میلادی به علت شکار بی رویه در مرحله نابودی قرار گرفتن ولی به مرور با مراقبت های ویژه تعداد آن ها افزایش یافت. خوراک این گربه نیز به مانند باب کت موجودات متوسط مانند قورباغه و خرگوش است. این گربه بهترین دید در شب را در میان گربه ها دارد.

شیر غارها


یکی از بزرگترین شکارچیانی که به مانند او دیگر در میان گربه ها نبوده است شیرغار نام دارد. این شیر در اروپا زندگی می کرده است و وزنش نزدیک به 300 کیلوگرم بوده است. اندازه بی نهایت بزرگ آن باعث می شده تا به راحتی حرکت کند و شکارهای بزرگ را با یک ضربه از بین ببرد. بسیاری از نقش هایی که روی غارها پیدا شده است نشان دهنده این حیوان است که به همه حمله می کرده است.

ماربل


یکی از گربه های شگفت انگیز آسیای به خاطر رنگ و البته حالت خاص پوستی که دارد به نام "ماربل" شناخته می شود. "ماربل" در لغت به معنای سنگ مرمری است. این گربه بسیار سخت دیده می شود چرا که کمتر از 10 هزار عدد از آن ها در طبیعت وجود دارد و همچنین بسیار خوب نیز استتار می کنند. این کربه ها در اندازه گربه های خیابانی هستند و از جمله شکارچیان هند و آسیا شناخته می شوند.

عكسی فوق‌العاده از كارخانه فراري

ماجرای باورنکردنی یک عکس یادگاری +عکس


برترین ها: این عکس ماجرای عجیبی دارد. داستان از این قرار است که یک زوج عاشق در حال تماشای عکس هایی که برای نمایش در مراسم عروسی خود آماده کرده بودند، با منظره عجیبی روبه‌رو می شوند. 

زن جوان یکی از عکس های جالب خود در دیسنی‌لند را که به روزهای کودکی او باز می گشت، انتخاب کرده و کنار گذاشته بود. هنگامی که دونفری عکس‌ها را نگاه می کردند، مرد با دیدن این عکس شوکه می شود؛ او در پس‌زمینه‌ی عکس کودکی عشقش، پدر خود را می بیند که او را درون کالکسه می گرداند. 

جذابیت این داستان در این است که هر دو آنها در یک زمان و یک مکان واحد در کنار هم بوده اند و دقیقا هم در همان زمان عکس گرفته شده است تا در سال های آینده و هنگام وصال آن را ببینند و هیجان‌زده شوند. 


داخل فشنگ ها چه خبر است؟! +عکس

داخل فشنگ ها چه خبر است؟! 













این تصاویر حرفهای زیادی برای گفتن دارند

خبرگزاری فارس: برخی از تصاویر ارزشش بیشتر از هزار کلمه است. این تصاویر تکان دهنده‌ای که با دیدن آنها غم انگیز‌ترین لحظه‌های تاریخی را لمس خواهید کرد. تصاویری را که مشاهده می‌کنید وقایعی است که در طول تاریخ فراموش نمی‌شوند و بسیار غم‌انگیز هستند.

پسر گرسنه‌ای در حال دست دادن



جراح و دستیارش پس از عمل موفق قلب که 23 ساعت طول کشید



دییه گوفراتزآو تورکاتو، با چشم گریان در تشیع جنازه استاد خود که او را از فقر نجات داده بود می‌نوازد



سرباز روس در حال نواختن پیانو در چچن در سال 1994



دختر سودانی با یک کرکس



 تظاهرکننده معترض برزیلی



 انتظار بی‌خانمان‌ها برای دریافت غذای رایگان در خارج از مسجد، دهلی‌نو ـ هند



 تشییع جنازه باشکوه سگی که جان هزاران نفر را در سال 1993 نجات داد، بمبئی ـ هند



زن و شوهری که زیر آوار پس از فروپاشی یک کارخانه تا آخرین دقایق همدیگر را در آغوش گرفته بودند



تظاهرکنندگان در سال 21 اکتبر 1967 بعد از راهپیمایی رویداد پنتاگون در اسلحه های نیروهای مسلح گل می‌گذارند



پدر و مادری که بیش از 70 سال دارند و هنوز به دنبال فرزند گمشده خود هستند



مردی در حال دور کردن کودک از محل انفجار یک بمب در پاکستان



زنی که بولدوزور نظامی را به خاطر مرد زخمی در قاهره نگه می‌دارد

لحظات حیرت انگیز از شکار عقاب افریقایی

خبرآنلاین: آموس ناخوم عکاس امریکایی در دلتای اوکاوانگو در بوتسوانای افریقا این تصاویر شگفت انگیز را گرفته است.

آموس سعی کرده مهارت های شکاری عقاب ماهیگیر افریقایی را به تصویر بکشد. پرنده غول پیکر مهارت دقیقی برای دیدن از بالای آب، تعیین نقطه شکار و بردن پنجه های خود زیر آب و گرفتن ماهی دارد.

عکاس اهل کالیفرنیا موفق به گرفتن تصاویر زیر آب نیز شده است که واقعا دیدنی است.









یک ایرانی‌ این کارها را نمی‌کند


امیر وفایی در روزنامه قانون نوشت: اعصاب ملت اين روزها بدجوري داغان است. آلودگي هوا، پارازيت، تورم، كاهش نرخ رشد جمعيت يا هر دليل ديگري كه داشته باشد، روي اين نكته همه متفق‌القول هستند كه اعصاب‌ها خراب است و هر جرقه اي قابليت تبديل شدن به كوهي از آتش را دارد. جالب اين است كه همه ما خيلي زود از رفتار بد خود شرمنده مي‌شويم، اما در لحظه نمي‌توانيم بر عصبانيت‌مان غلبه كنيم. مثلا يك مقام مسئول قضايي اعلام كرده در جريان تيراندازي معروف اتوبان بابايي وقتي طرفين دعوا از ماشين‌هاي خود پياده شده‌اند، راكب 206، مداح معروف را شناخته و به او گفته ما نوارهاي شما را در خانه‌مان داريم. خلاصه با هم روبوسي كرده اند و ماجرا ختم به خير شده. گويا دوربين‌هاي اتوبان هم فيلم ديالوگ رد و بدل شده بين آنها را پس از پياده شدن از خودروها ضبط كرده‌اند.

- مي‌ري پي كارت يا بازم شليك كنم؟
- اِوا آقا شماييد؟! من خيلي دوسِتون دارم. نوارهاتون رو گوش مي‌دم هميشه.

- جدي مي‌گي؟ ببخشيد تو رو خدا من شليك كردما. بي‌ادبي نباشه.
- اختيار داريد آقا. صاحاب شليك باشيد.

- خواهش مي‌كنم شليك از ماست. بفرما منزل در خدمت باشيم.

يا مثلا همين آقاي كوچك زاده كه اخيرا در يك مصاحبه تلفني 30 ثانيه اي سه بار به خبرنگار قانون گفته: «مرده‌شور خودتون و روزنامه‌تون و دروغگويي‌هاتون رو ببره.» ايشان در حالت عادي اتفاقا خيلي هم انسان شوخ طبع و بذله گويي است و از همه مي‌خواهد اگر مي‌توانند سه بار پشت سر هم بگويند "چه ژست زشتي".

با اين حال گويا آلودگي هوا روي اعصاب وي كمي‌بيشتر از ديگران تاثير گذاشته. وگرنه دليلي ندارد يك انسان فرهيخته وقتي در خانه‌اي را مي‌زند در پاسخ به كسي كه مي‌پرسد: «كيه؟» بگويد: «باز كن مرتيكه مفنگي بي‌خانواده. آشغال كله نفله وامونده... باز كن.»

بيانيه‌هاي سرخابي‌ها درآستانه دربي پايتخت را هم بايد به اين بي‌اعصابي‌ها اضافه كرد. خود ما اخيرا رفته بودیم بقالي خريد كنيم. فروشنده داشت در بين پول خردهايش دنبال 100 توماني مي‌گشت تا بقيه پولمان را بدهد. ما هم به رسم ادب چند ثانيه يك بار مي‌گفتيم: «آقا اگه نيست باشه.» ناگهان هرچه پول خرد در مشتش بود را پاشيد به صورتمان و فرياد زد: «دو دقيقه ببند بذار حواسم جمع باشه ديگه.» البته خيلي زود پي به اشتباهش برد و عذرخواهي كرد.

در اين دشت بي‌فرهنگي و بي‌اعصابي، چه زجري مي‌كشند آدم‌هايي مثل استاد جمشيد مشايخي. ايشان بعد از ماجراي حمله ايراني‌ها به پيج ليونل مسي گفته بود «ايراني هرگز به كسي توهين نمي‌كند.» مي‌خواست براي بوسيدن كتف مسي تا اسپانيا برود. كاش استاد قبل از عزيمت به اروپا مجموعه بايدها و نبايدهاي اخلاقي يك ايراني را منتشر كند تا مردم از اين همه بلاتكليفي خلاص شوند. عجالتا قبل از كتف‌هاي خارجي، كتف‌هاي آسيب‌ديده داخلي زيادي ماچ‌لازم به نظر مي‌رسند. در ادامه به بخشي از مرامنامه اخلاقي "يك ايراني" پرداخته مي‌شود.

- يك ايراني هميشه به جاي "آره" مي‌گويد "بله". اگرهم حواسش نبود يا هوا آلوده بود و گفت "آره"، طرف مقابل هرگز جواب نمي‌دهد "آجر پاره".

- يك ايراني وقتي دستش را از بيني‌اش بيرون مي‌آورد، يك‌راست يه سمت زير فرش نمي‌برد. خصوصا وقتي در خانه ايراني ديگري مهمان باشد.

- يك ايراني به خاطر يك متر و نيم جاي پارك، به ساحت خانواده يك ايراني ديگر توهين نمي‌كند.

- يك ايراني هرگز براي بزرگتري كه 20 دقيقه يك نفس او را نصيحت كرده شيشكي نمي‌بندد.




- و بالاخره مهم‌تر از همه اينكه يك ايراني ساعت 6 صبح روز جمعه محتویات حلق و سينه اش را در
خيابان از اعماق وجودش بالا نمي‌كشد و چنان پرتاب نمي‌كند كه حتي ساكن طبقه آخر يك برج 120 واحدي هم از خواب بپرد.

۲۴ دی ۱۳۹۲

کوه پردیس و شگفتیهای آن

::...حتمـاً بخونیـد تا مو بر تن تـون راست بشه. حیف از ایــــران ما !!!!!..::
تا حالا اسم کوه پردیس و شگفتی های آن رو شنیدید؟؟!!!

اين کوه باستاني پرديس است در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه هاي راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد . حالا بگو معجزاتش چیه ؟؟

1. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست .
2. آتشکده فوق العاده باستاني که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است .
3. مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متري کوه با ماشين توقف کني و ترمز دستي را بخوابانيد ، ماشين بجاي سر پائيني به نرمي به سمت کوه کشيده مي شود و سربالایی خواهد رفت و با برخورد به سنگها متوقف میشود.

4. پوشش گياهي منطقه نوعي خار بياباني است که خواص دارويي فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پيشخريد چند کارخانه داروسازي بزرگ جهان است يکي از ترکيبات اصلي مسکن Advil که يکي از بهترين قرصهاي شناخته شده براي ناراحتي هاي اعصاب و دردهاي ميگرني است از همين عسل تهيه مي شود

5- اين منطقه خرماي ويژه نيز توليد مي کند كه به نام خرماي خصه معروف است اين خرما اندازه آلبالو بود و براي ساخت قندهاي رژيمي براي بيماران *ديابتي *صادر مي شود و ما یه دونه ازین خرما رو هم نمیبینیم

*** و از هــــمــــه مــــهـــمــتــــر ***

از جمله خواص اين كوه خاصيت خارق العاده اين كوه دركمك به درمان مبتلايان به* ايدز * مي باشد .
به خاطر نزديكي اين كوه به خورشيد امكان رشد و نمو ويروس هاي بيماري زا از جمله ويروس HIV در اين كوه صفر مي باشد. پزشكان متخصص بريتانيايي در موسسه Imperial Medical College در شهر لندن اخيرا در مقاله اي در روزنامه تايمز ضمن بر شمردن اين خاصيت از سازمان ملل درخواست نموده اندتا نام اين كوه(ANTI-HIV Mountain)را به تغيير دهند.

ضمنا دكتر Tim Hopkins رييس موسسه فوق درخواست ايجاد شهركهاي درماني براي مبتلايان به ايدز در اين منطقه نموده است. وي معتقد است با اسكان مبتلايان به ايدز در اين منطقه پس از حداكثر مدت 18 ماه هيچ نشانه اي از بيماري در اين مبتلايان ديده نشود.

از ديگر خواص درماني اين كوه كه زبانزد همه متخصصين mountain trapi (كوه درماني)است . خواص مغناطيسي اين كوه باعث تخريب سلولهاي سرطاني شده و به همين دليل متخصصين بسياري بيماران سرطاني زا را به كوهنوردي دراين كوه توصيه مي*نمايند. مديكال كالج ايالت

center]

کاریکاتور