۲۲ شهریور ۱۳۹۲

تصویر متحرک: به این میگن رفیق!



به این میگن رفیق!

تصویر متحرک؛ به این میگن رفیق!


کیف پولی عجیب مخصوص ولخرج ها! +عکس

خبرگزاری مهر: کیف پولهای هوشمند عجیبی عرضه شده اند که وقتی مشغول خرید هستید با تغییر شکل دادن سعی می کنند که شما را از زیاد پول خرج کردن منصرف کند!

کریسمس نزدیک است و بسیاری از مردم دنیا در حال انجام خریدهای سال نو هستند به طور معمول خرید کردن با کارتهای اعتباری موجب می شود که فرد متوجه نشود چه میزان پول خرج می کند. در این راستا یک مخترع خوش ذوق کیف پولهای هوشمند عجیبی را اختراع کرده است که وقتی در حساب بانکی شما پول زیادی نیست تلاشی جدی را برای منصرف کردن شما از خرید کردن آغاز می کنند. یکی از این کیف پولها وقتی که کاربر مشغول خرید است ولی موجودی حساب بانکی اش کافی نیست تغییر شکل داده و خود را جمع و چروک می کند.

کیف پولی عجیب مخصوص ولخرج ها! +عکس

مدل دیگری از این کیف پول  ها که تاشو است زمانی که به اندازه کافی پول در کارت اعتباری نباشد سفت می شود به طوریکه صاحب کیف نمی تواند آن را باز کند و کارت خود را بیرون بیاورد. کیف پول بعدی هر چند دقیقه یکبار با لرزیدن به صاحب کیف یادآوری می کند که خرید نکند چون به اندازه کافی پول نداری.

ایده ایجاد این سه کیف پول از آنجا شکل گرفت که در قرن ۲۱ مردم در جامعه ای زندگی می کنند که پول نقد کمتری با خود حمل می کنند و با کارتهای اعتباری خرید می کنند. براساس گزارش دیلی میل، این کیف پولها را یک طراح مخترع به نام "جان کستنر” که در "مدیا لب” موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام. آی. تی) کار می کند ابداع کرده است.

 کیف پولی عجیب مخصوص ولخرج ها! +عکس

هر سه کیف پول در داخل خود یک رایانه کوچک دارند که از طریق یک اتصال بلوتوث به تلفن همراه فرد وصل می شود و از طریق اینترنت تلفن همراه به اطلاعات حساب بانکی صاحب کیف دسترسی پیدا می کند به این ترتیب می فهمد که موجودی حساب مالک چقدر است و چقدر حق دارد خرید کند.

اولین کدخدای زن در ایران +عکس

تاریخ ایرانی: حکم کدخدایی گلنار از طرف آقای شریعتی اهری فرماندار فریدن صادر گردید و طبق این حکم نامبرده از روز ۴۲.۶.۵ با سمت کدخدایی در این قریه مشغول به کار شده است.

 11 شهریور ۱۳۴۲برای اولین بار در ایران زنی از طرف وزارت کشور به عنوان کدخدا تعیین شد. وی خانم گلنار یبلوئی نام دارد و ۳۵ ساله است که به سمت کدخدای دهکدۀ «خمسلو» از قراء فریدن اصفهان منصوب شده است. حکم کدخدایی گلنار از طرف آقای شریعتی اهری فرماندار فریدن صادر گردید و طبق این حکم نامبرده از روز ۴۲.۶.۵ با سمت کدخدایی در این قریه مشغول به کار شده است.

اولین کدخدای زن در ایران +عکس

خمسلو از قراء بزرگ و پرجمعیت فریدن است. خانم یبلوئی در مصاحبه با خبرنگار ما در فریدن، برنامۀ کار خود را به این شرح اعلام کرد:

۱ – ایجاد صلح و صفا بین اهالی و رفع هرگونه اختلاف

۲ – بالا بردن سطح کشت و ازدیاد محصولات کشاورزی

۳ – حفظ نظم محل و بالا بردن سطح فکر بانوان و راهنمایی آنان در امور خانه‌داری و امور اجتماعی

۴ – اجرای قانون و دستورات دولتی با رعایت عدالت و مساوات

۵ – وصول کامل سهمیۀ ۵ درصد عمران از مالکین و کوشش در راه پیشرفت امور فرهنگی

طنز و جوک


شير يه روز تصميم گرفت با نامزدش ازدواج كنه

در وسط جشن و در گردهمايي با شكوه شير ها به مناسبت اين واقعه مهم

.
.

موش كوچكي با احتياط زياد راهي براي خودش پيدا كرد و روبروي داماد وايساد و با صداي رسا و لرزان!! گفت " داداش عزيز ازدواج تو رو تبريك مي گم و براي داداش گنده اي مثل تو آرزوي خوشبختي دارم"

يكي از شير هاي ميهمان غريد كه" موش فسقلي تو چطور به يه شير مي گي داداش؟"

.
.

موش با احتياط و به آرامي گفت " با اجازه تو داداش عزيز منم قبل از ازدواج شير بودم!!"


خدا هیچکسی رو اینطوری ضایع نکنه


علی:خانومت و دختر کوچولوت چطورن؟

دانیال: خوبن. اتفاقا معصومه و پارمیدا هم خیلی دوست دارن تو رو ببینن.

علی:آره منم همینطور. آخ که اگه من اون پارمیدای خوشگل و نازتو ببینم، می نشونمش توی بغلم و یه دل سیر ماچش می کنم و حسابی اون چشمای قشنگشو می بوسم.

وای که چه موهای لختی داره پارمیدا.

آدم دوست داره دستشو بکنه لای موهاش. با اینکه فقط

عکسشو دیدما، ولی عاشقش شدم. وای که این پارمیدا

چقدر ناز و خوردنیه! باور کن ببینمش اصن نمی ذارم

از توی بغلم تکون ...

دانیال: ببین ادامه نده. پارمیدا اسم زنمه! اسم دخترم معصومه ست!


چرا نباید به یک رستوران ۵ ستاره رفت؟


گارسون: چه میل دارید؟ آب میوه؟ سودا؟ شکلات؟ مایلو (شیر شکلات)؟ یا قهوه؟
مشتری: لطفا یک چای

گارسون: چای سیلان؟ چای گیاهی؟ چای بوش؟ چای بوش و عسل؟ چای سرد یا چای سبز؟
مشتری: سیلان لطفا

گارسون: چه جور میل دارید؟ با شیر یا بدون شیر؟
مشتری: با شیر لطفا

گارسون: شیر؟ پودر شیر یا شیر غلیظ شده؟
مشتری: شیر لطفا

گارسون: شیر بز، شیر شتر یا شیر گاو؟
مشتری: لطفا شیر گاو.

گارسون: شیر گاوهای مناطق قطبی یا شیر گاوهای آفریقایی؟
مشتری: فکر کنم چای بدون شیر بخورم.

گارسون: با شیرین کننده میل دارید یا با شکر یا با عسل؟ ..
مشتری: با شکر.

گارسون: شکر چغندر قند یا شکر نیشکر؟
مشتری: با شکر نیشکر لطفا

گارسون: شکر سفید، قهوه ای یا زرد؟
مشتری: لطفا چای را فراموش کنید فقط یک لیوان آب به من بدهید

گارسون: آب معدنی یا آب بدون گاز؟
مشتری: آب معدنی

گارسون: طعم دار یا بدون طعم؟
مشتری: ترجیح میدم از تشنگی بمیرم!
..... 



غکس / عکسهای متفاوت هوایی

عکسهای متفاوت هوایی



قلعه Bourtange در هلند


رودخانه یخ در ایسلند


مکه در زمان برگزاری مراسم حج


بارسلونا در اسپانیا


Male پایتخت Maldives


آبشار ویکتوریا


ونکوور کانادا


سائوپولو ، برزیل


شهر برن در سوئیس


مکزیکوسیتی در مکزیک


روزدخانه آمازون


جزیره Jeju در کره شمالی


آمفی تاتر کلرادو در آمریکا


حومه کپنهاگ، دانمارک


کیپ تاون، آفریقای جنوبی
 - See more at: http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=66565#sthash.RnFUMKIn.dpuf

۱۹ شهریور ۱۳۹۲

لانه‌ عجیب حشره تازه کشف شده +عکس

باشگاه خبرنگاران: دیدن لانه پرندگان که در آن ها شاخه های مختلف با دقت به هم متصل شده اند بسیار لذت بخش است زیرا انسان را به فکر فرو می برد و بزرگی خداوند را بیشتر حس می کنیم. پرندگان هرکدام سبک خاص خود را در ساخت خانه دارند.

"تری الکساندر" یک حشره شناس آمریکایی است که سه ماه از زندگی خود را در دورترین نقطه از جنگل های آمازون با کمترین امکانات گذرانده است . او در این مدت به نوع خاصی از حشرات برخورد کرد که لانه های عجیبی می سازند. 

این حشره شناس عکس هایی از این خانه های عجیب گرفته است . در این تصاویر می توان لانه های عجیبی را مشاهده کرد که به مانند یک منطقه حفاظت شده برای تخم های در حال رشد هستند.

این حشره که همچنان نامی برای آن انتخاب نشده است بر روی پوست درختان تخم گذاری کرده و سپس به دور آن حصارهایی از  جنسی شبیه به تار عنکبوت و کاملا مشابه با فنس هایی که انسان ها استفاده می کنند به دور آن ها می کشد. این حصارها مانع از ورود حشرات ریز به داخل محدوده تخم ها می شود.

تصاویر این لانه ها این روزها در میان بزرگان حشره شناسی دست به دست می شود اما هنوز کسی نمی داند چه موجودی می تواند تا این حد خلاق باشد. مطالعات نشان می دهد این موجود باید یکی از گونه های ناشناخته از عنکبوت باشد. 






توکیـو برای میـزبانی المپیـک ۲۰۲۰ انتـخاب شـد

در یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک IOC که شب گذشته در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد، برای انتخاب شهر میزبان المپیک سی و دوم که سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، از بین شهرهای توکیو، مادرید و استانبول، بین اعضای کمیته رأی‌گیری شد که در ‌‌نهایت پایتخت ژاپن با رأی اکثریت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک به‌‌ میزبانی بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزیده شد.

توکیو با غلبه بر مادرید و استانبول موفق شد، میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را از آن خود کند. رقایت میان سه شهر توکیو، استانبول و مادرید بود که سرانجام شنبه شب، توکیو در کشور ژاپن به ‌‌میزبانی المپیک ۲۰۲۰ برگزیده شد و ‌رقبای مادرید و استانبول را کنار زد. رأی‌ گیری در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد. توکیو در سال 1964 موفق شده بود به عنوان نخستین شهر آسیایی المپیک را برگزار کند و اینبار دومین میزبانی توکیو برای المپیک است.

در انتخاب اولیه از میان این سه شهر، مادرید زود‌تر از بقیه حذف شد تا رقابت در ادامه تنها بین دو شهر توکیو و استانبول باشد. سرانجام میان ‌دو گزینه نهایی، این توکیو بود که گوی سبقت را از استانبول ربود و میزبان سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۰ شد.

با وجود اینکه زمان اعلام نام میزبان المپیک 2020 در توکیو ساعت 5 بامداد بود، اما هزاران ژاپنی که از ساعتها قبل در سالن ژیمناسیوم ورزشگاه توکیو مستقر شده بودند پس از میزبانی کشورشان به جشن و پایکوبی پرداختند. فرماندار توکیو در واکنش به این پیروزی گفت: ما می‌توانیم رویا‌ها و امید را به نسل‌های آینده هدیه کنیم و میزبانی ما می‌تواند بازسازی مناطق سونامی زده را تسریع کند. وی همچنین افزود، ما جنبش المپیک را به شکلی جهانی بهبود خواهیم داد.

























یک بینی مصنوعی جان انسانها را نجات می‌دهد


محققان موفق به ساخت یک بینی مصنوعی برای بوکشیدن باکتریهایی شدند که موجب عفونت خون می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه با استفاده از حسگرهای تشخیص بو، باکتریهای مهلک را در 24 ساعت به جای 72 ساعت شناسایی می کند. این فاصله زمانی می تواند به نجات جان بسیاری از انسانها منتهی شود.
محققان امیدوارند که بتوانند از این روش برای ممانعت از ابتلای بیمار به عفونت خونی استفاده کنند، شرایطی که موجب می شود سیستم ایمنی نسبت به عفونت باکتریایی واکنش نشان دهد.
حدود 20 تا 35 درصد از قربانیان عفونت خونی شدید از دنیا می روند.
این دستگاه دربرگیرنده یک بطری کوچک پلاستیکی است که محتوی یک ترکیبی شیمیایی است که از آن به عنوان بینی مصنوعی یاد شده است.
یک نمونه خون وارد این بطری که حاوی محلول مغذی رشد سریع باکتری بوده، می شود، باکتری درحال رشد از خون بو ساطع می کند که این بو توسط حسگرها شناسایی می شود.
نقطه های رنگی روی این بینی ظاهر شده و بسته به نوع باکتری موجود، بطری تغییر رنگ می دهد و به دنبال آن پزشک را از وجود خطر آگاه می کند.
دکتر جیمز کاری از دانشگاه ملی تایوان به عنوان محقق این پروژه اظهار داشت: این بینی مصنوعی را می توان در کشورهای درحال توسعه به کار برد. بطری کشف خون را می توان در هرکجای جهان با قیمت بسیار کم و  حداقل اقدامات نگاهداری مورد استفاده قرار داد.
ابزارهای مورد نیاز برای انجام این آزمایش بسیار ابتدایی است و در آزمایشگاهی با کمترین امکانات نیز وجود دارد.
عفونت خونی یا سپتی سمی یک بیماری عفونی ناشی از گسترش میکروارگانیسم‌ها و سمهای آنها از راه گردش خون است.
عفونت خونی به عفونت‌هایی که در آن باکتری وارد خون می ‌شود و یا در خون تکثیر می ‌یابد گفته می شود، این بیماری معمولا در بیماران دچار ضعف ایمنی بیشتر دیده می ‌شود و بسیاری از اوقات کشنده است.


۱۸ شهریور ۱۳۹۲

اگر همه عناصر را مخلوط کنیم چه می شود؟

خبرآنلاین: اگر همه عناصر موجود در زمین را با هم ترکیب کنیم, چه چیزی حاصل خواهد شد؟ شاید فکر کنید ماده عجیبی حاصل می شود، اما نظر برخی این است: همان نمک و گرد و غبار همیشگی!

حاصل مخلوط کردن تمام عناصر جهان چیست؟ دو راه برای آزمایش کردن این موضوع وجود دارد، که البته هیچ یک از آنها (دست کم با امکانات فعلی بشر) قابل اجرا نیست. یکی از آنها نیاز به ده‌ها شتاب دهنده بزرگ هادرونی (همان شتاب دهنده معروف سرن سوئیس) در کنار هم دارد تا انرژی مورد نیاز چنین فرآیندی را فراهم کند. روش دیگر می‌تواند از یک دیگ پر شده از پلوتونیوم حاصل شود. ولی احتمالا تنها چیزی که به جای یک عنصر عجیب و غریب فرانکشتاینی در هر دو روش حاصل می‌شود، مونواکسید کربن و کپه‌ای از نمک و گرد و غبار است.

به گفته مارک تاکرمن ، شیمی‌دان نظری دانشگاه نیویورک، اگر از هر عنصر، تنها یک اتم را به درون یک مخلوط پرتاب کنید، حاصل این ترکیب یک ابرمولکول تشکیل شده از تک تک عناصر نخواهد بود. اتم‌ها دربر دارنده یک هسته تشکیل شده از تعدادی نوترون و پروتون، و همچنین تعدادی الکترون هستند که به دور این هسته می‌گردند. مولکول زمانی شکل می‌گیرد که اوربیتال‌های الکترونی اتم همپوشانی کنند و به طور موثری اتم‌ها را در کنار هم نگه دارند.

به گفته تاکرمن، چیزی که در هنگام مخلوط شدن اتم‌ها به دست می‌آورید، تحت تاثیر این است که به اصطلاح "چی نزدیک چی باشد". برای مثال اکسیژن بسیار واکنش‌پذیر است و وقتی که به هیدروژن نزدیک شود، تشکیل هیدروکسید می‌دهد و اگر به کربن نزدیک‌تر باشد مونوکسید کربن تشکیل می شود. تاکرمن می‌گوید: «این ماهیت فعال تصادفی برای تعداد بسیار زیادی از عناصر صادق است. این آزمایش را می‌توان 100 بار انجام داد و 100 ترکیب متفاوت را به دست آورد».

عناصر بی اثری‌ (همانند گازهای نجیب) با هیچ چیزی واکنش نمی‌دهند، بنابراین در موارد بسیار کمی می‌توان آنها را به صورت مولکول‌های دو یا سه اتمی یافت. اما در صورت برخورد دادن اتمها با یکدیگر با سرعت ۹۹.۹۹۹٪ سرعت نور (بالاترین سرعت برخورد دادن ذرات در برخورد دهنده بزرگ هادرونی، در آزمایشگاه فیزیک ذرات سرن در نزدیکی ژنو) ممکن است تعداد بسیار کمی از هسته‌ها با یکدیگر ترکیب شوند، اما این منجر به ساختن عنصر فرانکشتاین نخواهد شد. محتمل‌تر این است که آنها به قالب یک پلاسمای کوراک-گلوئون در آیند (ماده‌ای که طبق نظریه‌ها در اولین لحظات پس از مهبانگ وجود داشت). تاکرمن می‌گوید: «اما آنها تا پیش از تجزیه شدن، تنها کسری از ثانیه دوام می‌آورند. به علاوه برای انجام این کار به 118 دستگاه ال‌اچ‌سی (که هر کدام برای شتاب دادن تنها یکی از عناصر است) نیاز داریم».

آن گونه که جان استنتون، رئیس انستیتوی شیمی محض دانشگاه تگزاس، توضیح می‌دهد، رویکرد دیگر این است که یک تکه پودر شده از هر عنصر یا اندکی از هر گاز را به داخل یک مخزن مهر موم شده پرتاب کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. هیچ کس تا به حال این آزمایش را انجام نداده است، اما اینجا استنتون به چیزهایی که اتفاق می‌افتند، فکر می‌کند. او می‌گوید: «گاز اکسیژن با لیتیوم و سدیوم واکنش می‌دهد و مشتعل می‌شود، آنگاه دما در مخزن تا حدی بالا می‌رود که جهنمی در آن به راه می‌افتد. کربن گرافیتی پودر شده نیز مشتعل می‌شود. تقریبا 25 عنصر رادیواکتیو وجود دارد، که گرمای شعله را کمی خطرناک می‌کنند. شعله‌ور شدن پلوتونیوم بسیار بد است. استنشاق این ماده رادیواکتیو می‌تواند سبب مرگی سریع شود».

به گفته استنتون، وقتی همه چیز آرام شود، نتیجه به همان خسته کنندگی سناریوی اتم‌های تنها خواهد بود. کربن و اکسیژن، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می‌کنند. گاز نیتروژن بسیار پایدار است و به همان صورت باقی می‌ماند. گازهای نجیب و تعداد کمی از فلزات مانند طلا و پلاتین که اغلب در طبیعت نیز به شکل خالصشان هستند، واکنش نمی‌دهند. عناصری که واکنش می‌دهند اکسید و نمک تولید می‌کنند. او می‌گوید: «برنده این بازی هم ترمودینامیک است. چیزهایی که همیشه تعادل را به دست می‌دهند و در این مورد, نتیجه مخلوطی از ترکیبات پایدار و معمولی است».

کار شایسته دختر جوان آمریکایی +عکس

جام نیوز: بر خلاف دولتمردان غربی، دختری آمریکایی‌ با کارتون‌هایش تلاش می‌کند تصورات مردم جهان را نسبت به مردم ایران درست کند.

به گزارش رادیو فرانسه، شاید شنیده اید که بسیاری از خارجی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها تصورات عجیبی از کشور ایران دارند. که مثلا مردم با شتر مسافرت می‌کنند... مردم در ایران به زبان عربی صحبت می‌کنند... یا پرسش‌هایی غریب مثل: آیا همه ایرانی‌ها موهای مشکی دارند؟ حتی سوال‌های عجیب‌تر مثل این که شما در کشورتان درخت دارید؟

حالا یک دختر جوان در وبلاگش با نقاشی‌های زیبا تلاش می‌کند تا نگاه مردم دنیا به خصوص آمریکایی‌ها را نسبت به مردم ایران تغییر دهد و برای رسانه‌های بین المللی چشم اندازی متفاوت به سوی ایران بگشاید.
نکته جالب این که این خانم آمریکایی است، هیچ رگ و ریشه ایرانی ندارد و حتی یک بار هم به ایران سفر نکرده است، اما سعی می کند نگاهی واقعی‌تر به مردم ایران داشته باشد و کلیشه های آمریکایی را نسبت به آنان بشکند.

شخصیت اصلی این وبلاگ دختری است به اسم ایران در واقع اسم کاملش «جمهوری اسلامی ایران» است که در باره خود نوشته است:«به علت آشفته‌بازاری که آمریکا علیه من درست کرده است، من - جمهوری اسلامی ایران- آمده ام تا شما را در مورد مسایل روشن کنم. راحت باشید و سوالاتتان را از من بپرسید. هر چیزی که می خواهید بدانید...»

خانم سوفی ناجرا، در وبلاگی که خود را «دختره» نیز معرفی می کند، برخی مسائل را با تکیه به طنز و شوخی توضیح می‌دهد. به طور مثال در مورد تقابل سیاسی ایران و اسراییل:در نقاشی‌های او، اسراییل مرد جوانی است که غالبا رفتاری بچگانه دارد و گاه سعی می‌کند "مخ ایران را بزند"! ایران او را «ننر» خطاب می کند و در مقابل، اسراییل نیز به ایران «ننه پیرزن» می گوید و گاهی هم مزاحم تلفنی همدیگر می‌شوند!
 
کار شایسته دختر جوان آمریکایی +عکس

اما همیشه همه چیز اینقدر سیاسی نیست. بسیاری از پرسش و پاسخ‌ها و کارتون‌ها به فرهنگ، آشپزی یا موسیقی مورد علاقۀ ایرانیان مربوط می‌شود. البته شاید ایرانی‌ها با دیدن برخی از کاراکترهای طراحی‌شده توسط خانم سوفی به خود بگویند "خیلی هم اینطور نیست"! به طور مثال، در نقاشی‌های او دختران شمال شهر همگی تیپ غربی و مانتو به تن دارند و دختران جنوب تهران چادری هستند!

«برای من شناخت ایران یک تلاش عاشقانه است»
سوفی ناجرا دختری 21 ساله است که در دانشگاه، رشته تاریخ می‌خواند و در دالاس تگزاس زندگی میکند:

خیلی سخت است که توضیح بدهم چرا تا این حد مجذوب ایران شده ام. من در سال 2009 وقتی تنها هفده سال داشتم برای اولین بار نسبت به ایران کنجکاو شدم.

من در این زمینه رو پای خودم ایستادم و خود آموخته ام. به کتاب‌های دانشگاهی و مقالات نویسندگان خوش‌نام و آثار مورخان ایرانی مراجعه می کنم. من سعی می کنم خرده فرهنگ های مردم ایران را از طریق دوستان ایرانی که در آمریکا دارم و ایرانیانی که از طریق اینترنت با آنها آشنا شده‌ام فرا بگیرم.

درک نگاه آنها برای من ضروری است چرا که آنها از اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف اجتماعی هستند. این برای من یک تلاش عاشقانه برای آموختن در باره کشوری است که در آمریکا معمولاً با ساده اندیشی از آن حرف می‌زنند.

 کار شایسته دختر جوان آمریکایی +عکس

از سوی دیگر من گمان می کنم مردم آمریکا بیشتر دوست دارند مسایل را از طریق تصویر یاد بگیرند. البته من در وبلاگم تصاویر را با متن همراه می‌کنم و برای جذابیت بیشتر کمی هم طنز به آن اضافه می‌کنم.

من تا حالا از طریق وبلاگم بیش از 400 سوال دریافت کرده ام. اول آنهایی را انتخاب می کنم که پاسخ‌شان چندان سخت نیست. برخی پاسخ‌ها را خودم با اطمینان بلدم اما سوالات دیگری نیز هست که نیاز به بررسی در منابع مختلف دارد. من وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنم با دریچه ذهنی خودم درگیر آن می شوم، اما باید ابتدا این پارادایم را از خود دور کرد و بعد به سراغ فرهنگ و سیاست ایران رفت و این کار بسیار سختی است.

البته رادیو فرانسه در تیتر این خبر سعی می کند نگرش منفی چند دولتمرد غربی نسبت به ایران و ایرانی را به نام جهانیان تمام کند کاری که از سوی رسانه های غربی نیز دنبال می شود.

شاید چندان هم نشود خرده گرفت! به هر حال از نظر غربی ها دنیا مال آنهاست و برای رسیدن به این هدف حاضرند دروغ بزرگ جامعه جهانی خواندن خود را مدام در رسانه هایشان تکرار می کنند اما مشکلی که در این وسط وجود دارد این است که تنها خودشان آن را باور کرده و به همین خاطر هم دچار توهم شده اند.

تلاش هایی نظیر راه اندازی جنگ، ایجاد درگیری های قومی، مذهبی، دخالت در امور کشورها با سوء استفاده از سازمان ملل و حقوق بشر و دهها مقوله دیگر همه ابزارهای آنها برای رسیدن به این هدف است.