۲۸ مرداد ۱۳۹۱

خطای دید باور نکردنی 5

به تصویر زیر دقت کنید!

به نظر شما کدام یک از دایره های مرکز 2 شکل بزرگتر است؟!



همانطور که متوجه شدید هر دو هم اندازه اند، درحالی که در نگاه اول به نظر غیر مساوی می رسید

خطای دید باور نکردنی 4

به تصویر زیر و به دو خط سبز رنگ دقت کنید!




شاید در نگاه اول چیز دیگری ببینید ولی هر دو خط سبز رنگ هم اندازه اند!

می توانید برای اطمینان با دستتان قیاس کنید!

خطای دید باور نکردنی 3

به تصویر زیر دقت کنید.



در نگاه اول اینطور به نظر میرسد که مستطیل های آبی شیب دار هستند در حالی که اصلاً اینطور نیست.کاملاً موازی اند

خطای دید باور نکردنی 2

به تصویر زیر دقت کنید


اگر تا بحال سردرد نگرفته باشید! حتماً دایره هایی وابسته به هم و دوار را مشاهده کردید.این که شما دایره ها را به هم مرتبط دیده اید، خطای دید شماست و این تصویر از چند دایره های تو در تو و کاملاً جدا تشکیل شده است که تصویر زیر به درک این مساله کمکتان می کند.

خطای دید باور نکردنی

برترین ها: به تصویر زیر دقت کنید.مربع های A و B را با دقت در نظر بگیرید. حتما متوجه تفاوت رنگ این 2 مربع شده اید.


در حالیکه کاملا در اشتباه هستید!


این 2 مربع کاملاً همرنگ هستند و این اشتباه در تشخیص ناشی از خطای دید شماست!

برای اثبات این قضیه به تصویر متحرک زیر دقت کنید.



مرگ دردناک یک پرنده؛ این پرنده را ما کشته ایم!! + عکس

به عکس نگاه کنید! پرنده ای در آرزوی صید طعمه، منقارش درون در پلاستیکی یک نوشیدنی گیر کرده است و به دلیل اینکه نتوانسته خودش را نجات دهد از گرسنگی مُرده است.
پرنده ها لکه های نفتی را با دسته ای از ماهی ها اشتباه می گیرند و به میان آن شیرجه می زنند و زمانی که پرها به نفت آلوده شدند آب به هوای موجود در داخل پرها وارد گشته و در نتیجه پرنده خاصیت شناوری خود را از دست داده و در آب غرق می شوند. بسیاری از ماهی ها و آبزیان دیگر تکه های پلاستیک را با غذا اشتباه می گیرند و می بلعند و می میرند و …
وقتی در دامن طبیعت کنسرو می خورید حتماً قوطی های خالی اش را یا زیر سنگ های بزرگ دفن کنید یا با خودتان به شهر برگردانید و در سطل های زباله بریزید، چون برخی از گوشتخواران  برای پیدا کردن یک لقمه غذا دست و پوزه شان را در قوطی ها فرو می برند و زخمی می شوند و...
چقدر زمان باید بگذرد تا یاد بگیریم که هر زباله پلاستکی را دور نیندازیم؟..شک نکنید که این پرنده را ما کُشته ایم!



                                                   

آزمایشات‌هولناک‌آمریکابر روی‌انسان/عکس

مشرق: آمریکا کارنامه سیاهی در احترام به اولین حق طبیعی هر انسان، «زیستن»، دارد. با اطلاع از انجام جنایاتی در قالب آزمایش‌های مختلف و بر اساس مانیفست این نظام شیطان مدار ارتکاب هر گونه جنایت و ظلم و تعدی نسبت به وجود نوع «انسان» در مسیر بسط قدرت تسلیحاتی این نظام مورد تایید سردمداران آن است.

در این گزارش به فهرست کوتاهی از جنایات ضد بشری و ضد انسانی نظام آمریکا اشاره می‌شود. نظامی که در ورای دم زدن از حقوق بشر کارنامه سیاهی در احترام به اولین حق طبیعی هر انسان، «زیستن»، دارد. با اطلاع از ارتکاب چنین آزمایش‌هایی به نظر می‌رسد که بر اساس مانیفست شیطانی این نظام شیطان مدار هر گونه جنایت و ظلم و تعدی نسبت به وجود نوع «انسان» در مسیر بسط قدرت نظامی و تسلیحاتی این نظام آزاد بوده و مورد تایید سردمداران چپاول گر آن است
.

1- آزمایش‌های مربوط به کنترل ذهن
در برنامه کنترل ذهن و پروژه موسوم به MKULTRA، سازمان سیا در بخشی از آزمایش‌ها از مواد روان گردان استفاده کرد. هدف کلی این پروژه دست یابی به روش‌هایی برای تحت تاثیر قرار دادن، کنترل و استخراج اطلاعات از ذهن افراد بود. برای انجام برخی از این آزمایش‌ها دکتر کامرون (Donald Ewen Cameron) که از همکاران سیا بود؛ از بین بیماران پذیرفته شده در کلینیکش استفاده کرد. این بیماران اکثرا به دلیل افسردگی و اضطراب به کلینیک او مراجعه کرده بودند. درمانی که برای ان‌ها در نظر گرفته شد بخشی از پروژه سیا بود که زندگی طبیعی آن‌ها را دگرکون کرد.
در طی سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۴ دکتر کامرون به آزمایش شوک الکتریکی ۳۰ تا ۴۰ برابر مقادیر استاندارد بر روی این بیماران پرداخت. او از داروهایی استفاده کرد که بیماران را برای ماه‌ها به کما می‌برد. بیماران بسیاری در اثر این آزمایش‌ها توانایی تکلم و حافظه خود را از دست داده، هویت و پدر و مادر خود را فراموش می‌کردند. به جهت سهولت تدابیر امنیتی برخی از این آزمایش‌ها بر روی کودکان انجام می‌شد که تا تجاوزات جنسی نسبت به این کودکان توسعه یافته بوده است.

کامرون، شوک الکتریکی ۳۰ تا ۴۰ برابر مقادیر استاندارد را بر روی بیماران آزمایش می کرد.

2- آزمایش گاز خردل بر روی سربازان در اتاق‌های گاز
با شروع مطالعات بر روی تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی در دهه چهل میلادی، ارتش آمریکا برای سنجش کارایی این تسلیحات و به منظور آمادگی در مقابله با حملاتی از این نوع آزمایش‌هایی را بر روی سربازان خود انجام داد. سربازان در حالی که هیچ اطلاعای از موضوع نداشتند تحت تاثیر گاز خردل و دیگر عوامل شیمیایی قرار گرفتند. برای آزمایش کارایی ماسک‌ها و لباس‌های ضد گاز، سربازان را پس از پوشیدن و نصب لوازم مربوطه در اتاق‌های گاز در بسته زندانی کرده و عوامل شیمیایی را‌‌ رها کردند. برخی از این عوامل به راحتی از لباس‌ها عبور کرده و پوست را می‌سوزاندند. تاول‌های دردناک و التهابات پوستی شدید از نتایج تماس این عوامل با پوست بود. در صورت استنشاق ریه سربازان شدیدا ملتهب شده و تنفس برای آن‌ها غیر ممکن می‌شد. گزارش‌هایی موجود است که نشان می‌دهد علاوه بر سربازان از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های مختلف ارتش نیز به عنوان مدل آزمایشگاهی برای آزمایش مواد شیمیایی و بیولوژیک استفاده شده است.

3 بمباران شیمیایی مردم
برای بررسی چگونگی مدیریت حمله‌های احتمالی شیمیایی و بیولوژیک، ارتش با کمک سیا و دولت اقدام به رهاسازی برخی از عوامل شیمیایی بر روی شهرهای آمریکا کرد تا به عنوان مدلی برای مقابله با حمله‌های احتمالی استفاده کند. عوامل سیا در شهر Tampa Bay عامل سیاه سرفه را انتشار دادند که منجر به همه گیری شد و ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند. در آزمایشی دیگر نیروی دریایی شهر سانفرانسیسکو را با عوامل بیماری زای باکتریایی آلوده کرد که در نتیجه بسیاری از مردم به پنومونی دچار شدند. ارتش در آوون پارک، ساوانا و چند جای دیگر میلیون‌ها پشه حامل ویروس‌های تب زرد و تب دانگو را‌‌ رها کرد که موجب بیماری‌های فراوانی از جمله تیفوئید، تب‌های مختلف، مشکلات تنفسی و تولد نوزادان مرده شد. عوامل ارتش تحت عنوان گروه‌های بهداشتی به منطقه اعزام شدند و به جای کمک رسانی بهداشتی واقعی به بررسی نتایج آزمایش پرداخته و از درمان مردم جلوگیری کردند.

4- آلوده سازی گوآتمالا
در دهه ۴۰ آمریکا اقدام به آزمایش کارایی پنی سیلین برای مقابله با سیفلیس بر روی شهروندان گوآتمالایی کرد. ابتدا از طریق رسوخ دادن فاحشه‌های آلوده به این بیماری در بین مردم، افراد بی‌اطلاع و برخی بیماران بستری در کلینیک‌های روانی و سربازان آلوده شدند. اما انتشار بیماری با این روش به حدی نرسید که مورد نظر تحقیقات بود. در نتیجه روش آلوده سازی مستقیم انتخاب شد که طی آن باکتری‌های سیفلیس بر روی بدن و صورت مردان پاشیده می‌شد.
در تعدادی از آلوده سازی‌ها باکتری از میان مهره‌ها به مایع نخاعی افراد تزریق شد. پس از آلوده سازی جمعیت مورد نظر، بررسی روش‌های درمانی شروع شد. اما عده‌ای از افراد آلوده شده بدون درمان‌‌ رها شدند. در اکتبر ۲۰۱۰ هیلاری کلینتون از بابت انجام این ازمایش‌ها توسط آمریکا عذرخواهی کرد و اعلام کرد بررسی‌هایی برای یافتن افرادی که احتملا آلوده شده و بدون درمان‌‌ رها شده‌اند شروع خواهد شد!
هیلاری کلینتون پس از 60 سال معذرت خواهی کرد!

5-  بررسی اثرات بمب اتمی بر روی انسان
در طی پروژه منهتن که منجر به ساخت و آزمایش اولین بمب اتمی شد، اثرات مواد رادیو اکتیو از طریق تزریق پلوتونیوم به تعدادی از بیماران بیمارستان‌های ارتش و بیمارستان شیکاگو بررسی شد. این بیماران از موضوع بی‌اطلاع بوده و آزمایش کاملا به صورت سری انجام شد. در پروژه‌ای موسوم به Oak Ridge این آزمایش‌ها بر روی تعدادی از سربازان نیز انجام شد. اکثر این افراد در اثر صدمات ناشی از تزریق پلوتونیوم عمر کوتاهی داشته و جان خود را از دست دادند. در ماساچوست دکتر سوئیت (William Sweet) مامور تکرار آزمایش با استفاده از اورانیوم شد. او در سال ۱۹۴۷ بودجه‌ای از طرف پروژه منهتن در اختیار داشت و به بررسی آثار تزریق اورانیوم به بیماران پرداخت.

6- تزریق عامل شیمیایی نارجی (دیوکسیدین) به زندانیان
عامل نارنجی یکی از خطرناک‌ترین مواد شیمیایی در تسلیحات نامتعارف است که آمریکایی‌ها از آن در جنگ ویتنام استفاده کردند. به تصویر کشیدن اثرات این ماده بر روی انسان و همچنین نوزادان متولد شده از زنان در معرض قرار گرفته دشوار است. کمپانی Dow Chemical بعد از دریافت بودجه‌ای برای تولید این عامل با ارتش آمریکا در مورد آزمایش آن بر روی انسان همکاری کرد. دکتر کلیگمن (Dr. Albert Kligman) در یک سری آزمایش دیوکسیدین که ماده اصلی این عامل است را به بدن زندانیان تزریق و اثرات آن را مطالعه کرد. بدیهی است با دیدن تصاویر مربوط به ویتنامی‌هایی که تحت تاثیر این ماده بوده‌اند آشکار خواهد بود که تزریق این ماده خطرناک به بدن زندانیان چه بلایی بر سر آن‌ها آورده است.

تاثیر عامل نارنجی بر بدن یک سرباز ویتنامی

7- عملیات پیپر کلیپ Paper Clip
طی این عملیات که بعد از جنگ جهانی دوم انجام گرفت ارتش آمریکا محققین درگیر در آزمایش‌های مرتبط با ساخت بمب‌های شیمیایی و بیولوژیک و نیز افرادی که در آزمایش بر روی انسان زنده تبحر پیدا کرده بودند را از اروپا به آمریکا منتقل کرده و ضمن حمایت از آن‌ها با اعطای هویت‌های جعلی از آن‌ها در آزمایشگاه‌های خود برای توسعه تسلیحات نامتعارف استفاده کرد. محققین اروپایی آزمایش‌های دهشتناکی مانند پیوند جسمی دو قلو‌ها برای ایجاد یک واحد جسمی، تخریب بافت عصبی افراد بدون بیهوش کردن آن‌ها و مطالعه اثرات انفجار بر این افراد انجام داده بودند که برای ارتش آمریکا بسیار جذاب بود. این محققین با امکانات فراهم شده در ارتش آمریکا به جنایات خود علیه بشریت در خاک آمریکا ادامه دادند.

8-  مبتلا کردن مردم پورتوریکو به سرطان
در سال ۱۹۳۱ دکتر رودز (Cornelius Rhoads) با دریافت بودجه‌ای از بنیاد راکفلر مامور شد در مورد سرطان تحقیق کند. او برای این کار مردم پورتوریکو را انتخاب کرد و پس از مبتلا کردن ایشان به سرطان به آزمایش‌های خود پرداخت. این آزمایش‌ها ده‌ها مورد مرگ را در پی داشت. او بعد‌ها به عنوان نائب رئیس انجمن سرطان آمریکا انتخاب شد.
نظام ضد بشری از رودز تشکر می کند!

9- آزمایش‌های پرتودهی بر روی انسان
در دهه ۶۰ میلادی پنتاگون یک سری آزمایش‌های پرتودهی انجام داد. برای این کار مردم فقیر سیاه پوست که به سرطان مبتلا بودند انتخاب شدند. به آن‌ها گفته شده بود که نوعی فرایند درمانی بر روی آن‌ها انجام خواهد شد در حالی که هدف، آزمایش اثرات پرتودهی شدید بر روی بدن انسان بود. با ترفندهای گوناگون از این بیماران رضایت نامه‌هایی اخذ شده بود تا بعدا مشکلی پیش نیاید. به همین شکل دکتر سینگر (Eugene Saenger) از طرف آژانس حمایتی دفاع اتمی بودجه‌ای برای آزمایش پرتو X بر روی انسان دریافت کرد که نتیجه تحقیقات او مرگ حداقل ۲۰ انسان فقیر سیاه پوست بود. پرتوهای مضر تقویت شده بافت‌های درونی و پوست این بیماران را تخریب می‌کرد و آن‌ها را در وضعیت فلاکت باری قرار می‌داد.

سیاه پوستان انتخاب مناسبی برای آزمایش ها تلقی می شدند


10- پروژه کلیماکس
طی آن خانه‌هایی در نیویورک و سانفرانسیسکو ساخته شد تا محل مناسبی برای آزمایش اثرات ماده روان گردان LSD بر روی افراد باشد. برای جذب افراد به این خانه‌ها از فاحشه‌هایی که از سیا حقوق می‌گرفتند استفاده می‌شد. به افراد پس از ورود به این خانه‌ها به اجبار انواع مختلف مواد روانگردان به خصوص LSD تزریق می‌شد. سپس در چند روز آینده از خروج آن‌ها جلوگیری شده و متخصصین حاضر در این خانه‌ها به مطالعه رفتار و اثرات این مواد در افراد می‌پرداختند. در برخی موارد برای مشاهده حد نهایی اثرات، مقادیر فراوان و غیر معمولی از مواد به افراد که اکثرا نیر از جوانان بودند؛ تزریق می‌شد.

جوانان پس از ورود به خانه های کلیماکس در اختیار کارشناسان مواد روانگردان قرار می گرفتند

11-  گرد و غبار اتمی در اقیانوس آرام
بعد از موفقیت آمریکا در جنایت بزرگ اتمی در هیروشیما و ناکازاکی، سردمداران این کشور شروع به تست صد‌ها بمب هسته‌ای در اقیانوس آرام کردند. این بار خطر قدرت اتمی شوروی بهانه انجام این آزمایش‌های هولناک بود. در ۱۹۵۴ در جزایر مارشال یکی از بزرگ‌ترین آزمایش‌های اتمی انجام شد. وجود این آزمایش‌ها که تا آن زمان به صورت مخفی انجام می‌شد در اثر وزش باد و انتقال گرد و غبارهای آلوده با ذرات رادیواکتیو به سوی جزایر اطراف آشکار شد و مخفی کاری آمریکا با شکست مواجه گردید.
مردم جزایری که در معرض این غبارات قرار گرفتند به بیماری‌های شدیدی دچار شدند که از جمله آن‌ها نقایص مادر زادی بود. در نسل‌های بعدی بیماری‌هایی همچون سرطان غدد تیروئید و تومورهای مختلف در بین مردم این جزایر دیده شد. آمریکا حتی به این جنایت نیز به صورت فرصتی نگاه کرده و پروژه ¼ را که شامل بررسی آثار غبارهای رادیواکتیو بر روی انسان بود را اجرا کرد. همین موضوع موجب مطرح شدن بحث‌هایی در مورد عمدی بودن ایجاد و هدایت گرد و غبارهای رادیواکتیو به سوی مردم جزایر اقیانوس آرام شد.

 اثر پرتوهای رادیواکتیو بر بدن افراد

12-  تاسکیگ:
از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۷۲ محققین ۴۰۰ مرد سیاه پوست را در منطقه تاسکیگ آلاباما برای مطالعه مراحل پیشرفت بیماری سیفلیس به باکتری این بیماری آلوده کردند. در حالی که هیچ‌گاه به این افراد در مورد بیماریشان چیزی گفته نشد. به آن‌ها گفته شده بود که به بیماری جعلی «خون بد» دچار هستند و پزشکان در تلاش برای معالجه آنانند. با اینکه در سال ۱۹۷۴ پنی سیلین به عنوان درمان سیفلیس مطرح شد اما باز قربانیان تاسکیگ از این موضوع بی‌خبر نگه داشته شدند تا مطالعه این بیماری که اثرات طولانی مدتی بر بدن انسان دارد تا ۳۰ سال ادامه داشته باشد. با روشن شدن جوانب این جنایت اعتراض‌های شدیدی انجام گرفت تا جایی که کلینتون مجبور به عذرخواهی رسمی از مردم این کشور گردید و گفت متاسف است که دولت «یک پژوهش‌نژاد پرستانه را ترتیب داده است«
به آن‌ها گفته شده بود که به بیماری جعلی «خون بد» دچار هستند

یقینا در سال‌های آینده شاهد اشکار شدن آزمایش‌های ضد انسانی و دهشتناک بیشتری بر روی انسان و دیگر موجودات زنده خواهیم بود. آزمایش‌هایی که قطعا هم اکنون نیز از سوی بزرگ‌ترین داعیه دار حقوق بشر در آزمایشگاه‌های مخفی ارتش آمریکا و یا در قالب برنامه‌های مختلف بهداشتی بر روی مردم کشورهای فقیر انجام می‌شود.

جملات حکیمانه زیگموند فروید

  1. اگر نمی توانیم همه ی رنج ها را از بین ببریم، می توانیم برخی از آنها را از بین برده و برخی دیگر را آرامش بخشیم.
  2. اگر کسی را دوست دارم باید به گونه ای، شایسته ی آن باشد.
  3. مخالفت، به ناچار، دشمنی نیست، بلکه به عنوان بهانه ای برای دشمنی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
  4. بجاست از سر حسرت آه بکشیم که برخی با استعدادشان می توانند ژرفترین ادراک ها را از احساس های خویش بیرون آورند، حال آنکه افرادی مانند ما با تردید رنج آور و تلاش های مداوم می تواند به آن راه پیدا کند.
  5. ترس استثمارگران از قیام سرکوب شدگان، آنها را به سمت اقدام های دوراندیشانه ی شدید سوق می دهد.
  6. همه ی انسانها ارزش دوست داشتن ندارند.
  7. موفقیت هیچ گاه حتمی نیست، بلکه به جمع شدن عوامل فراوان بستگی دارد و از همه بیشتر وابسته به سرشت روانی است که کارکردش را با جهان بیرون هماهنگ سازد و از آن برای لذت جویی بهره گیرد.
  8. همان گونه که یک تاجر هوشیار از به کار انداختن سرمایه اش در یک جا پرهیز می کند، مصلحت زندگی حکم می کند که آدمی چشم داشت همه ی رضایت خویش را از یک گرایش نداشته باشد.
  9. خانه، بدلی برای بطن مادر؛ مسکنی که زمانی برای انسان امن ترین و آسایش بخش ترین مکان بوده است و برای همیشه آرزوی آن را دارد.
  10. کسی که اهل عمل باشد، از جهان بیرون، که نیروی خود را با آن می آزماید، دست نمی کشد.
  11. قاعده ای وجود ندارد که به کار همه بخورد؛ هر کس باید خود راهی بیابد که او را نجات دهد.
  12. فایده ی زیبایی روشن نیست. ضرورت فرهنگی آن را نمی توان به آشکارا درک کرد. با وجود این، تمدن نمی تواند از آن چشم پوشی کند. لذت بردن از زیبایی، ماهیت احساسی خاص، ملایم و سرمست کننده ای دارد.
  13. هیچ گاه در برابر رنج، بی شرم تر از زمانی که عشق می ورزیم و هیچ گاه ناکام تر از زمانی که ابژه ی عشق را از دست می دهیم نیستیم.
  14. آدمی به کار کمتر گرایش دارد تا به امکانات دیگر خشنود شدن. بیشتر انسانها به اجبار کار می کنند و این فرار طبیعی از کار موجب پیچیده ترین دشواری های اجتماعی می شود.
  15. هر کس که از هنر تاثیر پذیرفته باشد می داند که ارزش هنر به مثابه ی سرچشمه ی لذت و تسلی خاطر در زندگانی حدی ندارد.
B

    1. پس از بیراهه های دراز از طریق علوم پزشکی و روان درمانی، دلبستگی من به مسائل فرهنگی بازگشت که در زمان نوجوانیم - که تفکر در من هنوز چنان بیدار نشده بود - مرا به سوی خود می کشاند.
    2. دانش باید توهم های متافیزیکی، پیشداوری ها و خرافه ها را پشت سر بگذارد، اما مفهوم عقلانیت (یعنی حقیقت، آزادی و عدالت) را به عنوان سنت از نسلی به نسلی منتقل کند.
    3. عدالت از لوازم تمدن است، یعنی این ضمانت که نظام حقوقی استقرار یافته، از این پس به سود فرد شکسته نشود.
    4. زندگی جمعی انسان تنها زمانی امکان پذیر می شود که افراد زیادی گرد هم آیند که از یکایک افراد جمع، نیرومندتر و در برابر فرد، یکپارچه باشند.
    5. دگرگونی روح ، روندی تکاملی است.
    6. انسانها اکنون در چیرگی بر طبیعت تا جایی پیش رفته اند که می توانند به کمک آن، یکدیگر را تا آخرین نفر نابود کنند.
    7. ما به طنز نیازمندیم ، زیرا هرچه بزرگتر می شویم این آمادگی را پیدا می کنیم که افرادی ترشروی و غمگین شویم، اما بچه ها به راحتی می خندند.
    8. لطیفه ها در حقیقت به این دلیل ساخته می شوند که مایه ی شادی دیگران گردند و چیزی را که پیش تر پنهان بود- یا ابراز نگردیده- بیرون بیاورند.
    9. زیبایی که حاضر نیستیم آن را از خواسته های تمدن حذف کنیم، نمونه ای است برای نشان دادن اینکه هدف تمدن، تنها سود بردن نیست.
    10. نهفته ترین اسرار ذهن چیزی است که می توان آن را به هشیاری در آورد.
    11. نظم، نوعی اجبار در تکرار است که وقتی برقرار شد، مشخص می کند که یک کار، کی، کجا و چگونه انجام شود و با این روش، آدمی را از درنگ و تردید در تکرار موارد مشابه به دور می دارد.
    12. فایده ی نظم ، انکار ناشدنی است، زیرا بهترین امکان بهره گیری از مکان و زمان را به انسان می دهد و در ضمن، نیروهای روانی او را پاس می دارد.
    13. تسلط بر طبیعت تنها شرط نیک بختی انسان نیست، چنان که تنها هدف کوشش های تمدن هم نیست، اما نمی توان بی ارزش بودن پیشرفت های تمدن را از آن نتیجه گرفت.
    14. عواطف و هیجانها مجموعه ای گسترده از دریافت های حسی ما می باشد که در شرایطی خاص، آن را تجربه می کنیم و در فرایند رفتاری ما تاثیر بسزایی دارند.
    15. "تمدن" به مجموعه ی دستاوردها و نهادهایی گفته می شود که زندگی ما را از زندگی حیوانی پیشینیان دور می کند و دو هدف دارد: یکی نگاهبانی از انسان در برابر طبیعت و دیگری تنظیم روابط بین انسانها.
    16. زمانی دراز نگرانیم که چگونه زنده بمانیم، سپس خود را دل مشغول چگونه نمردن می کنیم؛ این است تمایز هوشمندانه.
    17. پرسشی که هرگز بدان پاسخ داده نشده است و خود من نیز با وجود سی سال پژوهش و مطالعه برای آن پاسخی نیافته ام این است که «خواسته ی زنان چیست؟»
    18. آدم اکراه دارد که بگوید نیت «شاد بودن انسان» در برنامه «آفرینش» جایی نداشته است.
    19. ناخودآگاه هریک از ما به نامیرایی خود یقین دارد.
    20. از انسان متمدن می خواهیم که هر جا در طبیعت با زیبایی روبرو می شود، به آن احترام بگذارد و تا آنجا که دستانش توانایی کار داشته باشند، آن را در آفرینش اشیاء به کار گیرد.
    21. بیشتر مردم علاقه چندانی به آزادی ندارند، چون آزادی مستلزم و در بر گیرنده ی مسئولیت است و بیشتر مردم از مسئولیت واهمه دارند.

ماجرای شگفتی ها !

ماجرای شگفتی ها !

ماجرای شگفتی ها !

از يک گروه از دانش اموز خواستند نام شگفتي هاي هفتگانه را بنويسند
با دگرگوني ديد ها بيشترشان اينها را جزو شگفتيهاي هفت گانه نام بردند:

اهرام مصر ؛ تاج محل ؛ دره بزرگ (به نام گراند کانيون در امريکا) ؛ کانال پاناما ؛ کليساي پطرس مقدس ؛ ديوار ب...زرگ چين ؛ آبشار نياگارا

آموزگار هنگام گردآوری نوشته هاي دانش آموزان ، آگاه شد که يکي از آنها هنوز کارش را تمام نکرده است
از وي پرسيد که آيا مشکلي دارد
پاسخ داد :
بله کمي مشکل دارم ، چون شماره شگفتي ها بسيار است و نميدانم کدام را بنويسم!
آموزگار گفت:
آنهايي را که نوشته اي نام ببر شايد ما هم بتوانيم کمک کنيم دانش اموز با ترديد چنين خواند:
به ديد من شگفتيهاي هفت گانه جهان اينست :
ديدن ؛ شنيدن ؛ لمس کردن ؛ چشيدن ؛ احساس کردن ؛ خنديدن ؛ دوست داشتن
اتاق در چنان خموشي فرو رفت که حتا آواي زمين افتادن سنجاق شنيده مي شد...!
آن چيزهايي که به ديدمان ساده و پيش پا افتاده ميرسند ، آنها را ناديده و دست کم ميگيريم ، بدرستي شگفت انگيزند
با ملايمت به يادمان مي آورند
که با ارزش ترين چيزهاي زندگي ساخته دست انسان نيستند
و آنها را نميتوان خريد
آن اندازه خود را درگير نکنيد که ناآگاه از کنارشان بگذريد

10واقعيت درباره خواب ديدن


واقعیت در باره خواب دیدن




خواب‌ها مى‌توانند جالب، هيجان‌انگيز، وحشتناک و يا صرفاً عجيب و غريب و غيرعادى باشند. در اين مقاله با ١٠ واقعيت درباره خواب که توسط پژوهشگران کشف شده است آشنا مى‌شويم.


١- همه خواب مى‌بينند

مردها خواب مى‌بينند. زن‌ها خواب مى‌بينند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بينند. همه ما خواب مى‌بينيم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بينند هم خواب مى‌بينند. در واقع، پژوهشگران دريافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بينند که هر کدام بين ٥ تا ٢٠ دقيقه طول مى‌کشد. بنابراين، در يک طول عمر معمولى، افراد به طور ميانگين شش سال را صرف خواب ديدن مى‌کنند!


٢- امّا اغلب خواب‌ها فراموش مى‌شوند

براساس برآوردهاى صورت گرفته توسط آلن هابسون، پژوهشگر خواب، در حدود ٩٥ درصد خواب‌ها کوته زمانى پس از بيدار شدن، فراموش مى‌شوند. چرا به ياد آوردن خواب‌ها دشوار است؟ براساس يک نظريه، تغييراتى که در مغز در خلال خوابيدن اتفاق مى‌افتد از پردازش و ذخيره‌سازى اطلاعات که براى شکل دادن حافظه مورد نياز است، پشتيبانى نمى‌کند. اسکن مغزى از افراد به هنگام خواب نشان داده است که قطعه پيشانى، ناحيه‌اى که نقشى کليدى در شکل دادن حافظه بازى مى‌کند، در خلال خواب REM (حرکات سريع چشم)، يعنى مرحله‌اى که خواب ديدن اتفاق مى‌افتد، غيرفعال است.


٣- همه خواب‌ها رنگى نيستند

با وجودى که در حدود ٨٠ درصد خواب‌ها رنگى هستند امّا درصد کمى از افراد ادعا مى‌کنند که فقط خواب‌هاى سياه و سفيد مى‌بينند. در يک مطالعه، افرادى که در حال خواب ديدن بودند را از خواب بيدار مى‌کردند و از آ‌نها مى‌خواستند که از يک طيف رنگ، رنگى که مطابق با خوابشان بوده را انتخاب کنند. بيشترين رنگى که انتخاب شد، رنگ‌هاى روشن و ملايم بودند.


٤- خواب زن‌ها و مردها متفاوت است

پژوهشگران به تفاوت‌هايى بين محتواى خواب‌هاى زن‌ها و مردها پى برده‌اند. در يک مطالعه، چنين نتيجه‌گيرى شده است که مردها بيشتر از زن‌ها خواب‌هايى درباره پرخاشگرى مى‌بينند. براساس گفته‌هاى ويليام دامهوف، پژوهشگر خواب، زن‌ها خواب‌هاى طولانى‌تر و با شخصيت‌ها و اشخاص بيشتر مى‌بينند. در ارتباط با شخصيت‌هايى که نوعاً در خواب‌ها ظاهر مى‌شوند، در خواب مردها تعداد شخصيت‌هاى مرد دو برابر تعداد زن‌هاست در حالى که زن‌ها درباره هر دو جنسيت تقريباً به طور برابر خواب مى‌بينند.


٥- حيوانات هم احتمالاً خواب مى‌بينند

آيا تا کنون سگ يا گربه‌اى را ديده‌ايد که پا يا دمش را در هنگام خواب تکان مى‌داده است؟ هر چند با اطمينان نمى‌توان در اين مورد صحبت کرد اما پژوهشگران معتقدند که حيوانات نيز احتمالاً خواب مى‌بينند. حيوانات نيز مانند انسان‌ها، مراحل خواب شامل چرخه‌هاى REM و NREM را طى مى‌کنند. در يک مطالعه، به گوريلى چند نماد به عنوان ابزار ارتباطى آموخته شد. در يک مقطع، گوريل علامت «شکل خواب» را انتخاب کرد و اين احتمالاً نشانگر اين بود که تجربه خواب ديدن داشته است.


٦- شما مى‌توانيد خواب‌هايتان را کنترل کنيد

خواب روشن خوابى است که شما با وجودى که هنوز در حال خواب هستيد اما از اين که داريد خواب مى‌بينيد آگاهى داريد. در خلال اين نوع خواب، شما مى‌توانيد غالباً محتواى خوابتان را کنترل يا هدايت کنيد. تقريباً نيمى از مردم مى‌توانند به ياد آورند که حداقل يکبار
چنين خوابى را تجربه کرده‌اند و برخى افراد به دفعات چنين تجربه‌اى را داشته‌اند.


٧- هيجانات منفى در خواب‌ها متداول‌ترند


در طول يک دوره چهل ساله، کاليون هال، پژوهشگر، بيش از ٥٠ هزار خواب را از دانشجويان دانشکده ثبت کرد. اين گزارش‌ها در خلال دهه ١٩٩٠ توسط يکى از دانشجويان هال به نام ويليام دامهوف در دسترس عموم قرار گرفت. گزارش خواب‌ها نشان داد که بسيارى از هيجانات از جمله شادى، لذت و ترس در خواب‌ها وجود داشته است. متداول‌ترين هيجانى که در خواب‌ها وجود داشته اضطراب بوده و به طور کلّى هيجانات منفى بسيار بيشتر از هيجانات مثبت بوده است.


٨- نابينايان نيز خواب مى‌بينند با وجودى که کسانى که قبل از پنج سالگى بينائيشان را از

دست داده‌اند، در دوران بزرگسالى خواب‌هاى تصويرى نمى‌بينند امّا هنوز خواب مى‌بينند. عليرغم فقدان تصاوير، خواب افراد نابينا به همان پيچيدگى و روشنى افراد بيناست. خواب افراد نابينا به جاى حس تصويرى، معمولاً شامل اطلاعاتى از ديگر حواس نظير صوت، لمس، مزه، شنوايى و بويايى است.


٩- در هنگام خواب ديدن، عضلاتتان فلج هستند


مشخصه خواب REM، مرحله‌اى که خواب ديدن در خلال آن اتفاق مي‌افتد، فلج عضلانى است. چرا؟ اين پديده، فقدان کشيدگى طبيعى عضلانى در خواب نام دارد و شما را از حرکت و نقش بازى کردن در خواب‌هايتان به هنگام خوابيدن باز مى‌دارد. اساساً به دليل آن که نورون‌هاى حرکتى تحريک نمى‌شوند، بدن شما حرکت نمى‌کند.

در برخى موارد، اين فلج عضلانى حتى تا ١٠ دقيقه پس از بيدار شدن نيز ادامه مى‌يابد. وضعيتى که به آن فلج خواب مى‌گويند. آيا تا کنون برايتان پيش آمده که وسط يک خواب وحشتناک از خواب پريده باشيد و ببينيد که قادر به حرکت نيستيد؟ با وجودى که اين تجربه ترسناکى است امّا به عقيده متخصصان کاملاً عادى است و تنها چند دقيقه طول مى‌کشد تا کنترل عادى عضلانى باز گردد.


١٠- بسيارى از خواب‌ها عموميت دارند با وجودى که خواب‌ها غالباً به شدّت تحت تأثير

تجربيات فردى ما هستند امّا پژوهشگران دريافته‌اند که برخى موضوعات در بين فرهنگ‌هاى مختلف، بسيار مشترکند. براى مثال، آدم‌ها در سراسر دنيا غالباً خواب‌هايى درباره تحت تعقيب بودن، مورد حمله قرار گرفتن و يا پرت‌شدن مى‌بينند. خواب‌هاى مشترک ديگر شامل رويدادهاى مدرسه، احساس يخ‌زدگى و بى‌حرکتى، دير رسيدن، پرواز و عريان بودن در بين جمع مى‌باشد

رباتی با قابلیت تغییر رنگ و استتار در محیط/ الهام از اختاپوس

دانشمندان دانشگاه هارواد با الهام از اختاپوس و برخی موجودات دریایی اقدام به ساخت رباتی از جنس پلاستیک کرده که می تواند تغییر رنگ بدهد تا خود را پنهان کرده و یا حضور خود را اعلام کند. به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه هاروارد یک ربات انعطاف پذیر از پلاستیک قابل ارتجاع و پلاستیک سیلیکونی ساخته اند که با استفاده از نیروی هوای فشرده شده در داخل و خارج شبکه های کوچک متعددی که در اعضای آن وجود دارد حرکت می کند و تغییر رنگ می دهد.
این ربات نرم با الهام از ستاره دریایی، کرم ، اختاپوس و ماهی مرکب ساخته شده و می تواند از موانعی عبور کند که عبور از آنها برای رباتهای متالیک سفت و محکم چالش برانگیز و یا غیر ممکن است.


ربات اختاپوسی محققان هاروارد از قابلیت نمایان کردن خود چون کرم شب برخوردار است
درحالیکه استیو مورین به عنوان یک محقق مواد در دانشگاه هاروارد درباره ماهیهای مرکب و ویژگیهای آنها برای ساخت رباتهای پیشرفته نرم تحقیق کرده است، گفت: به طور اتفاقی یک ویدئو فوق العاده از یک ماهی مرکب تماشا کردم که رنگ های خود را تغییر می داد. این موجودات بسیار الهام بخش هستند. پس از مشاهده این ویدئو فکر کردم که می توانیم برخی از این کارکردها و یا استراتژیهای ساده تر این موجودات را برای ساخت سیستمهای رباتی تقلید کنیم.
محققان برای ساخت این ربات که دارای چهار پا است و تغییر رنگ می دهد به جای پمپ کردن هوا به داخل و خارج بدن آن از یک لایه جداگانه استفاده کردند که دارای شبکه های ریز متعدد بود تا بتوانند رنگهای مایع متنوعی را وارد و خارج کنند. این ربات با ترکیب رنگهای درست می تواند چون یک اختاپوس خود را استتار کند یا مثل یک کرم شب تاب حضور خود را اعلام کند.
ترکیب رنگها و الگوها به عنوان راهکاری برای استتار این ربات درنظر گرفته شده است

مورین اظهار داشت: وجود این میکرو شبکه های ساده برای استتار بسیار موثر بود. ضرورتی ندارد که ربات برای استتار شدن به رنگ محیطی تبدیل شود که در آن قرار گرفته، ترکیب رنگها و الگوهای ساده می تواند برای استتار موثر باشد.
محققان همچنین می توانند دمای این رنگها را تغییر دهند که این امر به ربات کمک می کند در محیط مخفی شده یا خود را نمایان کند. با توجه به اینکه برخی از مارها می توانند با استفاده از اندامهای خاص خود نور مادون قرمز را احساس کنند، این ویژگی نیز از طبیعت الهام گرفته شده است.
این ربات از موانعی عبور می کند که عبور از آن برای رباتهای متالیک غیر ممکن است
مورین تصریح کرد که ساخت رباتی که تغییر رنگ می دهد یک سال به طول انجامید، این ویژگی یکی از خاصیتهای ماشینهای نرم است و ما زمان را اندکی میان طرح و ساخت نمونه اولیه پشت سرگذاشتیم.
مورین به همراه جورج وایتسایدز و همکاران خود جزئیات این تحقیق را در مجله ساینس به چاپ رساندند

۲۵ مرداد ۱۳۹۱

سوال: 2

سوال: آیا ما باید با بیگانگان ارتباط برقرار کنیم، یا آنها را به حال خود بگذاریم؟

پاسخ:
به قول استفن هاوکینگ: «پیام نفرستید. اجازه ندهید که آنها بدانند شما اینجایید! اصلا خوشایند نخواهد بود که آنها خودشان را جلو درب خانه مان بیابند.» البته کسی نمی داند، زیرا چنین اتفاقی هنوز نیافتاده است. پس هنوز هیچ کارشناس خبره و متخصصی در این زمینه نداریم. اما من به شکل دیگری درباره این موضوع فکر می کنم. اینکه برای داشتن یک ارتباط و تماس موفقیت آمیز، احتمالا تکنولوژی ها باید مدت زمان بسیار بیشتری را سپری کرده و بسیار پیشرفته باشند. اگر یک تکنولوژی بخواهد این زمان را سپری کند و قبلا هم این گونه دوام آورده باشد، مطمئنا می تواند افراد خود را هم کنترل کند و می تواند رفتار غیرپرخاشگرانه ای را به ارمغان آورد. می توان امیدوار بود که آنها هنوز بیش از کنجاوی شان درباره شناخت دیگر موجودات هوشمند موجود در کهکشان رشد و پیشرفت نداشته باشند. البته این برای من مشکل است که قبول کنم چگونه شما این چنین دیرپا و کهن بوده و همچنان مهاجم و ستیزه جو باقی مانده باشید.

خب، من نمی دانم که آیا آنها یک تهدید و خطر هستند یا خیر. اما فکر می کنم که برای گفتن این موضوع بسیار دیر شده باشد. زیرا مرغ از قفس پریده و ما بیش از ۱۰۰ سال است که در حال پخش امواج مختلف از سوی خودمان هستیم. در واقع یک حباب به دور زمین کشیده شده که هر سال بزرگتر و ضعیف تر می شود، اما برای یک تکنولوژی پیشرفته دریافت و درک آن کار ساده ای باید باشد.

من فکر می کنم بسیار خوب است که یک محاوره و گفتگوی این چنینی داشته باشیم. خواه پیام تعمدا ارسال شده یا این کار سهوا انجام گرفته باشد، این می تواند یک اجماع دوباره جهانی درباره یک ایده باشد. این همان چیزی است که ما سالها در SETI بر روی آن کار می کنیم. ما باید یک مباحثه بسیار جدی درباره این موضوع داشته باشیم. زیرا اینها ایده های متفاوتی هستند که از ملل و فرهنگ های مختلف و افراد گوناگون منشا می گیرند. برخی از آن می ترسند و برخی آن را بدون خطر می دانند. پس باید درباره ان مذاکره کنیم. اما چگونه می توان با تمام دنیا مذاکره کرد؟

ما کنفرانس های متعددی را برگزار کرده و درباره این موضوع صحبت کرده ایم. اکنون شبکه های اجتماعی هم فرصت مناسبی برای این کار هستند. این می تواند یک تجربه عالی باشد که با مردم مختلف درباره چگونگی انجام این کار، چگونگی اداره آن و احساس شان نسبت به چنین عملی صحبت کرد.

سوال:

سوال: چرا موجودات فضایی تا حالا هیچ تماس رسمی و مستقیمی با ما نداشته اند؟

پاسخ:
در تمام داستان های علمی-تخیلی این گونه تصور شده است که روزی از روزها یک بشقاب پرنده در حیاط کاخ سفید به زمین می نشیند و سرنشینان آن می گویند:‌ «ما را پیش رهبرتان ببرید» اما چرا چنین چیزی تا کنون اتفاق نیافتاده؟ اگر (طبق شایعات) قبل از این ملاقاتی صورت گرفته، یا انسان هایی ربوده شده و به فضا برده شده اند، پس چرا آنها تا کنون در چمن جلوی کاخ سفید فرود نیامده و اعلام حضور نکرده اند؟

112006844_1ee03dc794-001_narenji_ir.jpg
نظریه من این است. اگر شما به روستا و جنگل های اطراف شهرتان بروید و خانه-تپه مورچه ها را ببینید، آیا جلو می روید و می گویید: «من براتون جواهرات آوردم. من براتون مروارید آوردم. من براتون انرژی برق آوردم. من براتون بیوتکنولوژی (زیست فناوری) آوردم. من رو پیش مورچه ملکه ببرید»؟ یا این که ممکن است در مسیر عبور از کنار لانه شان، اشتباها چند مورچه را هم زیر پا له کنید!

فقط به خاطر داشته باشید که احتمالا فاصله میان مورچه ها و ما، در حقیقت بسیار کمتر از فاصله ما با موجودات فوق سریعی است که در چشم بر هم زدنی میان ستاره ها مسافرت می کنند.

به طور منطقی آنها شاید چند قرن، چند هزاره یا حتی چندین میلیون سال پیشرفته تر از ما باشند . در این صورت آیا ما بسیار متکبر و خودپسند نیستیم که انتظار داریم این مخلوقات برای دیدار ما به زمین بیایند؟ واقعا ما چه چیزی را می توانیم به آنها پیشنهاد کنیم؟ از دیدگاه من، آنها آن بیرون وجود دارند، با این تفاوت که مساله آنها نیستند، بلکه مشکل خود ما هستیم. در حقیقت ما هنوز آن قدر پیشرفته نیستیم که در صفحه رادار آنها دیده شویم!

7 راه برای رسیدن به اهداف زندگی

همه ما خواهان تغییراتی در زندگی خود هستیم، تغییرات مثبتی که در عمل ممکن است سخت و و طاقت فرسا باشند. اهدافی مانند کم یا اضافه کردن وزن، نوشتن یک کتاب، تغییر شغل، ترک سیگار و یا کم کردن مصرف کافئین. رسیدن به بعضی از این اهداف ممکن است طولانی مدت باشد.

برای رسیدن به اهداف زندگی، مهم ترین چیز برداشتن اولین قدم ها است، حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که شروع کار خود را به فردا و فردا موکول کنید. پس بهتر است در راه رسیدن به اهدافتان ثابت قدم تر باشید، با به کار بستن راه حل های زیر ممکن است زودتر به موفقیت برسید:

اهداف زیادی نداشته باشید:

ممکن است شما بخواهید زندگی خود را بررسی کرده و تغییرات عمده ای در آن ایجاد کنید. شما میخواهید به وزن متناسب برسید، شغل جدید پیدا کنید، رابطه های خود را بهبود ببخشید و یا به خانه و زندگی خود نظم و ترتیب ببخشید.

همه اینها اهداف قابل تقدیر و بزرگی هستند، اما واقعیت این است که نمی توانید همزمان به همه آنها برسید، به جای اینکه در یک زمان روی همه این اهداف تمرکز کنید بهتر است یک یا دو هدف مهم تر را برگزیده و راه های رسیدن به آنها را نیز مشخص کنید.

مسوول و پاسخگو بودن:

پاسخگویی و مسوولیت یکی از قدرتمند ترین انگیزه های حرکت است. اگر فقط خودتان از اهداف خود خبر دارید ممکن است در زمان هایی آن اهداف را به سخره گرفته و آنها را انجام ندهید، اما اگر فرد دیگری را نیز در جریان برنامه های خود بگذارید، راه فراری ندارید و باید به سمت اهدافتان در حرکت باشید.

ممکن است بخواهید فقط یک نفر را در جریان اهداف خود بگذارید و شاید ممکن است این یک نفر نیز مانند شما سهل انگاری کند، یا اینکه بخواهید اهدافتان را با گروهی از دوستانتان تقسیم کنید. حتما میدانید که میگویند یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف، بیان آن روی شبکه های اجتماعی است، بهتر است زمان معینی نیز برای رسیدن به هدف مشخص کنید.

پیگیر بودن:

ضبط کردن پروسه پیشرفتتان دو مزیت دارد: در هر لحظه از زمان میتوانید بفهمید که چقدر به هدفتان نزدیک شده اید و این موضوع میتواند شما را تشویق کرده و ذهنتان را برای ادامه دادن آماده تر کند.

راه های بسیاری برای ضبط مراحل پیشرفتتان وجود دارد. ممکن است از برنامه های ثبت وقایع روزانه استفاده کنید، یا نوشتن در تقویم را انتخاب کنید، و یا نوشتن خاطرات روزانه ممکن است برای شما راه مناسب تری باشد، بهتر است بهترین راه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

تبدیل کردن اهداف به عادات روزانه:

اکثر کارهای روزانه ای که ما انجام میدهیم جز عادات ما شده اند، مانند بیدار شدن در یک ساعت معین، کارهای روزمره، خوردن صبحانه و حتی خوردن قهوه در ساعت مشخصی از روز.

وقتی شما میخواهید یک عادت جدید در زندگی تان ایجاد کنید باید آن را به یکی از عادت های فعلی تان پیوند بزنید. مثلا اگر میخواهید قبل از رفتن به سر کار، ورزش کنید بهتر است آن را قبل از خوردن صبحانه انجام دهید تا فراموشش نکنید.

به فواید کار توجه کنید:

ممکن است شما با انگیزه بالا به سوی اهدافتان در حرکت باشید اما بعد از مدتی دریابید که هیچ نتیجه ای نگرفته اید و یا پاداشی به شما تعلق نگرفته.

همیشه سعی کنید به فواید حاصل از کار توجه داشته باشید و به این فکر کنید که چرا این هدف را در زندگیتان برگزیده اید. با یادآوری همیشگی فواید حاصله هیچ وقت انگیزه خود را از دست نمیدهید، مثلا اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است به خودتان یادآوری کنید که بعد از به نتیجه رسیدن، شما به وزن ایده آل خود رسیده و سالم تر می شوید و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز می یابید.

از پیشرفت خود لذت ببرید:

تا جایی که میتوانید راهی را پیدا کنید که از پیشرفت خود خوشحال شوید. نه تنها این پیشرفت اعتماد به نفس بیشتری به شما میدهد بلکه باید انگیزه شما را نیز بالا نگه دارد.

اگر هدف شما تمرین های مداوم ورزشی است بهتر است تمرکز خود را روی ورزش های مفرحی بگذارید که از آنها لذت می برید. انتخاب شما میتواند پیاده روی، شنا، پینگ پونگ و یا دیگر ورزش های مورد علاقه تان باشد، لازم نیست هر روز خود را در باشگاه به فعالیت بپردازید، بهتر است یک برنامه منظم ریخته و طبق آن رفتار کنید.

طرز فکر خود را "همه یا هیچ" قرار ندهید:

یکی از دلایلی که ما از اهداف خود دست میکشیم فکر کردن به "همه یا هیچ" است. مثلا اگر در رژیم غذایی باشید و یک روز رژیم خود را با یک پاکت چیپس بشکنید سعی میکنید بقیه هفته یا روز را نیز به این کار ادامه دهید! اما آیا بهتر نیست که اشتباه خود را جبران کرده و در بقیه ساعات روز رژیم خود را حفظ کنید؟

یک لغزش کوچک ممکن است تفاوت بزرگی در هدف شما ایجاد نکند. همان که شما 80 درصد مواقع طبق برنامه خود عمل کنید کافی است، برای 20 درصد باقی مانده نگران نباشید. ممکن است این سهل انگاری پیشرفت شما را کند تر کند اما شما باید تلاش خود را بیشتر کنید تا زودتر به انتهای خط برسید و مطمئنا با حفظ همان تلاش همیشگی به هدف خود خواهید رسید.

پس بهتر است از همین امروز شروع کنید و برنامه های مهم زندگی خود را در اولویت قرار دهید. آیا راه های رسیدن به اهداف خود را مشخص کرده اید؟

بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا

بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا

معرفی نامه | بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا معرفی بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا و مدیر برنامه کنجکاوی مری
 
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا
بابک فردوسی 32 سال دارد و فارغ التحصیل دانشگاه واشنگتن و موسسه فن آوری پرآوازه ماساچوست (MIT) است. او متعلق به گروه معدودی از مهندسان نخبه است که در دهه اخیر پروازهای فضایی ناسا را هدایت می کنند.
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا
فرود موفقیت آمیز کاوش گر ناسا بر مریخ نه تنها این سازمان را به دستاوردی مهم در زمینه فن آوری رساند، بلکه چهره ای کاملا جدید و غیرمتداول به ناسا بخشید و دانشمندان مسئول این پروژه را نیز تبدیل به ستارگان دنیای مدرن کرد.
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا
بابک فردوسی، مهندس پرواز ایرانی-آمریکائی ناسا در جریان فرود آوردن کاوشگر ناسا به نام «کنجکاوی» (Curiosity) به مریخ توجه بسیاری را به خود جلب کرد. شهرت فردوسی نه تنها به دلیل سهیم بودن او در این موفقیت علمی، بلکه مدل موی غیرمتداولش بوده است. موهای او که در دو سمت سرش با طرح چند ستاره تراشیده شده با رگه های آبی و قرمز در وسط سرش، حدس زدن در مورد شغل او را کمی سخت می کند.
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا
تا به حال کارمندان ناسا به این شهرت داشتند که تنها در رشته تخصصی خود تبحر دارند و در دیگر زمینه ها، از جمله روابط اجتماعی بسیار ناتوان و یک بعدی هستند. پس از پخش زنده فرود آوردن کاوشگر ناسا از مرکز کنترل ناسا، این تصویر کلیشه ای ناگهان تغییر کرد.
این بار تنها متخصصان و دانشمندان نبودند که به مناسبت این موفقیت در تاریخ بشر شادی کردند. حدود 910 هزار کاربر اینترنتی خبرهای مربوط به «کنجکاوی» را در توئیتر دنبال می کنند، 250 هزار نیز در فیس بوک به گروه طرفداران این مریخ نورد پیوسته اند.
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا
به شهرت رسیدن بابک فردوسی نیز سریع و غافل گیرکننده بود. دنبال کنندگان او در توئیتر در مدتی کوتاه از 200 نفر به 46 هزار نفر رسیدند. او خود نیز از این استقبال وسیع در اینترنت تعجب کرده و در گفت و گویی با روزنامه لوس آنجلس تایمز می گوید:
«هیچ وقت فکر نمی کردم که مدل مو بتواند برای فضانوردی اینقدر مفید باشد. اما اینکه موهای من باعث می شود که جوانان تصور جذابتری نسبت به علم داشته باشند، مرا خوشحال می کند.»
موفقیت یک ایرانی در پروژه مهم سازمان فضایی ناسا علاوه بر جهانیان ایرانیان را به وجد آورد و با یک جستجوی کوتاه در موتور های جستجو مشخص است که ایرانیان چقدر این خبر و این موفقیت علمی را پیگیری کرده و همچنین به ایرانی بودن بابک فردوسی افتخار کرده اند.
بابک فردوسی مهندس ایرانی آمریکایی ناسا

عواید بازی ایران و کره‌جنوبی به زلزله‌زدگان اختصاص یابد

پیشنهاد عزیزی‌خادم به فدراسیون فوتبال:
عواید بازی ایران و کره‌جنوبی به زلزله‌زدگان اختصاص یابد
خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد اختصاص عواید بازی ایران و کره‌جنوبی به نفع زلزله‌زدگان را داد.
خبرگزاری فارس: عواید بازی ایران و کره‌جنوبی به زلزله‌زدگان اختصاص یابد
شهاب الدین عزیزی خادم در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: امروز به هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادم که درآمد حاصل از اولین بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دهیم. اولین بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی 25 مهر مقابل کره جنوبی است و من به فدراسیون پیشنهاد دادم عواید حاصل از این بازی که به ایران تعلق دارد صرف کمک به بازماندگان زلزله شود. نباید بگذاریم با گذشت زمان آنها فراموش شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه بازی ایران و کره جنوبی حساسیت های خود را دارد، تماشاگر زیادی به ورزشگاه می آید. این مسئله هم به نفع زلزله زده هاست، هم فوتبال.
رئیس شورای عالی راهبردی فدراسیون تصریح کرد: یکی از ابعاد فوتبال، مسائل اجتماعی و شرکت در مسائل اجتماعی است. حتی AFC یکی از امتیازهای کشورها را به شرکت در امور اجتماعی اختصاص داده است. خوشبختانه باشگاه های ما در این زمینه خیلی عملکرد خوبی داشتند. این رسالت انسانی ما است که باید با همه وجود از آنها حمایت کنیم. باید از همه ورزشکاران به ویژه علی دایی تشکر کرد. او اولین نفری بود که این استارت را زد. این نشان می دهد جامعه ورزشی ما پایبند به مسائل انسانی است.
عزیزی خادم تاکید کرد: در زلزله بوئین زهرا هم این تختی بود که پیشگام شد و آنجا بود که تختی شد. در زلزله بم هادی ساعی عملکرد خوبی داشت یا عابدزاده با ماشین شخصی خود وسایل موردنیاز زلزله زده ها را تهیه کرد. اگر در فوتبال روز دنیا هم دقت کنید تیمی مثل بارسلونا یونیسف را تبلیغ می کرد و سفرای یونیسف اکثرا از ورزشکاران هستند. امیدوارم این فرهنگ نزد ما هم هر روز قوی تر شود.

25 واژه تکنولوژیکی که باید آنها را بدانید!؟

25 واژه تکنولوژیکی که باید آنها را بدانید!؟

25 واژه تکنولوژیکی که باید آنها را بدانید!؟
این واژه در سال جاری به یکی از محبوب ترین واژه های اینترنتی تبدیل خواهد شد. مفهوم آن به زمانی بازمی گردد که مکان نمای ماوس یا ابزارهای لمسی بر روی بخشی از صفحه وب سایت ثابت نگه داشته می شود و...
 
تکنولوژی، فناوریهایش و کاربردهایش مدت زمانی است که علاوه بر تمامی تغییراتی که در رفتارها، فعالیتها و احساسات انسانها به وجود آورده است در جهان واژگان نیز قدم گذاشته و تغییرات جالب توجهی در آن ایجاد کرده است.
در گذشته های نه چندان دور ارتباط با یک شبکه اجتماعی به معنی رفتن به یک میهمانی بود نه استفاده از فیس بوک، اما این واژه مشابه واژه Mesofact، واقعیتی که طی گذشت زمان و با یادگیری بیشتر شکل می گیرد در حال شکل دادن به زبانی جدید به نام زبان اینترنتی است. در ادامه به منشا 25 واژه جدید که در عصر اینترنت خلق شده و یا تغییر یافته اند به نفل از فاکس نیوز اشاره خواهد شد.
 
 Mesofact به معنی واقعیت یا حقیقتی است که به آرامی و با گذشت زمان شکل می‌‌گیرد. برای مثال شاید "درمان و سلامت ملی" در ابتدا به نظر تنها یک مفهوم داشت اما به تدریج و با به وجود آمدن قوانین جدید در آمریکا مفاهیم متمرکزتری به خود گرفت. استفاده اصلی و قابل لمس Mesofact را می‌توان در سایت ویکیپدیا نیز به خوبی شاهد بود زیرا کاربران در این سایت به تدریج و با گذشت زمان اطلاعات و جزئیاتی جدید را می‌افزایند.
 
Meme  اخبار از طریق اینترنت با سرعتی بالا سفر می کنند و زمانی که این سفر شکل می‌گیرد واژه Meme (میم بر وزن واژه "تیم") مفهوم پیدا می کند. این واژه به مفهوم حرکت سریع و تند یک ایده یا مفهوم از فردی به فرد دیگر است. برای مثال مفهوم دانلود کردن سریالهای تلویزیونی از اینترنت زمانی که دانشجویان دریافتند می‌توانند سریال "گمشده" را در هر زمان و مکانی بدون پرداخت هزینه مشاهده کنند به یک Meme تبدیل شد.
 
 Dwelling این واژه در سال جاری به یکی از محبوب ترین واژه های اینترنتی تبدیل خواهد شد. مفهوم آن به زمانی بازمی‌گردد که مکان نمای ماوس یا ابزارهای لمسی بر روی بخشی از صفحه وب سایت ثابت نگه داشته می‌شود و Pop-Up ها را نمایان می‌کند، برای مثال زمانی که مکان نما بر روی لینک یک فیلم قرار می‌گیرد، یک pop-up ظاهر شده و توضیحاتی درباره فیلم ارائه می‌کند.
 
RTLS مخفف "سیستم مکانی در زمان واقعی" ویژه فناوری جی پی اس ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 Co-creation زمانی که شرکتی محصولی را تولید می‌کند اما فردی خارج از شرکت در طراحی یا تکمیل آن مشارکت کرده باشد آن فرد در خلق محصول همکاری کرده و یک Co-creator خواهد بود.
 
 Femtocell به مفهوم شیوه ای مخصوص هر فرد برای قوی کردن سیگنالهای دریافتی تلفن همراهش در مکانهایی که برقراری ارتباط با کمک تلفن همراه بسیار دشوار است.
 
 Thumbo خطایی که هنگام نوشتن متن پیامک با استفاده از انگشتان دست در گوشی های هوشمندی مانند بلک بری به وجود می آید!
 
 Ideation به مفهوم ایده ای که طی مرور زمان آغاز به شکل گرفتن می‌کند.
 
Deleb فردی مشهور مانند یک هنرپیشه بسیار مشهور یا محبوب که درگذشته است اما هنوز در اینترنت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این شهرت پس از مرگ نیز برای وی درآمدزایی دارد. این واژه ترکیبی از دو واژه Dead و Celebrity است.
 
 Mi-Fi نسخه جدید اصطلاح Wi-Fi یا شبکه بی سیم و به مفهوم "شبکه بی سیم من" است. این واژه در واقع به ابزاری کارت مانند و کوچک تعلق دارد که به تلفن همراه وصل شده و افراد مختلفی می توانند از آن برای اتصال به اینترنت به صورت همزمان استفاده کنند.
 
Linkbait به مفهوم هر لینک اینترنتی که کاربر را به کلیک کردن بر روی لینک ترغیب کند. برای مثال "بر روی این لینک کلیک کنید تا یک آی-فن برنده شوید". این لینکها گاه کاربران را به سایتهای آلوده وارد کرده و رایانه فرد تحت تصرف ویروسها در خواهد آمد.
 
Vook  واژه ای که با استفاده از آی-پد جدید شرکت اپل به واقعیت نزدیکتر می‌شود. مفهوم این واژه کتابهایی هستند که در بخشهایی از آن تصاویر ویدئویی قرار گرفته است.
 
3DTV  به مفهوم برنامه ریزی شبکه های کابلی تلویزیونی برای نمایش سه بعدی برنامه ها.
 
Tweet یک Tweet جمله ای کوتاه و 140 حرفی است که می تواند هر حالت یا مفهومی را بیان کند.
 
Bokode  گونه ای جدید از بارکدها هستند که در موسسه MIT ابداع شده و از جزئیات اطلاعاتی بیشتری برخوردار است. این ابزار اطلاعاتی که نام آن از واژه Bokeh ژاپنی برگرفته شده به اندازه سر سوزن است اما اطلاعات آن از بارکدهای معمولی بیشتر است. 
 
Friend  زمانی این واژه ارتباط پایدار و وابستگی اجتماعی افراد به یکدیگر یا دوستی را توصیف می‌کرد اما اکنون مفهوم آن در عصر شبکه های اجتماعی تغییر کرده است: Friend به عنوان اسم به هر فردی که عضو فیس بوک باشد خطاب می شود و به عنوان فعل، زمانی به کار گرفته می‌شود که کاربر این شبکه برای افزودن فردی به لیست صفحه خود، فرد را friend کرده و سپس وی را به صفحه خود می افزاید.
 
Qubit واحدی برای اندازه گیری که می‌تواند یک صفر، یک 1 و یا به صورت همزمان یک 0 و1 باشد. این واژه با شکل گرفتن ماشینهای کوانتومی ابداع است.
 
 Cloud به مفهوم هرچیزی که بتوان آن را به صورت آنلاین ذخیره کرد.
 
 Meh یکی از بهترین صداواژه هایی (صدا واژه واژه ای است که مفهوم آن با تلفظ و هجای آن شباهت کامل دارد) که تا به حال ابداع شده است.  این صداواژه اصطلاحی برای نشان دادن بی علاقگی به موضوعی است و Mehsayer به فردی خطاب می‌شود که بی علاقگی خود را نسبت به موضوعی بیان می‌کند.
 
 Lifestream اطلاعاتی که هر فرد از طریق اینترنت و در قالب تصاویر، ویدئو و متن درباره خود منتشر می‌کند.
 
 Newbie این واژه که در اصل برای تشریح فردی جدید در بازیهایی با کاربران چندگانه مورد استفاده قرار می‌گرفت اکنون به صورت مثبت یا منفی برای بیان مفهوم کمبود اطلاعات یا دانش از هر مطلب یا موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال می‌توان از این واژه برای معرفی یک آشپز تازه کار (a cooking newbie) استفاده کرد.
 
Dittoism به مفهوم شوق و علاقه کاربران اینترنت برای موافقت با موضوعی واحد تنها به این خاطر که موضوع، کاملا هنجار و معمول است. برای مثال زمانی که بیشتر منتقدان آی-پد اپل را به عنوان ابداعی متحول کننده اعلام می‌کنند حتی بدون اینکه یک نمونه از این دستگاه را امتحان کرده باشند Dittoism رخ داده است.
 
Tag کلیدواژه هایی که در اینترنت به تصویر، موسیقی، فایلهای ویدیویی یا هر مفهوم دیگری افزوده می‌شود.
 
Microblog وبلاگ دیگر کهنه شده است و کسی دیگر فرصت کافی برای خواندن آن را ندارد. میکرووبلاگ نسل جدیدی است که با تولد فیس بوک و توئیتر به وجود آمد و به مفهوم استفاده از چند جمله کوتاه برای توضیح فعالیت، افکار و مشاهدات است.
 
Networking مفهوم اصیل این واژه به سرعت در حال تغییر است. زمانی مفهوم Networking، ارتباط گرفتن با اجتماع و شناختن افراد مختلف برای یافتن شغل بود اما اکنون این واژه به مفهوم یکی از التزامات اجتماعی است که بخش بزرگی از زندگی اجتماعی افراد مختلف را به خود وابسته کرده است.   
 
RFID برگرفته از "تعیین هویت از طریق امواج رادیویی" نوعی بارکد جدید است که بر روی بسته های پستی نصب شده و اطلاعاتی از محتویات بسته را در اختیار شرکتهای پستی و حمل و نقل قرار می دهد. از برچسبهای RFID در عین حال برای رد و بدل کردن عکس میان دوربینهای دیجیتال و تعقیب افراد نیز استفاده می‌شود.

جملات پند آموز,

چند داستان کوتاه آموزنده
آسان ترین راه آشنایی ،‌ یک سلام است ولی گرم و صمیمی .

آسان ترین راه قدردانی ، یک تشکر ساده است ولی خالص و صمیمانه .

آسان ترین راه عذر خواهی عدم تکرار اشتباه قبلی است .

آسان ترین راه ابراز عشق ، به زبان آوردن آن است .

آسان ترین راه رسیدن به هدف ، خط مستقیم است .

آسان ترین راه پول در آوردن آن است که همواره در کارت رعایت انصاف را بکنی .

آسان ترین راه احترام ، اجتناب از گزافه گویی و گنده گویی است .

آسان ترین راه جلب محبت آن است که تو نیز متقابلا عشق بورزی و محبت کنی .

آسان ترین راه مبارزه با مشکلات روبه روشدن با آن هاست نه فرار .

آسان ترین راه رسیدن به آرامش آن است که سالم و بی غل و غش زندگی کنی .

آسان ترین دوستی همیشه بهترین دوستی نیست ، این را به خاطر بسپار .

آسان ترین بحث ، بحث درباره چیزهای خوب و امیدوار کننده است .

آسان ترین برد ، آن است که خود را از پیش بازنده ندانی .

ساده ترین راه خوب زیستن ، ساده زیستن است .

آسان ترین راه دوری از گناه آن است که همیشه بدانی چیزی به نام وجدان داری .

ساده ترین و در عین حال با ارزش ترین عشق ، بی ریاترین آن است .

آسان ترین راه بودن ، آن است که حس بودن همیشه در وجودت شعله ور باشد .

آسان ترین راه راحت بودن آن است که خودت را همان طور که هستی بپذیری و در همه حال خودت باشی .

و بالاخره ساده ترین راه خوشبخت زیستن آن است که همان طور که برای خودت ارزش قایلی برای دیگران نیز ارزش قایل شوی

بدون توجه به موقعیت طرف مقابل .

حالا کمی مکث کنید و ببینید به همین راحتی می توانید آسان و ساده روزگار را به خوشی سپری کنید .

اندرز پروفسور به شاگردان


اندرز پروفسور به شاگردان




پروفسور فلسفه با بسته سنگینی وارد کلاس درس فلسفه شد و بار سنگین خود
را روبروی دانشجویان خود روی میز گذاشت



وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه بسیار بزرگ از داخل بسته
برداشت و شروع به پر کردن آن با چند توپ گلف کرد.



سپس از شاگردان خود پرسید که، آیا این ظرف پر است؟



و همه دانشجویان موافقت کردند.

سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه ریخت و شیشه
رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در بین مناطق باز بین توپ های گلف قرار
گرفتند؛ سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و باز همگی
موافقت کردند.



بعد دوباره پروفسور ظرفی از ماسه را برداشت و داخل شیشه ریخت؛ و خوب
البته، ماسه ها همه جاهای خالی رو پر کردند. او یکبار دیگرپرسید که آیا
ظرف پر است و دانشجویان یکصدا گفتند: "بله".



بعد پروفسور دو فنجان پر از قهوه از زیر میز برداشت و روی همه محتویات
داخل شیشه خالی کرد. "در حقیقت دارم جاهای خالی بین ماسه ها رو پر می
کنم!" همه دانشجویان خندیدند.



در حالی که صدای خنده فرو می نشست، پروفسور گفت: " حالا من می خوام که
متوجه این مطلب بشین که این شیشه نمایی از زندگی شماست، توپهای گلف
مهمترین چیزها در زندگی شما هستند – خدایتان، خانواده تان، فرزندانتان،
سلامتیتان ، دوستانتان و مهمترین علایقتان- چیزهایی که اگر همه چیزهای
دیگر از بین بروند ولی اینها باقی بمانند، باز زندگیتان پای برجا خواهد
بود.

اما سنگریزه ها سایر چیزهای قابل اهمیت هستند مثل تحصیتان، کارتان، خانه
تان و ماشينتان. ماسه ها هم سایر چیزها هستند- مسایل خیلی ساده."



پروفسور ادامه داد: "اگر اول ماسه ها رو در ظرف قرار بدید، دیگر جایی
برای سنگریزه ها و توپهای گلف باقی نمی مونه، درست عین زندگیتان. اگر شما
همه زمان و انرژیتان را روی چیزهای ساده و پیش پا افتاده صرف کنین، دیگر
جایی و زمانی برای مسایلی که برایتان اهمیت داره باقی نمی مونه. به
چیزهایی که برای شاد بودنتان اهمیت داره توجه زیادی کنین، با فرزندانتان
بازی کنین، زمانی رو برای چک آپ پزشکی بذارین. با دوستان و اطرافیانتان
به
بیرون
بروید و با اونها خوش بگذرونین.



همیشه زمان برای تمیز کردن خانه و تعمیر خرابیها هست. همیشه در دسترس باشین.

.....



اول مواظب توپ های گلف باشین، چیزهایی که واقعاً برایتان اهمیت دارند،
موارد دارای اهمیت رو مشخص کنین. بقیه چیزها همون ماسه ها هستند."



یکی از دانشجویان دستش را بلند کرد و پرسید: پس دو فنجان قهوه چه معنی داشتند؟

پروفسور لبخند زد و گفت: " خوشحالم که پرسیدی. این فقط برای این بود که
به شما نشون بدم که مهم نیست که زندگیتان چقدر شلوغ و پر مشغله ست، همیشه
در زندگي شلوغ هم ، جائي برای صرف دو فنجان قهوه با یک دوست هست! "



حالا با من یک قهوه میخوری؟



این را برای همه دوستای خوبتون بفرستید تا بدونند که اونا توپهای گلف هستند نه ماسه

۲۳ مرداد ۱۳۹۱

جملات الهام بخش برای زندگی (4)سایت مردمان

جملات الهام بخش برای زندگی (4)

دنیا خیلی زیباتر خواهد شد اگر بیاموزیم:

دروغ نگوییم،
تهمت نزنیم،
مؤدب باشیم،
صادق باشیم،
انتقاد پذیر باشیم،
دیگران را آزار ندهیم،
وجدان داشته باشیم،
از کسی بت نسازیم،
نظافت را رعایت کنیم،
از قدرت سوء استفاده نکنیم،
پشت سر کسی غیبت نکنیم،
به عقاید همدیگر احترام بگذاریم،
مسؤلیت اشتباهاتمان را بپذیریم،
به قومیت و ملیت کسی توهین نکنیم،
به ناموس دیگران چشم نداشته باشیم و
در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم.

.
.