۹ اسفند ۱۳۹۲

خطای دید جالب


روی آیکون Play کلیک کنید و 10 ثانیه به نقطه قرمز خیره شوید.

(توجه: هیچ تصویر وحشتناکی بعد از آن ظاهر نمی شود. به من اطمینان کنید)


 

سه حکایت ازسه فرهنگ

سه حکایت ازسه فرهنگ





بودا و زن هرزه

بودا به دهی سفر كرد . زنی كه مجذوب سخنان او شده بود از بودا خواست تا مهمان وی باشد . بودا پذیرفت و مهیای رفتن به خانه‌ی زن شد . كدخدای دهكده هراسان خود را به بودا رسانید و گفت : «این زن، هرزه است به خانه‌ی او نروید » بودا به كدخدا گفت : « یكی از دستانت را به من بده» كدخدا تعجب كرد و یكی از دستانش را در دستان بودا گذاشت . آنگاه بودا گفت : «حالا كف بزن» كدخدا بیشتر تعجب كرد و گفت: « هیچ كس نمی‌تواند با یك دست كف بزند»
بودا لبخندی زد و پاسخ داد : «هیچ زنی نیز نمی تواند به تنهایی بد و هرزه باشد، مگر این كه مردان دهكده نیز هرزه باشند . بنابراین مردان و پول‌هایشان است كه از این زن، زنی هرزه ساخته‌اند . برو و به جاي نگراني براي من نگران خودت و ديگر مردان دهكده ات باش»







با دست پر
یک کشاورز اسکاتلندی یک گالن رنگ و یک سطل از فروشگاه دهکده خرید
و پیاده بطرف مزرعه خود براه افتاد. سر راه دو عدد مرغ و یک غاز هم خرید
در این بین زن میانسالی که غریب بود از راه رسید و دنبال آدرسی میگشت
مرد گفت آنجا را میشناسد وحاضر است زن را تا آنجا همراهی کند
ولی مانده بود که چطور اینهمه خرید ها را با خود حمل کند
زن به او راهنمایی کرد که قوطی رنگ را بگذار داخل سطل و سطل را به دست راستت بگیر
دو تا مرغ را هم چپ و راست بگذار زیر بغل و غاز را هم با دست چپت داشته باش
براه افتادند و بعد از یک کیلومتر مرد پیشنهاد کرد از یک میانبر که از بیشه رد میشد بروند
زن نگاهی باو انداخت و گفت ببین من اینجا ها را نمیشناسم، ولی تو ممکن است
در این بیشه من را بگیری، دامنم را بکشی پایین،،، و با من سکس بکنی
مرد گفت عقلت را بکار بیانداز زن، من با اینهمه مرغ و غاز و ... دستهایم بند است
چطور میتوانم کاری با تو بکنم. زن گفت
غاز را بگذار زمین،... سطل را وارونه روی سرش بگذار،... و قوطی رنگ را هم بالای سطل
دو تا مرغ ها راهم من با دو دستم نگهمیدارم






دانشجوی حاضر به جواب
ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﻭﺍﺳﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍ ﻣﯿﺮﻩ سالن غذا خوری ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ .
ﻭﻟﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﯿﺮﻩ ﺳﺮ ﻣﯿﺰ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻭ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﯿﺸﯿﻨﻪ ﻭﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺑﻪ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺭﺩﻥ .
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﻣﯿﮕﻪ :
ﮔﺎﻭﻫﺎ ﺑﺎ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﻫﺎ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺟﺎ ﻏﺬﺍ ﻧﻤﯿﺨﻮﺭﻥ .
ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩ ﻣﯿﮕﻪ : ﺑﻠﻪ ﺩﺭﺳﺘﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻢ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻭ ﻣﯿﺮﻡ ﯾﻪ ﺟﺎ ﺩﯾﮕﻪ ﻣﯿﺸﯿﻨﻢ !
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﺪﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﻣﻮﻗﻊ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺑﺰﻧﻪ ﺩﻫﻦ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﺭﻭ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﮐﻨﻪ !
ﺳﺮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺭﻗﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﺭﻭ ﺗﺼﺤﯿﺢ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺭﺳﻮ ﭘﺎﺱ ﮐﻨﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺶ ﻣﯿﮕﻪ : ﯾﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﭙﺮﺳﻢ ﺍﮔﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺑﺪﯼ ﻧﻤﺮﻩ ﺗﻮ ﻣﯿﺪﻡ .
ﻭ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﯾﻨﻪ : ﺗﻮ ﯾﻪ ﮐﯿﺴﻪ ﭘﻮﻝ ﻭ ﺗﻮ ﯾﻪ ﮐﯿﺴﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﺗﻮ ﮐﺪﻭﻣﻮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟
ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﮐﯿﺴﻪ ﭘﺮ ﭘﻮﻝ !
ﺍﺳﺘﺎﺩ : ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﭘﻮﻟﻪ !
ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ: ﺑﻠﻪ ﺩﻗﯿﻘﺎ ! ﭼﻮﻥ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰﯾﻮ ﻭﺭﻣﯿﺪﺍﺭﻩ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﻩ !
ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺧﻮﻧﺶ ﺑﻪ ﺟﻮﺵ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﭘﺎﯼ ﺑﺮﮔﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯿﻨﻮﯾﺴﻪ " ﮔﺎﻭ " ﻭ ﺑﺮﮔﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ .
ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻪ ﺍﺯ ﮐﻼﺱ ﻣﯿﺮﻩ ﺑﯿﺮﺭﻭﻥ ﻭﻟﯽ ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﺎﺩ ﺗﻮ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﺩﺵ ﻣﯿﮕﻪ : ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﭘﺎﯼ ﺑﺮﮔﻪ ﻣﻦ ﺍﻣﻀﺎﺗﻮﻧﻮ ﺯﺩﯾﻦ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﺮﻩ ﻣﻨﻮ ﯾﺎﺩﺗﻮﻥ ﺭﻓﺖ ﺑﻨﻮﯾﺴﯽ .

تصویر 40 هزار ساله انسان بالدار در تیمره خمین + عکس



 پژوهشگر سنگ نگاره های ایران گفت: انسان بالدار نقش اسرارآمیزی است که در منطقه تیمره شهرستان خمین کشف شده است.

محمد ناصری فرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصویر نقش انسانی با دست های گشوده و بسیار بزرگ و بال مانند بوده که نمادی انتزاعی و سمبلیک است و نشانه انسان پرنده نیست.
وی اظهارکرد: انسان بالدار نشان از انسان هایی دارد که از سیارات دیگر به زمین آمده اند و نشانگر آن است که در ادوار کهن نقش آفرینی ها مداومت داشته و شاید حداقل تا هزار سال پیش و بعد از آن دوره ها ما شاهد ایجاد نقش های جدید از انسان های بالدار نیستیم .
ناصری فرد گفت: این نقوش مقدس نبودند و یا آرزوی پرواز را نمی رساند زیرا اگر چنین بود باید به شکلی تا دوران معاصر نیز ادامه پیدا می کرد اما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: شبیه این تصویر در پارک ملی یلواستون ایالات متحده است که از بومیان سرخ پوست حدود 10هزار سال پیش به جا مانده است .
پژوهشگر سنگ نگاره های ایران ادامه داد: از آمریکا تا اروپا و سیبری در نقاشی های غارها و در سنگ نگاره ها نقش دستی با پنجه پیدا شده است که اغلب به تعداد کنار هم نقش شده اند.
وی گفت: این نقش در تیمره هم وجود دارد که نمادی کهن از پیمان بستن است و برخی محققان معتقدند این نمادهای یکسان در ذهن انسان بیش از تاریخ به همسانی ژنتیکی ذهن انسان و واکنشهای آن به محیط اطراف برمی گردد و به تجارب و خاطراتی از نسل های قبل که در ضمیر ناخودآگاه انسان باقی می ماند.
ناصری فرد افزود: نقش های شبیه انسان بالدار یا انسان دیو پیکر و عظیم با شاخک هایی بر سر که در تیمره خمین نیز وجود دارد گاهی نشانه ملاقات هوشمندان فرازمینی با انسان دانسته شده اند.
21 هزار سنگ نگاره به عنوان کهن ترین آثار تاریخی و هنری جهان با قدمت 40 هزارساله متعلق در خمین وجود دارد.

 

نسخه سحرآمیزِ کاهش فشارخون







کارشناسان سلامت در یک مطالعه جدید تاکید کردند که انتخاب رژیم‌غذایی گیاهخواری بهترین توصیه برای کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب و عروق است.
به گزارش ایسنا در این بررسی که توسط متخصصان ژاپنی و آمریکایی و با شرکت بیش از 21 هزار نفر انجام گرفت مشخص شد افرادی که از مصرف گوشت خودداری می‌کنند فشارخون پایین‌تر و قلب و عروق سالمتری دارند.
طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا فشارخون، فاکتور خطرزای اصلی در وقوع سکته مغزی، بیماری قلبی، کلیوی و کاهش نرخ امید به زندگی است.
دکتر «یوکو یوکویاما» از مرکز قلب و عروق اوساکا در ژاپن گفت: حذف رژیم غذایی گوشتی در مبتلایان به فشارخون بالا و روی آوردن به مصرف سبزیجات تازه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند سلامت این افراد داشته باشد.
همچنین در برخی افراد داشتن رژیم غذایی گیاهی بهتر از داروهای فشارخون می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد.
فشارخون بالا با رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد سدیم، چربی اشباع‌شده، چاقی، بی‌تحرکی، مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار همراه است. به گفته پزشکان رژیم غذایی گیاهی به طور طبیعی سدیم و چربی اشباع‌شده بسیار کمتری دارد و سرشار از پتاسیم است که با تاثیرات رژیم غذایی حاوی سدیم مقابله می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس،‌ در بررسی دیگر که روی 73 هزار نفر انجام گرفت مشخص شد در یک دوره شش ساله، نرخ مرگ و میر در افراد گیاهخوار در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی گوشتی دارند به مراتب پایین‌تر است.

 

۶ اسفند ۱۳۹۲

یک رسم غیر انسانی در مورد افراد مسن


سیمرغ: یکی از مشهورترین داستان ها در مورد اسکیموها رفتار عجیب غریبشان در مورد مرگ و زمانی است که به سن پیری می رسند.

آنها افراد پیر خانواده و فامیل خود را به دریا برده و روی یک تکه یخ شناور رها می کنند. این افراد روی تکه یخ تنها ناچارا یا باید یخ بزنند یا از گرسنگی بمیرند.



دلیل این رسمشان این است که اسکیموها اعتقاد دارند جهان دیگر در انتظار مرده هاست، بنابراین آنها خودشان افراد پیر را با عزت به زندگی پس از مرگ می فرستند تا قبل از اینکه تبدیل به سربار خانواده شوند موقرانه از این دنیا خارج شوند!

زندگی این مردم با سختی های زیادی همراه است و همه روزه برای به دست آوردن غذا باید تلاش کنند. از این رو افراد پیر دیگر توانایی کار کردن ندارند و مجبورند غذا و لباس خود را از بقیه بگیرند. این را هم باید در نظر گرفت که بچه ها نیز توانایی کار کردن ندارند. مردان باید همه روزه برای خودشان، زنان و بچه ها شکار کنند زنان هم باید برای مردان و خودشان و بچه هایشان آشپزی کنند و لباس تهیه کنند. در این بین بچه های بزرگ تر هم مسئولیت نگهداری بچه های کوچک تر را دارا هستند و کسی برای مراقبت از افراد پیر و از کار افتاده باقی نمی ماند.
با همه این حرف ها بیشتر نگرانی ها از این بابت است که این آیین حتی در حال حاضر در بین اسکیموهای امروزی نیز اجرا می شود.
 

عکس: ترکیب چهره های دیروز و امروز

تاپ ناپ: چهره شما در طول سالها چقدر تغییر میکند. شاید بهترین راه برای فهمیدن این مطلب استفاده از ایده این آلبوم باشد. با دیدن این عکس ها متوجه این روش خواهید شد.


































بزرگمردی که مدرسه را به ایران آورد +عکس

برترین ها: اسدالله معرفت، زاده ۱۲۱۷ خورشیدی در خامنه حوالی تبریز، درگذشته ۱۲۹۳ خورشیدی بازرگان بود. او بانی اولین مدارس غیر مکتبی رایگان و همگانی به نام مدرسه معرفت است.

او بی سواد بود ولی پس از مشاهده مدارس جدید در روسیه به این فکر افتاد که در میهن خویش چنین مدارسی را بنیان نهد. او در سال ۱۲۷۵ خورشیدی (برابر ۱۸۹۶ میلادی) اولین مدرسه را در زتدگاهش خامنه بنا کرد و دو سال بعد مدرسه دوم را در مشهد و سومین را در «پطروفسکی» روسیه (مخاچ قلعه امروز) که در آن ایام جزئی از خاک ایران بود برای بچه‌های ایرانی ساخت.



 او میز، نیمکت و تخته سیاه را از روسیه به ایران آورد و برای شاگردان لباس یک شکل با کمربندی منقش به عبارت «مدرسه معرفت خامنه» تهیه دید. معلم‌ها شاگردهای ممتاز مدرسه را با دادن کارت آفرین تشویق میکردند. در مدرسه در کنار درس‌های عادی تعلیمات نظامی نیز با کمک تفنگ و فشنگ چوبی داده میشد. اسدالله معرفت در زمان حیات خرج دفتر و کتاب دانش آموزان و حقوق معلم هارا به عهده داشت. او جهت تداوم تامین مالی مدارس پس از مرگ خود، چند باب مغازه وقف کرد تا با درآمد آنها مدارس پابرجا بمانند.



طرحی از امکانات تفریحی برای دانش آموزان در مدرسه معرفت خامنه (1318 شمسی)

مدرسه معرفت در سال ۱۳۰۵ خورشیدی دولتی شده و با نام "نثار" فعالیتش را ادامه داد. از سال ۱۳۴۹ خورشیدی مدرسه تجدید بنا و پس از چند سال «مدرسه راهنمائی حاج اسدالله معرفت» نام گذاری شد. مکان مدرسه در طول زمان تغییر نیافته است. از اساتید مطرح این مدرسه می توان به آیت الله سید جواد خامنه ای (پدر رهبر انقلاب) و شیخ محمد خیابانی اشاره کرد.

مدرسه معرفت خامنه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


بزرگترين حفره ساخت بشر روي زمين +عکس

روسها خدا رو شکر می کنند که هم بساط کمونیسم بر چیده شده و هم معدن میر ازکار افتاده است و گرنه معلوم نبود چه تعداد از آنها در اردوگاه های کار اجباری مجبور بود به جهنم سیبری بروند و در این معدن غول پیکر کار کنند. معدن میر در نزديكي شهر Yukutia در شمال روسيه قرار دارد و اگرچه از سال 2001 تا کنون تعطیل شده ولی همچنان به عنوان دومین حفره بزرگی که توسط بشرحفر شده شناخته می شود.

 این غول روسی در سال 1955 کشف شد و پس از توسعه آندر دهه هفتاد میلادی قطر آن 1.2 کیلومتر و عمق آن 525 متر است و پس از معدن مس بينگهام دومین حفره بزرگ دست ساز بشر در جهان است. اندازه این گودال به قدری است که جریان های باد درونی، جریانهای رو به پایینی را به وجود آورده و هلیکوپترها را به خود جذب کرده و موجب سقوط آنها شده. پرواز در فضای بالای این منطقه ممنوع شده است.


















تصاویر جت مافوق صوت با ویوی محشر

خبر آنلاین: جت مافوق صوت S-512 با استفاده از یک صفحه نمایش سرتاسری در دیواره داخلی، نمای پانورامایی از محیط خارج از هواپیما به مسافران ارائه می‌کند.


مهندسان هوافضا که با شرکت‌های مهمی مانند ایرباس و گلف استریم کار کرده‌اند، ظرف دو سال گذشته طراحی جت مافوق صوت S-512 را برعهده داشته‌اند.

اصلی‌ترین ویژگی طرح جت مافوق صوت فوق لوکس S-512، عدم نصب پنجره بر روی بدنه هواپیما است.


نبود پنجره بر روی این جت مافوق صوت به چند دلیل انجام شده است؛ پنجره‌ها باعث مشکلات عدیده‌ای در طراحی هواپیما و ساخت بدنه هواپیما می‌شود؛ همچنین پنجره‌ها نیازمند ساختارهای محافظتی هستند که وزن کلی هواپیما را افزایش می‌دهند.

با توسعه فناوری، امکان استفاده از چند میکرودوربین بر روی بدنه و نصب صفحه نمایش بسیار نازک بر روی دیواره داخلی هواپیما فراهم می‌شود.


تصاویر ویدئویی زنده به وسیله دوربین‌های نصب شده بر روی بدنه بر روی صفحه نمایش سرتاسری داخل کابین به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند پایانی بر مشاجرات بر سر نشستن کنار پنجره هواپیما باشد.

مسافران می‌توانند علاوه بر تماشای تصاویر زنده از محیط خارج از هواپیما، فیلم‌های مورد علاقه را بر روی این صفحه نمایش عریض مشاهده کرده یا سیستم را به طور کامل خاموش کنند.


با حذف پنجره‌ها در طرح جت مافوق صوت S-512، علاوه بر کاهش قابل توجه وزن کلی هواپیما، نیاز به استفاده از سایبان در محیط داخلی بر طرف شده و نمای خارجی هواپیما زیباتر دیده می‌شود.

جت مافوق صوت S-512 مخصوص 12 تا 18 مسافر، امکان رسیدن به مقاصد پروازی دوردست در نیمی از زمان کنونی را فراهم می‌کند؛ به طور مثال زمان پرواز از نیویورک به توکیو به پنج ساعت و از لندن به بمبئی به چهار ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.


جت مافوق صوت فوق لوکس شرکت Spike Areospace با هزینه 60 تا 80 میلیون دلاری ساخته شده و تا دسامبر 2018 به پرواز در می‌آید.

سگی عجیب با دو بینی! +عکس


عصر ایران: این سگ 5 ماهه در حال حاضر دارای دو بینی است. پس از این که چهار صاحب قبلی به دلیل این نقص او را رها کردند توسط مرکزی در گلاسکو – اسکاتلند پشتیبانی شد.


صاحبان جدید، بومی شرق اسکاتلند هستند و یکی از چهار نامزد از سراسر جهان که برای نگهداری از این سگ انتخاب شده‌اند.

آنجلا مک آلیستر دامپزشک این مرکز نگهداری از سگ به دیلی میل گفت: این سگ از بدو تولد با دوبینی به دنیا آمده است و مشکلی از نظر تنفسی ندارد.



 

تصاویر: اوقات فراغت در جبهه

شهرفرنگ: تصاویری از اوقات فراغت و زندگی روزمره در جبهه های جنگ ایران و عراق در سال های آغازین جنگ.

برگرفته از کتاب «فرهنگ جبهه» منتشر شده در شهریور ۱۳۶۲ توسط ستاد تبلیغات جنگ. ارسال شده توسط عماد رحمانیان.