۱۱ مرداد ۱۳۹۲

فلسفه ماه امرداد در ایران



واژه یابی 
مرداد از نظر لغوی و معناشناسی در اصل امرداد می باشد. امرداد به معنای نامیرایی و جاودانگی است. در زبان­شناسیِ تاریخی، پدیده‌ای هست به نام «قیاس» که سرآغاز دگرگونی در بسیاری از واژه‌ها است. براي نمونه واژه «زمین» در اصل «زمی» بوده اما چون كم‌وبيش همرا با «آسمان» که آخرش «ن» دارد، به کار می‌رفته در قیاس با این واژه یک «ن» به پايانش افزوده شده و شده «زمین». اما این نون در ریشه‌اش وجود و معنا ندارد. همانگونه برای واژه اَمِرداد نیز چنین رخ داده؛ زیرا در کنار واژه‌ي خورداد قرار گرفته و این همجواری موجب همسانی در تلفظ و تسهیل آن و تخفیف به مرداد شده است. واژه «امرداد»(اَمِرِتات - Ameretat)، سه بخش دارد: 1- پیشوند اَ (a) که سر هر واژه‌ای بیاید، معنی آن را متضاد می‌کند. 2- ریشه‌ي اوستایی مَر (mar) به معنی مرگ و مردن 3- پسوند تات (tat). هم‌نشینی آن‌ها را پیشتر باید در اسطوره‌های ایرانی جستجو کرد. امرداد و خورداد دو تا از «امشاسپندان» هستند. امشاسپندان که نمودهاي خداوند در جهان به شمار می‌آیند، جاودانان سپندي(:مقدسی) هستند که هرکدام در رابطه با آفرینشِ یک یا چند پدیده از هستی خويشكاري(:وظیفه‌ای) دارند. امردادِ امشاسپند، پاسدار رُستني‌هاست. او می‌کوشد تا گیاهان پژمرده نشوند. در استوره آفرینش، زمانی که اهریمن به آفرینش نخستین در جهان حمله‌ور شد، امرداد از جوهره وجودی گیاهان پاسداري کرد؛ به این‌گونه که گیاهِ خشک‌شده و آسیب‌دیده از سوی اهریمن را برمی‌گیرد، می‌ساید و با یاری ایزد باران در جهان پراکنده می‌کند تا رستنی‌های گوناگون در همه جهان سر از خاک بیرون بیاورند. از سوی دیگر خوردادِ امشاسپند، خويشكاري‌اش پاسداري از آب است، با ایزد باران یار و همکار است و شادابی گیاهان نشانه‌ای از وجود اوست. بنابراین كار خورداد و امرداد با هم پيوند تنگاتنگي دارند. این دو امشاسپند نوشتارهاي کهن، به عنوان نمایندگان رویش و زندگی، نامشان در کنار هم می‌آید.

در ادبيات مزديسنا امرداد يكي از امشاسپندان است كه نگهباني نباتات با اوست. در مزديسنا شخص بايد به صفات مشخصه پنج امشاسپند ديگر كه عبارتند از :
نيك انديشي، صلح و سازش، راستي و درستي، فروتني و محبت به همنوع، تامين اسايش و امنيت بشر مجهز باشد تا به كمال مطلوب همه كه از خصايص امرداد است نايل گردد.
در فرهنگ ايرانيان گياه و سبزي، نماد بي‌مرگي بوده است. زيرا گياهان عمري بسيار دراز دارند و هرسال دوباره تازه و شاداب جوانه مي‌زنند. از سوي ديگر گياه با تامين هواي پاك و خوراك به ديگر زندگان، زندگي مي‌بخشد. در اين هنگام از سال گياهان در بهترين وضعيت رشد سبزينه‌اي خود هستند.




فال امرداد ماه

مردان متولد امرداد
متولدين اين ماه عموماً داراي طبعي گرم و خشك بوده خوشرو و مهربان هستند. گاه زود خشمگين مي‎شوند ولي زود آرام مي‎گيرند. اينان افرادي خوش گذران هستند. گاه مورد تهمت قرار مي‎گيرند، اما چون با گذشت هستند، از آن مي‎گذرند. اينان معمولاً در زندگي راه راست در پيش مي‎گيرند و كمتر به انحراف كشيده مي‎شوند. اغلب افرادي با عزت و داراي طبعي بلند هستند. بعضاً به مقامات بالا مي‎رسند. از فرزند خير و نفع مي‎بينند. شراكت براي آنان سازگار نيست. با هر كس شراكت كنند، زيان خواهند ديد. روزهاي يكشنبه، روز خوبي براي آنان است. در ضمن انگشتر عقيق با آنها سازگار است .

زنان متولد امرداد
متولدين زن اين ماه طالع بلندي دارند. اينان ذاتاً خوش بيان، خوش طبع، بلند بالا و اغلب لاغر مي‎باشند. اينان در اوايل زندگي با مشكلات و رنج مواجه مي‎گردند، اما هر چه جلوتر مي‎روند، به آرامش و آسايش دست مي‎يابند. به خصوص پس از ازدواج، اغلب زندگي خوبي خواهند داشت و همواره در رفاه و آرامش به سر خواهد برد .

اين زنان اگر چه فرزندان كمتري نسبت به زنان متولد ماههاي ديگر خواهند داشت، اما لازم است آنان را از قسم دروغ برحذر دارند و همچنين از به دست آوردن مال حرام. عيب اين زنان اين است كه اغلب زود به جوش مي‎آيند و خوشتنداري خود را از دست مي‎دهند. در ضمن يك خطر بزرگ اغلب اين زنان را تهديد مي‎كندو انشا الله با صدقه و توسل، برطرف خواهد شد. لباس‎هاي سفد و سبز و همچنين انگشتر فيروزه با آنان سازگار است .

فال ها حدوأ جنبه سرگرمی دارند ، آنها را آنچنان جدی نگیرید !


رازهای رفتاری متولد امرداد
امردادی ها عاشق دريافت گل ، هديه و توجه هستند ؛ متولدين امرداد ماه براي ارضاي خواسته‌هاي خود مايلند همواره و تحت هر شرايطي مورد تاييد و تحسين قرار بگيرند و محبت و حمايت محض طرف مقابلشان را خواهانند.

هميشه اطمينان حاصل کنيد که از زيبايي آنها به حد کافي تعريف و تمجيد به عمل مي‌آوريد.

آنها عاشق دريافت گل و هداياي مختلف هستند و مايلند هميشه و در همه حال، کانون توجهات افراد را به خود اختصاص دهند از اين رو در يک رستوران، ميزها و صندلی هاي وسط را انتخاب میکنند تا در معرض ديد همه قرار داشته باشند .

آنها افرادي بسيار پر جنب وجوش و فعال هستند، از اين رو ساعات خوابشان کمتر از حد معمول است.

در کنار آنها تا جاي ممکن مطيع و فرمان‌بردار باشيد چرا که آنها خواهان برخورداري از تسلط کامل در يک ارتباط هستند.

آنها از برقراري ارتباطات متعدد لذت ميبرند و اهل معاشرت و گفت و گو با اطرافيان هستند، ولي دوست ندارند که طرف مقابلشان را در چنين وضعيتي مشاهده کنند.

همواره به آنها ابراز علاقه کنيد و بگوييد که چقدر برايتان ارزشمند هستند چون اگر به آنها بي‌اعتنايي و بی‌توجهي نشان دهيد، بي‌درنگ با طغيان‌هاي بي‌امان و غيرقابل کنترل آنها مواجهه ميشويد.

هميشه کاري کنيد که آنها در کانون توجهات قرار بگيرند وگرنه احساس حسادت شديدي به سراغشان مي‌آيد .

آنها هميشه از غرور، نخوت و تکبر کاذبي برخوردارند، پس به جاي سعي در عوض کردنشان بهتر است اين خصيصه‌شان را به همان شکل بپذيريد و همواره اين احساس را در آنها تقويت کنيد .


سنگ متولدین ماه امرداد
سنگ ماه / پریدوت


پریدوت‌ (PERIDOT) گوهر زیبایی‌ است‌ كه‌ هم‌ جواهر فروشان‌ و هم‌ مردم‌ عادی‌ كمتر درباره ی آن‌ اطلاعات‌ دارند. این‌ گوهر زیبا كه‌ نام‌ آن‌ از زبان‌ یونانی‌ سرچشمه‌ گرفته‌ و معنی‌ و مفهوم‌ خاصی‌ ندارد به‌ رنگ‌ سبز زیتونی‌ و شفاف‌ است‌ و درخششی‌ روغنی‌ و شیشه ‌ای‌ دارد.

پریدوت‌ تحت ‌تأثیر اسید سولفوریك‌ تجزیه‌ می‌ شود و بیشتر از معادن‌ جزیرهِ سنت‌جان‌ (SAINT JOHN) در دریای‌ سرخ‌ و نیز در برمه، استرالیا، برزیل‌ و آفریقای‌ جنوبی‌ همراه‌ با الماس‌ استخراج‌ می ‌گردد.

باور عمومی‌ این‌ است‌ كه‌ همراه‌ داشتن‌ این‌ سنگ‌ به‌ قلب‌ نیرو می ‌بخشد ، گردش‌ خون‌ را منظم‌ می‌ كند و باعث‌ تقویت‌ استخوان ‌ها می ‌شود.

به ‌علاوه، وجود گردنبند پریدوت‌ بر گردن‌ خانم‌ها وقار و جلوه‌ خاصی‌ به‌ آنها‌ می‌ دهد و نیز باعث‌ روشن‌ بینی‌ و بصیرت‌ و غلبه‌ بر اندوه‌ و ناراحتی‌ های‌ روزانه‌ خواهد شد. بلورهای‌ زیبای‌ پریدوت‌ در دوران‌های‌ مختلف‌ از معادن‌ دریای‌ سرخ‌ توسط‌ جنگجویان‌ به‌ اروپا آورده‌ شده‌ و بیشتر برای‌ كلیساها مورد استفاده‌ قرار می ‌گرفته‌ است.

این‌ نگین‌ به‌ علت‌ نداشتن‌ سختی‌ لازم‌، كمتر در جواهرات‌ به ‌كار می ‌رود. به‌ خانم‌های‌ متولد مرداد توصیه‌ می ‌شود یك‌ نگین‌ پریدوت‌ را به ‌صورت‌ مدال‌ با زنجیر به‌ صورتی‌ به‌ گردن‌ بیاویزند كه‌ قسمت‌ زیر آن‌ با بدن‌ تماس‌ داشته‌ باشد. در ضمن‌ یادآوری‌ می‌ شود چون‌ نگین‌ پریدوت‌ را به‌ شكل‌ زمرد تراش‌ می‌ دهند، بیشتر به‌ صورت‌ مدال‌ و انگشتر می‌ توان‌ از آن‌ استفاده‌ كرد.

بزرگترین‌ نگین‌ پریدوت‌ به‌ وزن‌ 310 قیراط‌ است‌ كه‌ از معدن‌ جزیره‌ «سنت ‌جان» استخراج‌ شده‌ و در موزه‌ای‌ در واشنگتن‌ نگهداری‌ می ‌شود.

در قرن‌ هجدهم، در روسیه‌ از یك‌ شهاب ‌سنگ‌ مقدار زیادی‌ بلورهای‌ سنگ‌ پریدوت‌ به‌ دست‌ آمد كه‌ تماماً تراش‌ داده‌ شده‌ و در آن‌ كشور نگهداری‌ می‌ شود.

از جمله‌ باورهای‌ رایج‌ گذشته‌ در مورد پریدوت‌ این است ‌كه‌ دریانوردان‌ اعتقاد داشتند اگر این‌ سنگ‌ را به‌ همراه‌ داشته‌ باشند در دریا راه خود را گم‌ نمی ‌كنند و سالم‌ به‌ مقصد خواهند رسید.



    


اکنون پیشنهاد داریم تا در یک عزم و اراده مردمی و همگانی نام این ماه را درست به کار برده آن را امرداد بگوییم تا در تقویم و فرهنگ ملت بزرگوار ایران، مرگ و نیستی جای خود را به زندگی، پویایی و جاودانگی داده باشد. 

جشن امردادگان بر تمامی ايرانيان فرخنده باد

حاضر جوابی


ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﻭﺍﺳﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍ ﻣﯿﺮﻩ ﺳﻠﻒ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ . ﻭﻟﯽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﯿﺮﻩ ﺳﺮ ﻣﯿﺰ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻭ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﯿﺸﯿﻨﻪ ﻭﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺑﻪ ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺭﺩﻥ . ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﻣﯿﮕﻪ : ﮔﺎﻭﻫﺎ ﺑﺎ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﻫﺎ ﺗﻮ ﯾﻪ ﺟﺎ ﻏﺬﺍ ﻧﻤﯿﺨﻮﺭﻥ . ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩ ﻣﯿﮕﻪ : ﺑﻠﻪ ﺩﺭﺳﺘﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻢ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻭ ﻣﯿﺮﻡ ﯾﻪ ﺟﺎ ﺩﯾﮕﻪ ﻣﯿﺸﯿﻨﻢ ! ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﺪﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ
ﻣﯿﮕﯿﺮﻩ ﻣﻮﻗﻊ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺑﺰﻧﻪ ﺩﻫﻦ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﺭﻭ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﮐﻨﻪ ! ﺳﺮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺭﻗﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﺭﻭ ﺗﺼﺤﯿﺢ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺭﺳﻮ ﭘﺎﺱ ﮐﻨﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺶ ﻣﯿﮕﻪ : ﯾﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﭙﺮﺳﻢ ﺍﮔﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺑﺪﯼ ﻧﻤﺮﻩ ﺗﻮ ﻣﯿﺪﻡ . ﻭ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﯾﻨﻪ : ﺗﻮ ﯾﻪ ﮐﯿﺴﻪ ﭘﻮﻝ ﻭ ﺗﻮ ﯾﻪ ﮐﯿﺴﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﺗﻮ ﮐﺪﻭﻣﻮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﮐﯿﺴﻪ ﭘﺮ ﭘﻮﻝ ! ﺍﺳﺘﺎﺩ : ﻭﻟﯽ ﻣﻦ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ
ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﭘﻮﻟﻪ ! ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ: ﺑﻠﻪ ﺩﻗﯿﻘﺎ ! ﭼﻮﻥ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰﯾﻮ ﻭﺭﻣﯿﺪﺍﺭﻩ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﻩ ! ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺧﻮﻧﺶ ﺑﻪ ﺟﻮﺵ ﺍﻭﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﭘﺎﯼ ﺑﺮﮔﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻣﯿﻨﻮﯾﺴﻪ " ﮔﺎﻭ " ﻭ ﺑﺮﮔﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ . ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﮔﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻪ ﺍﺯ ﮐﻼﺱ ﻣﯿﺮﻩ ﺑﯿﺮﺭﻭﻥ ﻭﻟﯽ ﭼﻨﺪ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﺎﺩ ﺗﻮ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﺩﺵ ﻣﯿﮕﻪ : ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﭘﺎﯼ ﺑﺮﮔﻪ ﻣﻦ ﺍﻣﻀﺎﺗﻮﻧﻮ ﺯﺩﯾﻦ ﻭﻟﯽ ﻧﻤﺮﻩ ﻣﻨﻮ ﯾﺎﺩﺗﻮﻥ ﺭﻓﺖ ﺑﻨﻮﯾﺴید!


عکس / هنر خیابانی (لوس آنجلس)

هنر خیابانی (لوس آنجلس)


















۱۰ مرداد ۱۳۹۲

تصاویر: مینی کوپر با یک اتاق خواب در سقف!

خبرآنلاین: سازنده انگلیسی مینی کوپر مدل جدید موسوم به ALL4 Camp عرضه کرده که هم اتومبیل است و هم خانه.

هدف از ساخت یک خانه تک نفره روی مینی کوپر، تحقق زندگی فرا مدرن در بیایان و کوهستان و ... با آرامش و اطمینان خاطر است.

طراحی خانه صحرایی روی سقف مینی کوپر بی نظیر است.

مینی کوپری که هم اتومبیل است و هم خانه!



مینی کوپری که هم اتومبیل است و هم خانه!

مینی کوپری که هم اتومبیل است و هم خانه!

مینی کوپری که هم اتومبیل است و هم خانه!

مینی کوپری که هم اتومبیل است و هم خانه!

اگر جهان زیبای وای‌فای قابل مشاهده بود؟ + عکس

یک طراح به ارائه بازنمایی‌های رنگی پرداخته و در آنها نشان داده که اگر انسان قادر به دیدن امواج وای‌فای بود، اوج و تکانشهای آنها چطور دیده می‌شدند.
به گزارش ایسنا، نیکولای لام با همکاری براونینگ ووگل، فیزیکدان نجومی سابق ناسا به بررسی چگونگی حرکت شبکه‌ها پرداخته و طرحهای خود را بر پایه داده‌های پشتیبانی بدست آمده از اطراف کنگره آمریکا و پارک ملی واشنگتن بنا نهادند.
این تصاویر به نمایش اشکال سیگنالهای وای‌فای پرداخته و از رنگهای مختلف برای متمایز کردن کانالهای فرعی متفاوت استفاده شده است.
این تصاویر علاوه بر ظاهر عالی آنها همچنین به مردم در یادگیری چگونگی عملکرد سیگنال‌های وای فای کمک می‌کنند.
لام، برای تخمین اندازه پوشش وای فای در اطراف پارک ملی که یک فضای باز در واشنگتن بوده از اشکال وای فای سه بعدی و داده‌های نقشه‌های پوششی دولتی کلمبیا استفاده کرد.
عنوانهای این طرح‌ها توسط براونینگ ووگل، دکترای زیست‌شناسی فضا که پیش از این پنج سال در مرکز پژوهشهای ایمز ناسا کار کرده و اکنون به تدریس علوم مشغول است، نوشته شده است.
هر تصویر نمایشگر یک منظره آشنا در واشنگتن بوده که با کانالهای وای‌فای با رنگهای مختلف به عنوان حبابهای در هم تنیده احاطه شده‌اند.
در تصویر دیگری از این مجموعه، چند فرکانس تکانشی وای‌فای به رنگهای آبی، سبز، زرد و قرمز ارائه و در فضای اطراف بازار پخش شده‌اند.
در تصویر دیگر، این هنرمند آمریکایی، طیفی از چندین سیگنال وای‌فای را در سراسر پارک ملی واشنگتن نمایش داده است.
وای‌فای یک میدان انرژی است که به شکل موج منتقل می‌شود. هر موج از ارتفاع و فاصله معین از امواج دیگر برخوردار بوده و هر کدام در یک سرعت خاص حرکت می‌کنند.
فاصله بین امواج وای‌فای کوتاهتر از امواج رادیویی اما بلندتر از ریزموجها است.
به ادعای لام، این قابلیت به وای‌فای یک باند انتقال منحصربفرد داده که با هیچ سیگنال دیگر مداخله ندارد.


روترهای وای‌فای به ارسال و دریافت داده به شکل موجهای الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند


امواج وای‌فای به شکل پالسهای رمزدار داده یا موج حرکت کرده که در اینجا به شکل نوارهای رنگی دیده می‌شوند


روترهای وای‌فای بر روی ساختمانها و تیر چراغ برق یک میدان چندوجهی مدور داده است


موانعی مانند درخت در مسیر سیگنالهای ارسالی وای‌فای مداخله کرده و میدان به تصویر در آمده را ایجاد می‌کنند

رفع مشکل خشکسالی با باران جامد



کشاورزان در مناطق خشک به زودی خواهند توانست با آب پودری، درمانی برای خشکسالی‌هایی که محصولشان را از بین می‌برد، داشته باشند.
 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پودر با نام «باران جامد» مانند شکر بوده و از یک ماده جاذب موسوم به پلی‌آکریلات پتاسیم با قابلیت جذب مایعات تا 500 برابر اندازه خود ساخته شده است.
 آب جذب شده توسط این پلیمر می‌تواند تا یکسال بدون تبخیر باقی مانده و تنها توسط ریشه گیاهانی که این پودر در خاک آنها ترکیب شده، استخراج خواهد شد.
 باران جامد توسط سرگیو مسیح ریکو ولاسکو، مهندس شیمی مکزیکی ساخته شده است.
 وی ابتدا قصد شناسایی ماده جاذبی را داشت که در پوشک‌ها برای جذب مایع بیشتر در یک فضای کوچک قابل استفاده باشد.
 ولاسکو بعدها دریافت این پلیمر مبتنی بر پتاسیم می‌تواند برای مشکلات خشکسالی مکزیک نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
 تنها 10 گرم از این باران جامد می‌تواند یک لیتر آب را در خود ذخیره کرده و سپس به یک ژل ضخیم شفاف تبدیل شود.
 قیمت تعیین شده برای این ماده جاذب 25 دلار برای هر 400 گرم است.
 مقامات دولت مکزیک یک پژوهش نمونه یک فصلی با استفاده از این باران جامد در استان نیمه خشک هیدالگو انجام دادند که در نتیجه، زمینهای تحت آزمایش تا 300 درصد افزایش بازدهی محصول داشتند.