۲ شهریور ۱۳۹۲

عکس های بامزه و خنده دار
























طنز,




یه خانومی گربه ای داشت که هووی شوهرش شده بود.
آقاهه برای اینکه از شر گربه راحت بشه،
یه روز گربه رو میزنه زیر بغلش و 4 تا خیابون اونطرف تر ولش می کنه.
وقتی خونه میرسه
میبینه گربه هه از اون زودتر اومده خونه.
این کارا رو چند بار دیگه تکرار می کنه،
اما نتیجه ای نمیگیره.
یک روز گربه رو بر میداره میذاره تو ماشین.
بعد از گشتن از چند تا بلوار و پل و رودخانه و. . .
خلاصه گربه رو پرت میکنه بیرون.
یک ساعت بعد، زنگ میزنه خونه. زنش گوشی رو برمیداره.
مرده میپرسه: " اون گربه کره خر خونس؟ "
زنش می گه آره.
مرده میگه گوشی رو بده بهش،
من گم شدم !!!

jjjjjjjjjjjjjjjj





گاو اولی: ما!
گاو دومی: مااااا مااااا
گوسفند وارد ماجرا میشه: بع
گاو اولی: مااااا
گوسفند دومی: بع
گوسفند اولی: بع بع…
.
.
.
.
.
.
.
نه واقعا نشستی این گفت و گو رو تا آخر خوندی؟ الان هم منتظر بقیه ماجرا هستی؟ ای جانم!
احتمالا دانشجو هم هستی؟




برندگان و بازندگان




*******

برنده متعهد میشود.

بازنده وعده میدهد.


*******

برنده می داند به خاطر چه چیزی پیکار میکند و بر سر چه چیزی توافق و سازش نماید.

بازنده آن جا که نباید ، سازش میکند، و به خاطر چیزی که ارزش ندارد، مبارزه میکند.


*******

برنده ثروت اندوزی را وسیله ای برای لذت بردن از زندگی میداند.

بازنده مال اندوزی را هدف خود قرار میدهد. 




برنده از میانه روی و نرمش خود احساس قدرت میکند.

بازنده هرگز میانه رو و معتدل نیست گاهی از موضع ضعف ، و گاهی همچون ستمگران فرودست رفتار میکند.


*******

برنده به افراد برتر از خود ، احترام میگذارد، و سعی میکند تا از آنان چیزی بیاموزد.

بازنده از افراد برتر از خود ، خشم و نفرت داشته و در پی یافتن نقاط ضعف آنان است.


*******

برنده ارزیابی درستی از تواناییهای خود داشته و هوشمندانه از ناتوانی های خود، آگاه است.

بازنده از توانایی ها و ناتوانی های واقعی خود بی خبر است.


*******

برنده مشکل بزرگ را به اجزای کوچکتر تفکیک میکند، تا حل آن آسان گردد.

بازنده مشکلات کوچک را آنچنان به هم می آمیزد، که دیگر قابل حل شدن نیستند.

*******

برنده در عین حال که تعصبات خود را میپذیرد، تلاش میکند که در هنگام قضاوت کردن بر این تعصبات غلبه کند.

بازنده منکر وجود هرگونه تعصب در خود است و بنابراین در سراسر عمر، اسیر تعصبات خویش خواهدبود.


*******

برنده دیگران را نکوهش می کند ولی آنها را می بخشد.

بازنده چنان بزدل است که قادر به نکوهش دیگران نیست و چنان حقیر است که قادر به بخشیدن دیگران هم نیست.




برنده هر امتیازی را که بتواند بدهد، میدهد جز این که اصول بنیادی خود را فدا کند.
بازنده به خاطر هراس از دادن امتیاز به لجاجت خود ادامه می دهد و این در حالی است که اصول بنیادی اش رفته رفته از بین میرود.


*******

برنده گامهای متعادلی بر میدارد.

بازنده دو نوع سرعت دارد، یا خیلی تند و یا خیلی کند.





برندگان و بازندگان 
نويسنده: سيدني. جي. هريس
مترجم: مينو پرنياني - پروين مصطفوي
ناشر: خجسته
تعداد صفحه: 124

۳۱ مرداد ۱۳۹۲

مو بخش مهمی از زندگی این زن است!

روزگارنو: چه بسا که داشتن موی بلند یکی زیبایی خاص برای دختر هاست. امروز عکس های این خانم به شما ثابت می کند که داشتن موی بلند افسانه نیست.

در میان برخی از دختر ها داشتن موی بلند تبدیل به یک افسانه شده است. دلیل این کار را میتوان به عوامل محیط زیستی , غذا , آلودگی و استرس ربط داد. چه بسا که داشتن موی بلند یکی زیبایی خاص برای دختر هاست. امروز عکس های این خانم به شما ثابت می کند که داشتن موی بلند افسانه نیست.

 زن سیاهپوستی به نام آشا ماندلا که در کانادا با همسر دوم و تنها پسر خود زندگی می کند هر روز مجبور به حمل بسته بافته شده ای از موی خود است که در پشتش قرار می گیرد. پزشکان به وی توصیه کرده‌اند به دلیل خطر ابتلای به بیماری های باکتریایی موهای خود را کوتاه کند اما مهم ترین تهدید موهای بلند او وزن زیاد آنهاست که موجب انهنای ستون فقرات وی شده است. با این حال ماندلا به دلیل اینکه اعلام داشته موهای او بخش مهمی از زندگی اوست حاضر به کوتاه کردن موهای خود نیست.

آشا ماندلا 25 سال موی خود را کوتاه نکرده و اکنون با 16.7 متر مو صاحب رکورد بلندترین موی جهان است.

مو بخش مهمی از زندگی این زن است!

مو بخش مهمی از زندگی این زن است!

مو بخش مهمی از زندگی این زن است!

مو بخش مهمی از زندگی این زن است!

وقتی آرزو قبل از مرگ برآورده میشود +عکس


عصرایران: بوت رای" پیرمرد 106 ساله نپالی در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده بود که آرزو دارد برای یک بار هم که شده قبل از مرگش تجربه سوار شدن به هواپیما را داشته باشد.

پس از انتشار این مصاحبه شرکت هواپیمایی "یتی ایرلاینز" نپال اعلام کرد که حاضر است در غالب یک پرواز اختصاصی، این پیرمرد را به آرزویش برساند. تصویر زیر لحظه پایانی تحقق این آرزوی پیرمرد نپالی  و پیاده شدن او از هواپیما را در فرودگاه کاتماندو نشان می دهد.

به امید روزی که همه آرزومندان به آرزوهای خوب خود برسند.


وقتی آرزو قبل از مرگ برآورده می شود +عکس


عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

افکارنیوز: عجیب ترین و زیباترین حصار برای محافظت از خانه . یک تاجر اهل ترکیه با خلاقیت بسیار جالب فنسی بسیار زیبا و شگفت انگیز را به دور خانه اش کشیده است. شگفت انگیز ترین حصار دنیا.

محمت علی گوچقلو، یک تاجر موفق و مهندس توپوگرافی اهل ترکیه است که شگفت انگیز ترین فنس دنیا را برای ویلایش در چشمه ی ازمیر ساخته است.

 او از روشی بسیار خلاقانه برای حصار خانه خود استفاده کرده است و با قراردادن آکواریوم پر از ماهی به دور خانه اش منظره ای زیبا و شگفت انگیز پدید آورده است. 

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

عجیب ترین حصار برای خانه +عکس

رکوردداران در میان حیوانات

در میان حیوانات کدام رکورددار هستند؟ توانایی‌های حیوانات در عرصه‌های گوناگونی چون دو، پرواز، شنا و شیرجه چگونه است؟



یوزپلنگ
هیچ حیوانی سریع‌تر از یوزپلنگ نیست. یوزپلنگ می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بدود و شکار را به دام اندازد. این حیوان ابتدا تا حد ممکن خود را به شکار نزدیک می‌کند و در زمان مناسب با سرعتی بالا به تعقیب او دست می‌زند و شکار را به دام می‌اندازد. یوزپلنگ اما فاقد استقامت کافی ‌‌است. این حیوان پس از چندصدمتر تعقیب یک آهو خسته می‌شود و از تعقیب دست برمی‌دارد.




آهو
استقامت آهو در دویدن بسیار بالاست. آهوها چابک هستند و می‌توانند مسافتی پنج کیلومتری را با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت بدوند. بدن این جانور خود را با چنین استقامتی وفق داده است. قلب آهو دوبرابر قلب یک گوسفند است. به همین جهت است که آهوها می‌توانند به راحتی از دست درندگان جنگل برهند.




دلفین
دلفین سریع‌ترین شناگر جهان است. این شناگران دریایی می‌توانند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شنا کنند. سرعت سریع‌ترین انسان شناگر جهان شش تا هفت کیلومتر در ساعت است.




شترمرغ
هیچ پرنده‌ای سریع‌تر از شترمرغ نمی‌دود. شترمرغ می‌تواند ۷۰ کیلومتر در ساعت بدود. این پرنده می‌تواند نیم‌ساعت تمام با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت بدود. پاهای بلند و عضلات قوی و وجود فقط دو انگشت پا او را در دویدن پرسرعت کمک می‌کنند. این پرنده اما به‌رغم بال‌های بلندش نمی‌تواند پروازکند. شترمرغ برای پرواز بسیار سنگین است.




کرکس
هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند به اندازه کرکس در ارتفاع بلند پروازکند. در سال ۱۹۷۳ میلادی یک کرکس در ارتفاع ۱۱ هزار و ۲۰۰ متری به هواپیمایی برخورد کرد. ارتفاع بلند پرواز کرکس در حالی است که پرندگان معمولا در ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ متر می‌پرند.




پوما یا شیر کوهی
هیچ جانوری نمی‌تواند به اندازه شیر کوهی یا پوما به بالا بپرد. این جانور مهره‌دار از رده پستانداران، با بیش از ۵۰ کیلو وزن، می‌تواند حدود پنج متر‌و‌نیم بالا بپرد و بر شاخ درختی بنشیند. در میان حیوانات تنها دلفین‌ها می‌توانند بیش از پوما بپرند. رکورد آنها حدود هفت متر است. دلفین‌ها البته برای چنین پرشی مجبورند در آب چند دور بزنند و خود را برای پرش آماده کنند.




مرغ پرزنبوری
کوچک‌ترین پرنده جهان مرغ پر زنبوری، پرنده زرین، یا مرغ مگس‌خوار است. این پرنده دارای وزنی در حدود ۸/ ۱ گرم و درازی ۵ تا ۷/ ۵ سانتی‌متر است. این پرنده کوچک مانند زنبور بسیار چابک و سریع است. مرغ پر زنبوری می‌تواند مانند بالگرد در حال پر زدن در یک نقطه بایستد.




نهنگ
هیچ پستاندار آبزی نمی‌تواند چون نهنگ به اعماق آب رود. این جانور که محل زندگی‌اش اقیانوس‌هاست، می‌تواند به عمق ۳۰۰۰ متری دریا رفته و یک ساعت آنجا بماند. این در حالی است که نهنگ‌ها برای تنفس به هوا احتیاج دارند. آنها می‌توانند اکسیژن زیادی در خون و ماهیچه‌ها ذخیره کنند. به هنگام نفس کشیدن از بالای سر نهنگ‌ها آب فواره می‌زند.




تمساح آب شور
تمساح‌های عظیم آب شور قدرت فراوانی در ماندن زیر آب دارند. هیچ حیوانی نمی‌تواند به اندازه این خزنده سخت‌پوست در زیر آب بماند. این در حالی است که این تمساح‌ها همیشه در آب نمی‌مانند و تخم‌هایشان را در خشکی می‌گذارند.




غزال بزرگ آفریقا
تحمل گرمای شدید در غزال بزرگ آفریقا از همه حیوانات دیگر بیشتر است. این نوع غزال در صحرای عرب در غرب آسیا که مرکز آن ربع‌الخالی ‌است زندگی می‌کند. غزال بزرگ آفریقا توانسته است خود را با آب و هوای گرم این منطقه وفق دهد.




خرس تنبل
خرس تنبل مقام آرام‌ترین حیوان پستاندار را به دست آورده‌ است. این نوع خرس ساکن جنگل‌های هند، نپال، پاکستان، بنگلادش و سری‌لانکا است. خرس تنبل اغلب با استفاده از پنجه‌های بلند و خمیده‌اش بی‌حرکت از شاخه‌ای آویزان می‌شود.




خفاش
خفاش، شب‌کور یا شب‌پرک، تنها پستانداری است که پرواز می‌کند. دیگر پستانداران مانند پوست‌پر یا برخی گونه‌های سنجاب تنها در مسافت‌های کوتاه در هوا سُر می‌خورند، اما توان پرواز از جایی به جای دیگر را ندارند. خفاش دارای بهترین قدرت شنوایی در میان پستانداران است.

وقتی نوشابه میخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟



۱۰دقیقه بعد:

۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدنتان می شود. می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.



۲۰ دقیقه بعد:

قند خونتان بالا می رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک جای انسولین می شود. کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.



۴۰ دقیقه بعد:

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک هایتان گشاد می شود، فشار خونتان بالا می رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می کند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.



۴۵ دقیقه بعد:

ترشح دوپامین افزایش پیدا می کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می کنند، تحریک می شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می شود.

بعد از ۶۰ دقیقه:

اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند. میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می شوند.



مدتی بعد:

کافئین در نقش یک داروی ادرارآور وارد عمل می شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می رود.



مدتی بعدتر:

کم کم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش می کند و نوبت به افت قند می رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر می شوید یا خیلی کرخت و بیحال.



حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده اید؛ آبی که می شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می کنید!!!