۱۵ اسفند ۱۳۹۲

Evolution Door چيست؟

Evolution Door چيست؟ ابتدا از در هاي منازل و اماکن مختلف تجاري و اداري سخن بگوييم که عموما بر يک نوع طرح بوده و داراي مدل هاي کشوي و چرخشي بر حول يک لولا مي باشد. اما اين در متفاوت تر از ديگر طرح ها مي باشد.

به گزارش کنجکاو، اين مدل از در ها که ساخته و طراحي شده توسط Klemens Torggler يک طراحي دکوراسيون داخلي اتريشي مي باشد از نوعي بازي پازل چيني ايده پردازي شده است که به صورت چرخش به طرفين و عمل تا شدن و تکه تکه شدن انجام مي پذيرد.

به گونه اي که در مدل هاي تا شو اين در هاي تکه هاي جدا شده از هم تا مي شوند و به طرفين نزديک مي شوند تا افراد بتواننداز در عبور کنند و در مدل هاي ديگري که امکان تا شدن نيست در به تکه هاي بيشتري تقسيم شده و به طرفين مي چرخند و باعث باز شدن در مي شوند. اين طرح در حال حاضر براي فروش آماده نشده است و هنوز در مرحله آزمايش مي باشد.




 

ماندگارترین هدیه دنیا!

مجله زندگی ایده آل: وقتی پای هدیه دادن در میان است اینکه چه چیزی را هدیه بدهید یک بخش ماجراست و اینکه چطور هدیه‌تان را بسته‌بندی کنید بخش دیگر و اتفاقا مهم‌تر ماجرا! حالا ما برای همین بخش مهم‌تر برای‌تان یک پیشنهاد ویژه داریم. یک جعبه کادوي کاملا متفاوت که ساده‌ترین هدیه شما را ماندگارترین می‌کند.


اول از همه اینکه شما برای ساخت این جعبه کادو به هیچ نوع چسبی نیاز ندارید، حتی نوارچسب‌های بی‌رنگ دو طرفه! فقط چند برگ مقوا لازم دارید البته در دو رنگ متفاوت که با هم هارمونی لازم را داشته باشند. یک قیچی هم لازم دارید که مقواها را همان‌طور که در تصویر می‌بینید شبیه کلاه حرف «آ» ببرید، بنابراین برای ساخت این جعبه کادوی متفاوت تنها وسایل مورد نیاز شما عبارتند از:

  •  5 نوار بلند و باریک به رنگ فیروزه‌ای
  •  5 نوار بلند و باریک به رنگ بنفش


1. ساخت این جعبه خیلی ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید! فقط کافی است همان‌طور که ما به شما نشان دادیم نوارها را روی هم سوار کنید. البته دقت کنید که نوارهای هم‌رنگ روی هم سوار نشوند.


2. حالا همین روند ساده را آنقدر تکرار کنید تا دایره‌ مرکزی‌تان کامل شود. تا اینجای کار همان‌طور که در تصویر می‌بینید باید به طرحی شبیه یک دم طاووس رسیده باشید! البته طاووس نری که پرهایش را کاملا باز نگه داشته.


3. حالا نوارها را برگردانید. نگران نباشید، اگر برش‌ها را درست و دقیق انجام داده باشید نوارها آنچنان در هم فرو رفته‌اند که تحت هیچ شرایطی باز نمی‌شوند! وقتی از این سوی کار به جعبه کادوی‌ نیمه آماده‌تان نگاه می‌کنید باید چیزی شبیه فرفره‌های دوران کودکی‌تان باشد.


4. حالا باید شروع کنید به ثابت کردن سمت دیگر کار و درست مثل نیمه قبلی نوارها یکی بعد از دیگری روی هم سوار کنید. بهتر است همان‌طور که ما به شما نشان دادیم از سمت راست شروع کنید به وصله کردن نوارها.


5. برای آنکه از جا افتادن درست نوارها مطمئن شوید، می‌توانید با یک دست نوارهای قبلی را ثابت نگهدارید و با دست دیگر نوار بعدی را اضافه کنید.


6.  جعبه کادوی شما آماده است! یک جعبه متفاوت که ساخت خودتان است! برای تغییر ساخت ابعاد این جعبه هم می‌توانید طول نوارها و به نسبت آن قطر دیواره‌های انتهایی کار را بیشتر در نظر بگیرید!

معجزه فضایی در میکرو آپارتمان 40 متری

شاید با دیدن این تصاویر فکر کنید خانه خیلی بزرگ است اما اشتباه می‌کنید چون این خانه فقط 40 متر است.


خبرگزاری فارس: خانه 40 متری به عنوان محلی برای زندگی واقعا بزرگ نیست و زندگی شاید در آن خیلی سخت باشد. اما یک شرکت معماری در نیویورک با تغییراتی اساسی در این خانه موجب زیباتر و جادارتر شدن خانه شده است.

معماران شرکت «Specht Harpman » معجزه کرده‌اند چون در ابتدا واقعا هیچ جایی برای قرار دادن تخت خواب هم وجود نداشت اما حالا یک تراس کوچک هم روی سقف دارد.

تغییر رنگ دیوارها، عوض کردن کفپوش و کاشی‌ها، سفید شدن کابینت‌های آشپزخانه، اضافه کردن چراغ‌های سقفی و پنجره باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن خانه شده است.

با اضافه کردن کمد و کشو زیر پله فضای کمتری اشغال شده است در ضمن جای بیشتری برای گذاشتن وسایل بوجود آمده است.

کفپوش‌های چوبی قهوه‌ای تیره در تضاد دیوارها خانه را زیباتر کرده است.





















میناکاری؛ تلفیقی از هنر ایرانی - اسلامی

شفقنا: میناکاری یا میناسازی هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می‌شود. امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می‌شود ولی می‌توان بر روی طلا و نقره نیز آن را به عمل آورد.

در دوره معاصر بعد از دوره قاجار برای مدتی این هنر با فراموشی و کم فروغی همراه بود، اما استادان بزرگ و هنرمند ایرانی باعث شدند که این هنر دوباره به روزهای پر شکوهش باز گردد.

میناکاری را هنری اسلامی نیز می دانند چرا که در نقش و نگار آن از طرح هایی مانند اسلیمی و تذهیب که در مکاتب هنری پیشینه اسلامی دارند، استفاده شده و در اماکن مذهبی نیز این نقش و نگارها جلوه ای ویژه و هنرمندانه به آنها بخشیده است.