۱۱ خرداد ۱۳۹۲

تصاویر شگفت انگیز از ایستگاه فضایی بین المللی

 این گالری شکل گیری ایستگاه در طول ده سال را نمایش می دهد. عکس و نوشته زیر آن توسط ناسا تهیه شده است.


1. ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)

این لابراتوآر تحقیقاتی بیش از 12 سال است که دور کره زمین می چرخد. 




2. Zarya And Unity

این عکس با دوربین دیجیتال در 13 دسامبر سال 1998 میلادی گرفته شده است و ISS را در نزدیک ترین حالت خود نشان می دهد. ماژول های Zarya (سمت چپ) که ساخت روسیه است و Unity که ساخت آمریکا است در مرز سیاهی مدار زمین و فضا به هم رسیده اند.




3. آتلانتیس

ایستگاه فضایی بین المللی در حال جدا شدن از شاتل فضایی آتلانتیس در 18 سپتامبر سال 2000 میلادی است. پس از به انجام رساندن همه ماموریت های فضایی، هر 7 فضانورد در ساعت 3:46 GMT بر فراز روسیه در نزدیکی بخش شمالی اوکراین از آن جدا شدند. هنگامی که آتلانتیس در فاصله امن از ایستگاه قرار داشت، یعنی حدود 137 متر، فضانوردی به نام اسکات دی آلتمن که خلبان فضاپیما بود، دیگر فضانوردان را حدود 90 دقیقه دور ایستگاه چرخاند تا بتوانند در مورد بخش خارجی ایستگاه اطلاعاتی کسب و ضبط کنند. 




4. آرایش پانل ها

این تصویر پس از جدا شدن شاتل فضایی Endeavour در 9 دسامبر سال 2000 میلادی گرفته شده است و یکی از نخستین عکس ها از کل ایستگاه با آرایش زیبای پانل ها است. پیش از جدا شدن، شاتل و ایستگاه فضایی حدود 6 روز، 23 ساعت و 13 دقیقه به یکدیگر وصل بودند. Endeavour به سمت پایین ایستگاه فضایی حرکت می کند، سپس نخستین دور را در فاصله حدود 152 متری انجام می دهد. این مانور به خلبانی مایکل جی بلومفیلد حدود یک ساعت طول کشید. گردش Endeavour با سرعت 8 کیلومتر در ثانیه انجام شد. فرایند جداسازی در فاصله 378 کیلومتری از مرز قزاقستان و چین انجام شد. هنگامی که Endeavour آخرین اشتعال جداسازی را انجام داد، مدارپیما و ایستگاه فضایی در شمالی ترین ساحل آمریکای جنوبی قرار داشت. 




5. Canadarm2

Canadarm2 در این عکس بر فراز آسمان سفید و آبی زمین دیده می شود. در این عکس کاملا مشخص است که این بازوی روباتیک به ایستگاه  فضایی بین المللی (ISS) اضافه شده است. این تصویر ISS پس از جدا شدن از شاتل فضایی Endeavour انجام شده است. 




6. وصل شدن

در این عکس لحظه وصل شدن شاتل فضایی به Node 2 ایستگاه فضایی بین المللی را مشاهده می کنید که در دسامبر سال 2003 میلادی گرفته شده است. 




7. خمیدگی

11 ناوبر به ایستگاه فضایی بین المللی، بازوی روباتیک Canadarm2 را هنگام پرواز با سرعت 362 کیلومتر بر فراز Cape Horn در سال 2005 میلادی، خم کرده اند.




8. شاتل دیسکاوری

این عکس از ایستگاه فضایی بین لمللی توسط ناوبران شاتل دیسکاوری پس از جدا شدن شاتل و ایستگاه از هم گرفته شده است. این عکس مربوط به 6 آگوست سال 2005 میلادی است.   




9. دستینی

Soichi Noguchi  که متخصص فنی ماموریت های فضایی است روی سطح خارجی لابراتورار Destiny ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد. این عکس برای آگوست سال 2005 میلادی است. 




10. پیاده روی فضایی

در این عکس نیز دوباره مامور فنی، سویچی نوگوچی را می بینید که در حال انجام سومین پیاده روی فضایی STS-114 است. او به همراه دو مامور فنی دیگر به نام های استیو رابینسون و اندی توماس مشاهدات مفیدی داشته اند. 




11. فعالیت های خارج از فضاپیما

سونیتا ال ویلیامز، با استفاده از یک دوربین دیجیتال، هنگام انجام ماموریت های خارج از فضاپیما از کلاه خود عکاسی کرده است. آنچه در کلاه این فضانور دیده می شود، بال های خورشیدی است. 




12. مدار

عکسی از بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ 31 می سال 2009 میلادی که توسط 20 فضانورد اعزامی ثبت شده است. 




13. گردش پیاده

بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی در این عکس دیده می شود که توسط یک فضانورد در ماموریت STS-128 در 5 سپتامبر سال 2009 گرفته شده است. 




14. جدا شدن

عکسی از ایستگاه فضایی بین المللی از شاتل دیسکاوری در 8 سپتامبر سال 2009 میلادی که در حال جد شدن از شاتل است. 




15. Tranquility 

کلوزآپی از بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی که در 19 فوریه سال 2010 میلادی ثبت شده است. فضانوردان شاتل Endeavour هنگام جدا شدن از ایستگاه این عکس را ثبت کرده اند. در این عکس ناد Tranquility و Cupola که به تازگی نصب شده بودند را می بینید. 




16. نزدیکی آتلانتیس

این عکس در 16 می سال 2010 میلادی در ماموریت فضایی STS-132 توسط فضانوردان آتلانتیس هنگام نزدیک شدن ایستگاه ثبت شده است. 




17. دیسکاوری

این عکس از ایستگاه فضایی بین المللی در 7 مارچ سال 2011، توسط فضانوردان ماموریت STS-133 با شاتل دیسکاوری گرفته شده است. این شاتل 8 روز، 16 ساعت و 45دقیقه به ایستگاه وصل بود.

۱۰ خرداد ۱۳۹۲

بابک خرمدین زنده است


 داستان های تاریخی - بابک خرمدین زنده است - Bitrin.com

پیشگویان به بابک خرمدین ، آزادیخواه میهن پرست کشورمان گفتند در پایان این مبارزه کشته خواهی شد او گفت سالها پیش از خود گذشتم همانگونه که ابومسلم خراسانی از خود گذشت برای این که ایران دوباره ادامه زندگی پیدا کند روح بزرگانی همچون ابومسلم در من فریاد می کشد و به من انگیزه مبارزه برای پاک سازی میهن را می دهد پس مرا از مرگ نترسانید که سالها پیش در پای این آرزو کشته شده ام . 
ارد بزرگ در سخنی بسیار زیبا می گوید : گل های زیبایی که در سرزمین ایران می بینید بوی خوش فرزندانی را می دهند که عاشقانه برای رهایی و سرفرازی نام ایران فدا شدند .  
بابک خرمدین اندکی بعد در حضور خلیفه تازی بغداد اینچنین به خاک و خون کشیده شد :  
خلیفه :عفوت میکنم ولی بشرطی که توبه کنی ! بابک :توبه را گنهگاران کنند٬توبه از گناه کنند. خلیفه :تو اکنو ن در چنگ ما هستی! بابک:اری ٬تنها جسم من در دست شما است نه روحم٬ دژ آرمان من تسخیر ناپذیر است.  
خلیفه :جلاد مثله اش کن! معلون اکنون چراغ زندگیت را خاموش می‌‌کنم. بابک روی به جلاد٬چشمانم را نبند بگذار باچشم باز بمیرم. خلیفه :یکباره سرش را ازتن جدا مکن٬ بگذار بیشتر زنده بماند! نخست دستانش را قطع کن!جلاد بایک ضربت دست راست بابک را به زمین انداخت.خون فواره زد.بابک حرکتی کرد شگفتی در شگفتی افزود٬زانو زده ٬خم شد وتمام صورتش را با خون گرمش گلگون گرد.شمشیر دژخیم بالا رفت وپایین آمد ودست چپ دلاور ساوالان را نیز از تن جدا کرد.فرزند آزاده مردم به پا بود٬ استواربود . خون از دو کتفش بیرون می‌‌جست .  
خلیفه :زهر خندی زد : کافر! این چه بازی بود که در آستانه مرگ در آوردی ؟ چرا صورت خود به خون آغشته کردی؟ چه بزرگ بود مرد٬چه حقیر بود مرگ٬ چه حقیر تر بود دشمن! پیش دشمن حقیر٬مردبزرگ٬بزرگتر باید. گفت : در مقابل دشمن نامرد ٬ مردانه بایدمرد ٬اندیشیدم که از بریده شدن دستانم ٬خون ازتنم خواهدرفت . خون که رفت٬ رنگ چهره زرد شود .مبادا دشمن چنان گمان کند از ترس مرگ است ٬خلق من نمی‌پسندندکه بابک در برابرگله ء روباه ان ترسی به دل راه دهد.... خلیفه از ته گلو نعره کشید: ببر صدایش را!!!! وشمشیر پایین آمد و سر. سری که هرگزپیش هیچ زورمند ستمگری فرود نیامده بود . هر بار که این داستان خوانده شود احساس می کنیم بابک هنوز هم زنده است و برای کشورش جان می دهد یادش گرامی باد .

ارزش نان

داستان های تاریخی - ارزش نان - Bitrin.com
نیمروز بود کشاورز و خانواده اش برای نهار خود را آماده می کردند یکی از فرزندان گفت در کنار رودخانه هزاران سرباز اردو زده اند چادری سفید رنگ هم در آنجا بود که فکر می کنم پادشاه ایران در میان آنان باشد سه پسر از میان هفت فرزند او بلند شدند به پدر رو کردند و گفتند زمان مناسبی است که ما را به خدمت ارتش ایران زمین درآوری ، پدر از این کار آنان ناراضی بود اما به خاطر خواست پیگیر آنها پذیرفت و به همراهشان به سوی اردو رفت . 
 
دو جنگاور در کنار درختی ایستاده بودند که با دیدن پدر و سه پسرش پیش آمدند : جنگاوری رشید که سیمایی مردانه داشت پرسید چرا به سپاه ایران نزدیک می شود . پدر گفت فرزندانم می خواهند همچون شما سرباز ایران شوند . 
جنگاور گفت تا کنون چه می کردند . پدر گفت همراه من کشاورزی می کنند .  
جنگاور نگاهی به سیمای سه برادر افکند و گفت و اگر آنان همراه ما به جنگ بیایند زمین های کشاورزیت را می توانی اداره کنی ؟
پیرمرد گفت آنگاه قسمتی از زمین ها همچون گذشته برهوت خواهد شد .
 جنگاور گفت : دشمن کشور ما تنها سپاه آشور نیست دشمن بزرگتری که مردم ما را به رنج و نابودی می افکند گرسنگی است کارزار شما بسیار دشوارتر از جنگ در میدانهای نبرد است . 
آنگاه روی برگرداند و گفت مردم ما تنها پیروزی نمی خواهند آنها باید شکم کودکانشان را سیر کنند .  و از آنها دور شد .  
جنگاور دیگری که ایستاده بود به آنها گفت سخن پادشاه ایران فرورتیش ( فرزند بنیانگذار ایران دیاکو ) ! را بگوش بگیرید و کشاورزی کنید . و سپس او هم از پدر و سه برادر دور شد .  
 
داستان های تاریخی - ارزش نان - Bitrin.com
فرزند بزرگ رو به پدر پیرش کرد و گفت : پدر بی مهری های ما را ببخش تا پایان زندگی سربازان تو خواهیم بود . ارد بزرگ خردمند برجسته کشورمان می گوید : فرمانروایان همواره سه کار مهم در برابر مردم دارند . نخست : امنیت ، دوم : آزادی و سوم : نان .
سخنان پادشاه ایران فرورتیش نشان می دهد زمامداران ما از آغاز تلاش می نمودند نان مردم را تامین کنند .

آموزگاران ما

  داستان های تاریخی - آموزگاران ما  - Bitrin.com

به آتوسا دختر کورش گفتند : مردی پنج پسرش در راه ایران شهید شده اند او اکنون در رنج و سختی به سر می برد و هر کمکی به او می شود نمی پذیرد دختر فرمانروای ایران با چند بانوی دیگر به دیدار آن مرد رفت خانه ایی بی رنگ و رو  ، که گویی توفانی بر آن وزیده است پیرمردی که در انتهای خانه بر صندلی  چوبی نشسته است پیش می آید و  می گوید خوش آمدید  
آتوسا می گوید شنیده ام پنج فرزندت را در جنگ از دست داده ای ؟ و آن مرد می گوید همسرم هم از غم آنها از دنیا رفت . 
آتوسا می گوید می دانم هیچ کمکی نمی تواند جای آنچه را که از دست داده ای بگیرد اماخوشحال می شویم کاری انجام دهیم که از رنج و اندوهت بکاهد . 
پیرمرد بی درنگ می گوید اجازه دهید به سربازان ایران در باختر کشور بپیوندم . 
می خواهم برای ایران فدا شوم . آتوسا چشم هایش خیس اشک می شود و به همراهانش می گوید در وجود این مرد لشکری دیگر می بینم . 
دو ماه بعد به آتوسا خبر می دهند آن پیر مرد مو سفید هم جانش را برای میهن از دست داد . 
آتوسا چنان گریست که چشمانش سرخ شده بود . او می گفت مردان برآزنده ایی همچون او هیچگاه کشته نمی شوند آنها آموزگاران ما هستند . 
و به سخن دانای ایرانی ارد بزرگ : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
 آن پیرمرد هم ارزش میهن را می دانست و تا آخرین دمادم زندگی برای نگاهبانی از آن کوشید .

فرگون زیبا

 داستان های تاریخی - فرگون زیبا  - Bitrin.com  
فرگون زیباترین زن زمانه خویش بود و همسر ملک شاه . در مجلسی زنانه ، زنی از خانداننزدیک همسرش گفت فرگون خانم ! شنیده ایم هیچ خدمتکار ایرانی به کاخ خویش راه نمی دهی ؟ 
بانوی اول ایران پاسخ داد : ایرانی خدمتکار نمی شناسم ! 
آن زن سماجت کرد و گفت : چطور ؟ اعتماد نمی کنید ؟ ! 
فرگون زیبا گفت : من نیازی به کمک دیگران ندارم هم نژادانم را هم برتر از آن می دانم که آنها را به خدمت بگیرم . زنان رومی و چینی و یونانی را هم که می بینید پیشکش سرزمین های دیگرند به پادشاه ایران و من تنها مواظب آنانم تا آسیب بیشتری به آنها نرسد . 
زن دیگری می پرسد : مگر پیشتر چه آسیبی دیده اند ؟  
فرگون زیبا می گوید دوری ! دوری از شهر و دیار شان ! این بزرگترین آسیب است .  
آن زن دست به گیسوی فرگون می کشد و می گوید حالا می فهمم برای چه همه تو را دوست دارند . به گفته دانای ایرانی (( ارد بزرگ )) : نامداران ماندگار آنانی اند که سرشتی نیکو و دلی سرشار از مهر دارند .

دیدنی متحرک، جالب,


FOR EVER ALONE

۹ خرداد ۱۳۹۲

عکس: اُملت خاطره انگیز یک مرد

عصرایران: هشت سال جنگ تحمیلی و حضور در میدان نبرد برهه ای از زندگی بسیاری از افراد است که هیچ‌گاه آن روزها را فراموش نمی‌کنند. خاطرات تلخ و شیرینی که در تاریخ خواهد ماند.
شاید هر کسی در طول عمرش غذاهای ویژه زیادی را در مکان‌های خاصی خورده باشد. غذاهایی که تا سالها و یا تا آخر زندگی طعم آن‌ زیر دندان آدم می‌ماند و با یاد آوری خاطره‌اش لحظات شیرینی زنده می‌شود. ممکن است این مکان‌ها در یک رستوران بسیار شیک بالای شهری باشد و یا در دورترین روستای کشور. شاید این غذا بره کباب شده باشد یا نان و پنیری ساده. چیزی که در این لحظات محوریت خاطرات را به عهده خواهد داشت لذت بردن در آن دقایق است.

هشت سال جنگ تحمیلی و حضور در میدان نبرد برهه ای از زندگی بسیاری از افراد است که هیچ‌گاه آن روزها را فراموش نمی‌کنند. خاطرات تلخ و شیرینی که در تاریخ خواهد ماند. اما وقتی از این آدم‌ها می‌خواهی یک ویژگی خاص از آن دوران بیان کنند اغراق نیست اگر بگوییم همه به صفا و صمیمیتش اشاره می‌کنند.

عکسی که مشاهده خواهید کرد رزمنده ای است در حال درست کردن یک املت ساده برای همرزمانش. ما که این رزمنده را نمی‌شناسیم ولی بی شک اگر او نیز این عکس را ببیند مزه این غذا برایش دوباره زنده خواهد شد.

عکس: اُملت خاطره انگیز ...

تصویر متحرک: این قطار به کدام سمت میرود؟!

عصرایران: شما می توانید با ذهنتان جهت حرکت قطار را تعیین کنید.

به مدت کافی به قطار نگاه کنید و سپس به سادگی با ذهنتان جهت حرکت تغییر می کند.

تصویر متحرک: این قطار به کدام سمت میرود؟!

فیزیک چیست؟««مطب‌مفیدوجالبی‌است‌اگر‌برای‌شما‌هم‌جالب‌بودو‌مفید‌؛‌خوشحال‌می‌شم‌»»


فیزیک, فیزیک چیست
فیزیک چیست؟

فیزیک چیست؟
فیزیک از واژه یونانی physikos به معنی « طبیعی» و physis به معنی « طبیعت» گرفته شده است. پس فیزیک علم طبیعت است به عبارتی در عرصه علم ، پدیده های طبیعی را بررسی می كند.

علم فیزیک
علم فیزیک رفتار و اثر متقابل ماده و نیرو را مطالعه می كند.مفاهیم بنیادی پدیده های طبیعی تحت عنوان قوانین فیزیک مطرح می شوند.این قوانین به توسط علوم ریاضی فرمول بندی می شوند به طوریكه قوانین فیزیک و روابط ریاضی با هم در توافق بوده و مكمل هم هستند.و دو تایی قادرند كلیه پدیده های فیزیكی را توصیف نمایند.

تاریخچه علم فیزیک
- از روزگاران باستان مردم سعی می كردند رفتار ماده را بفهمند. و بدانند كه:چرا مواد مختلف خواص متفاوت دارند؟ چرا برخی مواد سنگینترند؟ و... همچنین جهان ، تشكیل زمین و رفتار اجرام آسمانی مانند ماه و خورشید برای همه معما بود.

- قبل از ارسطو تحقیقاتی كه مربوط به فیزیک می شد ، بیشتر در زمینه نجوم صورت می گرفت. علت آن در این بود كه لااقل بعضی از مسائل نجوم معین و محدود بود و به آسانی امكان داشت كه آنها را از مسائل فیزیک جدا كنند. در برابر سوالاتی كه پیش می آمد گاه خرافاتی درست می كردند، گاه تئوریهایی پیشنهاد می شد كه بیشتر آنها نادرست بود.

این تئوریها اغلب برگرفته ازعبارتهای فلسفی بودند و هرگز بوسیله تجربه و آزمایش تحقیق نمی شدند. و بعضی مواقع نیز جوابهایی داده می شد كه لااقل بصورت اجمالی و با تقریب كافی بنظر می رسید.

- جهان به دو قسمت تقسیم می شد: جهان تحت فلك قمر و مابقی جهان.مسائل فیزیكی اغلب مربوط به جهان زیر ماه بود و مسائل نجومی مربوط به ماه و آن طرف ماه نیز« فیزیک ارسطو» یا بطور صحیحتر« فیزیك مشائی» بود كه در چند كتاب مانند« فیزیک»،« آسمان»،« آثار جوی»،« مكانیك»،« كون و فساد» و حتی« مابعدالطبیعه» دیده می شد.

- تا اینكه در قرن 17 ، گالیله برای اولین باربه منظور قانونی كردن تئوریهای فیزیک ، از آزمایش استفاده كرد. او تئوریها را فرمول بندی كرد و چندین نتیجه از دینامیك و اینرسی را با موفقیت آزمایش كرد. پس از گالیله ، اسحاق نیوتن ، قوانین معروف خود «قوانین حركت نیوتن) را ارائه كرد كه به خوبی با تجربه سازگار بودند.

- بدین ترتیب فیزیک جایگاه علمی و عملی خود را یافت و روزبه روز پیشرفت كرد، مباحث آن گسترده تر شد، تا آنجا كه قوانین فیزیک از ریزترین ابعاد اتمی تا وسیعترین ابعاد نجومی را شامل می شود. اكنون فیزیک مانند زنجیری محكم با بقیه علوم مرتبط است و هنوز هم به سرعت در حال گسترش و پیشرفت می باشد.

نقش فیزیك در زندگی
- هر فرد بزرگ یا كوچك، درس خوانده یا بیسواد ، شاغل یا بیكار خواه ناخواه با فیزیک زندگی می كند. عمل دیدن و شنیدن ، عكس العمل در برابراتفاقات ، حفظ تعادل در راه رفتن و... نمونه هایی از امور عادی ولی در عین حال وابسته به فیزیک می باشند.
-پدیده های جالب طبیعی نظیر رنگین كمان ، سراب ، رعد و برق ، گرفتگی ماه و خورشید و... همه با فیزیک توجیه می شوند.

فیزیک, فیزیک چیست
فیزیک چیست؟

- برنامه های رادیو ، تلویزیون ، ماهواره ، اینترنت ، تلفن و... با كمك فیزیک مخابره می شوند.
- با این نمونه های ساده ، می توان تصور كرد كه اگر فیزیک نبود و اگر روزی قوانین فیزیک بر جهان حاكم نباشند، زندگی و ارتباطات مردم شدیدا دچار مشكل می شود.

- فیزیک، دینامیك و ساختار درونی اتم ها را توصیف می كند. و از آنجا كه همه مواد شامل اتم هستند، پس هر علمی كه در ارتباط با ماده باشد، با فیزیک نیز مرتبط خواهد بود. علومی نظیر: شیمی ، زیست شناسی ، زمین شناسی ، پزشكی ، دندانپزشكی ، داروسازی ، دامپزشكی ، فیزیولوژی ، رادیولوژی ، مهندسی مكانیك ، برق ، الكترونیك ، مهندسی معدن ، معماری ، كشاورزی و ... .
- فیزیک درصنعت ، معدن ، دریانوردی ، هوانوردی و... نیزكاربرد فراوان دارد. اینكه ابزار كار هر شغلی و هر علمی مبتنی براستفاده ازقوانین و مواد فیزیكی است، نقش اساسی فیزیک درسایر علوم و رشته ها را نمایان می كند. علاوه برآن استفاده روزافزون از اشعه لیزر در جراحی ها و دندانپزشكی، رادیوگرافی با اشعه ایكس در رادیولوژی ، جوشكاری صنعتی و... نمونه هایی از كاربردهای بیشمار فیزیک در علوم دیگرمی باشند.

فیزیك و آینده(فیزیک چیست؟)
با این روند رو به رشدی كه علم فیزیک در كنار سایر علوم دارد، می توان امیدوار بود كه در آینده به چراها و چگونگی های عالم طبیعت پاسخ داده شود و این دنیای فیزیک سكوی پرتاب به عالم متا فیزیک باشد.

در آینده 
-شاید فیزیک بتواند رسیدن به سرعت نور و فراتر از آن را مقدور سازد.
- شاید فیزیک بتواند مثالهای عجیب نسبیت را عملی كند.
- شاید فیزیک بتواند معمای مثلث برمودا را حل كند.
- شاید فیزیک بتواند واقعیت یوفوها( بشقاب پرنده ها) را مشخص كند.
- شاید فیزیک بتواند به راز وجود یا عدم وجود هوش فرا زمینی واقف شود. و...

فیزیک به عنوان یک شغل
کسانی که می خواهند فیزیک را به عنوان یک شغل پیشه کنند باید دوره ی فیزیک و ریاضی را در دبیرستان بگذرانند. مسیری فارغ التحصیلی شامل فیزیک، ریاضیات وشیمی می باشد. متخصص شدن در فیزیک با کار زیاد در آزمایشگاه سروکار دارد.
دارندگان مدرک دکتری یا فوق لیسانس فیزیک قادر خواهند بود کاری در آزمایشگاههای تحقیقاتی دولتی یا خصوصی پیدا کنند. فیزیکدانان همچنین می توانند در دانشگاه ها تدریس کنند. یکی از بهترین آزمایشگاه های تحقیقاتی بین المللی سازمان اورپایی تحقیق اتمی(CERN) می باشد که در ژنوسوئیس قرار دارد.

مؤسسه ی فیزیک آمریکا در جهت پیشرفت و گسترش دانش فیزیک و استفاده از آن برای رفاه بشر کار می کند. این مؤسسه به انتشار ژورنال، تقویت آموزش فیزیک، تهیه ی اطلاعات درباره ی فیزیک برای اخبار رسانه ها، ارتقاء همکاری انجمن های فیزیک و اعطای جایزه می پردازد. نشریه ی فیزیک امروز (Physics Today) یکی از نشریات ماهیانه ی آن می باشد. این مؤسسه در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد و حدود ۷۵ هزار عضو دارد. شعب اصلی آن در شهر نیویورک قرار دارد.
منبع:تلخیص از دانشنامه رشد،irphy.com

تک عکس / خانه بدوش به معنی واقعی کلمه

خانه بدوش به معنی واقعی کلمه


یورونیوز ||| مردی چینی که نماد حقیقی خانه به دوشی است در امتداد جاده «لیوژو» چین گام بر می دارد. «لیو» پنج سال پیش تصمیم گرفت با پای پیاده از “شنژن” جایی که در آن به عنوان کارگری مهاجر کار می کرد به زادگاهش، شهرستان «رونگان»، در «گوانگهی» بازگردد. «لیو» با چوب خیزران و ملحفهه و پلاستیک برای خود خانه ای متحرک ساخته که آن را با خود به همه جا حمل می کند و بطور متوسط روزی ۲۰ کیلومتر راه می رود.

۸ خرداد ۱۳۹۲

شیر زنان ایران



  
سه هزار نفر از خونریزان مغول در شهر زنگان ( نام زنگان پس از نام شهین به شهر زنجان گفته می شد ) باقی ماندند جنگ در باختر ایران باعث شد دو هزار و هفتصد نفر دیگر از سربازان خونریز مغول هم از شهر خارج شوند و بسوی مرزهای دور روان شوند در طی یک هفته 67 مرد میهن پرست زنگان کشته شدند رعب و وحشت بر شهر حاکم بود سربازان مغول 200 پسر زنگانی را بزور به خدمت خویش درآورده و به آنها آموزشهای پاسبانی و غیره می دادند . 
اما هر روز از تعداد مغول ها کاسته می شد در طی کمتر از 30 روز فقط 120 مرد مغول در درون شهر باقی مانده بود و کسی از بقیه آنها خبر نداشت . 
دیگر مردان مهاجم پی برده بودند که هر روز عده ایی از آنها ناپدید می گردد . بدین منظور تصمیم گرفتند از شهر خارج شوند  . و در بیرون شهر اردو بزنند .  
با خارج شدن آنها از شهر  هیاهویی در شهر برپا شد و همه از ناپدید شدن مهاجمین صحبت می کردند میدان شهر مملو از جمعیت بود پیر مردی که همه به او احترام می گذاشتند از پله ها بالا رفت و گفت : مردان زنگان باید از دختران این شهر درس بگیرند آنگاه رو به مردان کرد و گفت کدام یک از شما مغول خونریزی را کشته است ؟ چهار مرد پیش آمدند ، هر یک مدعی شدند مغولی را از پا درآورده است . 
پیر مرد خنده ایی کرد و به گوشه میدان اشاره کرد سه دختر زیبا و قد بلند ایستاده بودند . گفت وجب به وجب کف خانه این دختران از کشته های دشمنان ایران پر است آنگاه مردان ما در سوراخ ها پنهان شده اند .
 با شنیدن این حرف مردان دست بکار شدند و در همان شب بقیه متجاوزین را نابود ساختند . به یاد کلام جاودانه ارد بزرگ می افتم که : شیر زنان میهن پرست ایران ، بزرگترین نگهبانان کشورند .
  کاش نام آن سه زن را می دانستم بگذار به هر سه آنها بگویم ایران ! که نام همه زن هایایران است .

درس تیرداد پادشاه ایران

داستان های تاریخی - درس تیرداد پادشاه ایران - Bitrin.com
پس از آنکه سپاهیان تیرداد پادشاه ایران ، ارتش یونان را به عقب راند و سلوکوس فرمانروای آنها را به بند کشید در شهر صددروازه ( دامغان امروزی ) بخاطر این پیروزی ارزشمند جشن و پای کوبی بزرگی برپا شد . در میان بزم اشک دوم دید گروهی تن پوش رزم آوران شکست خورده یونانی را بر تن نموده و مردم را می خندانند . پادشاه ایران دستور داد آنها را گرفته و در بند بیندازند . آن شب فرمانروای ایران به مردم گفت : فرزندان ما جانانه جنگیدند و در راهایران کشته شدند جنگجویان یونانی هم مسخره نبودند و اگر می توانستند یک ایرانی را هم زنده نمی گذاردند آنها به خاطر کشورشان کشته شدند و ما پیروز . خندیدن بر سپاه در هم شکسته آنها در خوی ما نیست .
ارد بزرگ متفکر فرهیخته کشورمان می گوید : فرومایگان پس از پیروزی ، همآورد شکست خورده  خویش را به ریشخند می گیرند .
پس از سه روز به فرمان پادشاه ایران گروهی که در بزم دستگیر شده بودند آزاد گشتند . و این رسم نیک برای آیندگان سرزمین پاک ایران باقی ماند .

تنها برای نگهبانی از ایران و مردم



داستان های تاریخی - تنها برای نگهبانی از ایران و مردم  - Bitrin.com
بر روی شمشیر فرهاد دوم ( پادشاه ایران از دودمان اشکانیان ) این جمله از بانو ورتا بود :تنها برای نگهبانی از ایران و مردم سرزمین بجنگ . یکی از مغ های پیر زرتشتی به پادشاهایران گفت چرا این سخن بر روی شمشیر است ؟ پند بزرگان باید در اندیشه و دل ما باشد نه بر دست ساخته های ما  . فرهاد دوم نگاهی به شمشیر نمود و گفت این جمله را هر بار می بینم به من می گوید راه درست چه و کجاست و بدین گونه در بیداد زمانه گم نمی شوم .  در این باره ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانی می گوید : یادآوری آرمانها ، از  بیراهه روی بازمان می دارد .
آن مغ خود از یاد برده بود که چرا آتش در آتشکده  همیشه روشن است . آیا جز برای یادآوری اندیشه های آنان است ؟! .

خورشید سربازان اشک نهم

داستان های تاریخی - خورشید سربازان اشک نهم - Bitrin.com

 مهرداد دوم اشکانی با سپاهش از کنار باغ سبزی می گذشت سایه درختان باغ مکان خوبی بود برای استراحت .
فرمانروا دستور داد در کنار دیوار بزرگ باغ لشکریان کمی استراحت کنند . باغبان نزدیک پادشاه ایران زمین آمده و از او و سربازان دعوت کرد که به باغ وارد شوند . مهرداد گفت ما باید خیلی زود اینجا را ترک کنیم و همین جا مناسب است . باغبان گفت دیشب خواب می دیدمخورشید ایران در پشت دیوار باغم است و امروز پادشاه کشورم را اینجا می بینم . مهرداد گفت اشتباه نکن آن خورشید من نیستم آن خورشید سربازان ایران هستند که در کنار دیوار باغت نشسته اند .
از این همه فروتنی و بزرگی پادشاه ایران زمین اشک در چشمان باغبان گرد آمد .
مهرداد دوم ( اشک نهم ) بسیار فروتن بود و همواره در کنار سربازان خویش و بدور از تجملات بود . اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : فرمانروای شایسته ارزش سربازان را کمتر از خود نمی داند .
اشک نهم به ما آموخت ارتش ایران یگانه و یکتاست .

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

گزارش تصویری از بزرگترین انفجارهای خورشیدی ثبت شده تا امروز

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: اَبَر انفجارهای خورشیدی

تصاویر: این دریا سالی دو بار نصف می شود

عصرایران: در نزدیكی جزیره جیندو در كره جنوبی هرساله و تنها بمدت كوتاهی یكی از اتفاقات نادر بر روی كره خاكی رخ می دهد.

در این منطقه و سالانه تنها دوبار و آنهم بمدت یك ساعت آب دریا در نزدیكی جزیره جیندو كره جنوبی عقب نشینی كرده و مسیری 3 كیلومتری با عرض 40 متر خشكی در وسط دریا ایجاد می شود.

نصف شدن واقعی دریا +عکس

نصف شدن واقعی دریا +عکس

نصف شدن واقعی دریا +عکس

نصف شدن واقعی دریا +عکس

عکس / صندوق زباله ای که تبدیل به صندوق رای شد

استان بان ostanban.com ; شهرداری شهر قم با هدف تشویق مردم برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری٬ یک سطل زباله را به عنوان صندوق رای در یکی از خیابان‌های این شهر٬ تزئین و به نمایش گذاشته است.

طنز‌««‌واقعاً‌؛؛؛واقعا‌ً»»جالب

اسم پوشه های کامپیوتر دخترا؟ 
music 
image 
عکس های خودم 
اسم پوشه های کامپیوتر پسرا؟ 
ujyhly۷i 
lk; uiogh; 
vhjddd۴ddddd



پوست کنار ناخن از خیانتکارترین پوستهاست... 
اولش فقط یه ذره گوشه ى ناخنه اما تا میکشیش تا زیر زانوت میاد پایین! 

طرف رفته خواستگاری بابای عروس با لپ تاپ اومده می گه جوان، 
من اهل تحقیقات محلی و اینا نیستم، 
یوزر پسورد فیسبوکت رو بزن! 




مسابقه پیامکی ایرانسل (هر پیام ۷۵تومان) برنده: هر روز لپ تاپ 
سوال: 
۱: اب خوبه؟ بله 
۲: درخت چه رنگ است؟ سبز 
۳: اهن سفت تره یا پنبه؟ اهن 
سوال آخر: شخصی که نظریه بوروکراسی پست مدرن را باب کرد که بود و اون روز تو خلوت 
خودش به چی فکر میکرد!؟


بَ رَ بَ بَ 
همون برو بابای خودمونه 
اینو در پاره مواقع با دهنی کج، واسه تضعیف روحیه طرف بکار میبرن... 


پسرا: 
1 :شنیدم لپ تاپ گرفتی. مشخصاتش چیه؟ 
2: 8 گیگ رم - 1 ترا هارد... 
دخترا: 
1 :شنیدم لپ تاپ گرفتی. مشخصاتش چیه؟ 
2 :صورتیه (ذوق مرگ) 


دختره متولد ۸۲ استاتوس زده: 
"عشق یا هرزگی؟!!! از تنها بودنم راضی نیستم اما خوشحالم که با خیلی ها نیستم.... " 
اونوقت ما تا ۱۰ سالگی برا هلیکوپتر بای بای میکردیم که چراغ بزنه واسمون :|




اونقدری که جوونای ما در برابر فیلتر مقاومت کردن 
متفقین در برابر هیتلر نکردن 


ﺯﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﻮﻫرﺵ ﻣﯿﮕﻪ :ﺗﻮ ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﻣﻨﻮ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﯽ! 
ﻣﺮﺩ ﯾﻪ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﭘﻨﺞ ﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺷﻮﻥ ﻣﯿﮑﻨﻪ 
ﻭ ﻣﯿﮕﻪ :ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﮐﺮﻩ ﺧﺮﺍ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﮐﺮﺩﯾﻢ!!؟




میرن ۱۰۰۰ متر زیر آب به ماهیه سیخ میزنن، گاز که میگیره میگن ببینید چه خطرناک و وحشیه؟ 
بعد اسم برنامه رو میزارن جستجوی هیولا... 
هیولا تویی، ول کن زبون بسته رو! 




همین الان حس درس خوندن بهم دست داد، سریع بسم الله گفتم و صدقه دادم خدا رو شکر برطرف شد!


دقت کردین وقتی نزدیک پارکینگ خونه میشیم تازه آهنگِ مورد علاقمون شروع به خوندن میکنه؟ 

به سگ ها که محبت میکنی باوفا میشن :| 
به آدم ها که محبت میکنی هار میشن 
آما!! به خر که محبت میکنی.... اصلا براش فرقی نداره!! از بس که ثبات شخصیت داره این بزرگوار.
.. 

ﮔﻮﮔﻞ ﻋﺰﯾﺰ ﺑﺬﺍﺭ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۲ ﺗﺎ ﺣﺮﻑ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﺘﻤﻮ ﺗﺎﻳﭗ ﮐﻨﻢ ﺑﻌﺪ 
ﺣﺪﺱ ﺑﺰﻥ ﺁﺑﺮﻭ ﺣﯿﺜﯿﺘﻢ ﺭﻓﺖ ﺟﻠﻮ همه 


ادامه فرهنگ لغت...!! 
وایمکس :درنگ چرا؟! 
البرز :عربها به " پرز " گویند! 
مختلف :مرگ مغزی! 
یک کلاغ چهل کلاغ :نبردی ناجوانمردانه بین کلاغ‌ ها!


چرا همون چیزى که تو شامپو بچه میریزن که چششون نسوزه تو شامپوهاى ما نمیریزن؟ هان؟ چشم ما چشم نیست؟ ما ادم نیستیم؟؟؟؟؟ تاکى انقدر ظلمو باید تحمل کنیم؟ 


فتح الله زاده :من صدای شما رو نمیشنوم آقای فردوسی پور! 
فردوسی پور :الان صدای منو نمیشنوین!؟ 
فتح الله زاده :نخیر...! 


چاقو، برو بچه دماغو! 
حقته حقته غورباقه هم قدته، فردا روز عقدته! 
قهر قهر قهر تاروز قیامت! 
دوچرخه، سیبیل بابات می چرخه! 
آشتی، آشتی آشتی فردا می ریم تو کشتی...! 
یادش بخیر! چقدررررررررررررر اسکول بودیم! 



استاتوس گذاشته: 
انقدر بدم میاد از کسایی که میان فیسبوک برا الافی! 
انگار خودش میاد اینجا اورانیوم غنی می کنه...! 


ایرانسل عزیز :یا به پدربزرگ و مادربزرگ های ما، اس ام اس نده یا اگه میدی لطف کن خودت براشون توضیح بده!! 

داشتیم با بابام تو خیابون میرفتیم دوستشو دید ، بعد از سلام و احوالپرسی دوستش به من اشاره کرد گفت این پسرتونه ؟ بابام یه سری تکون داد گفت آره دیگه چوب خدا صدا نداره !!! 
دیشب ساختمون کناریمون آتیش گرفته بود با بابام سریع لباس پوشیدیم بریم کمک ؛ مامانم یهو داد زد وااااایستید ! دارید میرید آشغالارم بزارید جلو در !!! بدجور تو فکر فرو رفتیم با بابام … 





تو اسپانیا 30 % ازدواجا از طریق فیسبوکه
.
.
.
.
.
ولی تو ایران بعده 3 ماه که با دختره چت میکنن تازه میفهمن پسر بوده..






فقط یه ایرانی میتونه موقع دید و بازدید عید ادامسی رو که داشته میجویده به گوشه دهنش نگه داره و با اون طرف دیگه میوه و شیرینی بخوره از جمله خود من بعله ما همچین ادمایی هستیم!


آخه رو چه اصولی بعضیا میخندن رو لپاشون ۲ تا حفره ایجاد میشه؟
چرا ما بدبخت میخندیم پرانتز باز میشه؟ 



توی ایران واسه رانندگی یا باید گواهینامه داشته باشی یا نیسان ! 
یعنی‌ اگه رو نوشابه نمی نوشتن “خنک بنوشید” ،
من میجوشوندم بعد میخوردم !!!


یه خانوم همسایه داریم که هر وقت میخواد پارک دوبل کنه ،من با نیم کیلو تخمه میشینم تو تراس نیگاش میکنم …
اصن یه وضیه هااااااااا



یکی دکتر میشه..
یکی مهندس میشه..
.
.
.
.
منم درس عبرت شدم برا بقیه!!!



بهترین لحظه زمانیست که فکر میکنی فراموشت کردم
اما ناگهان اس ام اسی میرسه که فکر میکنی منم
اما میبینی ایرانسل بوده !




یارو زنگ میزنه رستوران میگه غذا چی دارید ؟
خانمه میگه : پیتزا ، جوجه کباب ، کوبیده ، مرغ ، استیک
یارو میگه خوش بحالتون ما تو یخچال کوفت هم نداریم ! 




طرف لکنت زبون داشته.زنگ میزنه اورژانس که بیان جنازه ی همسیاشو ببرن!

میگه:اااالواااوورجانس ،این ههههمسسسایمووون¬ ممممرده!
یه آمبولانس میفرررررستین؟!

…طرف میگه: آدرستون؟!

یارو تا میاد آدرسو بگه زبونش بند میاد میگه:ظظظظظ! 
… … …طرف میگه :ظفرمنظورته ؟ 

میگه: نننننننـــنه!

طرف فکر میکنه سرکاره قطع میکنه!

۲هفته بعد همین اتفاق میفته بازم طرف میگه:آدرستون؟

باز زبونِ یارو بندمیاد میگه: ظظظظ! 
طرف میگه ظفر؟ میگه:ننننه! 

باز مامور اورژانس فکرمیکنه سرکاره قطع میکنه! 

۳!ماه رد میشه،باز طرف زنگ میزنه میگه:
اااااووووورژانس¬، این هههمسایمون ممممرده محلللمون بوی گند گررررررفته یه آمبولانس ببفرستیییین!

طرف میگه :آدرستون؟!

باز زبون یارو بندمیاد میگه: ظظظظ!
از اونور میگن :آقامنظورت ظفره؟! 

طرف میگه :آآآآررررره آآآآشغااااال؛ 
آآآآررره کککککثافت 
ککشووووندم آورددددمش ظفرببییییا بببرش!!!!!!



بقالی (Baghali) ، باقالی (Baghali) ، بغلی (Baghali) !!!
یعنی لعنت به کسی که فارسی با حروف انگلیسی رو اختراع کرد!! 



خدایا فقط قیمت پسته رو برگردون قول میدم پسته های در بسته رو هم بخورم!



رفتیم عید دیدنی تمام تخمه ها و نخود آجیلو خوردم پسته و فندقشو گذاشتم... 
بعد كه بلند شدیم ، من تو افق محو شدم...
واقعا انتظار دارین تو افق محو شم؟؟
خونه مردم چه میدونم افقش كدوم وریه... :|



ایا میدانستید ریشه کلمه (افق) برگرفته از انیمیشن عصریخبندان 3 میباشد!



روزی که یه چیزی رو مامانت پیدا نکنه ولی تو پیدا کنی اون روز قیامت نزدیکه...خعلی نزدیک!

ابروی خر رو برداری آهو میشه؟نه خدایی میشه؟نمیشه دیگه؟
نکن برادر من!نکن! 


مکالمات این روزهای منو فامیل :
من : ای وای من دیگه چرا ? من دیگه بزرگ شدم عیدی زشته
.
.
.
.
فامیل: خفه شو بگیر... :| 



پراید به عنوان گرانترین تابوت دنیا در گینس ثبت شد :)))




تــا چـن سال دیــگه تعداد خواننده ها از شنونده ها بیشتر میشه
بعد تو سایت های موزیک اسم شنونده های جدید رو میذارن 


دیروز رفتم یه مغازه قبل از خرید پرسیدم ببخشید کارت خون دارین؟
فروشنده گفت بله داریم من هم طبق عادت پرسیم : چنده؟


همه میدونن که بازده عشقی دانشگاه ها از بازده علمی اون بیشتره! بعله 


خدایا ما که نمیتونستیم ماشین ۲۰ ملیونی سوار شیم
.
.
.
مرسی از اینکه ماشین مارو کردی ۲۰ میلیون 
قسمتی از مناجات دارنده ی آقای پراید! 



اندراعترافات من به همسرم در۲۰سال آینده….
-پری خانم
-چیه علی اقا
-من باس یه اعترافی کنم..
-چه اعترافی؟
-۲۰سال پیش که من باهات ازدواج کردم ازروی علاقه نبود/ بخاطر پراید بابات بود…….
خخخخخخخ



شاید دخترا از پسرا خوشگل تر باشن ولی پیرمردها از پیرزنها خوشگل ترند ( بله ما اینده نگریم ) 


تازگیا مد شده میگن عشقت رو ول کن بره اگه برگشت مال خودته
اگه برنگشت ازقبل مال تو نبوده!!
کفتر بازیه مگه ؟!!!!



غضنفر به خدا میگه خدایا دقیقأ داری بازندگی من چکار میکنی بگو شاید بتونم کمکت کنم تو که با ۵۰ تومان صدقه ۷۰ نوع بلا رو دفع میکنی چقدر میگیری کلأ بیخیال من بشی؟

جدیدترین فحش حیف نون : با پس گردنی میزنم تو صورتت !