۲۶ تیر ۱۳۹۳

دنیای پیچیده و رنگی درون مغز در تصاویری خارق العاده

تفاوتهای مغز افراد پیر و جوان، مبتلایان به اوتیسم و حتی موش های مونث در مجموعه تصاویر جذاب و رنگین کمانی جدیدی منتشر شده است.
 
این مجموعه تصاویر از یک زیبابین رنگی برای نمایش نورونها، ارتباطات الکتریکی بین سلول ها و سایر فعالیتهای مغزی استفاده کرده است و برای اولین بار در میدان سنت اندروی ادینبورگ در معرض عموم قرار داده خواهند شد.
سیم کشی مغز: نقشه دقیق سیم کشی مغز نوزاد خوابیده (چپ) و انسان 70 ساله (راست) با ام آرآی
تصاویر خارق العاده این مجموعه با استفاده از اسکن های ام آرآی، تصاویر میکروسکوپی و سیستم نظارت الکتریکی ایجاد شده اند و بخشی از نمایشگاهی موسوم به مغز گسترده تر از آسمان است, هستند.
نمایش ارتباطات پیچیده الکتریکی بین سلولهای مغز در تصویر شاهراه حسی
محققان دانشگاه ادینبورگ این نمایشگاه را برای نمایش زیبایی های که آنها در زمان بررسی اختلالات عصبی مانند اوتیسم مشاهده می کنند، راه انداخته اند.
این نمایشگاه همچنین فناوری های پیشرفته مورد استفاده توسط دانشمندان را برای به تصویر کشیدن مغز و سلولهای در حال فعالیت آن، نمایش می دهد.
نمایش گفتگوی نورونها با هم از میان شکاف سیناپسی در تصویر تصویر الکترونی از مغز
برخی از تصاویر از جمله تصویر با عنوان موزائیک زنانه نورونها را در مغز یک موش ماده نمایش می دهند.
دانشمندانی که در طول دوره تحقیقات خود این تصاویر را بوجود آورده اند، دریافتند اوتیسم و ناتوانی فکری که با کروموزوم X مرتبطند، در مردان بیشتر از زنان شایعند.
مردان از یک کروموزوم X و یک Y برخوردارند در حالی که زنان دو کروموزوم X دارند که هر کدام را از یکی از والدینشان به ارث برده اند. برای جبران این X دوم، هر سلول در بدن زنان بطور تصادفی یک کروموزوم X را خاموش می کند.
شباهت زیاد به اصل: تفاوت سیگنال های مغزی یک مغز عادی (چپ) و مغز مبتلا به سندروم شکننده X
تصویر موزائیک زنانه به نمایش آن دسته از نورونهای مغز موش می پردازد که کروموزوم X به ارث رسیده از مادر (رنگ سبز) را خاموش کرده و همچنین نورونهایی که X به ارث رسیده از پدر (رنگ قرمز) را خاموش کرده اند.
نمایش نورونهای مغز یک موش ماده در «موازئیک زنانه»
تصویر دیگر موسوم به عظمت گلیال بیشتر شبیه تصاویر فضای عمیق است که تلسکوپ هابل ثبت می کند. مغز از دو گونه سلول اصلی نورونها و گلیاها تشکیل شده است.
عظمت گلیال: نمایش دو سلول گلیالی آستروسیت (رنگ سبز) و الیگودندروسیت (سفید)
دانشمندان ابتدا تصور می کردند گلیا واژه یونانی به معنی چسب سلولهای حامی نورونها هستند اما اکنون مشخص شده که این سلولها از اهمیت زیادی برای بسیاری از عملکردهای مغز برخوردارند.
عظمت گلیال به نمایش دو گونه اصلی گلیها در مغز انسان آستروسیت (رنگ سبز) و الیگودندروسیت (سفید) پرداخته است.
فروپاشی ارتباط: نمایش تفاوت بین مغز عادی (چپ) و اوتیسم (راست)
محققان مرکز پاتریک وایلد دانشگاه ادینبورگ با همکاری بنیاد خیره میاندروم اسکاتلند این نمایشگاه را برپا داشته اند.
  منبع : ایسنا

قیمت جهنم چقدر است



در قرون وسطا کشیشان بهشت را به مردم می فروختند و مردم نادان هم با پرداخت هر مقدار پولی قسمتی از بهشت را از آن خود می کردند.
 
فرد دانایی که از این نادانی مردم رنج می برد، هر چه کرد نتوانست مردم را از انجام این کار احمقانه باز دارد؛ تا اینکه فکری به سرش زد…
به کلیسا رفت و به کشیش مسئول فروش بهشت گفت: قیمت جهنم چقدر است؟
کشیش تعجب کرد و گفت: جهنم؟!
مرد دانا گفت: بله جهنم.
کشیش بی هیچ فکری گفت: 3 سکه
مرد سراسیمه مبلغ را پرداخت کرد و گفت: لطفا سند جهنم را هم بدهید.
کشیش روی کاغذ پاره ای نوشت: سند جهنم. مرد با خوشحالی آن را گرفت. از کلیسا خارج شد، به میدان شهر رفت و فریاد زد:
من تمام جهنم را خریدم، این هم سند آن است. دیگر لازم نیست بهشت را بخرید، چون من هیچ کس را داخل جهنم راه نخواهم داد!
  منبع : روزگار نو

تصاویری برجسته از حیات وحش

جانداران وحشی معمولاً و تا حد امکان از برخورد با بشر اجتناب می ورزند، در نتیجه اکثر قریب به اتفاق انسان ها در طول زندگی خود تنها دورادور شاهد اتفاقات زندگی شان بوده و آن را مورد تحسین قرار می دهند. در این مطلب توجه شما را به عکس هایی از زندگی روزانه این موجودات جلب می کنیم.
 
شاید به دلیل همین دوری گزیدن است که عکاسان حیات وحش تا این اندازه مورد توجه و احترام قرار دارند، آنها زمان و استعداد خود را به این کار اختصاص داده و حتی اغلب، زندگی خود را نیز در معرض خطر قرار می دهند، تا تصاویری نفس گیر و خیره کننده از این جانوران در زیستگاه های طبیعی شان تهیه کنند. هر چند متاسفانه خشکسالی، بالا آمدن سطح آب دریاها و ذوب شدن یخ های قطب شرایط زیست محیطی را دگرگون کرده و باعث از میان رفتن تدریجی زیستگاه این جانوران و در کل، حیات وحش شده است.
در نتیجه Mashable.com در خلال هفته های اخیر از خوانندگان خود درخواست کرد تا تصاویر برداشته شده از حیوانات وحشی را فارغ از اینکه این تصاویر در صحرای آفریقا تهیه شده باشند یا در حیاط پشتی منزل، با این سایت و در قالب یک رقابت عکاسی به اشتراک بگذارند. در این برنامه برنده جایزه عکاسی حیات وحش، ویلیام برارد لوکاس (William Burrard Lucas) نیز به عنوان مهمان آنها را همراهی کرده و نقطه نظرات خود را در مورد تصاویر ارسالی برتر با برگزار کنندگان در میان گذاشته است.
لوکاس در مورد این برنامه می گوید: فوق العاده عالی است که چنین تنوع گسترده ای را شاهد هستیم، از موضوعات ارائه شده از حیات وحش شهری گرفته تا حیوانات ساکن آفریقا و از موجودات عظیم الجثه گرفته تا موجودات کوچک، بسیار خشنودم که می بینم بسیاری از تصاویر ورودی، نشان دهنده تلاش عکاس برای به ثبت رساندن تصاویری کاملاً متفاوت و خاص هستند، تلاشی که قطعاً تحسین برانگیز است.
در ادامه شاهد ده تصویر برتر ارسالی خواهیم بود و در عین حال از نظرات لوکاس در مورد این تصاویر مطلع می شویم. ما را در مرور این تصاویر همراهی کنید.

یک تلاش برجسته

یک عکس عالی، کاملاً خاص و متفاوت! نمایش عالی از ارتباط بین یک حیوان وحشی با فضای شهری. ترکیب بندی خوب سوژه (حواصیل) با محیط شهری در پس زمینه عکس به همراه یک نورپردازی مناسب.

قورباغه بزرگ آمریکایی

ایجاد هماهنگی بین خطوط برگ و سوژه یعنی قورباغه، جالب توجه بوده و به خوبی انجام شده است. قاب بندی تصویر نیز مناسب و استفاده از رنگ سبز هم ایده ای هوشمندانه است.

به آب زدن شیر ماده

نمایشی تحسین برانگیز، موضوعی دقیق، فوکوس خوب و ثبت یک لحظه هیجان انگیز. ژرفای اندک آبی که در زمینه ی عکس قرار گرفته نشان می دهد شیر ماده در حال شکار بوده است.

پرنده تنها

تصویری عالی با موضوعی جالب، این عکسی قابل توجه است چرا که در نگاه اول شما دو پرنده را مشاهده می کنید، اما با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که یکی از این پرنده ها در واقع یک جوانه است. زمینه ی عکس نیز به خوبی انتخاب شده است.

غواصی در گالاپاگوس

تصویری کامل و دوست داشتنی از این موجودات کنجکاو و بازیگوش، در کنار ارتباط چشمی عالی و رابطه مناسبی که بین عکاس و سوژه برقرار شده، عمق، زاویه و پرسپکتیو گسترده این تصویر نیز سبب شده تا بیننده ارتباط قوی تری را با محیط زیست این جانور برقرار کند.

وال کوسه در مالدیو

یک عکس عالی از یک وال کوسه، شعاع های نوری که در اعماق دریا می درخشند و همچنین بازتابی که روی سوژه ایجاد کرده اند بسیار دوست داشتنی است. منظره ی کف دریا نیز به جذابیت صحنه افزوده است.

بازگشت به خانه

یک تصویر گویا و تحسین برانگیز از یک شیر نر. عکاس ارتباط خوبی با موضوع برقرار کرده و محیط یک دست و ساده اطراف نیز از پرت شدن حواس بیننده جلوگیری نموده است.

پلنگ در پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

یک عکس پویا و خوب از یک پلنگ در حال انجام دادن کاری که این گونه در انجام آن استادند. به علاوه رنگ و نورپردازی عالی را در این تصویر شاهد هستیم.

بچه پلنگ در جستجوی نوازش

یک ارتباط گیرا و دوست داشتنی بین مادر و فرزند، مخلوقاتی زیبا و موفقیت عکاس در ثبت یک لحظه ی عاطفی.

کرگدن سفید حقیقتاً یک موجود غول پیکر است

یک تصویر تماشایی از یک کرگدن سفید. انتخاب پس زمینه ساده برای این تصویر سبب شده تا حسی از آرامش و دوری از مزاحمت به بیننده القا شود. استفاده مناسب از فیلتر نیز سبب افزایش تأثیر گذاری آن شده است.

استراحتگاه

یک تصویر در خور توجه از جانوران در زیستگاه طبیعی شان. ترکیب بندی تصویر و طرز قرار گرفتن شیرهای دریایی در محوطه واقعا تحسین برانگیز است.

وسایل خانه را با صدایتان کنترل کنید

دستگاهی شبیه به اتم طراحی شده است که کاربر می تواند خانه و تمام وسایل خانه را با صدای خود از دور، کنترل کند.
 
یک فرد هلندی به نام امیل نیجسن دستگاه کوچکی شبیه به اتم به نام Homey طراحی کرده است که یک سیستم جدید اتوماسیون است و شما قادر هستید از طریق داده هایی که آنلاین به دستگاه داده اید با صدای خود، خانه را کنترل کنید.
دستگاه صدای شما را که توسط نرم افزار به دستگاه داده شده است به رسیمت شناخته و قادر به انجام کارهای بسیار ویژه در ارتباط با خانه و اشیاء خانه است.

شما می توانید قبل از رسیدن به خانه به دستگاه بگویید تلویزیون، چراغ ها، کولر یا دستگاه حرارتی روشن شود.
زمانی که نیاز دارید از خواب بیدار شوید، دستگاه شما را بیدار کرده و پرده ها باز می شود؛ ضمن اینکه می تواند ایمیل هایتان را بخواند.
اگر هوا بارانی باشد، زمانی که بخواهید از خانه خارج شوید دستگاه به شما اطلاع می دهد که باید چتر بردارید و اگر آخرین فردی باشید که از خانه خارج می شوید دستگاه همه وسایل برقی را خاموش می کند تا در انرژی صرفه جویی شود و درها را قفل می کند و زمانی که تماس تلفنی داشته باشید صدای موسیقی یا تلویزیون را کم می کند.
این دستگاه کوچک در رنگ های متفاوت عرضه شده است.




خبری تکان دهنده از کشتار گسترده حیات وحش

اخبار ناگوار و بحث برانگیزی از کشتار گروهی و قتل عام حیات وحش در خراسان رضوی در کنار کاهش شدید جمعیت گونه های جانوری در اکثر زیستگاه های این استان نگرانی های عمیقی را از آینده حیات وحش و نابودی گونه های جانوری خراسان رضوی به همراه دارد.
 
بر اساس اطلاعات موثق دریافتی از فعالان محیط زیست شهرستان قوچان، به دنبال ارائه گزارشی مبنی بر کشتار حیات وحش توسط گروهی از شکارچیان غیرمجاز، نیروهای یگان محیط زیست پس از اخذ نیابت قضایی وارد دو منزل شخصی در شهرهای قوچان و مشهد شده و به بازرسی از این دو مکان پرداختند.
مهدی.ب و اشکان پس از کشتار 3 راس قوچ وحشی در حال آماده شدن برای سلاخی شکارها
در جریان بازرسی از این دو منزل مسکونی بقایای لاشه و مستنداتی مبنی بر کشتار 26 راس قوچ و میش وحشی، 13 راس کل و بز وحشی، یک راس آهو، یک گراز، یک کبک، 3 پرنده شکاری و یک زاغ نوک سرخ کشف شده است.
این قتل عام گسترده توسط اعضای یک باند به نامهای ابراهیم. ت، مهدی.ب و فردی به نام اشکان صورت گرفته و تصاویر این گزارش تنها گوشه ای از مستندات موجود از کشتارهای صورت گرفته توسط نامبردگان می باشد.
ابراهیم.ت و مهدی.ب پس از کشتار دو کل وحشی
هم اکنون 3 متهم مذکور شناسایی و دستگیر شده و پرونده ای نیز در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شده است و متهمین به شکار غیرمجاز تمامی موارد فوق الذکر اعتراف نموده اند.
اما نکته تامل برانگیز این حادثه آن است که اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی تا کنون از اطلاع رسانی در مورد این کشتار گسترده خودداری نموده و سعی در مخفی نگه داشتن این موضوع داشته است.
اواسط بهمن ماه سال 1392 نیز پرونده پیچیده ای از کشتار سازمان یافته حیات وحش در نقاط مختلف استان خراسان رضوی از طریق همین پایگاه منتشر گردید که در جریان آن از دو مخفیگاه در شهر مشهد مواردی شامل 10 عدد سر آهوی نر و ماده، 4 عدد سر قوچ وحشی، 10 کیلوگرم گوشت آهو و قوچ و میش وحشی، 2 تخته پوست دباغی شده آهو، تعدادی شاخ آهو و قوچ، 3 عدد دست و پای آهو، یک تخته پوست سوخته آهو، پنج عدد جمجه آهو که گوشت های مربوطه آنها به فروش رفته بود و مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط گردید.
بروز چنین مواردی از کشتار گروهی و قتل عام حیات وحش در استان خراسان رضوی از یک سو و کاهش شدید جمعیت گونه های جانوری در اکثر زیستگاه های این استان نشان از روند رو به نابودی جمعیت حیات وحش در این استان به دلیل همین کشتارهای سازماندهی شده دارد.
کاهش جمعیت آهو در پناهگاه حیات وحش شیراحمد از 2864 راس به 1360 راس در سال گذشته، کاهش جمعیت قوچ و میش اوریال در پناهگاه حیات وحش حیدری از 3 هزار راس در به 1679 راس و ادامه این روند نزولی مواردی از این دست هستند.
ابراهیم.ت پس از کشتار یک کل وحشی
البته سیر نزولی و بعضا نابودی کامل برخی گونه های شاخص مربوط به شیراحمد و حیدری نبوده و وضعیت اکثر زیستگاه های این استان نیز مشابه دو مورد مذکور بوده و بعضا وضعیت وخیم تری نیز به لحاظ جمعیت حیات وحش دارند. برای مشاهده وضعیت حیات وحش در سایر زیستگاه های خراسان رضوی به لینک مرتبطمراجعه نمایید.
لاشه یک قوچ و یک میش وحشی شکار شده توسط متخلفین
با نگاهی به دو پرونده کشتار فوق الذکر در خردادماه 1393 و بهمن ماه 1392 که بطور حتم تنها گوشه ای از رخدادهای در حال وقوع در این زمینه است می توان تا حد زیادی به دلیل اصلی کاهش شدید جمعیت گونه های جانوری به خصوص چهار پایان علفخوار در زیستگاه های تحت مدیریت و مناطق آزاد استان خراسان رضوی پی برد.
لاشه سه قوچ اوریال شکار شده در حیات منزل شخصی یکی از اعضای باند
مواردی از این دست فراتر از مبحث شکار غیرمجاز بوده و نشان از فعالیت تجاری باندهایی در زمینه کشتار و فروش گوشت، پوست و اجزای بدن حیوانات وحشی در سطح این استان دارد.
ابراهیم.ت پس از کشتار چهار بز وحشی
تصاویر منتشر شده در این گزارش تنها بخشی از تصاویر موجود از کشتارهای صورت گرفته توسط اعضای این باند سه نفره می باشد.
همچنین تعداد ذکر شده از گونه های جانوری کشته شده به دست این 3 نفر تنها مواردی است که لاشه شکار یا مستنداتی از آن کشف شده است و به احتمال فراوان موارد متعدد دیگری از کشتار گونه های جانوری توسط اعضای این باند رخ داده که مستنداتی از آن بدست نیامده است.

۲۵ تیر ۱۳۹۳

معدن سحرآمیز و متروکه در روسیه +عکس

 برترین ها: معدن نمک متروکه يکاترينبورگ در شهر يکاترينبورگ روسيه و در بيش از 650 متري سطح زمين قرار داشته و به دليل لايه بندي هاي زيبايي که سنگ ها در داخل معدن دارند، شهرتي جهاني يافته است. اين معدن متروکه سرشار از مواد معدني متفاوت بوده و در حال حاضر براي ورود به آن نياز به مجوز داريد اما یک عکاس روسي اين محل وهم انگيز را به تصرف خود در آورده تا عکسهاي زيبايي از اين محل را خلق کنند.

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

معدن سحرآمیز در روسیه

۲۳ تیر ۱۳۹۳

به قدیمی‌ترین موسیقی دنیا گوشی کنید

یک پزشک: در سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۵۰، باستان‌شناسان چند کتیبه رُسی متعلق به قرن ۱۴ قبل از میلاد را در شهر باستانی أوغاریت‎ سوریه پیدا کردند.

روی این کتیبه‌های با خط میخی چیزهایی به زبان «هوری» نوشته شده بود که به زودی مشخص شد که قدیمی‌ترین قطعه موسیقی کشف‌شده است.

آنه درفکورن کیلمر، استاد آشورشناسی دانشگاه کالیفرنیا در سال ۱۹۷۲ موفق شد این علایم میخی را کشف رمز کند. البته مورخان دیگر هم به نوبه خود ترجمه‌هایی از این کتیبه‌ها داشتند.

تا پیش از آن موسیقی‌دان‌ها تصور می‌کردند که ثبت نوشتاری موسیقی از یونان باستان شروع شده است، اما کشف صورت گرفته همه چیز را تغییر داد.

اما این موسیقی‌های قدیمی واقعا به چه صورت بودند؟

به قدیمی‌ترین موسیقی دنیا گوشی کنید: یک سرود سومری که ۳۴۰۰ سال پیش نوشته شد

در اینجا شما می‌توانید به نسخه midi یکی از این موسیقی‌ها توجه کنید. مشخص است که کیبورد midi ربطی به سازهای باستانی ندارد، ولی سرنخی از آن موسیقی‌های باستانی به دست ما می‌دهد.

پس از آن کیلمر و همکارانش یک کتاب صوتی را به صورت صفحه منتشر کردند که البته حالا به صورت سی دی هم در دسترس است، اسم این کتاب «صداهایی از دل سکوت» است. این کتاب حاوی اطلاعات و عکس‌هایی از تمدن باستانی هوری است.

اما در پایان شما می‌توانید به یک موسیقی باستانی گوش کنید که با استفاده از ساز چنگ نواخته شده است:




به قدیمی‌ترین موسیقی دنیا گوشی کنید: یک سرود سومری که ۳۴۰۰ سال پیش نوشته شد

خرابکاری کنید تا همه جا زیبا شود! +عکس

تاپ ناپ:  اگر در میمانی ها روی این میز آب و یا نوشیدنی بریزد نه تنها هیچکس ناراحت نخواهد شد بلکه همه از صحنه ای که خواهند دید متعجب خواهند شد. زیبایی های این میز با ریختن نوشیدنی های رنگارنگ به چشم میاید. این میزهنری طوری ساخته شده که نقش هایش با ریختن آب و نوشابه و انواع نوشیدنی ها پدیدار میگردند و یک تجربه تلخ و بد را به تجربه ای زیبا تبدیل خواهند کرد.

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس

میزی با هنر پنهان +عکس