۱۳ بهمن ۱۳۹۱

18 میانبر حیاتی برای ویندوز


معمولا کاربران حرفه ای ترجیح می دهند با صفحه کلید و کیبرد کار کنند تا با موس، چون کارها خیلی سریعتر انجام می شود و راحت تر به مقصود می رسیم اما برای این کار باید میانبر ها (shortcut) را بلد باشیم.
 
مثلا فکر کنید Ctrl+C و Ctrl+V را از شما بگیرند! آنوقت کپی کردن واقعا سخت می شود، در این مطلب 18 میانبر کاربردی برای ویندوز را با هم مرور می کنیم .

Windows + Space Bar

با این میانبر بدون بستن و یا minimize کردن پنجره ها می توانید صفحه دسکتاپ را مشاهده کنید.

Windows + L

اگر می خواهید برای لحظاتی رایانه خود را ترک کنید اما نمی خواهید آنرا خاموش کنید از این میانبر استفاده کنید تا به صفحه ورود ویندوز منتقل شوید، در این قسمت باید رمز عبور را وارد کنید تا وارد شوید. (این میانبر برای کسانی که از فضولی اطرافیان در امان نیستند بسیار عالی است)

Shift + Ctrl + N

اگر از کاربران ویندوز 7 هستید با این میانبر می توانید به راحتی یک پوشه جدید ( New Folder ) ایجاد کنید.

Ctrl+ Shift+ Esc

من عاشق این میانبر هستم چون به سرعت Task manager را باز می کند و می توانید به سرعت برنامه های سمج را ببندید، این میانبر برای کاربران ویندوز واقعا حیاتی است.

Windows + (+ و -)

با این میانبر ی توانید در صفحه یزرگنمایی (zoom) کنید.

Windows + D

اگر بخواهید همه پنجره های باز روی دسکتاپ را همزمان با هم minimize کنید این میانبر عالی است، با تکرار دوباره همین میانبر به وضعیت قبل باز می گردید.

Windows + E

با این میانبر به سرعت یک پنجره My Computer برای شما باز می شود.

Alt + Enter

با این میانبر روی هر آیکون که باشید properties آن برای شما نمایان می شود.

Windows + R

اگر می خواهید به سرعت به RUN بروید از این میانبر استفاده کنید.

Ctrl + Esc

این میانبر یک گزینه زاپاس برای کلید Windows است و Start را برای شما باز می کند.

Alt + Tab

اگر چندین صفحه باز کردید و باید از یکی به یکی دیگر بروید این میانبر به شما کمک می کند تا به راحتی به صفحات دیگر منتقل شوید.

windows + break / pause

با این میانبر یه سرعت اطلاعات System برای شما نمایان می شود و دیگر نیازی نیست راه دور را تا control panel بروید.

Windows + F / F3

برای جستجوی فایل ها در ویندوز کافی است با این میانبر به صفحه جستجو بروید.

Windows + T

یا این میانبر در ویندوز 7 می توانید پیش نمایش پنجره هایی که minimize شده اند را مشاهده نمائید.

Windows + U

اگر می خواهید به سرعت window Centre را باز کنید این میانبر به شما پیشنهاد می شود.

Window + X

این میانبر Mobile Centre را برای شما باز می کند.

Shift + Delete

اگر می خواهید از شر یک فایل به کلی خلاص شوید این میانبر بدرد شما می خورد چون با استفاده از آن دیگر فایل به سطل آشغال (recycle bin) منتقل نمی شود و کلا پاک می شود.

Windows + 1, 2, 3

با این میانبر برنامه های taskbar به همان ترتیبی آنجا هستند باز می شوند

۱۰ مورد از عجیب‌ترین اکتشافات سرویس‌های Earth و Maps گوگل


روزی روزگاری کاشفان و دریانوردان مدتهای مدیدی را در دریاها به کشتیرانی می‌پرداختند تا شاید گستره‌ی نقشه‌های آن روزگاران را وسعتی ببخشند و تازه‌های نایافته‌ای را برای پادشاهان خود به ارمغان ببرند. در همین راستا بود که ماژلان‌ها و کریستف کلمب‌ها جانفشانی کردند. اما امروزه ما در خانه گرم و نرم‌مان می‌نشینیم و به مدد گوگل، همه ی دنیا را می‌کاویم. گاه در این کندوکاو‌های دیجیتالی می‌توان به نقاط جالبی بر روی کره زمین رسید که شایان تامل و توجهی بیشتر هستند. در این مقاله ۱۰ مورد از اکتشافات بسیار جالب بشر، که از طریق دو سرویس محبوب Maps و Earth گوگل به آنها دست یافته را معرفی می‌نماییم.



به تازگی ربکا مور، مدیر بخش اطلاع‌رسانی گوگل ارث در مصاحبه‌ای با سایت فناوری Mashable در اجلاس شبکه‌های اجتماعی خوب ۲۰۱۲ به بحث پیرامون توانایی‌های این ابزار پرداخته است. این بخش از گوگل حاوی بیش از ۸۰ میلیون کیلومتر داده مربوط به راه‌های سرتاسر جهان، چهارچوب‌های سه بعدی و بیش از ۲۰ پتابایت تصاویر ماهواره‌ای است.

اکنون هزاران نفر در سراسر جهان چشم به این تصاویر می‌دوزند تا شاید بتوانند جنبه‌های مخفی تازه‌ای از جغرافیای جهانی را رمزگشایی کنند. جالب اینجاست که این تلاش‌ها بی پاداش نمانده و رمز و رازهای بیشتری از هستی مورد مکاشفه قرار گرفته‌اند. در این مقاله برخی از آنها را از نظر می‌گذرانیم.


۱. بقایای کشتی S.S. Jassim



در سال ۲۰۰۳ میلادی کشتی باری S.S. Jassim که متعلق به کشور بولیوی در امریکای لاتین بود، در آب‌های کم عمق تپه‌های مرجانی وینگیت ریف واقع در سواحل سودان برای همیشه به گل نشست. این کشتی باری یکی از بزرگ‌ترین قربانیان سوانح دریایی است که می‌توان آن را در گوگل ارث یافت.


۲. جنگل‌های بارانی کوه مابو



محققان مرکز سلطنتی باغ گیاه‌شناسی کیو از ابزار گوگل ارث برای کاوش مناطق مرتفع قاره افریقا بهره‌برداری می‌کنند. در خلال همین بررسی‌ها بود که آنها موفق به یافتن مناطق سرسبزی بر بلندای کوه مابو در کشور موزامبیک شدند. با تحقیقات بیشتر مشخص شد که این منطقه سبز در جنوب قاره سیاه بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی منطقه است که پیش‌تر اثری از آن در منابع علمی‌وجود نداشته است.


۳. ویلای دو هزار ساله رومی‌



لوکا موری، برنامه‌نویس ایتالیایی تباری که مشغول بررسی نقشه‌های شهر کوچک زادگاهش در گوگل ارث بود ناگهان با جسم بیضی‌شکل بزرگی در نزدکی شهر پارما مواجه شد. پس از بررسی‌های مختلف بالاخره مشخص شد که او بقایای یک رودخانه باستانی و روستاهای اطراف یک ویلای قدیمی‌دو هزار ساله مربوط به امپراطوری روم را کشف کرده است.


۴. مناطق مین‌گذاری شده در کامبوج



هالو‌تراست، بزرگ‌ترین سازمان مدافع حقوق انسانی و مبارزه برای رفع مناطق مین‌گذاری شده است که به کمک ابزاری نظیر گوگل ارث می‌کوشد تا آگاهی‌های عمومی‌ در این رابطه را افزایش دهد. در همین راستا آنها مناطق مین‌گذاری شده در کامبوج و آنگولا را بر روی این نقشه نشانه‌گذاری کرده‌اند. جالب اینکه یکی از آلوده‌ترین مناطق به مین محدوده مرزی بین کامبوج و تایلند می‌باشد.


۵. جدیدترین اجداد انسانی!



پروفسور لی برگر از دانشگاه ویتس‌واترسراند در آفریقای جنوبی موفق به ابداع شیوه‌ جدیدی برای کشف غارها آن هم از طریق تماشای تصاویر و مناظر موجود در گوگل ارث شده است. به همین طریق وی موفق شده تا بیش از ۶۰۰ غار کشف نشده را بیابد. جالب اینکه تمامی‌این غارهای دست‌نخورده در منطقه‌ای که از آن به «مهد بشر» یاد می‌شود قرار دارند و مملو از بقایا و فسیل‌هایی است که برای محققان دیرین‌شناس حائز اهمیت هستند. از همه مهمتر او موفق شده تا دو اسکلت تقریباً سالم دو میلیون ساله را در این غارها بیابد که می‌توان آنها را تازه‌ترین اجداد انسانی یافت شده تلقی نمود. خدا بیامرزدشان!


۶. دهانه‌ آتشفشانی کامیل



یک محقق ایتالیایی موفق شده با کاوش‌های گوگل ارثی‌اش به این دهانه‌ آتشفشانی تاریخی دست پیدا کند، که می‌توان آن را یکی از نمونه‌هایی دانست که به خوبی در طول تاریخ باقی مانده است. اغلب اوقات این دست دهانه‌ها پس از گذشت مدت زمانی از بین می‌روند، ولی به نظر می‌رسد سنگ‌چین‌هایی که دورتادور دهانه کامیل وجود دارند، به حفظ آن کمک زیادی کرده است.


۷. تله ماهی‌گیری باستانی



در سال ۲۰۰۹ میلادی عکاسانی که مشغول تصویربرداری هوایی بودند با تصاویر جالب توجهی در کناره رودخانه تیفی در ولز مواجه شدند. در این میان دکتر زیگی اوتو از کالج پمبروکشایر با پدیده‌ عجیبی در این تصاویر روبرو شد که نشانگر ساختاری ۲۶۰ متری (۸۵۰ فوتی) برای راحتی کار ماهیگیران منطقه بوده است. گفتنی است که قدمت این تله ماهی‌گیری باستانی به اوایل قرن یازدهم میلادی بازمی‌گردد.


۸. مناطق و مقبره‌های باستانی



پروفسور دیوید کندی از دانشگاه وسترن استرالیا به کمک گوگل ارث به کاوش شبه جزیره عربستان پرداخته و در این میان توانسته سایت‌ها و مقبره‌های باستانی تازه‌ای را بیابد. وی موفق شده صدها مقبره‌ی تازه‌ را پیدا کند که در آن بین، برخی تا ۹۰۰۰ سال قدمت دارند.


۹. اهرام مصر



آنجلا میکول، یکی از دیرین‌شناسانی است که از ابزارهای آنلاینی نظیر گوگل ارث برای یافتن سایت‌های کاوشگری باستانی کمک می‌گیرد. وی موفق شده است از این رهگذر تپه‌های ارزشمندی را در جنوب مصر کشف نماید. این تپه‌های فرسوده به شکل مثلث بزرگی هستند که عظیم‌ترین آنها دارای ۱۸۹ متر (۶۲۰ فوت) پهنا است و سه برابر اهرام بزرگ مصر می‌باشد. البته برای اینکه بفهمیم واقعاً این تپه‌ها هرمی‌ باستانی هستند نیاز به تحقیقات میدانی زیادی هست. این در حالی است که خانم میکول معتقد است شواهد وی یافته‌های بسیار واضحی هستند.


۱۰. اسب‌ دریایی کوتوله



به تازگی گوگل مپ امکان تازه‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده است که به کمک آن می‌توان نمای زیرآبی از اقیانوس را مشاهده نمود. در همین راستا در تحقیقات زیرآبی که بر روی تپه‌های دریایی «گریت بریر» در سواحل کوئینزلند استرالیا صورت گرفته است به نمونه‌ای از اسب‌دریایی کوتوله (که نمونه‌ای مشابه تصویر فوق است) در عمق ۹۰ متری (۳۰۰ فوتی) زیر سطح دریا رسیده‌اند. این دست اسب‌های دریایی عموماً تا طول ۱.۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند. پیشتر این موجودات در جزایر مرجانی گوناگونی بالاخص در مالزی و ژاپن دیده شده‌اند، اما هرگز در آب‌های استرالیا مشاهده نشده بودند.


انتخاب ویژه: شهر گمشده‌ی آتلانتیس



در سال ۲۰۰۹ میلادی مجموعه‌ای از الگوهای شبکه‌مانند در آب‌های ساحلی شمال آفریقا مشاهده شد که به نظر خیابان‌های شهر گمشده آتلانتیس می‌آمد.‌ اندک‌زمانی پس از بالا گرفتن حرف و حدیث‌ها در این رابطه گوگل اعلام کرد که الگوهای شبکه‌ای مورد بحث مربوط به مسیر حرکت کشتی‌های سونار بوده است! جالب اینکه در بروزرسانی‌های بعدی دیگر خبری از این خطوط نبود.

عروس دریایی جاویدان! + عکس

به گزارش گروه بین الملل زیست نیوز، در شرایطی که انسان همواره در طول تاریخ به دنبال کشف اکسیر زندگی جاویدان بوده، به نظر می رسد یک گونه از عروس‌های دریایی دارای چنین ویژگی خارق العاده‌ای هستند. گونه "Turritopsis Nutricula"  یا  "Turritopsis Dohrnii" قادر است سلول‌های خود را از حالت بلوغ به نابالغ بازگرداند و به بیان دیگر، جوان شود. این عروس دریایی از یک چرخه زندگی منظم برخوردار بوده، اما پس از بلوغ و جفتگیری به حالت اولیه خود یعنی یک کلنی پولیپ باز گشته و دوباره یک عروس دریایی به وجود می آورد.

اندازه عروس‌های دریایی زنگوله شکل جاودانه حداکثر به 4.5 میلیمتر می رسد که این رقم برای طول و عرض آنها تقریبا مشابه است. اگرچه محل زندگی اصلی آنها کارائیب است، اما در سراسر جهان پخش شده و کشف توانایی منحصر به فرد آنها، بحث‌های بسیاری را در میان دانشمندان ایجاد کرده است. برخی از دانشمندان معتقدند راز این عروس‌های دریایی به زودی کشف خواهد شد و آزمایشات انسانی آغاز می شود. در مقابل، برخی دیگر تنها انتظار دارند کشف راز زندگی جاودانه عروس‌های دریایی به بهبود کیفیت زندگی انسان در سال‌های پایانی عمر کمک کند. 








زیبایی نارسیس

نارسیس جوان زیبایی بود. همه روزه برای دیدن زیبایی خود به دریاچه آبهای شیرین در وسط جنگل میرفت.


آنچنان شتابان از میان مردم می گریخت که مبادا کسی او را ببیند و از زیبایی اش لذت ببرد,

آنچنان شتابان از میان درختان می گریخت که مبادا اوریاد ها الهه جنگل ها او را ببیند و از زیبایی اش لذت ببرد.



وقتی به دریاچه می رسید آرام می گرفت و ساعتها در سکوت دریاچه محو زیبایی خود می شد,آنچنان محو تماشای خود می شد که اصلا نمی فهمید روز کی به پایان می رسد و شب همگام دزدانه به خانه اش باز می گشت تا مبادا کسی او را ببیند و از زیبایی اش لذت ببرد!

یک روز همچنان که نارسیس دوان دوان آمد تا خود را به دریاچه برساند

و مثل هر روز از زیبایی اش لذت, ببرد پایش به سنگی خورد و به دورن دریاچه افتاد و مرد....

از مکانی که نارسیس به درون دریاچه افتاد گل نیلوفری شکفت , دریاچه نام او را به یاد نارسیس , نارسیس گذاشت.



دریاچه همهء روز برای برای نارسیس می گریست تا اینکه روزی اوریادها الهه جنگل ها آمدند

و تمام آب های شیرین دریاچه را با اشک های دریاچه شور کردند و به او گفتند :

هان , ای دریاچه هرگز مپندار که گریستن تو برای نارسیس می تواند ما را بترساند یا وادار به گریستن کند

چرا که او در هر حال زیبا ترین بود و ما در هر حال همیشه در جنگل ها به دنبالش دوان بودیم تا او را ببینیم

اما او همیشه در میان جنگل از ما فراری بود و ما هرگز او را ندیده بودیم وا ز زیبایی اش لذت نبردیم

تنها تو بودی که او را دیده ای و از رزیبایی اش لذت برده ای حال هم خود برایش گریه کن.





دریاچه با تعجب اشکهایش را پاک کرد و پرسید: مگر, نارسیس زیبا هم بود؟!

اوریادها با تعجبی دو چندان پاسخ دادند: آری , او زیبا بود, زیبا ترین بود ولی چگونه ممکن است که تو این راندانی؟!

تو او را از هر کسی بیشتر دیده بودی, از خودش هم بیشتر

اصلا تو تنها کسی بودی که او را میدیدی چگونه ممکن است که نفهمیده باشی او زیباست؟!



دریاچه که کاملا گیج شده بود پاسخ داد: نارسیس همه روزه ساعت ها بر حاشیه من می نشست اما من هرگز نفهمیدم او زیباست

زیرا هر روز که او به سراغ من می آمد من در عمق چشمانش محو تماشای زیبایی خود می شدم

و اکنون که مرده از این می گریم که دیگر نمیتوانم زیبایی ام را ببینم!!!

میبینید ؟گاهی وقتا اونقدر محو "خود" میشیم که دیگه از دوست که هیچ فاصله ای با ما نداره غافل میشیم!!!

میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز



ملانصرالدین

در نزدیکی ده ملا مکان مرتفعی بود که شبها باد می آمد و فوق العاده سرد می...شد.دوستان ملا گفتند: ملا اگر بتوانی یک شب تا صبح بدون آنکه از آتشی استفاده کنی در آن تپه بمانی, ما یک سور به تو می دهیم و گرنه توباید یک مهمانی مفصل به همه ما بدهی.


ملا قبول کرد, شب در آنجا رفت وتا صبح به خود پیچید و سرما را تحمل کرد و صبح که آمد گفت: من برنده شدم و باید به من سور دهید.گفتند: ملا از هیچ آتشی استفاده نکردی؟ملا گفت: نه, فقط در یکی از دهات اطراف یک پنجره روشن بود و معلوم بود شمعی در آنجا روشن است. دوستان گفتند: همان آتش تورا گرم کرده و بنابراین شرط را باختی و باید مهمانی بدهی.ملا قبول کرد و گفت: فلان روز ناهار به منزل ما بیایید. دوستان یکی یکی آمدند, اما نشانی از ناهار نبود گفتند: ملا, انگار نهاری در کار نیست. ملا گفت: چرا ولی هنوز آماده نشده, دو سه ساعت دیگه هم گذشت باز ناهار حاضر نبود. ملا گفت: آب هنوز جوش نیامده که برنج را درونش بریزم. دوستان به آشپزخانه رفتند ببیننند چگونه آب به جوش نمی آید. دیدند ملا یک دیگ بزرگ به طاق آویزان کرده دو متر پایین تر یک شمع کوچک زیر دیگ نهاده.گفتند: ملا این شمع کوچک نمی تواند از فاصله دو متری دیگ به این بزرگی را گرم کند. ملا گقت: چطور از فاصله چند کیلومتری می توانست مرا روی تپه گرم کند؟شما بنشینید تا آب جوش بیاید و غذا آماده شود.


نکته:با همان متری که دیگران را اندازه گیری میکنید اندازه گیری می شوید















فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور یکی علی کریمی یکی لیونل مسی


دو میلیون دلار برای دعوت نیم ساعته یک خانواده پولدار عربستانی از یک فوتبالیست آرژانتینی بنام لیونل مسی ...! و آن طرف مردی از ایران بنام علی کریمی واقع علی وار عمل میکند



یک خانوادۀ عربستانی برای حضور "لیونل مسی" فوتبالیست آرژانتینی در خانۀ خود، مبلغ
دو میلیون دلار
به وی پرداخت کرد.
به گزارش تعامل، در سفر اخیر "مسی" به عربستان که حواشی متعددی به دنبال داشت، یک خانوادۀ سعودی با پرداخت دو میلیون دلار به وی برای حضور نیم ساعته در منزل آنها، جنجال دیگری به پا کرد


فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور


سایت خبری "وطن" در این باره نوشت: با توجه به شرایط وخیم مردم غزه در زیر بمباران صهیونیست ها و با در نظر گرفتن افزایش روزافزون تعداد فقرا و نیازمندان در عربستان، اقدام این خانوادۀ متمول عربستانی خشم بسیاری از کاربران شبکه های مجازی را برانگیخته و آنان را به اظهار نظرهای تند واداشته است





مردی به نامی علی کریمی



این چند تا عکس رو حیفم اومد نبینید !
حیفم اومد حالا که خود علی کریمی ، اهل این نیست که بگه چه
کارهاییه کرده و میکنه ، ساکت بشینم و ساکت بشینیم !‌!
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام !



برداشت اول :


فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور


فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور


این ناکجا آباد ، محل نگهداری بچه های بی سرپرست و بدسرپرسته !‌
یه مسئول دولتی ، هم به فکرنیست که اینا توی این خراب شده
دارن چی میکشن ! اما علی کریمی ، فارغ
از اسم و رسمش ، میره و برای دلخوشی این بچه ها ، باهاشون فوتبال بازی میکنه !‌
علی کریمی میره جایی که شاید خیلی از آقایون ، از ترس خاک گرفتن
بنزهای چند صد میلیونیشون ، از اون طرف ها رد هم نشن



برداشت دوم :



فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور


اون آقایی که روی تخت افتاده ، بابک معصومیه ! یه زمانی کاپیتان
تیم فوتسال ایران بود و کلی افتخار و برو و بیا داشت ! وقتی سرطان
گرفت ، یه نفر مسئول دولتی نرفت سراغش ! اون همه هزینه ، اون
همه درد رو بابک معصومی به دوش داشت و یه نفر کمکش نبود !
بعدها گفت یه روز علی کریمی اومد ملاقاتش ،
چک سفید بهش داد ، تمام هزینه های اتاق و بیمارستان رو هم !
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام!



برداشت سوم :



فرق بین دو تا فوتبالیست مشهور


پسری که از اختلالات شدید هورمونی رنج میبرد و به عنوان بلندقدترین
ایرانی شناخته میشد ، توی برنامه ماه رمضون ، ازش پرسیدن چه آرزویی داری ؟
گفت سه تا آرزو : سلامتی ، لپ تاپ داشته باشم و علی کریمی رو ببینم !
شبونه ، علی کریمی ، لپ تاپ خرید ، رفت خونه شون ، تمام خرج درمان و
اعزامش به آلمان رو داد !
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام !
حالا بیاید علی کریمی رو اخراج کنید ، به خیال خودتون
آبروش رو بریزید ! آبروی علی کریمی ، پیش خدا و بنده های خدا ،
خیلی بالاتر و بیشتر از اونه که شما بتونید چیزی ازش کم کنید ! خیلی بیشتر

: جوان 6 ساله مازندرانی – دکترای فیزیک

کم‌سن‌ترین داوطلب کنکور سراسری سال 88 و دانشجوی دکترای فعلی

Click image for larger version

Name: j1.jpg
Views: 533
Size: 13.0 KB
ID: 256470



از یک سالگی درس خواندم و 3 سالگی دیپلم گرفتم
چند سال پیش وقتی نام نوجوان 4 ساله مازندرانی به عنوان کم‌سن‌ترین داوطلب کنکور سراسری سال 88 سر زبان‌ها افتاد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که «فرهنگ فلاح» آنقدر تند و تیز حرکت کند که دو سال بعد درحال آماده کردن تز دکترایش باشد. فرهنگ فلاح درس خواندن را از یک سالگی آغاز کرد! سنی که بیشتر بچه‌ها در آن مهارت‌های اولیه بازی کردن را یاد می‌گیرند. او در 2 سالگی مقطع ابتدایی را تمام کرد و در 3 سالگی دیپلم گرفت! با او هم‌صحبت شدیم.

تاریخچه زمان
فرهنگ فلاحدر دوران بچگی کتابی به نام «تاریخچه زمان» نوشته «استفان‌ هاوکینگ» را مطالعه کردم که متعلق به خواهرم فاضله بود. در این کتاب تعدادی از مسایل اساسی فیزیک و همچنین طریقه شکل‌گیری و تکامل یک نظریه علمی به زبان ساده شرح داده شده است. می‌توان گفت که این کتاب نقطه شروع علاقه من به فیزیک بود. افزون بر این فیزیک علم توصیف پدیده‌های طبیعی از علوم پایه است


پایان‌نامه
زمینه کلی این پایان‌نامه «اسپینترونیک مولکولی» می‌باشد. در این شاخه به بررسی ترابرد اسپین الکترون‌ها در مولکول‌ها پرداخته می‌شود. اسپین یک مشخصه کوانتومی ذاتی ذرات است که برای ذراتی مانند الکترون، پروتون و نوترون دارای دو مقدار (بالا و پایین) است. کاربرد این رشته می‌تواند برای ساخت مدار‌های الکترونیکی بسیار کوچک، مفید باشد
. .

Click image for larger version

Name: j2.jpg
Views: 535
Size: 6.1 KB
ID: 256471


از او بیشتر بدانیم
* روزی چهارده تا شانزده ساعت مطالعه می‌کنم. در شرایط خاص به 18 ساعت هم رسیده است.
* خنده‌رویی عادتی است که آموخته‌ام، مطمئنا هر انسانی با روحیه خوب می‌تواند کارهایش را به درستی انجام دهد.

نکته جالب آنکه وقتی در سن یک سالگی همراه پدرم به مدرسه میرفتم، چون بنده در سن 16 ماهگی شروع به راه رفتن نمودم، سوار بر روروک در حالیکه شیشه شیر خشک دستم بود وارد کلاس شدم که تعجب و البته خنده همه را برانگیخت.
* برنامه درسی تمام چهار فرزند خانواده توسط پدرم مشخص می‌شد.
* در زمان ورود به دانشگاه 4 ساله بودم، اکثر دانشجویان و اساتید مرا از طریق مصاحبه‌هایی که انجام داده بودم، می‌شناختند.
* درس‌هایم را در خانه می‌خواندم و بعد از من امتحان می‌گرفتند و براساس آن مقطع درسی‌ام مشخص می‌شد.
* هفت انتخاب اول من در دانشگاه فیزیک بود و بعد هم که وارد دانشگاه شدم روز به روز بیشتر از رشته‌ام رضایت پیدا کردم، به طوری که حالا هر قدر در جنبه‌های بنیادی فیزیک مطالعه می‌کنم، سیر نمی‌شوم.
* مادرم وقت زیادی برای درس خواندن ما می‌گذاشت، برای هر چهار نفر ما حکم اولین معلم را داشت و با دقت زیاد درس‌های دوره ابتدایی را در خانه به ما یاد می‌داد.
* از دو سالگی به بعد که توان راه رفتن را پیدا نمودم سرعت درس خواندنم بیشتر شد، با خواهرهای دوقلویم برنامه می‌گذاشتیم و درس می‌خواندیم، فاضله هم که از ما جلوتر بود، کمکمان می‌کرد و اشکالات ما را برطرف می‌کرد.
* از همان زمان تلویزیون را کنار گذاشتیم، برای خودمان زمان‌بندی کرده بودیم و 50 دقیقه درس می‌خواندیم و 10 دقیقه استراحت می‌کردیم، درست از هشت صبح تا پنج بعدازظهر، یک ساعت هم فوق برنامه داشتیم، در همان 10 دقیقه بازی می‌کردیم.
* من از همان روز ثبت‌نام در دانشگاه تصمیم گرفته بودم دوره لیسانس را شش ماهه تمام کنم. اما مسئولان دانشگاه اجازه ندادند،و در حقیقت من در دو ترم لیسانس گرفتم.
* تنها دغدغه من در زندگی مطالعه است! ترجیح می‌دهم از یک سری روابط و دلمشغولی‌ها به نفع درسم چشم‌پوشی کنم. درس خواندن کار اصلی من است و لذت‌بخش‌ترین بخش زندگی‌ام.
* برای من به دست آوردن نمره 20 کار سختی نیست.
* ترم اول و دوم مقطع دکترا را با معدل 20 تمام کرده بودم. در حال حاضر می‌توانم بگویم که مهم‌ترین آرزویم تمام کردن دوره دکترا با معدل 20 است که تاکنون خیلی به این آرزو نزدیک شدم.
* تلویزیون اصلا سرگرمم نمی‌کند، سینما هم همین طور... ترجیح می‌دهم فیلم‌های خوب دنیا را در خانه ببینم.
* نبوغ در خانواده ما ارثی است.

۱۲ بهمن ۱۳۹۱

هيچ وقت به همسر خود دروغ نگويي






• مرد متاهل با منشی خود رابطه داشت. یک روز باهم به خانه منشی رفتند و تمام بعد از ظهر باهم بودند بعد از خستگی به خواب رفتند !

• ساعت هشت شب مرد از خواب بیدار شد، به سرعت مشغول پوشیدن لباس شد و در همین حال از معشوقه اش خواست تا کفشهایش را بیرون ببرد و روی چمنهای باغچه بمالد تا کثیف به نظر برسد.

• بعد از پوشیدن کفشها به سرعت راهی خانه شد !

• در خانه همسرش باعصبانیت فریاد زد: تا حالاکجا بودی؟ 

• مرد پاسخ داد: من نمی توانم به تو دروغ بگویم، من با منشیم رابطه دارم و ما تمام بعد از ظهر را با هم بودیم !!

• زن به کفشهای او نگاه کرد و گفت: دروغگوی پست فطرت من میدانم که تو تمام بعد از ظهر را مشغول بازی گلف بودی!!

• مرد سر به زیر افکند و در دل شادمان از اینکه او مردیست که هرگز به همسر خود دروغ نگفته و نخواهد گفت !!






۱۱ بهمن ۱۳۹۱

10 واقعیت جذاب در مورد مغز انسان


مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.



واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.
واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.
واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.
واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.
واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.
واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.
واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.
واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.
واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.
واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.

میدونستی؟

1. فقط 55 درصد آمریکایی هایی می دانند که خورشید ستاره است.

2. اغلب برق لب ها دارای محتوای پولک ماهی هستند.

3. زرافه ها نمی توانند سرفه کنند.

4. جغدها تنها گونه های پرنده ای هستند که می توانند اعداد و رنگ ها را تمیز دهند.

5. ضربان قلب یک نهنگ فقط حدود 9 بار در دقیقه است.

6. آبی که می نوشیم 3 بیلیون سال قدمت دارد.

7. فقط 30 درصد مردم می توانند بطور ارادی پره های بینی خود را باز و بسته کنند.

8. طبق قانونی که در سال 1845 در انگلستان وضع شد، خودکشی یک جرم بسیار جدی است که مجازات آن اعدام است.

9. در فضا فضانوردان نمی توانند گریه کنند و اشک بریزند، زیرا نیروی جاذبه ای وجود ندارد و اشک نمی تواند بیرون بریزد.

10. انسان ها بطور متوسط 10 هزار تا 15 هزار بار در روز عضلات چشم خود را حرکت می دهند.




11. فیل حتی وقتی می میرد، در حالت ایستاده باقی می ماند.

12. بعضی از حشرات بدون سر تا یک سال زنده می مانند.

13. داوینچی فقط 12 سال صرف نقاشی کردن لب های مونالیزا کرد.

14. وقتی شیشه می شکند، سرعت متوسط تکه های آن 3000 مایل (4828 کیلومتر بر ساعت) بر ساعت است.

15. گاو شیردهی که موسیقی گوش می کند، شیر بیشتری تولید می کند.

16. اگر شاخه رز را بعد از ظهر بچینید، بیشتر از رزی که صبح چیده شده، عمر می کند.

17. بچه کوسه های تایگر در داخل رحم مادرشان آنقدر با هم می جنگند تا یکی از آنها زنده به دنیا بیاید.

18. یک اختاپوس 70 پوندی (31 کیلوگرمی) می تواند از سوراخی به اندازه یک سکه رد شود، چون ستون فقرات ندارد.

19. در واقع، اسب آبی می تواند سریعتر از انسان بدود.

20. مخترع چتر نجات شانس اولین چتربازی در دنیا را به یک سگ داد.





21. بچه بوقلمون باید نحوه غذا خوردن را از والدینش یاد بگیرد. در غیر این صورت از گرسنگی می میرد.

22. کوسه می تواند تا یک میلیونیوم درصد خون موجود در آب را ردیابی کند.

23. کودکان در بهار سریعتر رشد می کنند.

24. خفاش ها تنها پستانداران پرنده هستند.

25. هزارپا بیش از 2000 عضله دارد.

26. قلب انسان فشاری تولید می کند که می تواند خون را تا 30 فوت (9.1 متر) به هوا بپاشد.

27. حشره آخوندک نر تا زمانی که سر به تن دارد نمی تواند با حشره ماده جفت گیری کند، بنابراین حشره ماده برای جفت گیری سر از تن حشره نر جدا می کند.

28. قلب میگو در سرش است.

29. زبان انسان هرگز به آرنجش نمی رسد.

.

داستان جالب (وقت رسیدن مرگ)


نشسته بود داشت تلویزیون میدید که یهو مرگ اومد پیشش …
مرگ گفت : الان نوبت توئه که ببرمت …
مرده یه کم آشفته شد و گفت : داداش اگه راه داره بیخیال ما بشو بذار واسه بعدا …
مرگ : نه اصلا راه نداره. همه چی طبق برنامست.طبق لیست من الان نوبت توئه
مرده گفت : حداقل بذار یه شربت بیارم خستگیت در بره بعد جونمو بگیر …
مرگ قبول کرد و مرده رفت شربت بیاره…
توی شربت ۲ تا قرص خواب خیلی قوی ریخت …
مرگ وقتی شربته رو خورد به خواب عمیقی فرو رفت…
مرده وقتی مرگ خواب بود لیستو برداشت اسمشو پاک کرد نوشت آخر لیست
و منتظر شد تا مرگ بیدار شه …
مرگ وقتی بیدار شد گفت : دمت گرم داداش حسابی حال دادی خستگیم در رفت !
بخاطر این محبتت منم بیخیال تو میشم و میرم از آخر شروع به جون گرفتن میکنم !
نتیجه اخلاقی:
سر هرکسی رو میشه کلاه گذاشت… الا سر مرگ….
سر مرگ رو تابحال هیچ کس نتونسته کلاه بگذاره… بیاییم با زنده ها هم …
منصفانه رفتار کنیم تا به وقت رسیدن مرگ هم منصفانه بپذیریم
که وقت رفتمونه و بی جهت تلاش مذبوحانه نکنیم !

این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)


دخترانی با بلندترین های موهای جهان
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
 این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)
این دختر ها عجب موهایی دارن واقعا شگفت انگیزه (عکس)

چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان


چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 1 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 2 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان


beauty 3 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 4 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 5 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 6 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 7 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 8 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 9 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 10 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 11 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 12 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 13 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 14 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 15 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 16 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 17 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 18 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان
beauty 19 چشم انداز های فوق العاده زیبا و شگفت انگیز از گوشه کنار جهان