۲۲ تیر ۱۳۹۲

فقط کمی بیشتر فکر کن

به آنهایی فکر کن که هیچگاه فرصت آخرین نگاه و خداحافظی را نیافتند.
 

به آنهایی فکر کن که در حال خروج از خانه گفتند:
"روز خوبی داشته باشی"، و هرگز روزشان شب نشد.
به بچه هایی فکر کن که گفتند:
"مامان زود برگرد"، و اکنون نشسته اند و هنوز انتظار می کشند.
به دوستانی فکر کن که دیگر فرصتی برای در آغوش کشیدن یکدیگر ندارند
و ای کاش زودتر این موضوع را می دانستند.
به افرادی فکر کن که بر سر موضوعات پوچ و احمقانه رو به روی هم می ایستند
و بعد "غرور" شان مانع از "عذر خواهی" می شود،
و حالا دیگر حتی روزنه ای هم برای بازگشت وجود ندارد.
من برای تمام رفتگانی که بدون داشتن اثر و نشانه ای از مرگ،
ناغافل و ناگهانی چشم از جهان فرو بستند، سوگواری می کنم.
من برای تمام بازماندگانی که غمگین نشسته اند و هرگز نمی دانستند که:
آن آخرین لبخند گرمی است که به روی هم می زنند،
و اکنون دلتنگ رفتگان خود نشسته اند...
گریه می کنم.
به افراد دور و بر خود فکر کنید...
کسانی که بیش از همه دوستشان دارید،
فرصت را برای طلب "بخشش" مغتنم شمارید،
در مورد هر کسی که در حقش مرتکب اشتباهی شده اید.
قدر لحظات خود را بدانید.
حتی یک ثانیه را -با فرض بر این که آنها خودشان از دل شما خبر دارند- از دست ندهید؛
زیرا اگر دیگر آنها نباشند،
برای اظهار ندامت خیلی دیر خواهد بود!
"دیروز"
گذشته است؛
و
"آینده"
ممکن است هرگز وجود نداشته باشد.
لحظه "حال" را دریاب
چون تنها فرصتی است که برای رسیدگی و مراقبت از عزیزانت داری.
اندکی فکر کن...

13 واقعیت عجیب درباره بدن انسان

انسان ها همواره در مورد حقایق و واقعیت های مرتبط با جسم خود پرسش های بسیاری در ذهن دارند و برخی از آنها در صورت مطرح کردن این پرسش ها با پاسخ هایی شگفت انگیز از سوی محققان و دانشمندان روبرو می شوند.
 
برای مثال کارشناسان در پاسخ به این پرسش که آیا با بالا رفتن سن پاها بزرگتر می شوند، بیان می کنند: این امکان وجود دارد چرا که پس از سال ها فرسودگی و استهلاک، تاندون ها و رباط های پا ضعیف می شوند. این پدیده موجب می شود که قوس پا صاف شود و این تغییر وضعیت به این مفهوم است که پا، پهن تر و درازتر شده است. این شرایط برای همه افراد اتفاق نمی افتد اما افراد مبتلا به اضافه وزن و دیابت بیشتر مستعد هستند که در سن 70 یا 80 سالگی متوسط سایز کفش شان یک سایز بزرگ تر می شود.
و اما برخی دیگر از این پرسش و پاسخ های عجیب که دانستن شان خالی از لطف نیست به شرح زیر هستند:
  • در زمان سوار شدن ترن هوایی چه اتفاقی می افتد که احساس می کنیم معده مان آشوب شده است؟
وقتی سوار ترن هوایی می شویم در حقیقت وضعیت داخلی بدن در حال تغییر است. زمانی که ترن هوایی در مسیر حرکت به نقطه اوج می رسد، مدت چند ثانیه و برای هیجان بیشتر، کند می شود و سپس به سمت پایین سرازیر می شود. در چنین شرایطی کمربند ایمنی، کمر شما را به پشت صندلی می چسباند اما برخی از اعضای داخلی بدن همچون معده و روده احساس بی وزنی می کنند و ما در آن لحظه احساس می کنیم که معده مان در حلق مان است.
  • آیا پدیده بوی سالمندان واقعی است؟
پاسخ این سوال مثبت است اما تفاوتی بین بوی افراد سالمند و افراد جوان وجود دارد. نتایج بررسی ها حاکی از آن است که بوی بدن افراد مسن نسبت به افراد جوان از شدت کمتری برخوردار است.
  • چرا در نیمه های شب برای دستشویی رفتن از خواب برمی خیزید؟
انقباضات روده بزرگ که به دلیل وجود اعصاب پیچیده در روده کنترل می شوند و مواد زائد را در روده ها پیش می برند در عین حال تحت تاثیر ساعت درونی بدن هستند و بر اساس این ساعت حرکت روده ها کندتر شده و نیاز برای تخلیه مواد زائد بدن در شب کاهش می یابد. بنابراین بیشتر مردم ضرورتی برای تخلیه روده شان در نیمه شب پیدا نمی کنند. از سوی دیگر مثانه نیز توانایی آن را دارد که تا حجم مشخصی، پیش از زمان نیاز به رفتن به دستشویی منبسط شود. به طور معمول، فرد می تواند شش تا هشت ساعت بدون نیاز به رفتن به دستشویی در خواب باشد اما گاهی شرایط خاص درمانی یا مصرف زیاد مایعات پیش از خوابیدن از عوامل به هم زدن این نظم و در نتیجه نیاز به رفتن به دستشویی در نیمه شب هستند.
  • چرا اثر انگشت داریم؟
برخی کارشناسان معتقدند اثر انگشت به فرد کمک می کند تا راحت تر اشیاء را با انگشتانش نگه دارد اما برخی دیگر از آنان اظهار می کنند که شیارهای اثر انگشت نگه داشتن سطوح صاف و نرم را سخت تر می سازد زیرا سطح تماس پوست را کاهش می دهند. درعوض، این کارشناسان تصور می کنند که اثر انگشت به پوست اجازه می دهد تا راحت تر کشیده شود و در برابر آسیب دیدگی مقاومت کند. برخی دیگر از محققان بیان می کنند که اثر انگشت حس لامسه را تقویت می کنند. آنچه به طور مشخص وجود دارد این است که اثر انگشت هیچ دو نفری مشابه هم نیست.
  • آیا مفاصل دردناک واقعا می توانند وضعیت هوا را پیش بینی کنند؟
تغییر در خوانش های بارومتری بخشی از این دلیل است. فشار جوی اغلب پیش از آغاز وضعیت جوی بد افت می کند و این تغییر می تواند موجب شود تا بافت بدن گسترده تر شود و درد و آماس را به دنبال دارد. هرچند تاثیر آن ناچیز است اما در افراد مبتلا به مفاصل ملتهب، به شکل متمایز این ورم و درد دیده می شود. محققان دانشگاه «تافتز» در آمریکا در سال 2007 میلادی اظهار داشتند که افت 10 درجه ای دما با افزایش ناچیز درد زانو ارتباط دارد.
  • چرا نگه داشتن نفس، سکسکه را متوقف می کند؟
این طور تصور می شود که اگر دی اکسید کربن را وارد بدن کنید از انقباض عضلانی در دیافراگم که موجب سکسکه می شود، جلوگیری می کند.
  • چرا حتی اگر در نوجوانی ارتودنسی کرده باشیم بازهم شکل دندان ها تغییر می کند؟
هر لبخندی متفاوت است اما در بیشتر موارد به دلیل از بین رفتن استخوان های پشت لثه شکل ترتیب دندان ها تغییر می کند که کهولت سن یکی از دلایل آن است. اگر از میزان تراکم استخوان ها که ناشی از سیگار کشیدن یا بیماری های لثه است، کاسته شود در نتییجه ترتیب دندان ها دچار تغییر می شود.
  • چرا معده سروصدا می کند؟
این صداها اغلب صدای اسید معده یا انقباض ماهیچه های شکمی در زمان آماده شدن برای هضم مواد خوراکی است. برای جلوگیری از بوجود آمدن این وضعیت در هر وعده غذایی حجم مواد خوراکی را کاهش دهید.
  • چرا بوی عرق زیر بغل از عرق سایر نقاط بدن بدتر است؟
بدن دو نوع غده تعریق دارد. بیشتر این غده ها در ناحیه دست ها و پاها قرار دارند که ترکیبی از آب و نمک را ترشح می کنند. اما غده های تعریقی موجود در زیر بغل ماده ای روغنی تولید می کند که مورد علاقهباکتری هاست و از آن تغذیه می کنند. وجود این باکتری ها سبب تندتر شدن بوی عرق زیر بغل می شود.

نگاهی به چند ابزارک ارتقا یافته ی خانگی

تستری که نان هایی به شکل برگ های پاییزی بیرون می دهد و ریموت کنترل تلویزیونی که جادو می کند. عجیب است، اما ممکن است واقعیت داشته باشد. پس بیایید نگاهی به چند ابزارک ارتقا یافته ی خانگی بیندازیم:

ریموت کنترل جادویی

این جا مدرسه ی هاگوارتز نیست، ولی این چوب جادویی (Magic Wand) شاید هرکسی را به یاد هری پاتر بیندازد. این دستگاه تنها با چند حرکت ساده به چپ، راست، بالا یا پایین می تواند بر تمام دستگاه هایی که ریموت کنترل دارند، چیره شود. کلید برق را روشن یا خاموش کند، شومینه را پر از آتش کند، یا صدای ضبط را کم و زیاد کند... این چوب جادویی می تواند در آن واحد بر 13دستگاه دارای ریموت کنترل، فرمانروایی کند.

ترازوی دیواری

وقتی با آن کاری ندارید، مانند یک ساعت دیواری دیجیتالی عمل می کند و می تواند همزمان، هم مایع و هم جامد را وزن کند. اما صبر کنید، این یک ترازوی معمولی نیست. این ترازو که نام تجاری آن «سالتر» است، یک صفحه ی فلزی و یک نمایشگر دارد. نمایشگر آن به دیوار وصل می شود و صفحه ی فلزی آن قابل حمل است. وقتی یک ماده ی غذایی روی آن می گذارید، می توانید وزنش را روی نمایشگر دیواری اش بخوانید و خیالتان راحت باشد که مثل ترازوهای دیگر آب یا ماده ی غذایی وارد موتورش نمی شود.

نان تست برگی

این تستر خلاقانه به دست یک طراح چینی، طراحی شده است و به نظر می رسد بیش تر از این که یک وسیله ی برقی خانگی باشد، یک وسیله ی دکوری برای خانه است. البته این تستر، به لطف فناوری نانو می تواند نان را با رگبرگ هایی درست مانند یک برگ، تست کند.

شومینه ی همراه

نه، این قاب عکسی آتشین نیست، بلکه یک آتش واقعی است که در یک شومینه ی واقعی قابل حمل می سوزد. این شومینه که از فولاد ضد زنگ ساخته شده، می تواند به هر دیواری که کاربر می خواهد نصب شود. در ضمن، این شومینه بدون نیاز به دودکش یا خط لوله گاز، فقط با یک لیتر سوخت، تا پنج ساعت کار می کند. البته با استفاده از فناوری پاک سوزاندن سوخت های زیستی. بدون دود، بو، خاکستر یا دوده.

اجاق پیله ای

این اجاق که مثل یک پیله می تواند غذاهای بسته بندی شده را بپروراند و تحویل شکم انسان دهد، در سال 2009 برنده ی جایزه ی برترین ابزارک خانگی شرکت الکترولوکس شده است. در این مسابقه 900 شرکت کننده از 50 کشور شرکت کردند که همه، دانشجوی طراحی صنعتی بودند. این دستگاه که هنوز وارد بازار نشده، با هدف مقابله با کمبود غذا در جهان ساخته شده است.

چمن زن وجین کن

دستگاه های چمن زنی، سال هاست که در انواع مختلف در باغچه ها و باغ ها حضور دارند و دیدن هرکدامشان در حیاط یک خانه، خیلی پیش پاافتاده است. اما به تازگی دستگاهی به نام«واندا ویدر» ابداع شده که باغبان با خوابیدن روی آن می تواند هم بکارد، هم برداشت کند، هم وجین کند و از همه مهم تر استراحت کند. بدون این که در هنگام تمام این کارهای باغبانی به پشت، گردن یا کمرش فشاری بیاید. این دستگاه سقفی دارد که ضمن ایجاد سایه بان برای کاربر، توسط پنل های خورشیدی، انرژی لازم را به موتور وارد می کند. انتظار می رود در پایان سال جاری میلادی این دستگاه برای فروش به بازار عرضه شود.

با آیپد، حتی در بستر

عاشقان اپل حالا بهانه خوبی دارند تا آیپد دوست داشتنی شان را با خود به تخت خواب ببرند. این تخت منحصر به فرد دارای دو جایگاه مخصوص قرار گرفتن آیپد است که در بالای تخت نصب شده است. این بستر همراه با چهار بلندگو و یک امپلی فایر 250 وات، می تواند تبدیل به بستر رؤیاهای کاربران اپل شود.

آشنایی با مدیر ایرانی یوتیوب + عکس

سالار کمانگر (متولد 1355 در ایران) از کارمندان شرکت گوگل و مدیرعامل کنونی یوتیوب است. او در این سمت جانشین چاد هورلی شد.
 
سالار کمانگر متولد سال 1977 در تهران یک ایرانی– آمریکایی و فارغ التحصیل در رشته بیولوژی از دانشگاه استفورد آمریکا است. وی در 22 سالگی به گوگل پیوست و بعد از 7 سال به یکی از کارمندان کلیدی و اصلی این شرکت بزرگ تبدیل شد.
ایرانی
یکی از مهم ترین موفقیت های وی ابداع سیستم تبلیغات گوگل یا همان Google Adwords است که سهم عمده ای در پیشرفت و موفقیت وی و همچنین توسعه گوگل داشت.
کمانگر در مصاحبه ای که حدودا 4 سال پیش با مجله معروف businessweek انجام داد درباره اینکه چه طور وی از علم پزشکی به فناوری اطلاعات روی آورده گفته:
"اوایل که به مدرسه می رفتم، بسیار مشتاقانه خیال پزشک شدن را در سر می پروراندم، تا اینکه زمانی را به تماشای طبابت پزشکان اختصاص دادم. از آن به بعد بسیار مشتاق شدم که دانشمند شوم. ولی روز به روز بیشتر متوجه می شدم که این کار هیجان آور نیست. بعدها وقتی دو هفته به صورت پاره وقت در گوگل مشغول شدم، فهمیدم که فعالیت هایی که این کار من را با آنها درگیر می کند، به من انرژی می دهد. درسی که من آموختم این بود که تنها تصور و خیالی که از یک کار داریم کافی نیست و باید از اینکه یک حرفه به صورت روزانه هیجان و انگیزه لازم را فراهم می کند، مطمئن شویم."
وی که پیش از این جوانترین مدیر گوگل بوده اکنون به سمت مدیر عاملی یکی از مهم ترین زیر مجموعه های گوگل یعنی Youtube رسیده است. سایتی که این روزها بی شک قوی ترین سایت برای بهاشتراک گذاری فیلم است که قطعا همه اهالی وب با آن آشنا هستند.
کمانگر رمز موفقیت خود را شروع کار در سنین پایین و رسیدن به مرز تجربه کامل در جوانی و استخدام شدن در گوگل می داند.
وی درباره گوگل می گوید:
"گوگل جایی است که می توانید در آن متفاوت شوید و همیشه مورد توجه قرار گیرید."
وی همچین به جوانان و کسانی که دوست دارند مثل وی شوند توصیه می کند که: بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته خود؛ ذهنتان را مشغول به دست آوردن یک شغل و کار عالی نکنید. به سمت شغلی بروید که علاقه دارید و به آن جذب شوید و بعد از مدتی در آن شغل پیشرفت کرده و به مقام های بالای آن برسید.
همانطور که وی برای این کار گوگل را برگزید و بعد از رسیدن به سمت معاون این شرکت اکنون در صدر یکی از مهم ترین زیر مجموعه های آن یعنی Youtube قرار دارد.
اکنون کمانگر مدیریت پروژه Google TV که تحت زیرمجموعه Youtube قرار گرفته نیز است.

عجیب ترین اسکناس های دنیا + عکس

پول کاغذی که به آن اسکناس گفته میشود، امروزه در تمامی کشورهای دنیا به نام ها و با طرح های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله کاغذهای بسیار ارزشمند به شمار می آید.
 
اسکناس از نیمه اول قرن دهم میلادی در چین باب شد و کم کم به سراسر جهان گسترش یافت و جایگزین مبادله های کالا به کالا شد که دردسر تجارت را بسیار کمتر است.
اما در این میان در برهه های مختلف تاریخی اسکناس هایی هم چاپ شده اند که خبرساز بوده اند و با همتایان خود تفاوت هایی داشتند. در این گزارش به معرفی عجیب ترین اسکناس های دنیا می پردازیم.

اسکانس کمپ مراقبت

این اسکناس ها را نازی ها برای کمپ مراقبت در ترزین اشتاد در کشور چکسلواکی سابق چاپمی کردند. این کمپ در واقع نمایش ویژه و ممتاز نازی ها به صلیب سرخ بود که بهشان نشان دهند که چقدر خوب با زندانیان یهودی برخورد می شود، از رویدادهای فرهنگی گرفته تا به مدرسه فرستادن فرزندانشان.

قدیمی ترین اسکناس جهان (1380 میلادی)

قدیمی ترین شواهد مربوط به استفاده از پول کاغذی به سال 800 میلادی در چین باز می گردد. هرچند استفاده از پول کاغذی در چین در اواسط قرن پانزدهم میلادی ممنوع شد، اما قدیمی ترین اسکناس به جای مانده مربوط به سال 1380 میلادی و در چین است.

بزرگترین اسکناس جهان

بزرگترین اسکناس جهان در سال 1998 در فیلیپین چاپ شد. این اسکناس 100 هزار پزویی به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال فیلیپین از اسپانیا به چاپ رسید.
این اسکناس تنها به درد کلکسیونرها می خورد که می توانستند 180 هزار پزو آن را بخرند.

پول اضطراری

پس از پایان جنگ جهانی اول چاپ پول های اضطراری در آلمان و استرالیا کاری معمول و رایج به شمار می آمد. بعضی از آنها عجیب و جالب بودند، اما شاید عجیب ترینشان اسکناسی با تصویر یک الاغ در حال انجام کار سخت بود.

یکصد میلیون میلیارد پنگو

پنگو، نام واحد پول مجارستان پیش از جنگ جهانی دوم است که در آن زمان تورم بسیار بالایی را تجربه کرد. در سال 1946 مجارستان اسکناس 100 میلیون میلیارد پنگو را چاپ کرد که می شود 100,000,000,000,000,000,000 اینهمه صفر تنها معادل 20 سنت آمریکا میشد! هر 15 ساعت قیمت ها در مجارستان دو برابر میشد. به همین خاطر در جولای 1946 مقامات کشور تصمیم گرفتند فورینت را جایگزین واحد پول پیشین کنند که همچنان نیز به عنوان واحد پول رسمی این کشور شناخته می شود.

اسکناس یکصد تریلیون دلاری

این اسکناس که معادل 300 دلار آمریکاست با تصمیم بانک مرکزی زیمباوبه در سال 2009 چاپشان آغاز شد. در آن زمان این کشور آفریقایی بیشترین میزان تورم در جهان را تجربه می کرد.
در جولای سال 2008 میزان تورم در این کشور به رقم باورنکردنی 231 میلیون درصد رسید، بطوریکه قیمت یک قرص نان در این کشور 300 میلیارد دلار زیمباوبه بود.
در آوریل 2009 دلار زیمباوبه برای همیشه از بین رفت و تمام شد، هرچند می توان عکس های آن را در فضای مجازی یافت.

اسکناس 500 میلیون میلیاردی

یوگسلاوی سابق کشوری در اروپای شرقی بود که در سال 1989 میلادی تورم بسیار بالایی را تجربه کرد و این تجربه تلخ تا سال 1994 که اصلاحات اقتصادی اتفاق افتاد، ادامه یافت.
بالاترین میزان پول در این کشور در سال 1988 اسکناس 50,000 هزار دینارا بود که در سال 1994 به 500,000,000,000 دینا را تغییر کرد.

اسکناس پانچ خورده

در سال 1997 کشور آفریقای زئیر که امروزه به نام جمهوری دموکراتیک کنگو شناخته می شود، سرنگونی رژیم توتالیتر موبوتو را جشن گرفت.
وقتی دولت جدید با کمبود پول مواجه شده، تصمیم گرفت که از اسکناس های 20 هزاری قدیمی زئیر استفاده کند، منتها با این تفاوت که در این اسکناس ها چهره دیکتاتور سابق را پانچ کرده و از اسکناس حذف کرد.

عکس: معماری باشکوه دره جن ها در طبس

خبرآنلاین: برای آنها که هنوز جاذبه‌های متنوع و جذاب موجود در پهنه‌های کویری و بیابانی ایران را باور ندارند؛ و برای آنها که می‌پندارند تنها راه اخذ برکت از یک سرزمین، رویاندن سبزینه از بستر آن است! باشد که قدر این فلات پرشکوه ایرانی را بیشتر بدانیم و شاهد مدیریت هوشمندترین و متخصص‌ترین و پاک‌ترین فرزندان این بوم و بر، بر آن باشیم ...


حدود 30 کیلومتر که از طبس به سوی بشرویه برانی، می‌رسی به سرزمینی اسرارآمیز که انگار مینیاتوری رازآلود از گراندکانیون آمریکاست. یک دره‌ی خاموش، خنک و آبدار در دل پهنه‌ای داغ و تب‌دار که آثار حیات در آن دست کم به دوران امپراتوری ساسانی باز‌می‌گردد. مردم محلی به آن کال جنی می‌گویند و البته توصیه اکید می‌کنم که هرگز به تنهایی در این کال قدم نزنید! حتا اگر به ارواح و جن هم اعتقادی ندارید!! موقعیت دقیق جغرافیایی این دالان‌های پرشکوه آبرفتی در 33 درجه و 49 دقیقه عرض شمالی و 56 درجه و 50 دقیقه طول شرقی است و حتمن دیدن آنها را با رعایت اصول یک سفر مسئولانه در دستور کار خود و آنهایی قرار دهید که بیشتر دوست‌شان دارید.

شمالی‌ترین بخش از کال جنی


 تاریخ این تصاویر برمی‌گردد به 26 اردیبهشت سال 1391؛ یک سفر خاطره‌انگیز با دوستانی که به دوستی‌شان همواره مفتخرم: بهمن ایزدی، رامین ندافی و حمیدرضا عباسی.

دالانی آبرفتی که انگار سر به آسمان می‌ساید ...


دخمه‌ها یا گبرهایی به قدمت حدود 2 هزار سال که زرتشتیان باستان در آن اقامت می‌گزیده‌اند


ما در برابر این دالان پرشکوه تاریخ، مسئولیم ...

 
چرا نباید این اثر منحصر به فرد طبیعی به عنوان یک میراث جهانی ثبت شود؟











10 جمله از 10 شخصیت معروف و ثروتمند

زندگی معمولی انسان بی برنامه، سردرگم، بی هیجان و ناخوشایند به نظر می آید. تنها آنهایی که به ماجراهای زندگی به عنوان شانسی از میان شانس ها نگاه می کنند که خودشان آن را برای خودشان ایجاد کرده اند.

افراد مشهور و پولدار هر یک داستان های جالبی برای خود دارند و خواندن سرگذشت هر یک از آنها می تواند راهگشای خوبی برای آنان که انگیزه موفقیت دارند، باشند.

فرقی نمی کند اپرا وینفری باشی یا پیر امیدیار! مهم این است که بخواهی موفق شوی و خسته و درمانده نشوی در این راه سخت، اگر هم شدی دوباره خودت، خودت را شارژ کنی و ادامه راه ...

در این راه البته شنیدن حرف های کسانی که موفق شده اند و درس گرفتن از تجربه آنها چون چشمه آب جوشانی است در بیابان.


در این گزارش 10 جمله از 10 شخصیت مشهور و پولدار دنیا را عیناً برای شما نقل می کنیم، بقیه اش دیگر با خودتان:




1 - اپرا وینفری، مجری، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، ثروت: 2/7 میلیارد دلار
شما به آن چیزی می رسید که به آن باور دارید. جایگاهی که امروز دارید، ریشه در باوری دارد که داشته اید.




2 - پیر امیدیار، موسس و رئیس ایرانی شرکت eBay ثروت: 6/7 میلیارد دلار
آنچه ما هر روز اینجا می گوییم این است که موفقیت ما کاملا بستگی به موفقیت هم گروه ها و موفقیت اجتماع مان دارد.




3 - کارل آلبرشت، کارآفرین آلمانی و موسس فروشگاه های زنجیره ای آلدی، ثروت: 25/4 میلیارد دلار
زندگی معمولی انسان بی برنامه، سردرگم، بی هیجان و ناخوشایند به نظر می آید. تنها آنهایی که به ماجراهای زندگی به عنوان شانسی از میان شانس ها نگاه می کنند که خودشان آن را برای خودشان ایجاد کرده اند، می توانند کنترل زندگی خود را کاملا در دست بگیرند.




4 - موکش آنبانی، تاجر بزرگ هندی و صاحب صنایع ریلاینس ، ثروت: 22/3 میلیارد دلار
من فکر می کنم باور بنیادین ما این است که برای ما رشد و پیشرفت، روشی برای زندگی است و می بایست همواره در حال رشد و پیشرفت باشیم.




5 - مایکل بلومبرگ، یکصد و هشتمین شهردار و صاحب شبکه بورسی نیویورک، ثروت: 22 میلیارد ریال
کار و تلاش سخت مبنای موفقیت در شرکت من بوده است.




6 - ولید بن طلال آل سعود، شاهزاده سعودی، ثروت: 18 میلیارد دلار
اگر بخواهم کاری را انجام دهم، یا کامل و بی نقص انجام می دهم یا اصلا به سراغش نمی روم.




7 - مایکل دل، موسس شرکت کامپیوتری دل کامپیوترز، ثروت: 15/9 میلیارد دلار
با کنجکاوی و نگاه به فرصت ها با روشی تازه است که ما همیشه راه و مسیر خود در دل را مشخص می کنیم.




8 - چارلز کوچ، مدیرعامل شرکت صنایع کوچ، دومین شرکت بزرگ خصوصی در آمریکا ، ثروت: 25 میلیارد دلار
نقش کسب و کار تولید کالاها و خدماتی است که زندگی مردم را بهتر کند.




9 - اندرو کارنگی، صنعتگر آمریکایی-اسکاتلندی، موسس شرکت فولاد کارنگی، ثروت: 298/3 میلیارد دلار
کسی که یک کسب وکار یا اعتبار آن را تمام و کمال برای خود بخواهد، نمی تواند کسب و کاری عالی راه اندازی کند.




10 - تونی هسیه، مدیرعامل فعلی فروشگاه آنلاین کفش و لباس زاپوس، ثروت: 840 میلیون دلار
تعریف نهایی موفقیت این است: شما می توانید با از دست دادن همه آنچه دارید، مشکل پیدا نکنید. شادی ها بر مبنای عوامل بیرونی نیستند.

عجیب ترین سنگ روی زمین +عکس

سنگ های بسیاری در زمین وجود دارد که از آن ها برای ساخت و ساز استفاده می شود و برخی نیز سنگ های قیمتی هستند و در جواهرسازی کاربرد دارند اما سنگی عجیب نیز در دنیا وجود دارد که مردم آن را در غذا استفاده می کنند!
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سنگ ها یکی از کم ارزش ترین اشیایی هستند که در طبیعت می توان پیدا کرد و ما به راحتی از کنار آن ها عبور می کنیم و گاهی لگدی هم به آن ها می زنیم اما برخی از همین سنگ های بی ارزش گاهی از عجایب روی زمین به شمار می روند.

"Pyura chilensis" نوعی سنگ عجیب است که در سواحل شیلی به طور فراوان وجود دارد. این سنگ ها در ظاهر بسیار بد چهره و شاید بی ارزش باشند اما اگر از وسط باز شوند تازه زیبایی و اسرار پنهانشان را نشان خواهند داد.



این سنگ در واقع یک موجود دریایی است که تنها از آب دریا تغذیه می کند و گوشتی قرمز رنگ دارد. قسمت سنگی بدنش نیز برای محافظت از این گوشت است. در شیلی گوشتی که در میان این سنگ وجود دارد را به عنوان یک غذای گران و البته خوشمزه سرو می کنند.

این موجود عجیب با نام "سنگ زنده" نیز شناخته می شود چرا که محققان به این نکته رسیده اند که این سنگ در اصل یک جاندار است و حتی در بدنش خون نیز دیده شده است. در نگاه اول هیچکس متوجه زنده بودن آن نخواهد شد چرا که با سنگ ها هیچ فرقی نمی کند. 

این موجود دریایی این روزها در شیلی پرورش هم داده می شود ولی در سواحل نیز به راجتی می توان آن ها را پیدا کرد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند در گذشته زیستگاه این موجود کف دریا بوده است که به مرور به ساحل آمده اند.