۱۷ فروردین ۱۳۹۲

عقاب ها در طوفان

آيا مي دانستيد كه عقاب قبل از شروع طوفان متوجه نزديك شدنش مي شود؟
عقاب به نقطه اي بلند پرواز مي كند و منتظر رسيدن باد مي شود
وقتي طوفان از راه مي رسد بال هايش را باز مي كند تا باد بلندش كند و به بالاي طوفان ببردش
در حالي كه طوفان در زير بالهایش در جريان است، عقاب بر روي آن در حال پرواز است
عقاب از طوفان نمي گريزد و از آن براي بلند تر پروزا كردن استفاده مي كند. با باد هايي پرواز مي كند و اوج مي گيرد كه طوفان را به همراه دارند
وقتي طوفان زندگي به سمت ما مي آيد و بی شک همه ما آنها را تجربه خواهیم کرد، مي توانيم با قرار دادن ذهن و اعتقاداتمان به سمت خدا بر آنها چيره شويم. طوفان ها نبايد بر ما غلبه كنند. ما مي توانيم اجازه بدهيم كه قدرت خدا ما را به فراتر از آنها ببرد
خداوند ما را توانا ساخته تا بر فراز باد هاي طوفان هايي كه همراه خود بيماري، مصيبت، شكست و نااميدي در زندگي را به ارمغان مي آورند پرواز كنيم
به ياد آوريد، بار زندگي نيست كه باعث سقوط ما مي شود بلكه علتش نوع عکس العمل ماست

داستان کوتاه تو رازي و ما راز

پرده، اندكي كنار رفت و هزار راز روي زمين ريخت.
رازي به اسم درخت، رازي به اسم پرنده، رازي به اسم انسان.
رازي به اسم هر چه كه مي داني. و باز پرده فرا آمد و فرو افتاد.
و آدمي اين سوي پرده ماند با بهتي عظيم به نام زندگي، كه هر سنگ ريزه اش به رازي آغشته بود و از هر لحظه اي رازي مي چكيد.
در اين سوي رازناك پرده، آدميان سه دسته شدند.
گروهي گفتند: هرگز رازي نبوده، هرگز رازي نيست و رازها را ناديده انگاشتند و پشت به راز و زندگي زيستند. خدا نام آنها را گمشدگان گذاشت.
و گروهي ديگر گفتند: رازي هست، اما عقل و توان نيز هست. ما رازها را مي گشاييم. و مغرورانه رفتند تا گره راز و زندگي را بگشايند. خدا گفت: توفيق با شما باد، به پاس تلاشتان پاداش خواهيد گرفت. اما بترسيد كه در گشودن همان راز نخستين وابمانيد.
و گروه سوم اما، سرمايه اي جز حيرت نداشتند و گفتند: در پس هر راز، رازي است و در دل هر راز، رازي. جهان راز است و تو رازي و ما راز. تو بگو كه چه بايد كرد و چگونه بايد رفت.
خدا گفت: نام شما را مومن مي گذارم، خود، شما را راه خواهم برد. دستتان را به من بدهيد. آنها دستشان را به خدا دادند و خدا آنان را از لابلاي رازها عبور داد و در هرعبور رازي گشوده شد.
و روزي فرشته اي در دفتر خود نوشت: زندگي به پايان رسيد. و نام گروه نخست از دفتر آدميان خط خورد، گروه دوم در گشودن راز اولين واماند و تنها آنان كه دست در دست خدا دادند از هستي رازناك به سلامت گذشتند.

یک داستان واقعی


خانمي با لباس کتان راه راه وشوهرش با کت وشلوار دست دوز و کهنه در شهر بوستن از قطار پايين آمدند و بدون هيچ قرار قبلي راهي دفتر رييس دانشگاه هاروارد شدند.
منشي فوراً متوجه شد اين زوج روستايي هيچ کاري در هاروارد ندارند و احتمالاً اشتباهی وارد دانشگاه شده اند. مرد به آرامي گفت: «مايل هستيم رييس را ببينيم.»
منشي با بي حوصلگي گفت: «ايشان امروز گرفتارند.»
خانم جواب داد: « ما منتظر خواهيم شد.»
منشي ساعتها آنها را ناديده گرفت و به اين اميد بود که بالاخره دلسرد شوند و پي کارشان بروند. اما اين طور نشد. منشي که دید زوج روستایی پی کارشان نمی روند سرانجام تصميم گرفت برای ملاقات با رییس از او اجازه بگیرد و رییس نیز بالاجبار پذیرفت. رييس با اوقات تلخي آهي کشيد و از دل رضایت نداشت که با آنها ملاقات کند. به علاوه از اينکه اشخاصی با لباس کتان و راه راه وکت وشلواري دست دوز و کهنه وارد دفترش شده، خوشش نمي آمد.
خانم به او گفت: «ما پسري داشتيم که يک سال در هاروارد درس خواند. وي اينجا راضي بود. اما حدود يک سال پيش در حادثه اي کشته شد. شوهرم و من دوست داريم بنايي به يادبود او در دانشگاه بنا کنيم.»
رييس با غيظ گفت :« خانم محترم ما نمي توانيم براي هرکسي که به هاروارد مي آيد و مي ميرد، بنايي برپا کنيم. اگر اين کار را بکنيم، اينجا مثل قبرستان مي شود.»
خانم به سرعت توضيح داد: «آه... نه.... نمي خواهيم مجسمه بسازيم. فکر کرديم بهتر باشد ساختماني به هاروارد بدهيم.»
رييس لباس کتان راه راه و کت و شلوار دست دوز و کهنه آن دو را برانداز کرد و گفت: «يک ساختمان! مي دانيد هزينه ي يک ساختمان چقدر است؟ ارزش ساختمان هاي موجود در هاروارد هفت و نيم ميليون دلار است.»
خانم يک لحظه سکوت کرد. رييس خشنود بود. شايد حالا مي توانست از شرشان خلاص شود. زن رو به شوهرش کرد و آرام گفت: «آيا هزينه راه اندازي دانشگاه همين قدر است؟ پس چرا خودمان دانشگاه راه نيندازيم؟»
شوهرش سر تکان داد. رييس سردرگم بود. آقا و خانمِ "ليلاند استنفورد" بلند شدند و راهي کاليفرنيا شدند، يعني جايي که دانشگاهي ساختند که تا ابد نام آنها را برخود دارد:

دانشگاه استنفورد از بزرگترین دانشگاههای جهان، يادبود پسري که هاروارد به او اهميت نداد.


داستان جالب قانون ومیوه


قانون و ميوه

  در صحرا ميوه كم بود . خداوند يكي از پيامبران را فراخواند و گفت : « هر كس در روز تنها مي تواند يك ميوه بخورد .»
اين قانون نسل ها برقرار بود ، و محيط زيست آن منطقه حفظ شد . دانه هاي ميوه بر زمين افتاد و درختان جديد روييد . مدتي بعد ،‌ آن جا منطقه ي حاصل خيزي شد و حسادت شهر هاي اطراف را بر انگيخت . اما هنوز هم مردم هر روز فقط يك ميوه مي خوردند و به دستوري كه پيامبر باستاني به اجدادشان داده بود ، وفادار بودند . اما علاوه بر آن نمي گذاشتند اهالي شهر ها و روستا هاي همسايه هم از ميوه ها استفاده كنند . اين فقط باعث مي شد كه ميوه ها روي زمين بريزند و بپوسند . خداوند پيامبر ديگري را فراخواند و گفت :« بگذاريد هرچه ميوه مي خواهند بخورند و ميوه ها را با همسايگان خود قسمت كنند .»
پيامبر با پيام تازه به شهر آمد . اما سنگسارش كردند ، چرا كه آن رسم قديمي ، در جسم و روح مردم ريشه دوانيده بود و نمي شد راحت تغييرش داد . كم كم جوانان آن منطقه از خود مي پرسيدند اين رسم بدوي از كجا آ مده . اما نمي شد رسوم بسيار كهن را زير سؤال برد ، بنابراين تصميم گرفتند مذهب شان را رها كنند . بدين ترتيب ، مي توانستند هر چه مي خواهند ، بخورند و بقيه را به نيازمندان بدهد . تنها كساني كه خود را قديس مي دانستند ، به آيين قديمي وفادار ماندند .
اما در حقيقت ، آن ها نمي فهميدند كه دنيا عوض شده و بايد همراه با دنيا تغيير كنند.

از کتاب: "پدران، فرزندان، نوه ها"
(پائولو کوئليو)

10 موردی که چیزی از آن ها نمی دانیم!


  برترین ها: فرق بین باهوش و دانشمند در این است که باهوش فکر می کند همه چیز را می داند، در حالیکه دانشمند اعتراف می کند که هیچ چیز نمی داند. از هر کارشناسی در هر حوزه ای بپرسید اعتراف می کند که چیزهایی که می دانند در مقابل چیزهایی که نمی دانند خیلی کوچکترند. علم به همین خاطر به وجود آمده است – تلاش برای کشف اسرار دنیا. فقط بخشی از آن اسرار بر ما آشکار شده اند و گویی ما در سطح آموزش ابتدائی این دنیا مانده ایم. بهر حال، مواردی وجود دارند که هنوز درک نکرده ایم:
10. رویاها
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
از زمان غارنشینان، انسان ها شروع به دیدن رویا کردند. هر شب، ما، شما و همه چند میلیارد نفر جمعیت کره زمین می خوابند و رویا می بینند و علم هیچ چیزی درباره دلیل آن نیافته است. البته نظریه های زیادی در این مورد وجود دارد: پژوهشگران نظریه های زیادی درباره رویاها ساخته اند. این یک گمانه زنی بیهوده نیست – مطالعات نشان داده اند که رویاها می توانند شاخصی از سورپرایزهایی باشند که بدنمان در آینده خواهد داشت، مانند بیماری پارکینسون یا جنون. عجیب تر این است که تحقیقی در نیومکزیکو نشان داده است که تدریس موضوعاتی برای دستکاری کابوس ها می تواند کلید شفا دادن افسردگی باشد. پس یافتن دلیل رویا دیدن می تواند پتانسیل یافتن راه حل برای مشکلات زیادی باشد. ولی به یافتن دلیل اصلاً نزدیک نشده ایم. با آنکه رویا دیدن میلیون ها سال است که برای همه انسان ها اتفاق می افتد، هنوز دلیل آن را نمی دانیم.
9. مرگ
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
مرگ یکی از بزرگترین اسرار دنیاست. هیچ کس بطور مطمئن نمی تواند بگوید که وقتی بدنمان از کار کردن می ایستد چه اتفاقی می افتد – ولی دانشمندان در تلاشند تا به این موضوع پی ببرند و بیشتر سوال مطرح می کنند. اول از همه مسئله تجربه های نزدیک به مرگ مطرح می شود. افراد زیادی گزارش کرده اند که نور سفید دیده اند و موسیقی شنیده اند و بدنشان در هوا شناور بوده و غیره – تجربیاتی که بیشتر به عنوان توهم تعبیر می شوند زیرا زمانی اتفاق می افتند که مغز در حالت خط صاف قرار دارد. این سوال دیگری را مطرح می کند که پس از مرگ چه اتفاقی برای ضمیر ما می افتد. به گفته کارشناس احیاء، دکتر سم پارنیا، افرادی که تا 10 ساعت پس از مرگ احیاء می شوند، صدمه دائمی به آنها وارد نمی شود و این نشان می دهد که ضمیر ما حتی پس از آنکه بدنمان می میرد زنده باقی می ماند. با آنکه این مدرکی بر زندگی پس از مرگ نیست – وقتی سلول های مغزی نابود می شوند، راهی برای برگشت نیست – ولی نشان می دهد که ما در واقع چیزی در مورد مرگ نمی دانیم.
8. زندگی
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
اشتباه نکنید؛ ما مسیری طولانی در خلق زندگی مصنوعی پیموده ایم. ولی هنوز نمی توانیم قطعاً بگوییم چرا زندگی در وهله اول به وجود آمده است. همه آنچه می دانیم این است که در تاریخ کره زمین، حدود 3.8 میلیارد سال پیش، وقتی مولکول ها شروع به فعل و انفعالات پیچیده شیمیایی کردند، RNA بوجود آمد و سپس زندگی شروع شد. آنچه آغازگر این واکنش ها بود، سوالی است که کسی جوابش را نمی داند. البته تلاش های زیادی برای یافتن پاسخ صورت گرفته است و پژوهشگران در سراسر دنیا در تلاشند تا شرایط اولیه کره زمین را بازسازی کنند به این امید که شاهد آن لحظه شروع باشند – ولی تابحال جوابی ارائه نشده است.
7. جهان
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
از مشاهده ها می دانیم که جهان در حال گسترش است و کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند. با آنکه این موضوع قابل انکار نیست، ولی باید گفت سرعت آن هم بسیار بالاست. از روی قوانین فیزیکی می توان گفت که نیروی جاذبه موجب کند شدن آمادگی برای "بیگ کرانچ" (معکوس بیگ بنگ که امروزه می دانیم هرگز اتفاق نمی افتد) می شود. پس چرا اتفاق می افتد؟ اکثر دانشمندان تقصیر را به گردن انرژی سیاه و ماده سیاه می اندازند که دو بخش از یک بسته هستند که ظاهراً همه جهان را تشکیل می دهند. ولی مشکل اینجاست که نمی دانیم این دو کجا هستند. هیچ مدرکی در مورد هیچکدام از آنها نداریم. یا بالاخره پیدا می شوند یا می فهمیم که دروغی در گرانش کوانتومی وجود داشته است که نتیجه شاخه مبهمی از نظریه ریسمان بوده یا فقط یک خطای انسانی بوده است. نکته اینجاست که جهان در حال حاضر در حال سرپیچی از قوانین خود است و ما فقط می توانیم در مورد دلایل آن حدس بزنیم.
6. تاریخ
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
عادت کرده ایم که تاریخ را نوعی روایت از این و آن بدانیم. البته به نوعی همینطور است – با این تفاوت که گودال های بزرگ زیادی در آن وجود دارد. با آنکه چیزهای زیادی در مورد آنچه در گذشته اتفاق افتاده می دانیم، ولی قرن های زیادی از تاریخ هستند که کل دانش ما درباره آنها از یک منبع یا از حدس و گمان می آید. قرن ششم در بریتانیا را فرض کنید. نفوذ رم شکسته شد، مسیحیت عقب نشینی می کند و اسکاندیناوی برای غرشی حماسی آماده می شود. آیا می دانید چند روایت از این دوره مهم وجود دارد؟ یکی. درست است فقط یکی. فقط یک خطابه نوشته شده توسط یک دیرنشین نیمه دیوانه که حدود 90 درصد حرف هایش درباره قضاوت الهی است. حتی در مورد دوره هایی همچون دوره رم یا دوره یونان باستان، اطلاعات ما خیلی کم است. بیشتر دانسته های ما از امپراتورها از منابع تحریف شده و غیر قابل اعتماد می آید و به تازگی کشف کرده ایم که یونانی ها دو هزار سال پیش از آنکه بابیج کامپیوتر را اختراع کند، یک کامپیوتر ساخته بودند. به لطف این کمبود اطلاعات، ظاهراً ما حتی نمی توانیم با اطمینان کامل بگوییم که اوایل قرون وسطی واقعاً کی بوده است و در واقع سال 1716 نبوده است.
5. هنر
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
از هر کسی که می نویسد، نقاشی می کند یا هر کار دیگری انجام می دهد بپرسید که چرا هنر می سازد، هیچ جواب روشن و واضحی دریافت نمی کنید. نه اینکه فقط بخواهند جذاب یا اسرارآمیز به نظر برسند، بلکه ما واقعاً هیچ نظری درباره دلیل انجام آن نداریم. به این مسئله فکر کنید: هیچ دلیل و مدرکی برای ما وجود ندارد که بخواهیم شروع به نقاشی بر روی دیوارهای غار کنیم. این کار برای ما به عنوان یک گونه از جانداران هیچ سودی ندارد؛ ما را گرم یا سیر نگه نمی دارد، پس چرا باید این کار را بکنیم؟ هیچ کس نمی داند چرا. ولی این ما را از حدس و گمان باز نداشته است. یک نظریه می گوید که همه بیان های خلاقانه مانند موسیقی، مجسمه سازی، نوشتن و غیره معادل انسانی پرهای دم طاووس هستند. به عبارت دیگر، ما خلاقیت به خرج می دهیم تا جلب توجه کنیم. آیا این صحت دارد؟ کسی چه می داند – نظریه های متعدد دیگری هم وجود دارد و در واقع تنها چیزی که در این خصوص داریم نظریه است.
4. دایناسورها
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
اگر زمانی که فیلم پارک ژوراسیک آمد بچه بودید، قطعاً فاز دایناسورها را گذرانده اید. حتی شاید به موزه تاریخ طبیعی شهرتان رفته و اسکلت های عظیمی موزه را دیده باشید. آنچه احتمالاً نفهمیده اید این است که چندتا از آنها حدسی بوده اند. آنها به راحتی فسیل نشده اند. شرایط بسیار ویژه ای لازم است تا جسد یک تی-رکس به چیزی تبدیل شود که در موزه شهرتان جا شود. این بدان معناست که همه چیز فسیل شدنی نیست و آنهایی که فسیل شده اند هم کامل نیستند. همه آن چیزی که از دوره تریاسه پیدا کرده ایم یک دست و تکه ای از ستون فقرات است. اینها چند تکه استخوان از دوره ای هستند که ده میلیون سال طول کشید. حتی وقتی مقدار زیادی فسیل کشف می شود، کل آنها همیشه تکه های ریزی هستند. طبق نشنال جئوگرافیک، بیش از 59 درصد از کل گونه های دایناسورها با یک مجموعه از بقایای ناکامل استخوان ها شناخته می شوند. این نشان می دهد که همیشه مجبور بوده ایم فواصل بین آنها را حدسی پر کنیم و گاهی اشتباهات مضحکی مرتکب شده ایم.
3. ادبیات
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
تا اینجا متوجه شده ایم که درباره اکثر چیزهایی که گفته شد تقریباً هیچ چیز نمی دانیم. در مورد زندگی ویلیام شکسپیر فقط می دانیم که او چند نمایشنامه نوشته، ازدواج کرده و مرده و این خیلی بیشتر از چیزهایی است که از کریستوفر مارلو می دانیم. شاعر یونانی اودیسه، هومر را در نظر بگیرید. کل چیزی که درباره او می دانیم این است که "شاید وجود داشته" است. حتی نمی دانیم که آیا نسخه های مدرن ما از کتاب های او اصلاً به نسخه های اصلی شباهت دارند یا خیر، زیرا تا سه قرن بعد از تاریخ مرگش، مکتوب نشدند. از کل ادبیات رومی، فقط دو رمان باقی مانده است و آن هم فقط تکه هایی از رمان ها است. تازه به آثار از بین رفته و آثاری که در آتش سوزی ها و جنگ ها از میان رفته اند اشاره نکردیم. میلیون ها حفره در تاریخ ادبیات ما وجود دارد که دانشمندان حاضرند همه چیزشان را بدهند تا آن حفره ها را پر کنند.
2. نیروی جاذبه
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
یادتان می آید گفتیم که چگونه ماده سیاه راهی برای توضیح دلیل سرپیچی جهان از قوانین گرانش است؟ یادمان رفت بگوییم که گرانش (نیروی جاذبه) از خودش هم پیروی نمی کند. سرتان را درد نمی آوریم، فقط می گوییم که نیروی جاذبه فقط یکی از چهار نیروی بنیادین است که می تواند هم با خودش تضاد داشته باشد و هم زمانی که به اندازه کافی کوچک می شوید خاموش شود. در واقع خیلی زور دارد که بعضی از فیزیک دانان فقط اظهار می دارند که وجود ندارد، موضعی که نامعقول یا روشنگر است، بستگی دارد به اینکه کجا ایستاده باشید. ولی این فیزیک مدرن است – هر وقت کشف تازه ای می کنیم می فهمیم که خیلی کم از دنیای اطرافمان می دانیم.
1. هیچ چیز
10 دلیل برای آنکه ما چیزی نمی دانیم!
حدود اواخر قرن نوزدهم ما واقعاً فکر می کردیم که به مرزهای دانش رسیده ایم – سپس فردی به نام اینشتین معروف ترین معادله تاریخ را نوشت و همه چیز در مقابل چشمانمان فرو ریخت. سپس همه چیز را از نو ساختیم و همه چیز داشت خوب پیش می رفت که فهمیدیم حفره های سیاه کاری که قرار است انجام دهند را انجام نمی دهند. حالا در میان فروپاشی دیگری هستیم که با حرکت آهسته انجام می شود. و حالا باید مفاهیم بنیادین هستی را دوباره بنویسیم. برای مثال، با استفاده از نظریه ریسمان راحت می توان ثابت کرد که همه ما در نوعی هولوگرام زندگی می کنیم که از لبه های جهان می تابد. البته این نظریه عمده ای نیست، ولی نشان می دهد که حقیقت چقدر می تواند عجیب باشد.

قلب‌ عسل‌ بدیعی‌ در‌ سینه‌ این‌ مرد می تپد


پیوند اعضای عسل بدیعی شامل دو کلیه، کبد و قلب این بازیگر امروز در بیمارستان مسیح دانشوری تهران انجام شد.
کافه سینما: پیوند اعضای عسل بدیعی شامل دو کلیه، کبد و قلب این بازیگر امروز در بیمارستان مسیح دانشوری تهران انجام شد.

قلب عسل بدیعی ( بازیگری که در بودن یا نبودن نقش یک بیمار نیازمند به قلب را بازی می کرد) اکنون در بدن فردی به نام  محمدرضا وهاب نژاد می تپد.

 وی در گفتگو با خبرنگاران درباره این پیوند گفت: قلبم را تقریبا شش سال پیش عمل کردم و به علت پارگی بطن و مشکل فشار خونی که داشتم دکترها اعلام کردند که باید پیوند صورت بگیرد و از درگاه خدا برای عسل بدیعی رحمت آرزو می کنم.
عسل بدیعی نزدیک به یک سال پیش بعد از ثبت نام کارت اهدای عضو، در دفتر یادبود اين سازمان اینگونه می‌نویسد:


"سلام

دوستان مهربان

عزیزان..... یاران

از خداوند متعال خواستار توانی چون کوه و اراده‌ای چون آهن استوار و پایدار هستم

تا یاری بخش راه سپید عشقتان باشد

خداوند یاری بخشتان

با احترام عسل بدیعی"

و حالا قلب و دو کلیه، ریه، کبد و هرآنچه که از اعضای عسل بدیعی قابل اهدا کردن بود یاری بخش این راه شد و به چند تن جان دوباره بخشید...

۱۵ فروردین ۱۳۹۲

آیا این زن مسافر زمان بوده است؟ +عکس

عرش نیوز: بدر یک فیلم سیاه و سفید متعلق به سال 1938 تصویری از یک زن که در حال استفاده از تلفن همراه است به ثبت رسیده که تعجب همگان را به خود جلب کرده است.

آیا به راستی این اولین تلفن همراه جهان است؟!

این فیلم که در یک کارخانه در ایالات متحده گرفته شده به محض قرار گرفتن در یوتیوب بیش از 300 هزار بازدید کننده داشت.

تکنولوژی تلفن همراه در سال 1973 رونمایی شد و نهایتا در سال 1980 در دسترس عموم قرار گرفت. این نشان می دهد که فیلم سیاه و سفید 40 سال قبل از رونمایی اولین تلفن همراه گرفته شده است.

جالب اینجاست که یکی از کاربران اینترنت ادعا کرده است که این خانم مادربزرگ او بوده و واقعا از یک تلفن همراه استفاده می کند و در آن زمان در یک کارخانه ارتباطات در ماساچوست کار می کرده است.

نشان دادن این فیلم باعث ایجاد گمانه زنی هایی شده است که آیا این زن یک مسافر زمان است؟

آیا این زن مسافر زمان بوده است؟ +عکس

گرانترین حیوانات جهان

 برای خرید برخی از حیوانات باید هزاران دلار پرداخت کرد. برخی از آنها به دلیل نادر بودن از قیمت بالایی برخوردار هستند، برخی دیگر به خاطر آنکه خاص هستند و برخی هم به خاطر توانایی‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیزی که دارند. در این گزارش به سراغ گرانترین حیوانات دنیا رفته‌ایم.

میمون سبز (اسب)

در میان اسب‌های مسابقه « میمون سبز» از همه آنها گرانتر است. قیمت اولیه این اسب 16 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. میمون سبز دو ساله بود که « دمی اوبیرن» ایرلندی آن را خریداری کرد.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

این حیوان از نسل اسب‌های مسابقه بود و دوبار در مسابقهات کنتاکی برنده شده بود و برای همین اوبیرن امید داشت که با خریدن این اسب برنده در مسابقات بعدی هم برنده خواهد شد.

اما میمون سبز هیچ وقت برنده هیچ مسابقه‌ای نشد و برای همین در سال 2008 بازنشسته شد.

میسی

میسی یک گاو سفید و سیاه سه ساله از نژاد هولشتاین است. نژاد گاوهای هولشتاین رکورددار تولید بیشترین شیر در جهان هستند و به همین دلیل جزو گرانقیمت‌ترین گاوهای دنیا هستند.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

در میان گاوهای نژاد هولشتاین دنیا، میسی رکورد قیمت را در اختیار دارد. این گاو در سال 2009 در مسابقه «نمایش پاییزه غرب» برنده شد و در آمریکای شمالی طرفداران زیادی پیدا کرد . میسی، یازدهم نوامبر 2009 در اونتاریوی کانادا به قیمت ½ میلیون دلار به فروش رسید.

شتر

شترها از جمله حیوانات مشهور صحراهای خشک و سوزان قاره آسیا هستند. شترها در دو گونه یک کوهانه و دوکوهانه وجود دارند که هر دو گونه منبع خوبی برای تهیه شیر و گوشت به شمار می‌روند.

معمولا شترها بین 40 تا 50 سال زندگی می‌کنند و برخی از آنها برای مسابقات مختلف استفاده می‌شوند.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

گرانترین شتر متعلق به اصطبل شخصی یکی از شاهزاده‌های عرب به نام شیخ حمدان است. این شتر ماده تا 3 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

شترهای ماده معمولا سریع‌تر از شترهای نر هستند و این یکی از خصوصیات بارز این شتر گرانقیمت است. یک شتر سالم می‌تواند با سرعت 65 کیلومتر در ساعت بدود.

توله شیرهای سفید

شیرهای سفید، بومی منطقه تیمباواتی در جنوب آفریقا هستند و قرن‌هاست که این گونه جانوری بسیار نادر در آنجا زندگی می‌کند. اولین بار که شیر سفید در این منطقه از آفریقا دیده شد، سال 1938 بود و از ان به بعد بود که این شیر یکی از حیوانات گرانقیمت دنیا به حساب آمد.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

اینکه امروز چند قلاده شیر سفید زنده هستند کاملا مشخص نیست اما طبق آمار بنیاد جهانی حمایت از شیرهای سفید، کمتر از 300 قلاده از این حیوانات وجود دارند.

یک قلاده شیر سفید به قیمت 138 هزار دلار به فروش می‌رسد.

ماستیف‌های تبتی 

سگ‌های ماستیف تبتی می توانند تا 78 سانتی‌متر رشد کنند و وزن آنها به 63 کیلوگرم برسد. معمولا رنگ آنها تلفیقی از رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و خاکستری است اما گاهی اوقات این حیوانات به رنگ کاملا سفید هم دیده می‌شوند.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

این نژاد از سگ‌ها نگهبانان بسیار خوبی به شمار می‌روند به طوری که گزارش کشته شدن یک ببر نیز توسط ماستیف‌ها به ثبت رسیده است.

میانگین قیمت ماستیف‌های تبتی 582 هزار دلار است.

کوکاتو نخلی 

کوکاتو نخلی نوعی طوطی است که به « کوکاتو گولیات» نیز مشهور است. این نوع پرنده بزرگترین طوطی به رنگ مشکی یا خاکستری دودی در خانواده طوطی‌های کوکاتو است.

سال 1788 نخستین‌بار یک طبیعت‌شناس آلمانی، کوکاتو نخلی را شناسایی کرد. طول این پرنده به 60 سانتی‌متر می‌رسد و معمولا بین 910 تا 1200 گرم وزن دارد.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

این پرنده بی همتا تاج بزرگی روی سرش دارد و صاحب یکی از بزرگتریم منقارها در میان طوطی‌هاست.

نکته جالب درباره طوطی کوکاتو این است که روی گونه‌اش سرخ‌رنگ است و وقتی هیجان زده می‌شود تغییر رنگ می‌دهد و این یک زنگ اخطار برای شکار یا شکارچی است.

این نوع طوطی تا 16 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

سوسک شاخدار

سوسک شاخدار یکی از 1200 حشره از خانواده «لوکانیدا» است.

سوسک های شاخدار همانطور که از نامشان پیداست روی سر خود زائده‌هایی شبیه شاخ دارند. این شاخ‌ها 5 تا 7 سانتی‌متر رشد می‌کند و هر چه شاخ این سوسک بلندتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

افراد بسیاری سوسک شاخدار را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌دارند، گرانترین سوسک شاخدار دنیا 89 هزار دلار قیمت دارد که در ژاپن به فروش رسید و طول شاخ آن به 7 سانتی‌متر می‌رسید.

هیانسیت ماکو

این پرنده بومی جنوب‌شرق آسیا است و بزرگترین طوطی در جهان است.

ماکاوها نوک بسیار قوی‌ای دارنند تا بتوانند با آن دانه‌های مغذی را که پوست سختی دارند بشکنند. آنها حتی می‌توانند با نوک قوی خود، پوست سفت نارگیل را بشکنند.

گرانترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

البته ماکاوها به عنوان یک حیوان خانگی خرید و فروش می‌شوند و باقیمت 14 هزار دلاری خود در ردیف گرانترین حیوانات جهان جای دارند.

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

حلقه های بیابانی

هنرمند خالق دایره های زیبا، بی آب و علف و عجیب بیابان های آفریقای جنوبی کسی نیست جز موریانه!

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

این دایره های بسیار زیبا که تصویری همچون آثار هنری را در ذهن بیننده القا می کنند در واقع دسترنج موریانه های بیابان «نامیب» - جایی میان آنگولای مرکزی و آفریقای جنوبی است که به صورت نوارهای باریکی از شن ساخته شده اند و تا ده ها سال نیز به همین شکل باقی می مانند. نحوه شکل گیری این دایره ها هنوز مشخص نیست اما برخی از کارشناسان می گویند نوعی موریانه ماسه‌خور به نام Psammotermes allocerus می تواند در پشت پرده این حلقه ها نقش داشته باشد. 

کوسه دوسر

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

در ششم فروردین سال جاری، ماهیگیری در آب های فلوریداکیز نوعی نوزاد کوسه پیدا کرد که دو سر داشت. این ماهیگیر، کوسه موردنظر را به کارشناسان مربوطه تحویل داد. این اتفاق بسیار نادر است و فقط شش مورد از تولد این نوع کوسه در جهان گزارش شده است. نخستین کوسه دوسر کشف شده در دنیا، نر بوده است.  

انفجار زیبای خورشید

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

فضاپیماهای ناسا که همیشه خورشید را زیر نظر دارند تصاویر بسیار جالبی از انفجارهای خورشیدی که روی سطح آن صورت گرفته است را ثبت کرده اند. 

ماهی مرکب حامل دوربین

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

برای مشاهده نحوه زندگی ماهی های مرکب در اعماق اقیانوس آرام، دانشمندان دوربین فیلم برداری به این موجود دریای گریزپا وصل کرده اند. تصاویر به دست آمده نشان می دهند ماهی های مرکب بزرگ می توانند به طور ناگهانی به سرعت خود بیفزایند و تا 72 کیلومتر در هر ساعت حرکت کنند. در ضمن، آنها با تغییر رنگ بدن خود با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و در گروه های دسته جمعی حمله می کنند. 

دره عظیم و زیبا

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

بریدگی هایی با لبه های تیز حک شده در صخره های مسی رنگ، باعث شده اند کانال رودخانه کلورادو روی نقشه به یکی از زیباترین منظره های علمی جهان تبدیل شود. این رودخانه منبع آبی مهمی برای 7 ایالت و دو کشور آمریکایی به شمار می رود. یکی از دریاچه هایی که منبع آب این مسیر هستند به نام Powell، از فضا نیز قابل مشاهده است. این عکس در تاریخ 12 مارچ سال جاری میلادی ثبت شده است.

هزارپاهای تابان

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

هنگام اجرای طرح پاکسازی موش های آلکاتراز - زندان مشهور واقع در خلیج سان فرانسیسکو – کارکنان متوجه موجودی شدند که تاکنون در این جزیره آن را ندیده بودند. 

در اوایل سال 2012 میلادی، موسسه خدمات پارک ملی سانفرانسیکو، رنگ های غیرسمی را وارد غذای موش ها کرد. این رنگ در بدن حیوانات باعث می شود تا همچون فلورسنت بدرخشند و به همین دلیل، ردیابی آنها بسیار آسان تر است. اما گویا هزارپاها نیز از آن غذاها خورده اند و اکنون نسلی از هزارپای تابان کشف شده است. 

مینی سوپرنوا

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

فضانوردان نوع جدیدی از ابراخترهای کوچک را کشف کرده اند که گفته می شود احتمالا در نتیجه انفجار ستاره های بسیار ریز است. سوپرنوا در نتیجه مرگ ستاره ها به وجود می آید و به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که یکی از آنها دسته بندی جدیدی به نام « لاکس» است که سوپرنواهای بسیار کوچک هستند.

لمور کوچک

بهترین و زیباترین عکس های علمی هفته

دو نوع لمور بسیار کوچک (نوعی پستاندار و نخستی کوچک شبیه میمون که روی درخت زندگی می کند) که لمور موش مانند نامیده می شوند در ماداگاسکار کشف شده اند. این لمورها از بینی تا دم فقط 27 سانتی متر اندازه دارند که بسیار کوچک است. رنگ این موجودات جدید زرد مایل به قهوه ای است و حدود 65 تا 85 گرم وزن دارند. 

نظر شما درباره این عکس سیزده بدر چیست؟

خبرآنلاین: سیزده بدر که می‌شود، بسیاری از مردم خوشحالند که یک روز از سال را هم که شده، به طبیعت و فضاهای سبز می‌روند، اما آیا طبیعت هم از این اتفاق خوشحال است؟

نظر شما درباره این عکس سیزده بدر چیست؟

۱۲ فروردین ۱۳۹۲

تصاوير برگزيده سال 91


جزیره ای زیبا و کوچک در دریای ژاپن




آتش سوزی جنگل در لئون اسپانیا




برگزاری مسابقه دو برای دامادهای چینی با لباس عروس (گوآنگژو)




خداحافظی نمادین با درخت بزرگ 120 ساله در شهر ساکرامنتو آمریکا پیش از قطع آن




قطعات کوچک این درخت بزرگ به عنوان یادگاری میان شهروندان توزیع شد




افتتاح پلی جالب و زیبا در شهر شینزن چین




نفوذ امواج سیلاب به درون بیمارستانی در تایوان




رونمایی از یک موتور سه چرخه توالتی که سوخت آن با فضولات انسانی تامین می شود (ژاپن)




توفان گرمسیری در فلوریدا آمریکا




بالا رفتن بزها از یک درخت (مراکش)




یک تونل برفی زیبا در روسیه




یک کلاس بزرگ کنگ فو در چین




یک نقاشی بزرگ دیواری در لهستان




انبوه قایق های ماهیگیری در بندر ژوشان چین




تمرینات ویژه نیروهای پلیس نظامی چین





منفجر کردن یک هتل 33 طبقه در شهر چونگینگ چین برای ساخت یک آسمان خراش جدید




جزیره ای زیبا در کرواسی




گاو بازی در سن سباستین اسپانیا




" دارلین فلین " زن آمریکایی ساکن کالیفرنیا آمریکا بزرگ ترین کلکسیونر کفش در دنیا است . وی 16400 جفت کفش دارد




کوتاه قد ترین مرد و زن جهان در یک عکس




فستیوال قرون وسطی در آلمان




یک پیرزن فلسطینی سربازان اسراییلی را با کفش می زند




کشف یک بطری متعلق به 98 سال پیش در آب با پیامی درون آن. (شرق اسکاتلند)




بدون شرح!