۱۹ بهمن ۱۳۹۲

این وزغ ها چرا می‌ ترکند؟! +عکس

داستان به آوریل سال 2005 میلادی باز می‌گردد، جاییکه وزغ‌های برکه‌ای در هامبورگ آلمان با ورم کردن به اندازه 3.5 برابر حجم عادی خود ترکیده بودند و علت این موضوع چالش‌های بسیاری را برای یافتن پاسخ از سوی جانورشناسان جهان را ایجاد کرده بود که سر انجام کشف شد.

پس از سالها شبهه و بحث پیرامون علت ترکیدن این وزغ ها سرانجام زیست شناسی با نام "فرانک موتشمان" توانست پی به چرایی این اتفاق ببرد.

وی با اناجم بررسی های مکرر به این نتیجه رسیده که تنها بخش غیر سمی و خوراکی این وزغ ها کبد آنها بوده که در پشت آنها قرار دارد و تمامی این وزغ ها قبل از ترکیدن کبد خود را از دست داده بودند.

پس از بررسی مشخص شد که شکارچی کبد این وزغ ها، پرنده باهوشی با نام کلاغ بوده که از این موضوع کاملا آگاه بوده و تنها به جهت خوردن کبد این وزغ ها به آنها حمله می کرده است.

ساز و کار بدن این وزغ ها طوری است که در صورت کاسته شدن اندم کبد از بدن آنها، بدن آنها شروع به تورم کرده و این تورم تا زمان ترکیدن آنها ادامه پیدا می کند.

در خصوص اینکه یک کلاغ چگونه می تواند از غیر سمی بودن این بخش از وزغ اطلاع داشته باشد و اینکه این اندام در کجای بدن این دوزیست قرار دارد، داشنمندان را بار دیگر به موضوع هوش بسیار بی نظیر کلاغ ها جلب کرده است.






خطای دید باور نکردنی!


به تصویر زیر خیره شوید و یک دقیقه نگاه کنید. پس از یک دقیقه در تصویر اشکالی مانند برفک تلویزیون ظاهر میشود. در حالی که این کاملاً ناشی از خطای دید شماست و چنین چیزی در تصویر وجود ندارد.


نمایی فوق‌العاده زیبا از یک آبشار جادویی


آبشار دراگون، یکی از زیباترین آبشار های کره زمین در استان "چورن میرو" ونزوئلا در نمایی فوق‌العاده زیبا که دیدنش خالی از لطف نیست.


۱۷ بهمن ۱۳۹۲

توانا بود هر که دارا بود




توانا بود هر که دارا بود * ز ثروت دل پیر برنا بود

پر قو بود پول را رختخواب * هنر رختخوابش مقوا بود

به ثروت هر آن ابله بی سواد * به نزد کسان وه ! چه آقا بود

همه سهم استاد دانشکده * پشیزی حقوق و مزایا بود

فقان سهم مردم ز نان و لباس * از آن سوی ویترین تماشا بود

به لیفتینگ و ماساژ و میزامپیلی * ننه کبلعلی هم گلارا بود

به زور رژ و سایه و خط لب * اگر پیر و عفریته زیبا بود

توانا بود هر که دارا بود * ز ثروت دل پیر برنا بود

بنوشند بازاریان خون خلق * کشان خون مردم گوارا بود

کدامین کس از شاعری برج ساخت *چه حافظ چه سعدی چه لورکا بود

ره کسب پول و درم دزدی است *که از درس و تحصیل دارا بود

از این پس پدر زیر خرج گران * بزاید برش کار ماما بود

از این پس پسر می نویسد دگر *هر آن کس که نان داد بابا بود

توانا بود هر که دارا بود *ز ثروت دل پیر برنا بود



سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس
پول ، اسکناس ،، پول ، اسکناس



سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس
تو این روزا هر کی پول داره ، تو چراغ جادوش غول داره
کور و کچل ، بی سواد و زشت ویلا داره ولی مثل بهشت
صدتا تحصیل کرده نوکرشن ، زناش سن دخترشن
ملق و وارو از پشت میزنه ، امضاء بلد نیست، پای چکاش انگشت میزنه



اسمت چیه ؟ جابرم
سواد داری ؟ اکابرم
خونت کجاست ؟ ترجیشه
عیال میال ؟ ارتیشه (اتریش)
پس زن داری ؟ چه جورشم
بازم میخوای ؟ آره! غلومشم
چی
کچلم ؟میدم مو بکارم
خوش تیپ میشم خوش گل میشم خیلی قشنگ
میدم دم اسبی کنن گیسامو
شلوار جین میپوشم راسته و تنگ
کلاس گیتار میرم و پات میمیرم
اگه یه روز بری سفر یاد میگیرم !
اگه یه روز بری سفر...
یه ویلا دارم که دیگه آخرشه
جنوب فرانسه س خیلی تکه
سونا داره با جکوزی (اوه)
تابستوناش آی خنکه (واه)
دارو ندارم و پات میریزم
دیگه چی میگی 
مبارکه ؟
مبارکه،



بابا! سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس
پول ، اسکناس ،، پول ، اسکناس

خونت کجاست ؟ زعفرانیه
هاپو داری ؟ اسمش بانیه (هاپ هاپ هاپ)
مدرکت چیه ؟ فوق لیسانس . پاپام خریده از بیزانس
ماشینتون ؟اوهالگانس
بابا! سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس



پیتزا میزنم و لازانیا
بیفستروگانو با آب پرتقال
گاهی توی حموم آواز میخونم (آووو)
دور از جونت مثل شغال
آخه پاپا میگه صدای تو خیلی قشنگه
اینجا واسه پیشرفت تو جا خیلی تنگه
تو این مملکت هیچ کسی قدر تو رو نمیدونه
کسی به استعداد تو توی ایران نمیمونه

اگه بهم OK بدی ماه عسل میریم ونیز
اگه بگی نه میل بافتنیو میچپونم توی پریز
اگه نخوای زنم بشی چاره کار 
خودکشی با قرصای مامانه ( نه ) 
هفته ای یه دفعه پاتوق من بیمارستان لقمانه 
از خارج میخرم سه چهارتا دکترا 
اگه فقط مشکل تو ، مدرکه
همه پولای پاپامو پات میریزم
دیگه چی میگی ؟ مبارکه ؟
مبارکه ،
بابا! سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس

سکه و پول و اسکناس چاره کار آدماس
خونت کجاست ماشینت چیه ؟ فهم و شعور باد هواس 

سازه های مهندسی جالب در دنیا +عکس

عصرایران: مهندسان و معماران گاه پروژه های بزرگی خلق می کنند که ساخت آنها در نگاه نخست غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر می رسد، اما وقتی توان مهندسی، هنر و ایده معماری و کار فیزیکی کارگران و البته تکنولوژی و فناوری به همراه سرمایه در یکجا جمع شوند، بسیاری از نا ممکن ها ممکن می شوند.

تصاویر زیر از چهار گوشه کنار جهان است و پروژه های مهندسی و معماری بزرگ و جالب را نشان می دهد که تلفیقی از معیارهای برشمرده شده فوق است:

قرقره عظیمی که کابل های زیر اقیانوسی را با آن می کشند



یک پل دایره ای در محله ای در شانگهای چین



ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی کپنهاگ که به شکل هواپیماهای کاغذی که بسیاری از ما در دوران کودکی تجربه ساخت آن را داشته ایم، ساخته شده است



پل راه آهن مارپیچی در سوییس



  سازه پی متعلق به 127 سال پیش در ساختمان معبدی در ایالت یوتا آمریکا



یک پل هشت مایلی روی آب در جزایر پرنس ادواردز



پل های شهری روی کانال آب در شیکاگو



ایستگاه قطار شهر گوانگژو چین



فرودگاه بین المللی اورلاندو در آمریکا



اتوبان ها و پل های عظیم و تو در تو در لس آنجلس کالیفرنیا



یک آسانسور برای جابجایی قایق ها و کشتی ها در اسکاتلند انگلیس



پلی عظیم روی رود "سیدو" در هوبی چین

این تصاویر اشتهایتان را کور خواهد کرد!

باشگاه خبرنگاران: برای درست کردن غذا و یا خوردن آن همیشه به مواد خاصی نیاز داریم که معمولا آن ها را با اطمینان خاصی انتخاب می کنیم و از آن ها به راحتی استفاده می کنیم اما همیشه اینگونه نیست.در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از این موارد بسیار عجیب در میان خوراکی ها پیدا شده است.

موارد عجیب در دنیای خوراکی ها کم نیستند و برخی از مواقع چیزهایی در غذاها پیدا می شود که بسیار عجیب و غیر قابل باور هستند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از این موارد بسیار عجیب در دنیا خوراکی ها:

گنجشک در سالاد



یك زوج اهل 'یات' در انگلستان تدارك یك شام شاعرانه زیر نور شمع را دیده بودند اما وجود لاشه یك گنجشك خاكستری داخل كیسه سالاد آماده اشتهای آنها را كور كرد. جیمز واتسون گفت: من و همسرم تدارك یك شام شاعرانه را زیر نور شمع دیده بودیم. كیسه سالاد آماده را گشوده و محتویات آن را در یك ظرف ریختم. سپس سالاد را در بشقاب ها سرو كرده و ومشغول خوردن شدیم. این زوج جوان پس از خوردن اولین چنگال از سالاد متوجه یک گنچشک مرده در میان ظرف غذای خود شدند. پس از مشاهده این پرنده آن ها خیلی سریع شکایت کرده و توانستند خسارت خود را از کارخانه دریافت کنند.

بند انگشت بین همبرگر



در آخرین مورد ایرانی، یک زوج قمی اقدام به خرید یک بسته همبرگر کردند و در خانه در هنگام برش همبرگرها متوجه تکه خاصی بین آن ها شدند. در ابتدا آن ها فکر کردند یک تکه گوشت اضافی بین همبرگرها وجود دارد اما با دیدن بند انگشت انسان بسیار آشفته شده و سریع موضوع را به سازمان بهداشت قم اطلاع دادند. این بند انگشت متعلق به یکی از کارکنان شرکت تولید کننده فرآورده های گوشتی بود. سازمان بهداشت قم اعلام کرد در پی شکایت این خانواده این کارخانه پلمپ خواهد شد.

موش داخل نان

در جدیدترین مورد خارجی، استیون فورس 41 ساله در  صبح یکی از روزهای ژانویه سال گذشته این موش را در بسته نانی از شرکت مشهور انگلیسی پرمیر فودز دیده بود.دادگاه مربوط به این حادثه چندش آور دیروز  درلندن برگزار شدو طی آن شرکت مذکور به پرداخت 16821 پوند جریمه محکوم شد و پذیرفت که در  بررسی کیفی محصولاتش دچار اهمال شدیدی شده است .



فورس این بسته نان را به قیمت یک پوند خریداری کرده و برای صبحانه به منزل برده بود و زمانی که میخواست ساندویچ پنیر برای دو قلوهایش متیو و جاناتان و دخترش هانا درست کند متوجه شد که این موجود 4 سانتیمتری  در  گوشه چند نان جا خوش کرده است.

کله مرغ سرخ شده



مک دونالد یکی از شرکت های بزرگ فست فود در دنیا است که ادعا دارد بهترین غذاها را با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می دهد اما این موضوع خیلی هم درست نیست. چندی پیش یک مادر آمریکایی برای خرید تعدادی تکه مرغ سوخاری به یکی از شعبه های مک دونالد رفت و البته بعد از برگشت به خانه متوجه شد که داخل ظرفش یک کله مرغ سرخ شده وجود دارد. او سریعا از مک دونالد شکایت کرد و توانست یک غرامت 100 هزار دلاری را دریافت کند و مک دونالد نیز برای این مشکل جریمه شد.

چاقو بین ساندویچ



"جان آگوستینی" 27 ساله بعد از اینکه از یک مغازه در متروی نیویورک ساندیچی را خرید نمی دانست قرار است با چه چیزی روبرو شود. او بعد از گاز اول متوجه شد یک چاقوی اشپزخانه میان ساندویچش وجود دارد. او بعد از خوردن این ساندویچ دچار دل درد شد و برای مدتی نیز در بیمارستان بستری شد. البته بعد از این موضوع کسی نمی داند آیا او از این رستوران شکایت کرد یا خیر.

قورباغه مرده در قوطی نوشابه



با "پپسی" آشنا هستید و می دانید که حرفه اصلی آن تولید انواع نوشابه است و به کیفیت بالای محصولاتش می بالد اما "فرد دینگری" انگلیسی این نظر را ندارد. او بعد از یک روز کاری سخت یک قوطی نوشابه پپسی خرید و بعد از نوشیدن یک جرعه متوجه جسم خاصی داخل ان شد. بعد از خالی کردن قوطی متوجه شد که داخل آن یک قورباغه مرده است."فرد" سریعا با پلیس و تیم تحقیقات غذایی تماس گرفت و آن ها بعد از آزمایشات متوجه شدند این قورباغه سمی نبوده است. او از پپسی شکایت کرد اما هیچوقت به نتیجه نرسید.

انگشت در فرنی

پیدا شدن انگشت در مواد غذایی چندین مورد دارد اما یکی از جنجالی ترین آن ها انگشت یک کارگر در بسته فرنی بود. "کلارنس استوروس" آمریکایی فردی است که یک بسته فرنی از فروشگاه خرید و حتی نیمی از فرنی را خورده بود که متوجه چیز خاصی زیر زبانش شد و در ابتدا فکر کرد تکه شکلات است اما بعد از چند دقیقه آن را از دهانش خارج کرد و شست و سپس متوجه شد انگشت یک انسان است.



او از شرکت تولید کننده فرنی شکایت کرد اما مسئول شرکت تنها در مقابل شکایت او گفت: انگشت متعلق به یکی از کارمندان کارخانه است و او حتی به دنبال بسته نیز دویده است اما نتوانسته آن را بگیرد و این مشکل ما نیست و این شکایت به جایی نرسید.

سوسک در بسته اسنک



معمولا در هنگام خوردن اسنک هایی مانند چیپس و پفک به چیزی که میخوریم دقت نمی کنیم و این دقیقا همان کاری است که یک مرد سنگاپوری انجام داد. او بعد از خوردن1/3 از بسته اسنک ماهی خود یک سوسک را گاز زد اما مزه بد آن باعث شد او به چیزی که می خورد دقت کند. برو روی بدن این سوسک تعدادی دانه مغذی نیز وجود داشت و این بدین معنی است که این سوسک در تمام مراحل تولید همراه با ماهی ها بوده است. او از این شرکت شکایت کرد اما به نتیجه خاصی دست پیدا نکرد.

موش در سس کاری



"کیت برت" انگلیسی از جمله افرادی است که در میان خریدهای خود چیز بسیار عجیبی را پیدا کرد. او بعد از خریدن یک سس "کاری" آن را به خانه آورد و در هنگام استفاده متوجه چیز خاصی در میان سس شد. بعد از خارج کردن این شی جسم نامعلوم مشخص شد که آن یک موش مرده است. او و همسرش موش و شیشه سس را به مغازه بردند و در آنجا مسئول فروشگاه تنها از این زوج عذرخواهی کرد و شیشه را برای آزمایش به شرکت سازنده ارسال کرد.

تصویری جدید از گردباد شش‌ضلعی عجیب

ایسنا: تصویر جدید ناسا از قطب شمال زحل، جریان گردباد شش‌ضلعی‌شکل عجیب و حلقه‌های خیره‌کننده این سیاره را به نمایش می‌گذارد.

فضاپیمای کاسینی که در حال کنکاش زحل و قمرهای آن است و در فاصله 1.6 میلیون مایلی (2.5 میلیون کیلومتری) بالای این سیاره حلقه‌دار حرکت می‌کند، تصویر جدید را مخابره کرده است.

این گردباد شش‌ضلعی حدود 30 هزار کیلومتر عرض دارد و در واقع، جریان جتی است که از بادهای با سرعت 322 کیلومتر در ساعت، تشکیل شده است.

دانشمندان ویژگی آب‌و‌هوایی دیگری را که دقیقا به این پدیده شباهت داشته باشد، در هیچ جای منظومه شمسی مشاهده نکرده‌اند.

توفان‌های زمینی معمولا یک هفته به طول می‌انجامند، اما توفان زحل دهه‌ها و شاید قرن‌ها حضور داشته است.

این جریان جت شش‌ضلعی ممکن است تا مدت طولانی ماندگار باشد، زیرا خود سیاره زحل اساسا توپی عظیم گازی است و به دلیل فقدان خشکی‌های جامد بر روی آن، توفان مزبور باثبات می‌ماند.


تصاویری از دریاچه معلق؛ شاهکار طبیعت


دریاچه اسوورونینکن در مجمع الجزایر فارو در نزدیکی شبه جزیره اسکاندیناوی، شرایطی خاص دارد، چرا که ارتفاع این دریاچه نسبت به منطقه مجاورش بالا بوده و راهی برای گریز آب از این دریاچه دیده نمی شود و به همین دلیل اهالی منطقه به دریاچه فوق نام دریاچه معلق را اعطا کرده اند.










لطفاً بیایید از خودمان شروع کنیم ( 3)

بدون شک هیچ کدام از ما انسان ها از لحاظ رفتاری و فرهنگی کامل نیستیم و هر کدام عیب هایی داریم، بعضی کمتر بعضی بیشتر. عیب هایی که شاید به نظر خودمان معمولی باشد و اهمیتی نداشته باشد یا همگانی باشد و فکر کنیم در جامعه به چشم نمی آید. ولی می توانیم با تفکر به آنها و سعی در تجدید رفتارهای بعضا زشت مان! فرهنگ خود را بهتر و غنی تر از گذشته کنیم که این تغییرات مطمئنا تاثیری مثبت، ولو اندک، در خود، خانواده و جامعه مان خواهد داشت. پس بیایید از خودمان شروع کنیم.

منبع مطالب: صفحه "+فرهنگ" در فیس بوک