۱۴ مرداد ۱۳۹۱

به کارگردانی یک آمریکایی؛

به کارگردانی یک آمریکایی؛
نخستین پروژه مشترک سینمایی ایران - آمریکا کلید می‌خورد


ایلنا: با کارگردانی یک آمریکایی نخستین پروژه مشترک سینمای ایران- آمریکا با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حمایت سازمان سینمایی ایران کلید می‌خورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد- اسکات فرانک کارگردان، تهیه کننده و نویسنده آمریکایی در حاشیه نخستین همایش بین المللی «هنر، زبان و تکنولوژی» در مشهد در کنفرانسی خبری با بیان این مطلب بیان کرد: این فیلم به جریان حمله آمریکا به ایرباس ایرانی در سال ۱۹۸۸ می‌پردازد، که در آن تعداد زیادی از ایرانیان کشته شدند.
وی با بیان اینکه عدم عذرخواهی دولت وقت آمریکا از ایران خجالت آور بود، تصریح کرد: این برخورد دولت آمریکا موجب به وجود آمدن یک رابطه بد بین دو کشور شد و هدف من از ساخت این فیلم این است که نشان دهم برخلاف تمام هجمه‌های تبلیغاتی غرب علیه ایران، این کشور خود جزو کشورهایی است که قربانی تروریست شده است.
این کارگردان مطرح هالیوود مسئله سقوط این هواپیمای ایرانی را به اندازه جریان۱۱ سپتامبر مهم دانست و یادآور شد: مطبوعات در سال ۱۹۸۸ به درستی به سقوط هواپیمای ایرانی نپرداختند و یکی از اهداف ساخت این فیلم نشان دادن واقعیت سقوط این هواپیما است.
وی با اشاره به این مطلب که غرب هنوز از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خود نیامده است اظهار کرد: در ساخت این فیلم وظیفه خود می‌دانم که جنبه احساسی این حادثه را نشان بدهم؛ چراکه به ایران ظلم شده است.
این کارگردان و نویسنده آمریکایی با بیان اینکه قبل از ورودم به ایران در خصوص بسیاری از تاریخ رابطه آمریکا و ایران اطلاعاتی نداشتم، تصریح کرد: من از دوران زندگی مصدق و کودتا علیه دولت دموکراتیکش چیزی نمی‌دانستم و از نقش سرویس جاسوسی آمریکا CIA و سرویس جاسوسی انگلیس MI۶ خبر نداشتم.
وی در خصوص روند ساخت فیلم حمله به ایرباس ایرانی خاطرنشان کرد: سناریو این فیلم در حال نگارش است و پیش بینی می‌کنیم که تا چهار تا پنج ماه آینده فیلم برداری آن آغاز و در ‌‌نهایت یک سال آینده آماده اکران شود.
این کارگردان آمریکایی تصریح کرد: این فیلم برای کسانی که این ماجرا را نشنیده‌اند، نسل‌های جوان ایرانی یادآوری است از آن تراژدی که خاطرات مختلفی را بیان می‌کند.
فرانک با بیان اینکه محل فیلم برداری در ایران و آمریکا خواهد بود، بیان کرد: این فیلم با تهیه کنندگی نادرطالب‌زاده و حمایت جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی و عباسیان مدیریت رسانه‌های تصویری ساخته می‌شود.
وی با اشاره به این موضوع که سینمای ایران سینمای خوبی است، افزود: این سینمای خوب دارای تفکر بین المللی نیست و از لحاظ صنعتی عقب است و هیچ گونه بازگشت سرمایه ندارد.
این کارگردانی آمریکایی که بیشتر از یک سال است با هنرمندان ایرانی در ارتباط است، تاکید کرد: هدف حضور در ایران این است که فرهنگ‌های ایران و آمریکا را باهم ارتباط بدهم و آن‌ها را با یگدیگر آشنا کنیم.
این نویسنده آمریکایی که خود مسلمان نیست اما خود را علاقه‌مند به اسلام می‌داند، ایران را دارای یک فرصت استثنایی برای تأثیر گذاری در سینمای جهان دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نسل جوانی به وجود آمده که ذهنیت و تفکر جوان و جالبی دارند.
وی فرهنگ آمریکا را برگرفته از فرهنگ‌های ملل مختلف دانست و تصریح کرد: ایران یک فرهنگ و تاریخ عمیق دارد که باید فیلم سازان ایرانی خود را باور داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: