۲۵ فروردین ۱۳۹۲

هفت نکته اعجاب‌انگيز نوشيدن چای

هفت نکته اعجاب‌انگيز نوشيدن چای



عصر ایران : به‌تازگي پژوهشي توسط استراليايي‌ها انجام شده که بيانگر ارتباط کاهش نسبي فشار خون با نوشيدن چاي سياه بوده است، به همين دليل ما بر آن شديم تا فوايد نوشيدن چاي را گردآوري کنيم.

 
مطالعه‌اي در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه UCL نشان داد کساني که يک فنجان چاي سبز مي‌نوشند، در مقايسه با کساني که ساير نوشيدني‌هاي آرامش‌بخش را مي‌نوشند، زود‌تر مي‌توانند بر استرس خود غلبه کنند. چاي سياه در مقايسه با چاي سبز محافظت بيشتري بر ضد‌ترکيبات استرس دارد.

 
نه سرطان، نه سکته
۱- چاي سبز خواص ضد‌سرطاني دارد. در پژوهش‌هاي متفاوت نشان داده شده است که کاتچين، ماده‌اي که در چاي سبز يافت مي‌شود و EGCG نام دارد، با توقف يا تاخير در رشد سلول‌هاي سرطان مرتبط است. اين ماده مي‌تواند در کاهش دادن سرطان‌هايي همچون مثانه، روده بزرگ، مري، لوزالمعده، مقعد و شکم مفيد باشد. مطالعات فنلاندي‌ها هم اخيرا نشان داده، نوشيدن چاي سبز در حد متعادل، خطر ابتلا به سرطان سينه را کاهش مي‌دهد.

 
۲- مصرف چاي سبز، سبب پايين آمدن خطر بيماري انسداد شريان‌ها مي‌‌شود. در مطالعه‌اي که ژاپني‌ها انجام داده‌اند، محققان دريافته‌اند هرچه بيشتر چاي سبز بنوشيد، شانس مبتلا شدن به بيماري گرفتگي رگ‌ها در شما کمتر مي‌‌شود.

 
۳- چاي سبز قادر است خطر لخته شدن خون و سکته‌ها را کاهش دهد. «دکتر جاني بوون» در کتاب ۱۵۰ خوراکي سالم اين سياره مي‌گويد: «چاي سبز ميزان ماده‌اي به نام فيبرينوژن را که مي‌تواند باعث لخته شدن خون و بروز سکته‌ شود، در بدن پايين‌آورد.»

 
بي‌خيال اضطراب
۴- چاي سياه مي‌تواند به کاهش استرس‌ها در زندگي روزمره کمک کند. مطالعه‌اي در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه UCL نشان داد کساني که يک فنجان چاي سبز مي‌نوشند، در مقايسه با کساني که ساير نوشيدني‌هاي آرامش‌بخش را مي‌نوشند، زود‌تر مي‌توانند بر استرس خود غلبه کنند. چاي سياه در مقايسه با چاي سبز محافظت بيشتري بر ضد‌ترکيبات استرس دارد.

 
۵- انواع چاي‌ها و دم‌نوش‌هاي بدون کافئين و چاي‌هاي گياهي مي‌توانند بيماري‌هاي متابوليکي يا بيماري‌هاي مربوط به سوخت‌و‌ساز بدن را کاهش داده و درمان کنند.

 
به‌طور کلي اين‌که نوشيدن انواع مختلف چاي، بخشي از يک زندگي سالم است، به اثبات رسيده است؛ نمونه پژوهش‌هايي که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تنها قطره‌اي از درياي تحقيقات و مطالعات انجام شده در اين زمينه است که مي‌تواند شما را به نوشيدن چاي علاقه‌مند و در شما حس بهتري ايجاد کند.

 
جواني در فنجان، منتظر شماست
۶- دم نوش‌ها و چاي هانيبوش (نوعي گياه دارويي که طعم و بوي عسل دارد) و نوعي از چاي سبز مي‌توانند سرطان پوست را از بين ببرند. در يک پژوهش در آزمايشگاه، مصرف دم‌نوش‌ها و هانيبوش، مانع ايجاد سرطان پوست در موش‌ها شده است و ما اميدواريم در آينده اين مواد روي انسان‌ها نيز همين تاثيرات را داشته باشند.

 
۷- انواع چاي خاصيت ضد‌پيري دارند. دانشمندان با مطالعه روي بلدرچين دريافته‌اند فرآورده‌هاي موجود در بوته چاي به توانايي تخمگذاري آن‌ها در طولاني مدت کمک مي‌کند. از آنجايي که پرندگان حيوانات پيشنهاد شده براي تحقيقات ضد‌پيري بودند، انتظار مي‌رود دم‌نوش‌ها به همين ميزان براي انسان‌ها نيز مفيد باشند.

 

هیچ نظری موجود نیست: