۱۸ خرداد ۱۳۹۲

عکس‌های زیبای طبیعت ایران



2013-06-05 | تصویر 18

عکس‌های زیبای طبیعت ایران

نویسنده:حسین کرمانی
تحریریه:JT
نمایشگاه «بیرون از کادر» با محوریت نمایش عکس‌هایی از چشم‌اندازهای زیبای ایران، مخاطرات و نگرانی‌های زیست‌محیطی و نقش افراد جامعه در این امور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. عکس‌های این نمایشگاه را ببینید.




عنوان عکس: بازی خطوط ۱

نمایشگاه مشترک فرید ثانی و امیرحسین مددی با عنوان «بیرون از کادر»، خرداد ۱۳۹۲ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.



عنوان عکس: بازی خطوط ۲

این نمایشگاه با محوریت و نمایش عکس‌هایی از چشم‌اندازهای زیبای ایران، مخاطرات و نگرانی‌های زیست‌محیطی و نقش افراد جامعه در این امور برگزار شد.


عنوان عکس: هجوم ابرها



فرید ثانی دیگر عکاس این مجموعه نیز به دویچه وله می‌گوید: «در این نمایشگاه سعی کردیم با قرار دادن عکس‌هایمان از چشم اندازهای زیبای ایران در کنار اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از تهدیدها و تخریب‌های همان مناطق ، توجه مخاطب را به نداشتن این زیبایی‌ها در آینده نه چندان دور جلب کنیم».


امیرحسین مددی درباره عکس‌های به نمایش درآمده این نمایشگاه به دویچه وله می‌گوید: «در این نمایشگاه ۱۸ قطعه عکس در قالب ۶ مجموعه به نمایش گذاشته شد که در مدت ۴ تا ۵ سال از اقصی نقاط ایران ثبت شده‌اند. با توجه به مساحت و وسعت کشور ایران می‌توان گفت که این مجموعه حاصل بیش از ۵۰۰۰۰ کیلومتر سفر زمینی است».


در معرفی این نمایشگاه آمده است: «در دهه‌های اخیر توسعه و مدرن‌سازی جوامع شهری و روستایی، رشد گردشگری و گسترش صنایع همگی به قیمت تخریب طبیعت و از بین بردن چشم‌اندازهای بومی و سنتی ایران تمام شده که امانت آیندگان‌مان است».


در ادامه معرفی این نمایشگاه همچنین آمده است: «مسیری که سبب می‌شود در آینده نه‌چندان دور بالیدن به اقلیم و جغرافیای طبیعی ایران صرفا با استناد به عکس‌ها و نوشته‌های قدیمی صورت گیرد».


عنوان عکس: حاشیه جنگل



عنوان عکس: زندگی در تالش



امیرحسین مددی متولد ۱۳۵۶ است و از ۶ سال پیش فعالیت خود در زمینه عکاسی با گرایش طبیعت و مردم را آغاز کرده است. او عضو انجمن عکاسان ایران و فدراسیون جهانی عکاسی است.


مهم‌ترین ویژگی عکاسی از طبیعت چیست؟ فرید ثانی پاسخ می‌دهد: «دیدن عکس زیبا از طبیعت مثل مرور یک معمای حل شده است. بر خلاف تصور رایج که عکس خوب از چشم انداز زیبا را صرفا ناشی از حضور عکاس در محلی زیبا می دانند، ثبت یک عکس تاثیر گذار، نتیجه عوامل زیادی مانند، سبک، انگیزه ، نگاه و ذوق شخصی عکاس به سوژه، تسلط و پیش‌بینی شرایط و عوامل طبیعی ، انتخاب و استفاده مناسب از ابزار عکاسی است» .


امیرحسین مددی نیز درباره ویژگی عکاسی از طبیعت می‌گوید: «یک عکاس طبیعت تنها می‌تواند با تکیه بر مطالعات علمی و تجربیات قبلی ، اتفاقات اطراف را پیش‌بینی نموده و زیباترین تصویر مورد نظر خود را ثبت نماید. اما در سایر رشته های عکاسی خیلی از پارامترهای ثبت یک عکس مناسب در اختیار خود عکاس بوده و او می تواند در شرایط راحت‌تر و قابل کنترل به نتیجه دلخواه خود دست یابد».


فرید ثانی متولد ۱۳۵۶ است و سابقه ۷ سال عکاسی مستمر در زمینه سفر، طبیعت و چشم‌انداز را دارد. او عضو انجمن عکاسان ایران (FIAP) و فدراسیون جهانی عکاسی (PSA) است. فرید در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران، فرانسه، کانادا و قرقیزستان شرکت داشته است.


عنوان عکس: درخشش



عنوان عکس: شهداد



عنوان عکس: دره ستاره‌ها



نمایی از برپایی نمایشگاه عکس «بیرون از کادر» در خانه هنرمندان ایران.


نمایی از برپایی نمایشگاه عکس «بیرون از کادر» در خانه هنرمندان ایران.


هیچ نظری موجود نیست: