۲ مهر ۱۳۹۲

آمار و اطلاعات عجیب از اعداد باورنکردنی

خبرآنلاین: اعداد و ارقام صرفا محدود به کار اقتصاددانان نیستند، بلکه با استفاده از آنها می‌توان اطلاعات جالبی درباره دنیای علم نیز به دست آورد؛ مانند غلظت 0.000,000,0013 متان در مریخ!

1.3 قسمت در میلیارد: حداکثر غلظت متان در جو مریخ که بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل مریخ‌نورد کیوریاسیتی تعیین شده است. این عدد متاسفانه به معنای این است که سیاره سرخ احتمالا هرگز میزبان حیات نبوده است.



64 سانتی‌متر: ارتفاع کوچک‌ترین خودوری دنیا که مجاز به رانندگی در شهر است.

260 میلیون: تعداد صفحات به کار رفته شده در اتاق حیرت‌آور عکس زیر که با استفاده از الگوریتم‌های رایانه‌ای و چاپ سه‌بعدی با ماسه خلق شده است.



4.5 متر بر ثانیه: حداکثر سرعت هوای خروجی از دهان انسان به هنگام عطسه.

2009: سالی که گوگل بدون سر و صدا پروژه ماشین بدون راننده خود را شروع کرد؛ پروژه‌ای که هفته گذشته آن را اعلام عمومی کرد.
ماشین بدون راننده


60 سانتی‌متر: طول لخته خونی که پزشکان در ایالت کالیفرنیا از سیاهرگ پای یک بیمار مرد خارج کردند.

800 میلیون دلار: میزان فروشی که نسخه پنجم بازی Grand Theft Auto توانست تنها طی 24 ساعت به دست آورد. با این مقدار، بازی مذکور توانست به تنهایی و با فاصله‌ای نجومی در صدر جدول فروش روز اول بازی‌های ویدئویی یا آلبوم‌های موسیقی تکیه زند.


800 کیلومتر: فاصله‌ای که نوع جدید تسهیم‌کننده رایانه‌ای (Multiplexer) می‌تواند جریان‌های نوری را منتقل کند، بدون اینکه داده‌ای را از دست بدهد.

1000 دلار: هزینه کیت پناهگاه آسان-مونتاژشو شرکت مشهور لوازم خانگی IKEA، که برای ایجاد سرپناه یک خانواده پناهجوی 5 نفره طراحی شده است.


57: درصد داروهایی که در تبلیغات تلویزیونی اقدام به بزرگ‌نمایی یا حذف اطلاعات حیاتی کرده بودند

70 هزار دلار: مبلغی که طی تنها چند ساعت در برنامه تامین سرمایه «حسگر عمق سه‌بعدی قابل نصب روی آی‌پد» جمع‌آوری شد. هدف این برنامه جمع‌آوری 100 هزار دلار طی 45 روز بود!



2.4 متر: فاصله دو سر بال پهپادی خصوصی که طی باران‌های سیل‌آسای هفته گذشته ایالت کلرادو آمریکا از منطقه نقشه‌برداری کرد؛ پیش از آنکه ماموران سازمان مدیریت بحران آمریکا حتی بتواند خود را به منطقه برساند.

3.6میلیارد دلار: بودجه‌ای که یک گروه از مهندسان برای تکمیل تولید موتور تغذیه هوای راکت به آن نیاز دارد (حدود 11هزار میلیارد تومان). چنین موتوری، یک نوع جدید موتور راکت است که در صورت تکمیل می‌تواند ماموریت‌های کوتاه مدت به مدار زمین را به واقعیت تبدیل کند. این موتور قرار است در ساخت سفینه فضایی اسکایلون به کار رود، فضاپیمایی که می‌تواند در یک سفر کوتاه به مدار زمین برود، بار خود را آنجا خالی کند، به زمین برگردد و در عرض 2 روز برای سفر بعدی آماده شود.


2656 : تعداد دفعاتی که آخرین تیم فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در طول 166 روز اقامت خود به دور زمین گشته‌اند. تصویری که در زیر می‌بینید مربوط به بازگشت آنها به زمین با استفاده از کپسول سایوز است.


202,586: تعداد افرادی که برای نخستین سفر بی بازگشت به مقصد مریخ تقاضا داده‌اند.


36 سال: طول زمانی که وویجر1 ناسا در راه خود برای رسیدن به مرزهای منظومه شمسی در سفر بوده است. حالا این سفینه به فضای بین ستاره‌‌ای وارد شده و رکورددار دورترین شیء ساخته دست بشر است.


124میلیون تن: میزان تسلیحات شیمیایی به کار رفته در طول جنگ جهانی اول


1.350 تا 2.250 کیلوگرم: وزن متوسط باکتری‌هایی که هر فرد در بدن خود به این سو و آن سو می‌برد(این مقدار برای پر کردن یک ظرف سوپخوری بزرگ کافی است)


76.2متر: ارتفاع کامیون‌های روباتیک غول آسایی که سنگ معدن را درحفره باز معادن استرالیا بارگیری کرده، حمل و انبار می‌کنند

13 طبقه: ارتفاع تیر اصلی قایق بادبانی AC72 که از فیبر کربن ساخته شده، 40 متر و معادل ارتفاع یک ساختمان 13 طبقه است. این قایق که 80 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، امسال در مسابقات کاپ امریکا شرکت کرده و در هر ثانیه به اندازه طول بدنه خود (24 متر) جابجا می‌شود.


110 دسی‌بل: نویزی که یک دستگاه ام‌آر‌آی معمولی در هنگام کار تولید می‌کند. این نویز معادل یک کنسرت راک بسیار بلند است. شرکت جی‌ای هلسکیر این هفته یک دستگاه ام‌آر‌آی بی صدای جدید را معرفی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: