۱۹ شهریور ۱۳۹۲

توکیـو برای میـزبانی المپیـک ۲۰۲۰ انتـخاب شـد

در یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک IOC که شب گذشته در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد، برای انتخاب شهر میزبان المپیک سی و دوم که سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، از بین شهرهای توکیو، مادرید و استانبول، بین اعضای کمیته رأی‌گیری شد که در ‌‌نهایت پایتخت ژاپن با رأی اکثریت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک به‌‌ میزبانی بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ برگزیده شد.

توکیو با غلبه بر مادرید و استانبول موفق شد، میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را از آن خود کند. رقایت میان سه شهر توکیو، استانبول و مادرید بود که سرانجام شنبه شب، توکیو در کشور ژاپن به ‌‌میزبانی المپیک ۲۰۲۰ برگزیده شد و ‌رقبای مادرید و استانبول را کنار زد. رأی‌ گیری در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شد. توکیو در سال 1964 موفق شده بود به عنوان نخستین شهر آسیایی المپیک را برگزار کند و اینبار دومین میزبانی توکیو برای المپیک است.

در انتخاب اولیه از میان این سه شهر، مادرید زود‌تر از بقیه حذف شد تا رقابت در ادامه تنها بین دو شهر توکیو و استانبول باشد. سرانجام میان ‌دو گزینه نهایی، این توکیو بود که گوی سبقت را از استانبول ربود و میزبان سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۰ شد.

با وجود اینکه زمان اعلام نام میزبان المپیک 2020 در توکیو ساعت 5 بامداد بود، اما هزاران ژاپنی که از ساعتها قبل در سالن ژیمناسیوم ورزشگاه توکیو مستقر شده بودند پس از میزبانی کشورشان به جشن و پایکوبی پرداختند. فرماندار توکیو در واکنش به این پیروزی گفت: ما می‌توانیم رویا‌ها و امید را به نسل‌های آینده هدیه کنیم و میزبانی ما می‌تواند بازسازی مناطق سونامی زده را تسریع کند. وی همچنین افزود، ما جنبش المپیک را به شکلی جهانی بهبود خواهیم داد.

























هیچ نظری موجود نیست: