۱ مرداد ۱۳۹۰

داستان یک عکس غم انگیز

در قحطی سال ۱۹۹۳ در جنوب سودان گرفته شد. کوین در فاصله ۲ کیلومتری کمپ توزیع غذای سازمان ملل ، با شنیدن ناله های دختری که از گرسنگی در حال مرگ بود و تک و تنها آخرین تلاشش را می کرد تا خود را به کمپ برساند ، آماده عکس گرفتن شد.
در همین هنگام لاشخوری گرسنه در نزدیکی دخترک به زمین نشست.کوین ۲۰ دقیقه در کمین ایستاد تا بتواند عکسی ثبت کند که در آن لاشخور بال هایش را گشوده باشد.اما این اتفاق هرگز نیفتاد و دخترک با ضربات پنجه و نوک حیوان از پای درآمد.کوین پس از مشاهده این صحنه در حالی که مانند دیوانه ها با خود حرف می زد و می گریست به کمپ بازگشت.
۲۶ مارچ ۱۹۹۳ روزنامه نیویورک تایمز عکس هولناک کوین را از صحنه خورده شدن دختر سودانی توسط لاشخور چاپ کرد و از این طریق عکس ها انتشار یافتند. اما به سرعت ار روزنامه ها و مجلات مختلف جمع آوری شدند.
کوین کارتر در نهایت بخاطر آگاه کردن مردم دنیا از وقایع سودان از طریق این عکس ، جایزه پولیتزر ( بزرگترین جایزه خبرنگاری جهان ) را دریافت کرد.کوین مدت ها در عذاب روحی به سر می برد تا این که در ۲۷ جولای ۱۹۹۴ خودکشی کرد.دختر کوین می گوید : « پدرم پس از آن عکس دچار افسردگی شد و همیشه می گفت : می خواهم تو را در آغوشم بفشارم. »
در سال ۱۹۹۵ فیلمی بر اساس زندگی کوین کارتر به نام « The Death Of Kevin Carter » نیز ساخته شد.

هیچ نظری موجود نیست: