۱ اسفند ۱۳۹۰

من زنم یا مرد؟

مامان من زنم یا مرد؟





خونه مشغول کاربودم که دخترم بدو بدو اومد و پرسید :





دخترم : مامان تو زنی یا مردی ؟





من : زنم دیگه پس چی ام ؟





دخترم : بابا ، چی اونم زنه ؟





من : نه مامانی بابا مرده .





دخترم : راست میگی مامان ؟





من : آره چطور مگه ؟





دخترم : هیچی مامان ! دیگه كی زنه ؟





من : خاله مریم ، خاله آرزو ، مامان بزرگ





دخترم : دایی سعید هم زنه ؟





من : نه اون مرده !





دخترم : از كجا فهمیدی زنی ؟





من : فهمیدم دیگه مامان، از قیافه ام .





دخترم : یعنی از چی ؟ از قیافه ات؟





من : از اینكه خوشگلم ،





دخترم : یعنی هر كی خوشگل بود زنه‌ ؟





من : اره دخترم





دخترم : بابا از كجا فهمید مرده





من : اونم از قیافش فهمید . یعنی بابایی چون ریش داره و ریشهاشو میزنه و زیاد




خوشگل نیست مرده !





دخترم : یعنی زنا خوشگلن مردا زشتن ؟





من : آره تقریبا .





دخترم : ولی بابایی كه از تو خوشگل تره





من : اولا تو نه شما بعدشم باباییت كجاش از من خوشگل تره ؟





دخترم : چشاش





من : یعنی من زشتم مامان ؟





دخترم : آره





من : مرسی





دخترم : ولی دایی سعید هم از خاله خوشگلتره !!





من : خوب مامان بعضی وقتها استثنا هم هست





دخترم : چی اون حرفه كه الان گفتی چی بود





من : استثنا یعنی بعضی وقتها اینجوری میشه





دخترم : مامان من مردم





من : نه تو زنی





دخترم : یعنی منم زشتم





من : نه مامان كی گفت تو زشتی تو ماهی ، ولی تو الان كودكی





دخترم : یعنی من زن نیستم ؟





من : چرا جنسیتت زنه ولی الان كودكی





دخترم : یعنی چی ؟





من : ببین مامان همه ی آدما شناسنامه دارن كه توی شناسنامه شون جنسیتشون مشخص میشه جنسیت تو هم توی شناسنامه ات زنه .





دخترم : یعنی منم مامانم ؟





من : اره دیگه تو هم مامان عروسكهاتی





دخترم : نه ، مامان واقعی ام ؟





من : خوب تو هم یه مامان واقعی كوچولو برای عروسكهات هستی دیگه





دخترم : مامان مسخره نباش دیگه من چی ام ؟





من : تو كودكی





دخترم : كی زن میشم ؟





من : بزرگ شدی





دخترم : مامان من نفهمیدم كیا زنن ؟





من : ببین یه جور دیگه میگم . كی بتو شیر داده تا خوردی بزرگ شدی





دخترم : بابا





من : بابات كی بتو شیر داد ؟ !!!!!!!!!!





دخترم : بابا هر شب تو لیوان سبزه بهم شیر میده دیگه





من : نه الان رو نمی گم ، كوچولو بودی ؟





دخترم : نمی دونم





من : نمی دونم چیه ؟ من دادم دیگه





دخترم : كی؟





من : ای بابا ولش كن ، بین مامان ، زنها سینه دارن كه باهاش به بچه ها شیر میدن




، ولی مردا ندارن





دخترم : خب بابا هم سینه داره





من : اره داره ولی باهاش شیر نمی ده !! فهمیدی





دخترم : خوب منم سینه دارم ولی شیر نمی دم پس مردم .





من : ای بابا ببین مامان جون خودت كه بزرگ بشی كم كم می فهمی .





دخترم : الان می خوام بفهمم .





من : خوب هر كی روسری سرش كنه زنه هر كی نكنه مرده





دخترم : یعنی تو الان مردی میریم پارك زن میشی





من : نه ببین ، من چیه تو میشم ؟





دخترم : مامانم





من : خوب مامانا همشون زنن و باباها همشون مردن





دخترم : آهان فهمیدم .





من : خدا خیرت بده كه فهمیدی ، برو با عروسكهات بازی كن




================




نیم ساعت بعد





دخترم : مامان یه سوال بپرسم





من : بپرس ولی در مورد زن و مرد نباشه ها





دخترم : در مورد ماهی قرمزه است .





من : خوب بپرس





دخترم : مامان ماهی قرمزه زنه یا مرده ؟!!