۲۱ دی ۱۳۹۲

یه خانه دانشجویی به سبکی متفاوت

یه خانه دانشجویی به سبکی متفاوت


خانه دانشجویی Studentboende به مساحت 10 متر مربع توسط شرکت مهندسی معماری Tengbom با همکاری دانشجویان دانشگاه Lund در شهر Smaland سوئد در سال 2013 ساخته شده است. هدف از ساخت این واحد دانشجویی، ارائه مکانی که هم از لحاظ طراحی و هم انتخاب مصالح نیز مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست و بعلاوه هوشمند باشد. این خانه پس از اتمام ساخت در موزه هنر Virserum در شهر Småland برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است. این شرکت تصمیم گرفته تا در سال 2014، 22 واحد از این خانه های دانشجویی به منظور استفاده دانشجویان آماده نماید.



برای موفقیت در ساخت خانه های دانشجویی مقرون به صرفه به تفکر خلاق و راه حل های جدیدی نیاز می باشد. مساحت هر واحد بر حسب نیاز از 10 تا 25 متر می باشد. این آپارتمان های واقعا جمع و جور دارای یک تخت خواب فوق العاده راحت، آشپزخانه، حمام و یک باغچه کوچک همراه با پاسیو می باشند. از طریق یک طرح کارآمد و با استفاده از روکش های چوبی به عنوان مصالح به کار رفته در این واحد، هزینه های ماهیانه تا 50 درصد کاهش می یابد و همچنین تاثیرات مضر بر محیط زیست و میزان تولید کربن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.



صرفه جویی در مصرف انرژی یک موضوع کلیدی و مهم در طراحی ساختمان های جدید است. انتخاب مصالح مناسب و روش های ساخت برای به حداقل رساندن آلودگی های ناشی از کربن و در نتیجه چوب انتخاب شده موجب می شود از اثرات سوء کربن جلوگیری شود و به عنوان یک منبع تجدید پذیر به صورت محلی می توان در کاهش هزینه های حمل مواد سوختی صرفه جویی کرد. کارخانه سازنده این محصول را به گونه ای تولید کرده است که به علت انعطاف پذیری می توان در محل مورد نظر آن را مونتاژ نمود که همین امر بر کاهش زمان ساخت و ساز موثر می باشد.







هیچ نظری موجود نیست: