۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

جملاتی خاص-- E --






"تنهایی
مهربانم کرده است
شبیه سربازی
که از روی برجک دیده بانی
برای تک تیرانداز آنسوی مرز
دست تکان می دهد..."

دور آخر رولت روسی



"دوست داشتن کسی که
معنی دوست داشتنت را نفهمد
درست مثل توضیح دادن قانون نسبیت
برای مادر بزرگت است
تو چانه میزنی و او بافتنی اش را می بافد..."

آلبرت انیشتین


"گاهی حضور کسی اهمیت ندارد اما غیبتش خیلی آزاردهنده خواهد بود..."

سمفونی مردگان ـــ عباس معروفی



"آیا هیچ وقت با آدم هایی برخورد کرده اید که به نظر می رسد از روی تصادف نیست که بر سر راه شما قرار گرفته اند، بلکه نوعی حکمت بسیار دردناک در آن هست که زندگیتان را ناگهان از این رو به آن رو میکنند ...!"

کاناپه قرمز ـــ میشل لِبر



"آنقدر مدارا کرده ام که دیگر مدارا عادتم شده است
وقتی خیلی نرم شدی همه تو را خم می کنند..."

سیمین دانشور ـــ سووشون




"باید از گفتنی هایی گفت که شاید بسیاری آن را می دانند، ولی شهامت ابراز آن را ندارند."

لئو تولستوی



"من به هیچ وجه چیزی را مسخره نمی کنم. این قدرت را دارم که به چیزی که نمی توانم درک کنم احترام بگذارم."

هاینریش بل ــــ عقاید یک دلقک



"ازدواج هم چيز جالبيه، مثل ارتش مي مونه! با وجودي كه همه ناراضين ولي بازم داوطلب داره!"

شیرینی شانس __ جک لمون



"اگر انسانی بیش از دیگران بداند، تنها می شود!"

کارل گوستاو یونگ



"تظاهر به عادی بودن یعنی داشتن لبخند بر لب وقتی میل به گریه دارد آدم را میکشد! "

برنده تنهاست - پائولو کوئلیو



"ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻣﻨﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻭﺳﻂ ﺩﻋﻮﺍ ﺳﺮ آﺩﻡ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﻧﺪ شناخت..."

بهومیل هرابال



"به کسی که دوستش داری بگو که چقدر بهش علاقه داری و چقدر در زندگی براش ارزش قائل هستی، چون زمانی که از دستش بدی
مهم نيست که چقدر بلند فرياد بزنی...
او ديگر صدايت را نخواهد شنيد!!"

پابلو نرودا


"بزرگترین پشیمانی ام ساعت ها جمله ساختن برای کسانی بود که لیاقت یک کلمه هم نداشتند...!"

ایلهان برک


"اگر من شخصی بودم که فقط میخواست برنده شود،تا کنون باید وارد عرصه ی دیگری می شدم.فکر نمیکنید اگر من در ذهنم خط پایانی را متصور بودم سالها پیش میبایست از آن گذر کرده باشم."

بیل گیتس


"در زندگی وقتی کاری برای انجام یا چیزی برای عشق ورزیدن یا بارقه ای برای امیدوار بودن داشتید،آنگاه بدانید فرد شادی هستید."

ارسطو


"جالب‌ترین خصوصیت بشر تناقض است!
به شدت عجله داریم بزرگ شویم،
و بعد دلمان برای کودکی از دست رفته‌مان تنگ می‌شود.
برای پول در آوردن خودمان را مریض می‌کنیم،
بعد تمام پولمان را خرج می‌کنیم تا دوباره سالم شویم.
طوری زندگی می‌کنیم که انگار هرگز نمی‌میریم،
و طوری می‌میریم که انگار هرگز زندگی نکرده‌ایم..."

پائولو کوئلیو



"اگر خوشبختی را برای يک ساعت می خواهيد، چرت بزنيد.
اگر خوشبختی را برای يک روز می خواهيد، به پيك نيك برويد.
اگر خوشبختی را برای يک هفته می خواهيد، به تعطيلات برويد.
اگر خوشبختی را برای يک ماه می خواهيد، ازدواج كنيد.
اگر خوشبختی را برای يک سال می خواهيد، ثروت به ارث ببريد.
اگر خوشبختی را برای يک عمر می خواهيد، ياد بگيريد كاری را كه انجام می دهيد دوست داشته باشيد ........."

استیو جابز


"مادر با یک دست گهواره وبا دست دیگردنیا را تکان میدهد."

ناپلئون بناپارت


"در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود"

حافظ


"این آینده کدام بود
که بهترین روزهای عمر را
حرام دیدارش کردم؟"

حسین پناهی



"از میان دو واژه ی "انسان" و " انسانیت"؛
اولی در میان کوچه ها
و
دومی در لابلای کتابها سرگردان است..."

ویکتور هوگو



"خوشبختی اون چیزی نیست که آدم از بیرون ببینه
خوشبختی تو دل آدمه... دل اگه خوش باشه... آدم خوشبخته!"

روسری آبی – کارگردان: رخشان بنی اعتماد



"روزهایی هست که دلم می خواهد زندگی در ِ پُشتی داشته باشد، که از در ِ پُشتی فرار کنم، یعنی به تمام معنی در را باز کنم و به قول ِ قدیمی ها بزنم به چاک، توی راهروهای عجیب گم شوم و دری پیدا کنم که به ناکجا می رود، همان دری که رو به خیابانی بی آخر باز می شود و لابد فرارم می دهد از همه چیزهایی که دوست ندارم."

 شرمین نادری - 40چراغ،




"نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد
نمی دانم پس ازمرگم چه خواهد شد
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم
چه خواهد ساخت
ولی بسیار مشتاقم
که ازخاک گلویم سوتکی سازد
گلویم سوتکی باشد
به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یکریز پی در پی
دم گرم خودش را بر گلویم سخت بفشارد
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد
بدین سان بشکند در من
سکوت مرگبارم را."

دکتر علی شریعتی



"همیشه از موسیقی می ترسیدم
چون نمی دانستم می خواهد مرا به چه دنیایی ببرد."

فرانـتس کافکا


"خوب بود می توانستم کاسه ی سر خودم را باز بکنم و همه ی این توده ی نرم ِ خاکستری ِ پیچ پیچ ِ کله ی خودم را در آورده بیندازم دور ، بیندازم جلو سگ."

صادق هدایت


"چرا نمی تونی آزادیِ خودت رو قبول کنی ؟ چرا می خوای به یک آدمِ دیگه بچسبی تا بتونی زندگی کنی؟"

رگتایم - ای. ال. دکتروف



"خوش به حالت
پيش ِ‌ خودت هستی"

علیرضا روشن



"لعنتی روزا فقط میگذرن..تموم نمیشن."

راننده تاکسی - مارتین اسکورسیزی



"بدون حکومت می توان زندگی کرد
امـا
بــدون کتــاب هــرگـــــز."

آبــراهــام لیـنکلن


"این جا که ماییم هر لبخندی خنجری ست و هر که با تو همخون تر به خون ات تشنه تر"

مکبث - ویلیام شکسپیر



"من راه تو را بسته ، تو راه مرا بسته
امیّد ِ رهایی نیست ، وقتی همه دیواریم"

حسین منزوی



در حسرت ِ زندگی ِ دیگران : برای این است که از بیرون که نگاه می کنی زندگی ِ دیگران یک کل است که وحدت دارد اما زندگی ِ خودمان ، که از درون نگاهش می کنیم ، همه اش تکه تکه و پاره پاره به نظر می آید. هنوز هم در پی ِ سراب ِ وحدت می دویم.

یادداشت ها - آلبر کامو
 
 
 
"انسان برای آن ایمان دارد که ایمان دارد. انسان برای آن دوست دارد که دوست دارد : از این بیشتر دلیلی لازم نیست ! ..."

 ژان کریستف - رومن رولان
 
 
 
 
"من آرزوی بودن همه‌چیز را می‌کنم جز آرزوی انسان بودن را."

نیما یوشیج - حرف های همسایه
 
 
 
"لعنت به شما،
که جز عشق ِ جنون‌آسا
همه چیز ِ این جهان ِ شما
جنون‌آساست!"

احمد شاملو
 
 
 

"زندگی همان معنایی را دارد که ما خود به زندگیمان میدهیم. "

میدانم که هیچ نمیدانم - کارل پـوپـر
 
 
 
"چگونه پیدایت کنم ؟
وقتی به یاد نمی آورم
چگونه گُمت کرده ام"

گروس عبدالملکیان
 
 
 
"چه سخت و چه تلخ است کابوس های شبانه ، کابوس های بیداری در خانه ای که دیگر احساس می کنی خانه ی تو نیست ، در جایی که دیوارهایش به تو می گویند این جا دیگر جای تو نیست."

سلوک - محمود دولت آبادی
 
 
 
"رفتنت آنقدرها که فکر می کنی
فاجعه نیست!
من مثل بیدهای مجنون
ایستاده می میرم!"

 نزار قبانی
 
 
 
"از دو چيز می ترسم، يکی از خوابيدن و ديگری از بيدار شدن."

غلامحسین ساعدی
 
 
 
"از چه دلتنگ شدی؟
دلخوشی ها كم نيست..."

سهراب سپهری
 
 
 
"ما فقط می توانیم حسّی را زیر پایمان لگد کنیم ، ولی نمی توانیم آن را اصلاً نداشته باشیم ."

گزیده ای از نامه های فروغ فرخزاد به ابراهیم گلستان