۲۳ اسفند ۱۳۹۰

رابطه تلاش و پیشرفت

ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارد.




بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن، قایق های ماهی گیری بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید.



اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.



برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند.



آنها ماهی ها را می گرفتند آنها را روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.



اما ژاپنی ها مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند.



بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند.

آنها زنده بودند اما بی حال و بی رمق شده بودند.



ولی بازهم ژاپنی ها مزه ماهی بی حال و بی رمق را هم زیاد دوست نداشتند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.



پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.



آنها چطور می توانستند خواسته مردم را برآورده کنند؟



اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟



در نهایت ژاپنی ها راه تازه نگه داشتن ماهیها را یافتند



آنها برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند.

کوسه کوچک چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند.













نتیجه



بشر تنها در مواجه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند-رون هوبارد



دوستان هیچگاه از مشکلات فرار نکنید و خود را مجبور به پیشرفت کنید