۲۶ دی ۱۳۹۱

10 شهر مفهومی زیبا در آینده +عکس

  برترین ها:  




1. شهرک سئول 2026 (برج های سبز در پارک)، سئول

15 برج با ارتفاعات مختلف، از 16 طبقه گرفته تا 53 طبقه، این شهرک را تشکیل می دهند. این شهرک دو عنصر اصلی دارد: یک پارک که در واقع فضای سبز شهرک است و دیگری برج های بلند که مجموعه ای از واحدهای مسکونی و فضای خصوصی هستند. این پروژه مفهومی که ویژگی های اصلی آن، کارایی، فن آوری بالا و پایداری آن است، به صورت اشکال هندسی شبکه مانند طراحی شده و بدین ترتیب جریان هوا، حداکثر مقاومت با حداقل مصالح را ممکن می سازد. کل برج ها گیاهکاری می شوند.





2. برج اولتیما، سان فرانسیسکو

برج اولتیما یک پروژه مفهومی از یک شهرک است که برای حل مشکل بحران جمعیت جهان طراحی شده است. این برج های سبز دو مایلی می توانند بیش از یک میلیون نفر را در مساحتی حدود یک مایل مربع بگنجانند. طراحی آن به صورت یک مخروط است و با اکوسیستم تپه ها، مسیل ها، دریاچه ها و رودها هماهنگی دارد. در این برج کارایی اکولوژیکی یک اصل است. در این ساختمان مواد بازیافت خواهند شد و اصولاً از مواد دوستدار محیط زیست استفاده خواهد شد. هیچ اتومبیلی به ساختمان راه ندارد. فقط اتومبیل های برقی، دوگانه سوز و دوچرخه اجازه ورود دارند.





3. اسکای سیتی 1000، توکیو

این پروژه هم برای حل بحران جمعیت و کمبود فضای سبز طراحی شده است. این ساختمان حدود 35000 نفر سکنه و 100000 نفر کارگر را در خود جای خواهد داد. ارتفاع آن 100 متر است و دفاتر اداری، تسهیلات بازرگانی، مدرسه، سینما و تجهیزات مدرن هم در آن تعبیه خواهد شد. سکنه می توانند در کمتر از دو دقیقه با آسانسور از طبقه همکف تا طبقه آخر بروند. مقامات توکیو این پروژه را بسیار جدی گرفته اند و اسکای سیتی 1000 اولین شهر مفهومی تحقق یافته خواهد شد.





4. جزیره کریستال، مسکو

این ساختمان با ارتفاع 450 متر می تواند حدود 30 هزار نفر را در 900 آپارتمان جا دهد و در عین حال مکان های دیگری همچون هتل، سینما، تئاتر، موزه، زمین ورزش، فروشگاه و مدرسه برای 500 دانش آموز خواهد داشت. این پروژه اجازه برنامه ریزی اولیه برای ساخت و ساز در شبه جزیره ناگاتینو در 4.5 مایلی کرملین را دریافت کرده است. این ابر سازه از افراد داخل ساختمان در مقابل آب و هوای سخت مسکو محافظت خواهد کرد و پوسته بیرونی آن آب بندی خواهد شد تا در زمستان اتلاف گرما به حداقل برسد و در تابستان باز شود تا هوای طبیعی بیرون، ساختمان را خنک کند. نیروی ساختمان از پانل های خورشیدی و توربین های بادی تأمین خواهد شد. این پروژه در سال 2009 به خاطر بحران مالی جهانی معلق شد.






5. برج بیونیک، هنگ کنگ/شانگهای


برج بیونیک یک شهر عمودی و ساختمانی بسیار بزرگ برای سکونت صد هزار نفر است که بر روی جزیره ای کاملاً مصنوعی با مساحت 0.4 مایل مربع که به خشکی وصل می شود ساخته خواهد شد. هزینه ساخت آن حدود 15 میلیارد دلار خواهد بود. تابحال شهرهای شانگهای و هنگ کنگ به این پروژه علاقه نشان داده اند.






6. X-Seed 4000، توکیو

با آنکه فقط یک رویای معماری است، ولی بسیار شگفت انگیز است. این ساختمان 800 طبقه، 4 کیلومتر ارتفاع و 6 کیلومتر عرض خواهد داشت و بین 500 هزار تا 1 میلیون نفر را در خود جای خواهد داد. کوه فیجی الهامبخش معماران در طراحی آن بوده است. نیروی آن کاملاً از خورشید تأمین می شود. ایده اصلی در مورد داخل ساختمان، عبارتست از همزیستی انسان با طبیعت. سوال اینجاست که چه کسی دوست دارد در سایه یک ساختمان 2.5 مایلی زندگی کند؟ باید گفت این پروژه هرگز تحقق نخواهد یافت. و تنها دلیل طراحی آن، کسب شهرت بیشتر برای شرکت طراحی این پروژه است.






7. هرم ابر شهر TRY 2004 شیمیزو، شیمیزو

این ساختمان اگر ساخته شود، بزرگترین سازه ای خواهد شد که بشر تابحال ساخته است. زیرا این ساختمان 730 متر ارتفاع دارد و 12 بار بلندتر از هرم بزرگ شهر گیزا در مصر است. این سازه طوری طراحی شده تا 750 هزار نفر یا یک شانزدهم جمعیت توکیو را در خود بگنجاند و مشکل کمبود فضا در توکیو را حل کند، در حالیکه فقط 47/1 مساحت این کلان شهر را اشغال می کند. این سازه آنقدر بزرگ است که با مصالح موجود کنونی نمی توان آن را ساخت. طبق مستندی در کانال دیسکاوری، این پروژه در سال 2110 تحقق خواهد یافت!






8. هرم زیگورات، دبی

وقتی صحبت از شهرهای مفهومی آینده می شود، نمی توان به شهر دبی اشاره نکرد. هرم زیگورات طوری طراحی شده است تا جمعیتی برابر با یک میلیون نفر را در مساحتی برابر با 2.3 کیلومتر مربع جای دهد. این شهرک از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، باد و بخار استفاده خواهد کرد و از لحاظ نیرو و انرژی کاملاً خودکفا خواهد بود.






9. پروژه ونوس، ونوس، فلوریدا

شاید این بهترین شهر مفهومی باشد که تابحال شناخته شده است. هدف از پروژه ونوس بازسازی دنیا به مکانی سبزتر و پایدارتر است. در این پروژه مردم در آسمانخراش هایی زندگی خواهند کرد که از بتن آرمه، فولاد و شیشه ساخته شده اند و در برابر زلزله مقاومت بالایی دارند. در این برج ها همه نوع امکانات وجود خواهد داشت تا نیاز به رفتن به مکان های دورتر برای خرید، مراقبت بهداشتی، تسهیلات آموزشی، سلامتی، تفریحی و غیره، به حداقل برسد.






10. اسکای ترا، سان فرانسیسکو

پروژه شهرهای آسمانی از سلول های نورون الهام گرفته شده است. بر خلاف پروژه های دیگر که آسمانخراش هایی هستند که جلوی نور آفتاب را می گیرند، این ساختمان غول آسای بهم پیوسته، نور آسمان را به خود راه می دهد. این برج ها باید اثر گرمای جزیره ای را به حداقل برسانند. سیستم حمل و نقل شامل پیاده راه ها، دوچرخه راه ها و خیابان های مخصوص اتومبیل های برقی می شود. در این سازه، آمفی تئاتر، استخر، فضای سبز، زمین بازی و مسیرهای پیاده روی تعبیه می شود تا مردم بیشترین دسترسی را به فضای باز داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: