۲۹ دی ۱۳۹۱

فعالیت حزب «الاغ» برای انتخابات+عکس



«جمعیت الاغ ها» که در سال 2005 میلادی در منطقه کردستان عراق تأسیس شد، اخیرا موفق شده مجوز رسمی برای تبدیل شدن به یک حزب برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را دریافت کند.

بە گزارش فارس، این مجوز کە چندی پیش  توسط مقامات مسئول محلی در منطقه کردستان عراق صادر شده بود، هم اکنون  باعث بە تکاپو افتادن مقامات ارشد این حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی منطقە کردستان عراق شدە است.

این حزب ابتدا با هدف دفاع از حقوق حیوانات تشکیل شده و الاغ را به عنوان سمبل حیوانات مظلوم انتخاب کرده است. نظریه پردازان این حزب معتقدند جامعه ای که با حیوانات با بیرحمی و خشونت برخورد می کند، حقوق انسان ها را هم به راحتی پایمال می کند.

«عمر کلول» دبیر کل حزب  الاغ های کردستان عراق ضمن تائید حضور حزبش در انتخابات آیندە پارلمانی منطقە کردستان ، تصریح کرد: در انتخابات آیندە کردستان شرکت می‌کنیم و با شناختی کە از مردم این منطقە داریم ، اطمینان داریم کە خرها در کردستان آنقدر زیاد هستند کە بتوانیم یک یا دو کرسی پارلمانی را تصاحب کنیم.


پرده‌برداری مجسمه‌ای از جنس برنز در خیابان نالی (Nali) در شهر سلیمانیه با حضور شماری از هنرمندان و اندیشمندان منطقه کردستان عراق و عمر کلول (Omar Kalol) دبیر کل حزبالاغ‌های این منطقه / AFP

هیچ نظری موجود نیست: