۳۰ دی ۱۳۹۱

استخدام در اداره پست


یک شهروند آمریکایی برای استخدام در اداره پست، آماده مصاحبه می شود. در روز مصاحبه، با کت و شلواری مرتب در دفتر رئیس اداره حاضر شده و سوال و جواب آغاز می شود.
 
پس از پرسیدن سوابق کاری و سایر جرئیات اولیه، رئیس از او می پرسد: "آیا شما به چیز خاصی حساسیت دارید؟"
و او پاسخ می دهد: "بله به قهوه و امواج تلفن همراه حساسیت شدید دارم."
سپس رئیس سوال می کند: "آیا خدمت سربازی را گذرانده اید؟"
شهروند جواب می دهد: "بله و اتفاقا زمان سربازی من با جنگ عراق مصادف بود و چند ماهی را به خدمت در عراق گذراندم."
رئیس: "عالی است. این برای شما پنج امتیاز مثبت به همراه خواهد داشت... و آیا در طول جنگ دچار آسیب هم شده اید؟"
شهروند: "بله انگشتان دست راستم دچار آسیب شده و 90 درصد حس خود را از دست داده اند و متأسفانه من راست دست هستم."
رئیس: "بسیار خوب کافی است. به اعتقاد من شما شرایط لازم برای استخدام در این سمت را دارید و می توانید کار خود را از فردا آغاز کنید. ساعت کاری ما 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است. شما می توانید از ساعت 10 صبح تا 4 مشغول کار شوید."
مرد با تعجب می گوید: "متوجه نمی شوم! اگر ساعت کاری از 8 شروع می شود چرا من باید از 10 مشغول کار شوم؟!"
رئیس با قیافه ای حق به جانب و با لبخند پاسخ می دهد: "مرد انگار تو متوجه نیستی. اینجا یک اداره دولتی است، ما دو ساعت اول صبح قهوه می نوشیم و اس ام اس و بلوتوث بازی می کنیم و خودمان را می خارانیم و خمیازه می کشیم و کار در واقع از ساعت 10 شروع می شود. تو هم که از انجام این کارها محرومی... پس چرا خودت را به زحمت بیاندازی؟!"

هیچ نظری موجود نیست: