۱۵ بهمن ۱۳۹۱

(غیر مزرعه ای (حقایق خز و پوست

و اما در مورد حیوانات آزاد (غیر مزرعه ای) :



5- تله های پابند و سایر تله ها: راكونها - كایوتها - نوتریاها - روباهها - باب كتها- لینكسها و ...
اگر حیوان در همان ابتدا در تله خرد شده و كشته نشود( معمولا در مورد گیر كردن پا یا دم) ، در یك چهارم موارد پای درگیر را جویده و قطع میكند تا فرار كند.... كه بعدها از خونریزی شدید و عفونت زخم تلف میگردد...



به ازا’ هر حیوان "هدف" (مطلوب) ، 2 تا 10 بار اتفاق میفتد كه حیوانات "بی مصرف" (نامطلوب برای خز) - سگ،گربه،گوزن،سنجاب، پرندگان و ...- به دام افتاده - معیوب گشته و به حال خود رها میگردد تا از خونریزی و شدت جراحات بمیرد.
]








كشتن با چماق و لگد: دامگذارها، كه معمولا روزهای متوالی تله ها را بازرسی نمیكنند، بالاخره بالای سر حیوان حاضر شده و با لگد یا چماق او را به قتل میرسانند.

خفه كردن با بند.
غرق كردن.
شلیك به مغز حیوان

تخریبهای زیست محیطی صنعت خز و پوست:




آسیبهای مستقیم زیست محیطی




تولید انبوه حیوانات برای خز و پوستشان، که برای صاحبان این صنعت بسیار سودآور میباشد، ثابت گردیده که فاجعه ای برای محیط زیست و سیاره است. تا جایی که ، تبلیغی که توسط صنایع خز ادعا میکند که محصولاتشان "دوستدار محیط زیست" هست، توسط کمیته استاندارد تبلیغات در انگلستان، هلند، فنلاند، ایتالیا و دانمارک، یک تبلیغ دروغین معرفی شده است! چرا؟










- فنلاند بزرگترین تولید کننده پوست روباه در جهان است. شورای ملی محیط زیست و آبهای فنلاند اظهار داشته: "مشکلات زیست محیطی مزارع خز فعال هنوز بسیار چشمگیر است" (!!!) در یکی از شهرهای فنلاند Kaustinen ، انشعاب آب زیر زمینی ، تنها بدلیل مجاورت با توده های گسترده فضولات مزارع خزو پوست، متوقف گردید و به مسیر دیگری هدایت شد.





- نیتروژن بالای آزاد شده از این مزارع در محیط همچنین یکی از عوامل اصلی بازدارنده خواب زمستانی درختان است. و عاملی است برای مستعدتر گشتن درختان تضعیف شده برای حمله حشرات و قارچها و مرگ تدریجی این درختان.




- مزارع خز یکی از آلاینده های هوا نیز هستند. مزارع خز فنلاند سالانه 1500 تن آمونیاک آزاد میکنند!




- برای اجساد پوست کنده شده چه اتفاقی می افتد؟ اکثر مزارع خز، اجساد را بدون دفن کردن در فضای آزاد زمینهای زباله – جنگلها و ... رها میکنند!



هیچ نظری موجود نیست: