۱۶ بهمن ۱۳۹۱

بازارچه خیریه با مشارکت سفارت ج.ا.ا و انجمن صمیمی در ژاپن برگزار شد.


بازارچه خیریه‌ای با مشارکت سفارت ایران و انجمن صمیمی در ژاپن برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و سی و چهارمین سالگرد شکوهمند انقلاب، بازارچه خیریه‌ای جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله شمال شرق کشورمان در روز یک‌شنبه (15 بهمن) محل اقامتگاه سفیر ایران در ژاپن برگزار شد.
این بازارچه با همکاری همسران دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو و خانواده‌های نهادهای ایرانی در ژاپن هم‌چنین اعضای انجمن صمیمی (بانوان ژاپنی دارای همسران ایرانی) و جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی مقیم گشایش یافت.
در غرفه‌های بازارچه خیریه اقلامی به عنوان نماد و سمبل فرهنگ غنی ایرانی اسلامی از جمله صنایع دستی، فرش، گلیم، سفره‌های قلمکاری، ظروف شیشه‌یی و انواع غذاهای سنتی ایرانی، شیرینی‌ها و ترشیجات، انواع نوشیدینی‌ها و محصولات بسته‌بندی هم‌چون گلاب و پسته و ... کشورمان ارائه شد. ضمناً در تعداد دیگری از غرفه‌ها نیز صنایع دستی و محصولات و عروسک‌های ژاپنی عرضه شد.
این بازارچه همه ساله برای معرفی و فراهم کردن زمینه‌های آشنایی بیش‌تر با فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان به جامعه ژاپن و تقویت همکاری‌ها و مشارکت فرهنگی دو ملت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این بازارچه خیریه نیز با استقبال پرشور مردم ژاپن و ایرانیان مقیم و دیگر ملیت‌های مقیم این کشور روبه‌رو شد. در این مراسم تعدادی از همسران سفرای مقیم ژاپن نیز حضور داشتند.
صدیقه قیدی، همسر سفیر ایران در ژاپن، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و ورود امام (ره) به ایران، به تشریح و هدف برگزاری بازارچه خیریه پرداخت و با اشاره به حادثه سخت زلزله 21 مرداد 1391 در شمال شرق ایران که تعداد زیادی از هموطنان آذری ما در آذربایجان شرقی دچار مصیبت شده‌اند، اعلام کرد که عواید حاصله از این اقدام خیرخواهانه در جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر کشورمان اهدأ خواهد شد.

 













هیچ نظری موجود نیست: