۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

هشدار جدی: خوردن قره قوروت برای سلامتی بسیار خطرناک است


خبرگزاری ایمنا: پیش از این‌ها می‌شنیدیم که قره قوروت چون از آب ماست گرفته شده، سرشار از کلسیم است و برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار آن را بخورید. حال آن که این توصیه قدیمی به شدت رد شده است و ممکن است به قمیت جان هم تمام شود!
به گزارش ایمنا قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می‌گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ به صورت جامد درمی‌آید.

مزه ترش قره قوروت به خاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن است و این میزان به قدری زیاد است که می‌توان گفت قره قوروت، خود اسید لاکتیک خالص است! اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب می‌شود، زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم می‌زند.

یکی از دلایلی که گفته می‌شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است، این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک موجود در آب ماست، گرفته شده ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع، پونه و موسیر مصرف شود تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد.
در حالت طبیعی، خون انسان كمی قلیایی بوده و بسیار حیاتی است که این حالت حفظ شود و به همین جهت در خلقت انسان مكانیزم‌های پیچیده‌ای تعبیه شده كه این تعادل را حفظ كند.

مقدار pH متعادل در بدن انسان بین ۳۴/۷ و ۴۰/۷ است که کمی قلیایی بوده و باید در این محدوده نگه داشته شود؛ در غیر اینصورت بعضی از واكنش‌های آنزیمی انجام نمی‌گیرد و تنظیم فعالیت‌های فیزیكی و شیمیایی درون سلولی با مشكل مواجه می‌گردد.
مصرف قره قوروت به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک، به شدت خون را اسیدی می کند و آن را از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آن‌ها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.

در غرب به این اسیدی شدن خون لقب كُشنده خاموش (Silent Killer) داده‌اند.

کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون است. این کلسیم از استخوان‌ها آزاد شده سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌شود.

بسیار بسیار جای تاسف است که خیلی از پزشکان و افراد تحصیل کرده، با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است، آن را برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می‌کنند؛ در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی‌شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندان‌ها نیز می‌شود. جالب است حتی آنرا برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی هم قائل شده‌اند! گاهی اوقات هم آن را برای کاهش فشار خون تجویز می‌کنند که این خود باعث خرابی و خوردگی رگ‌ها می‌شود. میتوان به جای آن از بسیاری میوه‌هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و ۲ قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

کاش مضرات مصرف قره قوروت تنها به همین‌ها ختم می‌شد!

اسید لاکتیک فعالیت نورون‌های مغزی را به شدت کاهش می‌دهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک است لذا برای مغز انسان بسیار مضر می‌باشد.

بعضی از آثار و نتایج زیانبار دیگر اسیدی شدن خون :
انواع بیماری‌های قلب و عروق
خورده شدن دیواره سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها
ضعف حافظه
آلزایمر
دیابت
سرطان
ضعف سیستم ایمنی بدن
بیماری‌های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناکMS
پوکی استخوان
خرابی و فساد دندان‌ها
لقی دندان‌ها
ضعف اعصاب
تشنج
دل درد شدید در دختران هنگام عادت ماهانه 

هیچ نظری موجود نیست: