۱۳ بهمن ۱۳۹۰

انرژی مثبت و انرژی منفی چیست؟





طبق نظریه نیوتون جهان از ماده + انرژی ساخته شده است

ماده از چی ساخته شده است ؟ از ملکول

ملکول از چی ساخته شده است ؟ از اتم

اتم از چی ؟ از پروتون و الکترون و نوترون .

الکترون دارای جرم نمی باشد و در حقیقت فقط انرژی است بنابراین پروتون تمام جرم اتم را تشکیل میدهد.

و حال پروتون از چی ساخته شده است ؟

در کتاب استفان هاوکینگ آمده است : " تقریبا بیست سال پیش چنین فکر میشد که پروتونها و نوترونها ذراتی بنیادین هستند ولی آزمایشهای که در آنها پروتونها با سرعتهای زیادی به پروتونها یا الکترونهای دیگر برخورد می کردند نشان دادند که آنها در واقع از ذرات کوچکتری تشکیل یافته اند و آنها کوارک هستند . "

و اما آخرین سوال کوارک ها از چی ساخته شده اند ؟
جواب سوال را خود استفان هاوکینگ به ما داده است . او می گوید کوارک ها از انرژی ساخته شده اند .





طی آزمایش بسیار دقیقی که در یکی از دانشگاههای آمریکا در سال 1965 انجام گرفت دانشجویی را بر روی ترازویی با حساسیت بسیار بالا قرار دادند و از او خواستند که که یک ضرب 5 رقمی را در 5 رقمی انجام دهد و هنگام محاسبه مشخص شد که وزن دانشجو در حد بسیار کم افزایش یافته است . بنابر این انرژی نیز وزن هم دارد .
پس افکار منفی و مثبت هر کدام دارای وزن و ارتعاش خاص خود هستند . و حتی می توانند بر روی محیط اطراف و انسانهای دیگر تاثیر بگذارند .

خیلی وقتها وقتی به چیزی که معتقد هستیم برایمان اتفاق می افتد مثلا معتقدیم که بعد از هر خنده گریه هست . این باعث می شود که از ناخودآگاه ما انرژی هایی ساطع شود که در جهان هستی تاثیر گذار
باشد . ناخودآگاه دوست دارد ما را به سمتی ببرد که ما معتقد به ان هستیم .

در مورد شانس هم همینطور است :
وقتی ما احساس کنیم خوش شانس هستیم بر روی محیط و جهان هستی تاثیر می گذاریم . فکر ما احساس ما و باور های ما باعث می شود انرژی هایی در دنیا پخش شود که ما را به سمت خوش شانسی هدایت کند . و همین طور هم بدشانسی هر انسانی که معتقد است بسیار بد شانس است همیشه بدشانسی می آورد .



پس می توانیم بگوییم همه چیز در این دنیا از انرژی ساخته شده است .

بهتر است از این به بعد فکر کنیم خوش شانس هستیم . کمترین تاثیر آن اینست که روحیه بهتری برای زندگی خواهیم داشت و درخیلی از موقعیتها از اعتماد به نفس بهتری برخوردار خواهیم بود






"ما انسانها همانی هستیم که در کودکی آینده خود را تصور می کردیم "