۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲

معرفی برترین های جشنواره آواها و پوستر خلیج فارس


معرفی برترین های جشنواره آواها و پوستر خلیج فارس و پیام وزیر ارشاد به جشنواره خلیج فارس از جمله اخبار جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس هستند.
 
از آن به دیر مغانش عزیز می­دارند / که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست
در این سواحل عشق، عاشقانه جان دادند آنانی که عزت این ملک و ساکنانش را سرخ گون تر از خون خود می­طلبیدند و از خود بریدند تا کس و ناکس از پس خیانت و دنائت، این شاهراه آبی را نبرد، چه شهدای گرانبار انقلاب اسلامی و چه جانباختگان عالی مقدار تاریخ این سرزمین!
برترین های نخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس معرفی شدند
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان و بلوچستان و دبیر نخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس با اعلام این که نفرات برتر نخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس معرفی شدند، اظهارداشت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس به میزبانی استان سیستان و بلوچستان درمحل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان چابهار باحضور گروه های محلی استان از شهرستان های چابهار، کنارک، نیک شهر، سرباز، ایران شهر و سراوان برگزار شد که درنهایت گروه های گلداز، ساحل مکران و پیر پتر از شهرستان های نیک شهر و چابهار بدون در نظر گرفتن اولویت به عنوان گروه های برتر با إهداء لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر شدند.
عباس دانشی افزود: نخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس پس ازابلاغ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و چاپ فراخوان در اسفند ماه 1391کار خود را آغاز کرد و طی مصوباتی که به استان ابلاغ گردید مقرر شد جشنواره نهایتاً تا تاریخ ششم اردیبهشت سال جاری برگزار شود.
وی تصریح کرد: گروه های مختلفی از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،کرمان جنوبی، هرمزگان و خراسان رضوی اعلام آمادگی نمودند تا دراین جشنواره شرکت کنند اما طی تصمیماتی به اقتضای شرایط خاص پیش بینی نشده شهرستان چابهار مجبور به برگزاری برنامه فوق درگستره استانی شدیم.
دبیرنخستین جشنواره آواها و نواهای خلیج فارس خاطر نشان کرد: از آن جایی که در جشنواه فوق معیار تکیه برآواها و نواهای محلی و فولکلور استان بود با توجه به آواهای روایی گونه گروه های حماسی خوان گلداز و ساحل مکران و جنبه موسیقی درمانی وگواتی گروه پیر پتر نگاه ها را به سمت این سه گروه سوق داد .
برگزیده جشنواره ملی پوستر خلیج فارس در لرستان معرفی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پایان یافتن داوری آثار رسیده به جشنواره ملی پوستر خلیج فارس، هیأت داوران تنها برگزیده این مسابقه را معرفی کردند.
علی اسماعیلیان افزود: پس از پایان یافتن مهلت اعلام شده در فراخوان، 62 اثر از 24 هنرمند و 18 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که تمامی این آثار در بخش طرح های رایانه ای بود.
وی “ابوالفضل حشمتی” از استان خراسان شمالی را به عنوان نفر برگزیده جشنواره ملی پوستر خلیج فارس معرفی کرد.
دبیر جشنواره ملی پوستر خلیج فارس با اظهار رضایت از سطح کیفی آثار، خاطرنشان کرد: آثار این جشنواره از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت در آتلیه سرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد به نمایش گذاشته می شود.
به گفته اسماعیلیان، ”ستار ساکی”،”سید نواب حجازی” و ” غلامعلی چشم چراغ “داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشته اند.
به گزارش مهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می شود.
  منبع : خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست: