۹ اردیبهشت ۱۳۹۲

مرد یهودی که در هواپیما پلاستیک به دور خود پیچید!


مرد یهودی که در هواپیما پلاستیک به دور خود پیچید!


تصویری که به تازگی از یک یهودی تندرو، در اینترنت پخش شده، این روزها به بحث داغ شبکه های اجتماعی و سایت های خبری تبدیل شده است. 

در این تصویر مرد یهودی در حالی که یک کیسه پلاستیکی بزرگ را به صورت پوشش کامل روی تمام بدن خود کشیده، در میان مسافران یک هواپیمای مسافربری دیده می شود.





نخستین تحلیل ها از این عکس حاکی از این بود که این مرد یهودی جهت جلوگیری از هرگونه تماس بدن خود با زنان دست به این کار زده چرا که در برخی فرقه های تندروی یهودیت قوانین سفت و سختی جهت تفکیک جنسیتی در مکان های عمومی و عدم تماس با جنس مخالف، وجود دارد.
اما شفاف سازی های بعدی نشان داد این مرد یهودی احتمالاً با توجه به یک باور یهودی این کار را کرده که: "یهودیان از نسل موسی، پیامبر بنی اسرائیل بوده و نباید با اجساد مردگان تماس نزدیک داشته باشند و یا از نزدیکی آنها رد شوند چرا که تقدس و معصومیت آنها را لکه دار خواهد کرد"! از همین رو پیروان این فرقه، در مراسم خاکسپاری کسی غیر از نزدیکان خود شرکت نکرده و از کنار قبرستان ها هم رد نمی شوند!
در همین راستا، به گزارش روزنامه Haaretz، یک روحانی یهودی به نام Yosef Shalom Eliashiv به تازگی راه حلی برای این مشکل شرعی ارائه داده و پیشنهاد کرده یهودیان در شرایط ناگزیر مثل زمانی که در هواپیما هستند، حین عبور از روی گورستان ها از کیسه های بزرگ پلاستیکی استفاده کنند که سراسر بدن آنها را بپوشاند! که البته این موضوع، شکل و شمایل عجیب مردی را که در عکس دیده می شود، توجیه می کند!
از آنجا که اطراف تل آویو گورستان های زیادی وجود دارد، اخیراً مسافران زیادی در هواپیماهایی که روی این شهر پرواز می کنند، با این ظاهر عجیب دیده می شوند.
خطوط هواپیمایی اسرائیل به نام El Al که این روزها با مسافران کیسه پیچ زیادی روبرو می شود، به تازگی اقدام به نوشتن جملمه ای با این مضمون در راهنمای مسافران خود کرده است که: "جهت رعایت شرایط ایمنی مسافران، پوشاندن بدن با هرگونه کیسه پلاستیکی ممنوع است"!
همچنین این شرکت جهت جلب رضایت مشتریان، مسیر بسیاری از پروازهای خود را تغییر داده و طولانی تر کرده تا از روی قبرستان ها پرواز نکند!
اما آنچه در این میان اذهان را به خود مشغول کرده این است که یهودیان پیرو این فتوا چطور می توانند کیسه به سر از شریعت و معصومیت خود پاسداری کنند درحالی که داخل کیسه امکان نفس کشیدن طبیعی ندارند و هر لحظه ممکن است خفه یا بی هوش شوند!!!

هیچ نظری موجود نیست: