۲۲ مهر ۱۳۹۱

شهاب سنگی شبیه صورت انسان + عکس

شهاب سنگ آهنی که قرار است فردا یکشنبه 23 مهر به حراج گذاشته شود به قدری شبیه صورت انسان است که حتی ممکن است در نگاه اول شبیه آثار هنری دوره رومی ها تصور شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است این شهاب سنگ به عنوان بخشی از مجموعه ماکوویچ در حراج تاریخ طبیعی اثر شهاب سنگ با قیمتی بین 136 هزار تا 160 هزار دلار به فروش گذاشته شود.
این نمونه بی همتا در سال 1992 توسط قبایل بومی در نامبیا با کمک یک دستگاه تشخیص آهن کشف شد.
علاوه بر شباهت این شهاب سنگ عجیب به صورت انسان می توان گفت که این شهاب سنگ می تواند شبیه صورت یک جغد هم هست
وب سایت این حراجی اعلام کرده است که شکل گیری حفره روی یک شهاب سنگ آن هم به صورت طبیعی بسیار عجیب و نادر است، اما غریب تر از آن این است که این دو حفره در موقعیتی قرار گرفته اند که تداعی کننده صورت موجودات زنده است.
این وب سایت افزوده است: این شهاب سنگ که به واسطه همین دو حفره شناخته می شود دارای تیغه هایی است که به نظر می رسد یک مجسمه ساز آن ها را ایجاد کرده است و تعادل نامتقارت و دقیقی میان دو طرف شهاب سنگ آهنگی وجود دارد.
کارشناسان اظهار می دارند که لحظات استخراج آن از زیر سطح زمین در شکل گیری منحصر به فرد آن موثر بوده است.
شهاب ‌سنگها اجرام بزرگی‌ هستند که بیشتراز سنگ و فلز تشکیل شده‌اند. این اجرام هنگامی که وارد جو زمین می‌شوند بدلیل قطر زیادشان از جو می‌گذرند و دهانه ‌ها و عوارض گوناگونی را از خود بر جای می‌گذارند.
بیشتر سنگ‌های آسمانی دست کم مقداری فلز آهن و در واقع آلیاژی از آهن و نیکل دارند. درخشش فلز در سطوح شکسته این شهاب سنگها قابل مشاهده است. سنگ‌های آسمانی به طور کامل همواره مقداری فلز دارند و بسته به مقدار فلز آن‌ها در سه گروه دسته بندی می‌شوند: سنگ‌های آسمانی فلزی، که صددرصد از فلز ساخته شده اند؛ سنگ‌های آسمانی فلز – سنگ، که دارای 50 درصد فلز و 50 درصد سنگ هستند و سنگ‌های آسمانی سنگی، که دارای رگه‌های فلزی کوچکی هستند.

هیچ نظری موجود نیست: