۹ آذر ۱۳۹۱

تولد یک تیونر ایرانی اروپائی

می گویند نامش "مهرداد هودهMerdad Hoodeh" متولد فوریه 1958 است و در انگلستان زندگی می کند و مدیرعامل یک کمپانی در زمینه جرثقیل در منچستر است و تا چندی پیش واردات محصولات تیونر گمبالاGemballaو نمایندگی آن را در انگلستان به عهده داشت،اما به گفته مطبوعات انگلستان وقتی از فوریه2010مالک اصلی گمبالا یعنیUwe Gemballaناپدید شد و کمپانی در آلمان دچار بحران گشت،او نیز از گمبالا کنار کشیده است.
 

پس از این اتفاق او روی پروژه های خودش فوکوس می کند و از آنجا که علاقه خاص به پورشه داشته، سراغ تاسیس شرکت خود با نامMerdad Collectionدر کاونتری انگلستان و تیونینگ این خودرو رفته است و شروع به تیونینگ نسل جدید کاین و تبدیل آن به یک کوپه دودر می کند، یعنی شبیه کاری که دو سال پیش"منصوری"روی کاین انجام داد.
7ماه روی این محصول کار می کرده و موتور8/4لیتری آن را به خروجی 680اسب بخار رسانده و محصولش رامی گذارد.

بعد کیت آیرودینامیکی بدنه، رینگهای 22 اینچی 15 هزار پاوندی و سپس روی مدل های ضعیف تر مثل کاین 6/3 لیتری و دیزلی و حتی Sهیبریدی هم کار کرده و محصول جدیدش با قیمت پایه 61هزار تا سقف 367 هزار پاوند می شود.

پروژه بعدی کمپانی Merdad Collectionعرضه کاین پنج در،سپس پورشه911 توربو باز و پس از آن یک رنجرور اسپرت SSبود که در بخش هائی همچون رینگ،کیت بدنه و داخل دستخوش بهینه سازی شده بود.

سپس به سراغ رنجرور اووک قرمز رنگ با رینگ های 22 اینچی مشکی رنگ عظیم الجثه رفته، با استفاده از کیت بدنه عضلانی آن را تیونینگ کرده و نام آن راMer-nazz (همان مهرناز) می گذارد.

وی که سبک کارش در استفاده از رنگهای بدنه و ادوات شاد و خاص داخلی،کیت های بدنه با حجم های بالا و البته انتخاب محصولات لوکس برای تیونینگ بسیار شبیه سبک کار "کورش منصوری" است، برنامه بعدی اش را تقویت سوپراسپرت مک لارنMP4-12c با نامMehran GT بیان کرده که از کیت GT حجیم که در بخشهائی از آن فیبرکربن به کار رفته و رینگ های پنج پره جدید استفاده خواهد کرد.

"مهرداد هوده" همچنین تا کنون در مسابقات Gumball3000جشنواره سرعت Good woodانگلستان،کنکورز دی الگانس در ایالات متحده،دبی و اسن موتور شو 2011،نمایشگاه خودروهای لوکس تاپ مارک در سال گذشته و از ژانویه امسال در نمایشگاه Auto Sportدر بیرمنگام و خودروها و لوازم لوکس لندن حضور مستمر داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: